Jump to content
Guest Demon

Евтините застраховки са капан за шофьорите

Recommended Posts

Guest Demon

Вижте днешната статия от вестник Стандарт колеги!

 

Link: Статията във вестник Стандарт: Евтините застраховки са капан за шофьорите

 

Някои родни компании действат като финансови пирамиди

Евтините застраховки са капан за шофьорите

При катастрофи в Евросъюза обезщетенията ще скочат няколко пъти

След 28 дни българинът тръгва из Европа с личната си карта. Мнозина смятат да потеглят с колите си. Задължително обаче им трябва застраховка "Гражданска отговорност", валидна и в Евросъюза. Всъщност най-добре е на пътя да не им се случва никакъв инцидент, защото тогава ще разберат, че българските застрахователи плащат колкото могат, а не колкото трябва.

Още преди месец в битка за повече клиенти за най-масовата застраховка големите компании дадоха срок на бедния българин бързо да сключва договори, за да хване поредното намаление - този път наречено "за последно преди ЕС". Не е ясно колко българи се хванаха на въдицата. Факт е обаче, че за да иска сигурност по пътищата в Европа, клиентът трябва да се бръкне по-надълбоко.

 

Очакваните ниски цени на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" може да се превърнат в капан за шофьорите. Това заявиха пред "Стандарт" родни застрахователи. Според тях с евтините полици компаниите няма да успеят да покрият щетите от бъдещи катастрофи.

Особено, когато злополуките са в чужбина. Досега застрахователите ни плащаха по 8-10 бона за загинал или тежко пострадал на пътя човек. С влизането в ЕС, ако българин сгази западняк на пътя, обезщетението ще бъде с пъти по-високо и може да достигне дори 50 хиляди евро. Подобни разходи обаче ще се окажат проблем за някои от родните застрахователи.

Застрахованите с "Гражданска отговорност" коли у нас са 97 на сто, т.е. около 2,2 млн. Ако средната цена на полицата е 100 лв., събраните суми, с които разполагат дружествата, са 220 млн. лв. Без разходите - комисиони, реклама, презастраховане, сумата пада до 100 млн. лв. Щетите обаче, по изчисления на фирмите, са доста повече. Справка от КАТ показва, че средно годишно у нас по пътищата загиват 1200 човека, 3000 хил. остават с трайни увреждания, над 6000 са по-леко ранени. Отделно са потрошените при катастрофи ламарини и унищожени коли. Сметките показват, че разходите надхвърлят значително 100-те милиона приходи. И ако в България обидно малките цени, които плащат застрахователите на пострадалите, са по преценка на дружествата, то в Европа правилата са железни. По закон, който действа и у нас, ощетеният има право да избира кого да съди, за да получи парите си - застрахователя или виновния шофьор. Специалисти предполагат, че клиентите на "евтините" застрахователи ще станат клиенти и на европейските съдилища.

Според запознати две са причините за примамливите предложения за "Гражданска отговорност" със смешни цени. Едната е принципът на финансовите пирамиди - за кратко време фирмите да натрупат бързи печалби, а след това може и да фалират. По-прозорливите обаче разчитат да завземат пазара, изтиквайки конкуренцията. Веднъж озовали се на върха, ще вдигнат цените, колкото поискат. Десетки хиляди шофьори са се напатили през последните години от евтини застраховки, след които трябва да се бръкнат дълбоко при евентуална катастрофа и вероятно ще сменят компанията, твърдят специалисти. Те прогнозират фалит на поне 3 от известните български застрахователни компании до 1-2 г. и разчитат на естественото регулиране на пазара. Дотогава обаче ще изгорят хиляди шофьори.

