Jump to content
Guest semionov

Как се изправя волан?

Recommended Posts

Guest semionov

Здравейте,Волана ми е леко крив, т.е. за да върви колата направо, трябва да е завъртян съвсем леко на една страна. Не се усеща много, но ме дразни. Мисля че се получи след като си правих реглаж (да, повечето майстори оправят едно и пре***ват друго, нищо ново).Как се оправя това, пак ли реглаж?

Редактирано от semionov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Да. Трябва волана да идеално прав, за да си остане после така. Другия начин е да го извадиш с главината и да презацепиш шлиците с един зъб

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

той има айрбаг ... втория начин не става :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Markony

Редно е според мен да направиш рекламация....не са ти свършили работа.Ако стенда им е кьорав или майстора го мързи му дай да разбере че не е познал агнето дето ше му даде парите за половин работа.. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest My Honda

Иди на друг майстор да ти направи реглаж и ще се оправи. И по-внимателно с дупките :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Здравей,Само за твоя информация - понеже виждам, че се чудиш от какво ти седи волана на една страна.....Реглажа на практика е освобождаване на гумите от кормилната рейка, настройване на наклон ляво-дясно, настройка дали и двете вървят в една и съща посока и чак след това ги затягат пак към кормилната рейка - това означава, че ако при затягането не ти е изправил волана абсолютно направо и тогава да притегне болтовете за гумите към рейката - тогава волана ще остане именно в това положение, в което ти е сега.Т.е. той е направил реглаж - изправил ти е гумите (да вървят в една и съща посока), но не си е направил труда да седне и да ти натамани волана ;-)Най-чистото, което ти препоръчвам да направиш е да отидеш на реглаж пак, само за да ти изправят волата. Развиването на волана откъм зъбната му ос не ти го препоръчвам, защото не са толкова презцизни зъбците и болта, който е за волана си е сериозно завит - стандартната процедура е реглажа ;-)Успех.

Редактирано от Dominic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Аз пък мисля , не е необходимо пак да ходи на преден мост или да маха кормилото от шлиците !!!махаше се емблемата и там се развиваше нещо -наглася се нещо секторно и пак се завива-така ми е останало в спомените....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

той има айрбаг ... втория начин не става :lol:

колко пъти ?! ..нема такъв вариант дето сам да си го свали ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tiholov

Моя съвет е НЕ ПИПАЙ ВОЛАНА. Предницта трябва де се рагулира само чрез накрайниците, а в моента от едната страна са по-навити, а от другата са по-развити и това води не само до това, че ти е на една старна, но и тормози рейката и има проблеми като завиваш с пълен. Това се случи на един колега преди няколко години и имаше няколко месеца терзания докато до оправи. Обиколи сумати "майстори" и ставаше ту по-добре ту по-зле, но накрая до колкото си спомням във Фулдата го бяха направили 6. Наявам се скоро и ти да си решиш проблема.Успех :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Абе хора, само аз ли си мисля че това дори не се брои за проблем?!?! воланът си е зацепен правилно на зъбния гребен, тъй като най-вероятно никога не е презацепван. Значи решението е: отиваш да ти регулират предния мост при читав майстор и това е. Аз ходя до Лукойл... този срещу КАТ. Пичът взима 10лв ако всичко е ОК и 20лв ако трябва да регулира нещо и си слага скобата на волана, изправя го, регулира сходимостта и посоката на гумите..... тихо кротко си свършва работата и до сега никога не съм излизал от там недоволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

Мерси за отговорите! Мисля че е по-правилно само реглаж, без презацепване, защото реглажа го изкриви. Иначе когато волана е в положение, което съответства на ход направо, не се отклонява сам от това положение.Имам друг въпрос - за различните марки коли и различните модели, различните ъглите на наклон на гумите различни ли са, или са еднакви за всички?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iSpider

Имам друг въпрос - за различните марки коли и различните модели, различните ъглите на наклон на гумите различни ли са, или са еднакви за всички?

мне май, теб не те ли питаха за модел, година, кубатура? Нали трябва да си изкара настройките на компютъра ... Примерно в "Мотоексперт" ли беше (срещу зоопарка) сума ти време се чудихме кой точно Сивик да изберем - "Сивик", "Сивик 1.4" или "Сивик '96" (или нещо подобно, но беше голяма драма с моделите) :cool: - ходи разбери кой е 3, кой 5 врати и т.н., въпреки всичко реглажа стана добре за мое учудване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

Направих си "рекламация", както предложи Markony. Сега волана е прав, и даже се върти по-лесно. Миналия път нещо здраво са оплескали, защото днес имаше отклонение 2мм на предните гуми (а според базата им данни трябва да е 0мм).Е, малко се поразсърдиха от сервиза, защото не исках да си платя за реглажа, и трябва да си търся друг сервиз, ама какво да се прави :cool:

Редактирано от semionov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Правилно си постъпил. Това им е работата и трябва на тях да им е неудобно, не на теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Markony

Направих си "рекламация", както предложи Markony. Сега волана е прав, и даже се върти по-лесно. Миналия път нещо здраво са оплескали, защото днес имаше отклонение 2мм на предните гуми (а според базата им данни трябва да е 0мм).Е, малко се поразсърдиха от сервиза, защото не исках да си платя за реглажа, и трябва да си търся друг сервиз, ама какво да се прави :cool:

