Jump to content
Guest Nightwalker

Питане относно бензините

Recommended Posts

Guest Nightwalker

Сега колеги имам 1 питане което може да се стори не много хитро но ..:Аз си карам моята 3г (85г) хондичка с А92 обиковенно но напоследък се поизравниха цените на 95 и 92 та раших да я карам на 95 та питането ми е :В 92 има добавка заместваща оловото на което пък се разчита за да смазва двигателя, а има ли я тая добавка и в 95?????????А иначе колата ми по добре се държи с 95 ама да не зема да и "изпържа" (както се изрази един приятел) двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman
:P Пич,карай смело тук незнам дали има някой ,който ежедневно да не "пържи" двигателя на своята Хонда :P Аз даже го пържа с 98 :P и още се държи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest хари7

Сега колеги имам 1 питане което може да се стори не много хитро но ..:Аз си карам моята 3г (85г) хондичка с А92 обиковенно но напоследък се поизравниха цените на 95 и 92 та раших да я карам на 95 та питането ми е :В 92 има добавка заместваща оловото на което пък се разчита за да смазва двигателя, а има ли я тая добавка и в 95?????????А иначе колата ми по добре се държи с 95 ама да не зема да и "изпържа" (както се изрази един приятел) двигателя

Абе и аз си задавах сь6тия вьпрос...оба4е о6те не сам я карал с по-ниско октаново 4исло от -95,а и пове4ето ми познати си карат дори моторите с 92...Сипваи на "дрьпнатата" пове4ко бенз,и газ до ламарината!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Nightwalker

Бе то сичко хубаво ама ми се ще някои да даде някав екпертен акъл без да искам да обидя някой разбира се просто за да знам че ми е и интересно освен сичко друго

Редактирано от Nightwalker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

споко, тук всички сме "експерти" :P;) ама питай смело - с всеки въпрос си 20 кинта напред, щото в сервиза при експертите питаш и плащаш а тук си е на амортия :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest element

Незнам кво има и кво няма в бензина,но напоследък установих,че на Петрол А92-то им е по-хубаво от А95 :P 2-3 пъти зареждам от него и забелязвам,че колата ми върви по-добре отколкото с 95.Странно,но....така е.Реших да питам бензинджията що се получава така,а той ми е познат и ми каза,че 92 ще изчезва от пазара след като влезем в ЕС и са го "отписали" ;) ,а "обръщат повече внимание" на 95(демек в разреждането),понеже бил по-масов и се харчел повече! Така,че 92-то си бил с реалното октаново число. Между другото разбрах и че не съм първия който го е забелязал това(чух от колегата,че и неговата вървяла по-добре с 92). Незнам....някой от вас да има подобни наблюдения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Незнам....някой от вас да има подобни наблюдения?

Аз имах наблюдение преди близо година.Само веднъж сипах 92 на моя сивик 95' и разликата в сравнение с бензин 95 беше голяма. Просто не е толкова пъргава и трябва да натискаш повече педала на газта, за да вървиш като с 95.Но за близкото време не мога да кажа, тъй като тогава се убедих, че има разлика между 95 и 92 :cool:Зареждането беше в Шел.За сега само от там карам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Абе що не земете да й сипете 89 или 90 на коите ви :cool: За карбуратор айде иди дойде , въпреки , че заводски телевизорите ги дават да я караш с 98 , че върви с 92 , върви , ама на пълна инжекция да й сипваш 92 е голям смях , кво ще спестите :cool: вярно , че познавам човек дето и вода си налял в резервоара и колата пак вървяла 2-3 километра до бензиностанцията :yes: не знам хора , ама ако всеки сам не почне да си вдига нивото никога няма се променим !!! Сипете си ся 100 октана или 98 в кошниците и гледайте за ква разлика иде реч , аз не вярвах , че на коли 2003 и 2001 година ще усетата някаква разлика , но разхода ( по компютър ) и начина на вървене си го показват !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest metal

Абе що не земете да й сипете 89 или 90 на коите ви :P За карбуратор айде иди дойде , въпреки , че заводски телевизорите ги дават да я караш с 98 , че върви с 92 , върви , ама на пълна инжекция да й сипваш 92 е голям смях , кво ще спестите :cool: вярно , че познавам човек дето и вода си налял в резервоара и колата пак вървяла 2-3 километра до бензиностанцията :cool: не знам хора , ама ако всеки сам не почне да си вдига нивото никога няма се променим !!! Сипете си ся 100 октана или 98 в кошниците и гледайте за ква разлика иде реч , аз не вярвах , че на коли 2003 и 2001 година ще усетата някаква разлика , но разхода ( по компютър ) и начина на вървене си го показват !!!

ей ще ме накарате да сипвам 92/95 и да вида има ли разлика :yes:

 

Просто информация за размисъл - една служебна Астра почна да "не върви", прекъсва, гасне... прегледа в сервиз даде диагноза "лош бензин" и съвет да се "продуха" с 98 ...