 

Ирен Делчева

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest IvoSi

Според мен ситуацията е много сложна с тези застраховки, но трябва да има някакво деление, защото примерно моя баща, който е пенсионер и си кара колата до село, около 2000км. годишно, няма да е справедливо да плаща цена на застраховка като за чужбина. А бе всички цени ни станаха европейски, а заплатите, пенсиите, са си на същото ниво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

Глупости на таркалета! И на тея от Стандарт и............ незнам на кой още мога да кажа. Ситуацията е следната: сега си плащаме полиците на старите цени както и на старите бланки, които не са валидни за територията на ЕС или където и да било извун България. Така че сега сключваш полица на старата цена, пък като ти скимне да ходиш в чужденеция отиваш при застрахователя си, доплащаш си разликата до новата цена, получаваш добавък или нова полица и си караш с ГО извън България. А това че много застрахователни компании като Орел, ТБИ, Левски, Софийски Имоти и незнам си какви ли още не, не плащат е вече друг въпрос. А цялата врътка покрай тея полици на старите цени тръгва от Алианц дето предлагат застраховки за по 50 и кусур лева. Ако на някой не му е нещо ясно може да се направи една такава важна тема и в нея да се пускат интересни и вълнуващи за всички въпроси относно застраховането. А ако някой е на зор да не се притеснява да ми се обади 0888558064 - Ники.Не им се шашкайте толкова на вестниците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната
:rolleyes: прав си, аз си ги нацвъках от ся в ДЗИ да ми е мирна главата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

От кога Стандарт станаха източник на достоверна информация ?Четете сериозни издания като Капитал и Дневник и няма да ви заблуждават така плоско :rolleyes: Както полвин година председателя на съюза на вносителите на нови автомобили в България се опитваше всячески да убеждава хората, че цените на вотра употреба колите след нова година ще се вдигнат, че ще се забрани вноса на по-стари от 5 години коли, че еко-таксата ще е космическа за стари коли ... Да ама не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

......... А това че много застрахователни компании като Орел, ТБИ, Левски, Софийски Имоти и незнам си какви ли още не, не плащат е вече друг въпрос. ...................

А какво мислиш, че ще стане имено с такива застрахователи, които не плащат? Имаше подобен случаи и помня, че четох някъде, че потърпевшите съдили за пари причинителя на ПТП-то, заради това, че застрахователя не искал да изплати щетата, която е бил длъжен да излати на потърпевшите по полицата за ГО. Звучеше ми абсурдно, но за съжаление беше истина. А както виждам и не е една компания с подобна практика.Как да бъдем сигурни в бъдеще за ГО, която сме сключили и плащаме даже и на по-високи цени от до сега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Не знам за застраховките, ама това журналистическият занаят в България явно е доста сериозна професия, тази кака е успяла да напише цяла статия, без нито един факт в нея, само глупости. Евалата, браво. Да взема да стана журналист и аз. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

През 2000г. ме удариха много гадно,един с мерцедес даде мръсна газ на заден и се заби в мен....След това с още по-мръсна газ избяга...Викам кат,ама ония не ми вярват,написаха ми най-накрая к'вото трябва и познайте дали ми платиха.....Втора кола липсва,въпреки че и дадох номера и парици , не дадоха........Даже и ме посъветваха сам да си го намерия и да се оправям....... дзи :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DrOxBoLi

... Както полвин година председателя на съюза на вносителите на нови автомобили в България се опитваше всячески да убеждава хората, че цените на вотра употреба колите след нова година ще се вдигнат, че ще се забрани вноса на по-стари от 5 години коли, че еко-таксата ще е космическа за стари коли ...

Е та нали по някакъв начин трябва да се пласира тази автосбирщина на Горубляне, Дупница, Димитровград ... и още много знайни и незнайни градове и села ...

дзи :D

ДЗИ ............ :DСъжалявам за офтопика ... ама .... няма повече ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

За информация:ГО за кола към 1500 куб. - 90 до 100 лв. - само за България 110 до 120лв. - за БГ и ЕвропаПитах моята застрахователка при която цялото ми семейство си прави застраховките вече 5та година - не ме е подвела досега.Единственото, което ме посъветва е да изчакам до 15 дек. защото още плували цените.Но разликата от БГ и Европейската ГО била към 20 лв. отгоре.Успех в избора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Тази статия във вестника просто е платена от онези дето при тях застраховките са майка си и баща си. Просто всичко е лъжа! Аз имам оферта за 100 лева някъде, която включва 30 бензин! Има си и зелена карта! Всичко е легално. Към същата компания бях и миналата година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

За информация:

 

ГО за кола към 1500 куб. - 90 до 100 лв. - само за България

110 до 120лв. - за БГ и Европа

 

Питах моята застрахователка при която цялото ми семейство си прави застраховките вече 5та година - не ме е подвела досега.

 

Единственото, което ме посъветва е да изчакам до 15 дек. защото още плували цените.