На никой не са му приятни рекламациите ..и на мен също ,но така се работи.Щом сега волана се върти по-добре ..значи преди много са я оплескали.Аз не разбирам от сходимост имам предвид че се занимавам с електроника и колелетата са ми чужди ,но съм си правил експерименти ,понеже много парички дадох за "кривите йокохами"и не ми харесва как седи в завоя колицата.Моя майстор ми каза че трябва да се отвори отдолу предния мост по някакъв начин за да стане по-закантваща гумата в завоя.Ако някой от знаещите си е правил такива подобрения моля да сподели.С червено Кони съм и проблема ми не е там както биха предположили много от колегите....имам чувството че проблема се получи след като минах на 15 цола....Прпобвах още 2 вида гуми и има малко подобрение,но нищо което да ми допадне.Между другото много добре е държи на тестовете гумата на Авон..ама толкова е ефтина,че чак ме е страх да ги купя..иначе сликовете им са чудни,но за сток гумите никво инфо ... Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

единия вариант е да смъкнеш колата по-ниско. Заради вида на окачването ни, горните части на гумата ще се приберат навътре и ефекта е просто прекрасен. Камбъра се подбира да е -0.5 до -1.5 градуса че при -2 почва доста да износва гумите отвътре. Същия ефект можеш и да постигнеш с Камбър кит от ибей примерно, като с него не е необходимо да смъкваш колата за да постигнеш желания ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Markony

единия вариант е да смъкнеш колата по-ниско. Заради вида на окачването ни, горните части на гумата ще се приберат навътре и ефекта е просто прекрасен. Камбъра се подбира да е -0.5 до -1.5 градуса че при -2 почва доста да износва гумите отвътре. Същия ефект можеш и да постигнеш с Камбър кит от ибей примерно, като с него не е необходимо да смъкваш колата за да постигнеш желания ефект.

Ще отворя нова тема,че според е интересно ,а и полезно,понеже става въпрос за сигурност все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

в никакъв случай не им позволявай да ти презацепват волана!Най-малкото ще избяга от централната позиция, в едната посока ще можеш да завиваш повече, отколкото в другата, и т.н.просто като ги мързи да си довършат работата :D а така е по-лесно ... всъщност защо да е по-лесно?!? волана по-трудно се сваля. а и ако има еърбег?между другото се е случвало кола с идеално центриран волан на реглажа, машината показва идеална сходимост на гумите - но на пътя колата върви настрани и волана трябва да се завие малко, за да върви колата напредтогава проблема се оказа счупена пружина - малко, за да се вижда на пръв поглед, но достатъчно едната гума да натиска пътя по-слабо от другата, и съответно колата тръгва леко настраниособено ако има много голям страничен наклон (negative camber) - гумата дърпа в посока на наклона -- все едно търкаляш (отрязан) конуси последно, не се задоволявайте с реглаж на предния мост -- на хондите и задния мост се регулира. дори и да няма нужда от реглаж, трябва да се измери вектора на тягата, тоест двата моста да са успоредни и да формират правоъгълник а не ромб (успоредник)и си искайте разпечатка, влиза в цената. най-малкото с тази разпечатка може да докажете кога ви е правен реглаж, при евентуална рекламация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Markony

и последно, не се задоволявайте с реглаж на предния мост -- на хондите и задния мост се регулира. дори и да няма нужда от реглаж, трябва да се измери вектора на тягата, тоест двата моста да са успоредни и да формират правоъгълник а не ромб (успоредник)и си искайте разпечатка, влиза в цената. най-малкото с тази разпечатка може да докажете кога ви е правен реглаж, при евентуална рекламация

Магнум,аз си играх и с задния мост.Освен за инерцията,тоя вектор за кво служи на български,ако можеш да обясниш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Вектор - на къде ходи мосталогично е задния мост да ходи към предния, тоест ако вектора го приложим по средата между 2те задни гуми (ако бяхме камион - където е диференциала), трябва да сочи точно по средата на предните 2 гуми.Може да се регулират задните гуми да са успоредни, но и 2те да са завили наляво например. Тогава вектора ще сочи към предна лява гума, на там ще се стреми задния мост. И за да не завива колата на дясно, като мотокар, завиваш с волана и предните гуми на ляво.Така всички гуми сочат в една посока, и имаме праволинейно движение.С малкото изключение, че колата ходи леко рачешката, на криво - като си караш напред, надлъжната ос на колата сочи на дясно извън пътяЗагледайте се в някоя стара немска бангия ако карате зад нея, ще видите как много често колата не ходи в 2 коловоза, а в 4Това се получава и при блъскани коли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Markony

Вектор - на къде ходи мосталогично е задния мост да ходи към предния, тоест ако вектора го приложим по средата между 2те задни гуми (ако бяхме камион - където е диференциала), трябва да сочи точно по средата на предните 2 гуми.Може да се регулират задните гуми да са успоредни, но и 2те да са завили наляво например. Тогава вектора ще сочи към предна лява гума, на там ще се стреми задния мост. И за да не завива колата на дясно, като мотокар, завиваш с волана и предните гуми на ляво.Така всички гуми сочат в една посока, и имаме праволинейно движение.С малкото изключение, че колата ходи леко рачешката, на криво - като си караш напред, надлъжната ос на колата сочи на дясно извън пътяЗагледайте се в някоя стара немска бангия ако карате зад нея, ще видите как много често колата не ходи в 2 коловоза, а в 4Това се получава и при блъскани коли

Имах го тоя проблем и го оправихме с подложни шайби от едната страна.Благодаря за отговора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

шайби отзад могат да се подложат на горния носач откъм купето - по този начин намаля вертикалния наклон на гумата, ако е отрицателен -- тоест увеличава се в положителна посокасходимостта на задницата се регулира от малките шангички в предния край на големия надлъжен носач - откъм купето се развиват и се местят наляво-надясновъпреки че съм виждал и хонди, които са затегнати до край, и пак гумата не влиза в норма - но тогава обикновено става дума за удар и/или изкривени носачи, и е по-добре да се поправи причината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...