Зареждана е на само в Шел, само с 95 ;)

"моята служебна" я зареждам само в ОМВ и не съм имал проблеми

 

 

На моя Д15В2, фабрично му дават А93 ..., еххх като си спомна че едно време 93 минаваше за "скъп бензин" и хората масово сипваха 88(или беше 89?!) в ладите ;)

Редактирано от metal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Nightwalker

Значи установявам следното :1.Никой нощо конкретно не казва по въпроса ми :cool:)))))2.Съгласен сам с това че в ОМВ са по-добри бензините - след като едно момче бивш кадър на Шел ми каза че сипва само на ОМВ смятайте - и аз само от там вече сипвам.3.Факт е че има разлика осезаема при това между техния (на ОМВ) 92 и 954.Не мога да си сменя от кирилица на латиница и да напиша шел по нормален начин :cool:)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

ми кво да ти кажем бате - това не ти е москвич 8-мак та да ти изгорят клапаните например от по-високооктанов бензин!!! Сипвай къвто си искаш спокойно, дори и 100 октанов може, а при разлика от макс. 1 стотинка че и по-малко :) между 92 и 95 няма кво да му мислиш - сипвай 95 само да не е от Шел и това е :) А ако си направиш труда да се поразровиш с търсачката, ще видиш че има отговори на всичките ти въпроси :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HONDA CiViC iS

на ОМВ ИМА добавка про+ тя преобразува безооловния в оловен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rossen

Пичове, мойто скромно мнение на база каквото съм попрочел тук-там :) Всички сте чували за „Степен на сгъстяване”........Октановото число определя колко горивната смес може да се сгъсти, преди да се самовъзпламени, т.е. да предизвика детонационно горене. Колкото е по-високо октановото число, толкова сместа е по-малко склонна към самовъзпламеняване при една и съща степен на компресия. Производителите на двигателите казват гориво с какво октаново число да се използва в зависимост от степента на сгъстяване. Явно двигателите с висока компресия (и оттук – с по високо съотношение мощност/тегло) ще изискват по-високооктаново гориво. Преди са се добавяли оловни съставки за повишаване на октановото число – по-евтино е отколкото по-качественото рафиниране, но замърсява околната среда.....За мен изводите са такива:1. По-високо октанов бензин не означава „по-силен” бензин. Някъде бях срещал, че дори е обратното, но нямам обяснение. 2. Ако параметрите на двигателя са запазени (степен на сгъстяване, центровка и т.н.), не виждам причина да се кара с бензин с различно октаново число от предписаното от производителя. 3. Важна уговорка: Качеството на бензина е друга „бира”......Лично аз зареждам 95 от OMV или ЕКО – на ЕКО продавачите твърдят, че бенза е гръцки.... :) Според мен ако някой си налее бензин, различен от предписания и колата тръгне по-добре:1. Новия бензин пасва повече на параметрите на двигателя (компресия, центровка и не знам си какво друго).2. Попаднал е на по-качествен бензин.3. 1 и 2 заедно.....4. Си внушава...... (Аз понякога като я измия и ми се струва, че върви по-добре). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

4. Си внушава...... (Аз понякога като я измия и ми се струва, че върви по-добре). :)

:):):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sven

Хора здравеите, "франчайзинг" говори ли ви нещто? :worthy: ОМВ е единствената компания в България, която не ползва франчайзинга, това значи че всички : Шел, Мел и т.н. са просто някакви фирмички които си плащат на оригиналните нефтени компании да ползват името им, а предлагат какъвто им падне бензин, като знаят че хората се връзват яко на "името" ! Аз от Шел повече не зареждам щото имах много проблеми оттам, сменях горивни филтри, да си е...е :worthy: Айде, дано съм помогнал! :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest APOLON

Аз пробвах А100 рейсинг на шел, попринцип слагам 95 ама този път реших да пробвам с този, има ше лека разлика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Pancho

Сега колеги имам 1 питане което може да се стори не много хитро но ..:Аз си карам моята 3г (85г) хондичка с А92 обиковенно но напоследък се поизравниха цените на 95 и 92 та раших да я карам на 95 та питането ми е :В 92 има добавка заместваща оловото на което пък се разчита за да смазва двигателя, а има ли я тая добавка и в 95?????????А иначе колата ми по добре се държи с 95 ама да не зема да и "изпържа" (както се изрази един приятел) двигателя

Ти от къде знаеш какви добавки има, да не си я сипал ти? На бензиностанцията могат да ти говоря каквото си искат.Попринцип бензина в БГ е слаб.Тоест ако си сложиш 95 сигурно се равнява на 92 нормален.Поне в по-големите градове на БГ бензина е по -нормален, в провинцията е много зле,няма какво да сипеш.Всичко е боклук. Аз карам понякога и с 100 октана ,защото на 10л. губиш грубо 2лв. , а разхода е значително по-малък защото колата не се мъчи.Та сам решавай какво да сипваш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bat'koko