 

Но разликата от БГ и Европейската ГО била към 20 лв. отгоре.

 

Успех в избора.

Само, че е забравил да ти спомене, че няма такова понятие "ГО за България" и за ЕС ;)

 

Ето една статистика за основните застрахователи колко пари са прибрали от ГО и колко са изплатили като премии на клиентите си:

 

Данните които са публикувани, са генерирани на база на публична информация намерена на сайта на "Комисията по финансоф надзор"

http://www.fsc.bg/kstatistika/zn/Non_life_3_06_bg.xls

 

Този път информацията беше подбрана, и структурирана, за което мога само да благодаря на хората създали този файл.

 

Тук са приходите в BGL за 1,2,3 тримесечие на 2006 от зад. застр. на МПС "Гражданска отговорност"

Публикувано изображение

 

Тук са и разходите по същите застраховки за същият период

Публикувано изображение

 

И сега интересната част:

Тук са изчислени в процентно съотношение изплатени/постъпили * 100 %

Публикувано изображение

 

В левчета ме мързи да смятам, като само ще докладвам, че половината от изплатени щети са по зелена карта.. демек в чужбинско а общите приходи, за около 1/4 от застраховките..

 

Тук "най-набутан" е Булстрад, който е получил около 13 млн, и е изплатил 11 млн.. по Зелена карта...

 

Вижте файла, има много полезна информация.

На някой ако му се занимава с ексела, може и справка по КАСКО да направи.. ако не ме домързи, ще седна да я направя...

 

Все пак има сериозен напредък в процентите спрямо миналата година

 

Това са цифрите, които иска да се базира на тях, който иска да се базира на застрахователни агенти, и с едно пожелание....

 

Пожелавам ви никога да не ви се налага никога да си използвате застраховката ГО и това да са ви единствените "загубени" пари!

За мен е очеваден факта, че Булстрад и донякъде Орел са с доста по-голям процент изплатени щети, докато ДЗИ примерно е на последните места, независимо, че има най-голям пазарен дял. Как народа като не му плащат и е недоволен пак отива да се застрахова там - не ми е ясно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Тази статистика е много относителна. Защото не всеки който е платил за застраховка му се е случило ПТП. Ако всички плащаха повече от колкото са събрали, няма изобщо да има застрахователи. Идеята е, че повечето коли няма да имат щети и по-силни са компаниите с повече застраховани автомобили. А понякога застрахователите нарочно искарват подобни статистики, които ги искарват на загуба, за да им послужат за основание за по-високи цени на застраховките.Относно Булстрад имам случай за некоректно отношение към техен клиент на лице, но това всеки може да го каже всеки за всяка една застрахователна компания в БГ. Просто нашите компании тук не са от най-лоялните. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PoweRG

Тази статистика е много относителна. Защото не всеки който е платил за застраховка му се е случило ПТП. Ако всички плащаха повече от колкото са събрали, няма изобщо да има застрахователи. Идеята е, че повечето коли няма да имат щети и по-силни са компаниите с повече застраховани автомобили. А понякога застрахователите нарочно искарват подобни статистики, които ги искарват на загуба, за да им послужат за основание за по-високи цени на застраховките.Относно Булстрад имам случай за некоректно отношение към техен клиент на лице, но това всеки може да го каже всеки за всяка една застрахователна компания в БГ. Просто нашите компании тук не са от най-лоялните. ;)

Прав си за това, че статистиката е относителна. За това и компаниите изчисляват тарифата по застраховката като взимат в предвид квотата на щетимост по нея. Но в момента на пазара се случва нещо абсурдно - застраховката ГО ще е валидна както за БГ, така и за ЕС, което значително покачва квотата на щетимост (разбирай сумата на изплатените обезщетения отнесена към събраните премии ), а от другата страна премията по застраховката намалява. ;) Не е изключено ако някой си направи застраховка за 65 лв и удари някой друг в ЕС, застрахователната компания да изплати щетите и веднага да заведе дело срещу виновника! ;) Каква застраховка е това според вас ? "Бонбон! Не благодаря!"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