Хора здравеите, "франчайзинг" говори ли ви нещто? :D ОМВ е единствената компания в България, която не ползва франчайзинга, това значи че всички : Шел, Мел и т.н. са просто някакви фирмички които си плащат на оригиналните нефтени компании да ползват името им, а предлагат какъвто им падне бензин, като знаят че хората се връзват яко на "името" ! Аз от Шел повече не зареждам щото имах много проблеми оттам, сменях горивни филтри, да си е...е :) Айде, дано съм помогнал! :D

Колега за "франчайзинга" не си прав.Това е една сложна снема на "алъш-вериш" в която този които ти дава да ползваш търговската му марка,има има изисквания и за стоките с които ще търгуваш под това име

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Колега за "франчайзинга" не си прав.Това е една сложна снема на "алъш-вериш" в която този които ти дава да ползваш търговската му марка,има има изисквания и за стоките с които ще търгуваш под това имеA дали от централата на шел пращат проверки за да видят какво е качеството на бензина или само проверяват интериора на бензиностанцията и обслужващия персонал :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

Ето какво замерих аз като разход:А92 (Петрол) - 290 км с 25л бензин, градско, имаше една 40-50км отсечка извънградскоА95 випауъралабала (Шел) - 290км градско с 26л бензин ... май-май се тая... ако не броим че едното беше 1.53, другото 1.71 ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Pancho

Ето какво замерих аз като разход:А92 (Петрол) - 290 км с 25л бензин, градско, имаше една 40-50км отсечка извънградскоА95 випауъралабала (Шел) - 290км градско с 26л бензин ... май-май се тая... ако не броим че едното беше 1.53, другото 1.71 ....

Това не може да се каже изобщо с точност. С 2 различни бензина по един и същ път ли кара?То едно задрастване на някое кръстовище да те хване и си -1л бензин.Можеш да засечеш разликата само извънградско и то като караш с една и съща скорост!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

Ето какво замерих аз като разход:А92 (Петрол) - 290 км с 25л бензин, градско, имаше една 40-50км отсечка извънградскоА95 випауъралабала (Шел) - 290км градско с 26л бензин ... май-май се тая... ако не броим че едното беше 1.53, другото 1.71 ....

Това не може да се каже изобщо с точност. С 2 различни бензина по един и същ път ли кара?То едно задрастване на някое кръстовище да те хване и си -1л бензин.Можеш да засечеш разликата само извънградско и то като караш с една и съща скорост!
тези 290 километра са ми 7 делнични дни, винаги един и същ маршрут, с 92 беше 6 дена + 50км извънградско (затова там смятам че реалното е литър нагоре)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KIMURA
;) 4ух доста не6та за 6ел и да ви кажа аз работя там ве4е година и които е идвал в младост сигорно ме и познава та по темата:на тази бензиностанция аз ли4но не зареждам освен ако не е 100 реисинг за6тото само тои е на 100% ка4ествен и се разработва в италия и го карат директно от там през гърция за него сам 100%сигорен ина4е братленца останалите не 4е не6то ама за ни6то не стават и ги носят от там кадето носят и на вси4ки други в бг от Нефтохим Бургас има исклу4ение вав випауъра но на него добавките се вкарват от самата цистерна така 4е никои не мойе да ви каже какво има там :( Моето ли4но мнение е 100 Рейсинг ;) надявам се да сам помогнал на някои

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bat'koko

Колега за "франчайзинга" не си прав.Това е една сложна снема на "алъш-вериш" в която този които ти дава да ползваш търговската му марка,има има изисквания и за стоките с които ще търгуваш под това име

A дали от централата на шел пращат проверки за да видят какво е качеството на бензина или само проверяват интериора на бензиностанцията и обслужващия персонал :(

 

би трябвало да има контрол,ако не искат да си прецакат пазарите сами

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest лаик

Аз мойта я карам на 92, разхода е същия като на 95. Четох в една книга за японските автомобили че в Япония бензините били 91 и 92 та реших че няма смисъл от 95. Наскоро обаче ми разясниха че ако компресията е над 9 атмосфери примерно, детонациите отцепвали частички от буталото (в началото микроскопични) и самото бутало се износвало. Накрая буталото се чупело, разказа ми за случай на мотовилка излезнала през блока заради това. Та вече на 95 и при първа възможност ще си измеря компресията, ако е ниска пак съм на 92.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

на фабричен двигател хонда със степен на сгъстяване 9.1-9.2 нямаш абсолютно никакъв проблем да караш с 92. За тях минималното число е 91, така че вобще не се притеснявай. И като отидеш да ти измерят конпресията не се шашкай като ти кажат числа около 12-13 :) това е компресия, а горното е степен на сгъстяване.Аз лично преди карах с 92, но реших че 95 ще е поне малко по-качествен и почнах да сипвам 95 само заради това, не заради детонации. В момента обаче 95 ми е минимума заради разни промени по двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest element

Аз като ви казвах по-горе,че с 92 си чувствам колата по-добре,вие не вярвахте!? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...