въпреки че не е точно по темата ...аз лично от армеец съм доволен , въпреки че досега не мисе е случило аз да съм виновния , а за ЛевИнс мога отговорно да заявя ,че са пълни боклуци ... тъст ми го помляха едни мангали и получи 300лв защото оня нямал книжка ! а щетите са за над 1500 лв при приятел ( преден десен калник ,капак , броня , врата ,крива колонка , усукано купе ,полуоска-счупена на две ,амортисьор , пружина , джанта ,гума-беше нова , стъкло на вратата , фар , мигач , акомулатор -спукан от удъра , работа по двигателя , боя и други ) и на това оценката му е 300лв ;) , като малоумния оценител е поправял в акта след подписване ;) ...сега се съдят и ония ще паднат ,но това ако не е нелоялност просто не знам !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

Аз лично не съм позлвал ГО и немога да кажа как е, но от Булстрад и каското им съм изключително доволен. А за статистиката - много ясно, че е относителна, но и много показателна. При положение, че ДЗИ има най-голям пазарен дял и съответно шанса да те блъсне застрахован в ДЗИ е пропорционален на пазарния им дял. Няма как да си подбират клиентите. А факта, че огромна част от събраната сума им остава като печалба е показателен за качеството на работата им! Около 75% остава за тях, а само 25% изплащат като премии, докато при Булстрад е точно наобратно - 25% за тях и 75% за премии!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Колегата lookcho е прав. И хората дето са завели дело са прави и така трябва. Аз съм в лев инс и пак ще бъда при тях, да ме прощава за което, но държавата не може само да лапа, ами трябва да си свърши работата и да регулира тези неща. Не цените, а всичко останало. И не е капан, защото това е застраховка. Ти си плащаш, за да си отговорен, а не да те съдят тебе после ако нещо се случи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Само, че е забравил да ти спомене, че няма такова понятие "ГО за България" и за ЕС :angry:

Щом мислиш така - подплъти го с факти :angry: Аз съм склонен да вярвам на този, който ме убеди.Ако ми докажеш, че няма разлика и цената е еднаква - окей. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

 

Само, че е забравил да ти спомене, че няма такова понятие "ГО за България" и за ЕС :angry:

Щом мислиш така - подплъти го с факти :angry:

 

Аз съм склонен да вярвам на този, който ме убеди.

Ако ми докажеш, че няма разлика и цената е еднаква - окей. :blink:

 

Един бърз цитат от Комисията по финансоф надзор:

Промяната в тарифите по „Гражданска отговорност” на автомобилистите отразява разширения териториален обхват на застрахователното покритие по застраховката след приемането ни в Европейския съюз. След присъединяването на страната застрахователният договор ще има действие на базата на единна премия както у нас, така и във всички държави членки на Европейското икономическо пространство. В КЗ е уреден минималният размер на застрахователната сума, до която ще се лимитира отговорността на застрахователите до 2010 г. у нас: за вреди на имущество - 200 000 лв., а за неимуществени и имуществени вреди вследствие на телесно увреждане или смърт - 700 000 лв. за всяко събитие при едно пострадало лице и 1 000 000 лв. при две и повече пострадали лица.

 

Сайта им е http://www.fsc.bg и всеки може да провери. По принцип застрахователите имат отстъпка, ако през последните 3 години не сте излизали с МПС-то извън БГ или декларирате, че няма да излезете, обаче няма таква ГО само за България!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Един бърз цитат от Комисията по финансоф надзор:

Промяната в тарифите по „Гражданска отговорност” на автомобилистите отразява разширения териториален обхват на застрахователното покритие по застраховката след приемането ни в Европейския съюз. След присъединяването на страната застрахователният договор ще има действие на базата на единна премия както у нас, така и във всички държави членки на Европейското икономическо пространство. В КЗ е уреден минималният размер на застрахователната сума, до която ще се лимитира отговорността на застрахователите до 2010 г. у нас: за вреди на имущество - 200 000 лв., а за неимуществени и имуществени вреди вследствие на телесно увреждане или смърт - 700 000 лв. за всяко събитие при едно пострадало лице и 1 000 000 лв. при две и повече пострадали лица.

 

Сайта им е http://www.fsc.bg и всеки може да провери. По принцип застрахователите имат отстъпка, ако през последните 3 години не сте излизали с МПС-то извън БГ или декларирате, че няма да излезете, обаче няма таква ГО само за България!

Значи ще изчакаме, застраховаме и видим :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...