Jump to content
Guest metal

Гуми и джанти за зимата

Recommended Posts

Guest metal

четох темите във форума, дъвкано е, но все пак ще ми е първа зима с Хонда, а сегашните гуми приличат на сликове ;) .....Препоръчваните гуми са 175/70/R13 - това ли е най-добрия размер и за зима и за лято? Примерно 185/60/14, които са само с 2мм по-големи на височина, кога биха били подходящи - зимата или лятото? И последно, какъв модел/марка препоръчвате за Софийската зима?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iSpider

Аз съм с 175/70/R13 (железни) за зимата и 185/60/14 (алум.) за лятото.Зимата слагай и тасове за да стига минимално мръсотия и сол до дисковете че ги хваща ръждата.Лятото е по-добре с "ляти" джанти, защото до спирачките достига повече въздух и се охлаждат по-бързо в топлото време и възможността да изкривиш диск е по-малка.За марки не съм много запознат, зимните са ми Континентал някъкъв, така си дойде от чужбината.

Редактирано от iSpider

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Бай Гуджан

Здравей! Преди години си купих FULDA и от тогава и зимните и летните ми гуми са само тази марка. Много съм доволен и не намирам смисъл да я сменям. При тях съотношението цена/качество е най-оптимално, поне според мен. Иначе за зимата си избери един размер по-тесни и по-високи гуми от тези, които са дадени на лепенката на шофьорската врата (и е много препоръчително да ги смениш и четирите). За лятото тези, които са препоръчани. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest metal

Иначе за зимата си избери един размер по-тесни и по-високи гуми от тези, които са дадени на лепенката на шофьорската врата

хммм, при препоръчани 175/70, по-тесните са 165/75, ама такива май няма ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Бай Гуджан

Мдаа, няма. Тогава остава 165/80, но за тях май трябва да се изкаже някой по-подготвен. Иначе ТУК може да видиш цените и размерите на някой модели.

Редактирано от Бай Гуджан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

според мен много се бъркате с това за по-тесните гуми зимата ... това се отнася за сняг ,но на асфалт и мокто ,че даже и лед , си стои съпроса с контактната площ ! ... аз сега си взех 185х60х15 отпред и 195х65х15 отзад като вторите просто такива ми попаднаха тънко на 5000КМ много запазени , а марката е goodyear , модела ultra grip 7 ... по-добро за зима без много сняг няма ,но и цената е соленка .. за предните дадох по 147лв на брой а за задните 150 общо ... а за сняг gislaved nord frost 5 мисля бяха тия с ледения шип ... според мен идеална комбинация е по 2 от тип и като е сухо или мокро със goodyear-а ,а като е снежно с gislaved-а , отпред ... ,но за 150 на гума всеки сам трябва да си прецени колко ще я кара колата зимата :P ... ако няма пари за гуми по-добре да не се кара май ,че от нямане на пари да не се вкараш в по-голям разход ... ае стига съм мислил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

А какво им е предимството на по-тесните гуми в сняг? Не е ли по-сигурно винаги да има по-голяма контактна площ, включително и на сняг?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

А какво им е предимството на по-тесните гуми в сняг? Не е ли по-сигурно винаги да има по-голяма контактна площ, включително и на сняг?

по-бързо потъват защото масата на колата пада върху по-малка площ и така все едно си стъпил на твърдо ... и се надяваш снега да не е 2м дълбок :P , но ефекта го има най-вече при гуми с шипове ,защото освен да съпиш на твърдо трябва да можеш и да зацепиш .... широката гума спира по-бързо в 10-15 см сняг защото действа като гребло на фадрома , но е по нестабилна и тръгва по-трудно ... има много теории по въпроса , но аз лично не бих вярвал на гумаджия да ми казва как да си карам колата (попринцип), от него се иска да ми оправя баланса ,да изправя джантите ,да маха и да слага гуми , но не и да знае да кара и кое е най-добрия вариант за гуми , затова не им се предоверявайте !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest metal

Понеже се оглеждам за 4 джанти на старо - намирам обяви за 13-ки с отвори 4х100, карани на Опел и Голф.Според тази страница http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013централния отвор на Хонда е 56мм, на Кадет и Астра 56.5, на Голф - 57 ... ще има ли проблем ако взема такива джанти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

Понеже се оглеждам за 4 джанти на старо - намирам обяви за 13-ки с отвори 4х100, карани на Опел и Голф.Според тази страница http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013централния отвор на Хонда е 56мм, на Кадет и Астра 56.5, на Голф - 57 ... ще има ли проблем ако взема такива джанти?

Няма, правиш си фтулки и си пееш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Аз пък подкрепям по-тесните гуми за зимата.lookcho дано не разчиташ при спиране зимата гумите ти да действат само като гребла, че ми се струват малки тия гребла :D:) По твоята логика - слагай 225 направо ... и почвай към пътното :) Та идеята е следната: при мека повърхност (като сняг) се иска или да я натиснеш да се втвърди (да стъпиш на твърдо) и да потеглиш, или да обхванеш много голяма площ от тази повърхност и да разпределиш силите по нея (принципа на верижните трактори). В нашият случай явно трябва да изберем първия вариант, т.е. търсим по-голямо налягане, което е силата върху единица площ, което пък се постига с повече тежест на по-малко полощ, което води до по-тесни гуми :) Миналата година си вземах 2 Gislaved-a Nord Frost 3 с размери 165/80/13, а отзад бях с Michelin Alpin същия размер. Michelin-а го хвърлих тази пролет и тази зима си вземах още 2 Gislaved-a. Страхотна гума! Където си поисках - там стигнах миналата година. Включително и през борче повалено от свлачище преминах :D:D Хем са по-високи, което за нашите ниски коли за зимата е добре, хем пък натискат малко по-добре от препоръчителния размер 175/70/13 (за моята кола).Така че, моя съвет за зимата е по-щръкнали Хонди и по-клющави в краката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest My Honda

Избирах между Gislaved и ТОУО сноупрокс. Gislaved изглежда много проходима и мека гума. Тойото са по-твърди и са с по-висок скоростен индекс. Избрах ТОУО, защото би трябвало да имат по-дълъг живот, а и май зимните ги караме към половин година, предимно на асфалт а не на сняг. Така или иначе с нови зимни гуми не би трябвало да има проблеми. Може и да не ми и правилна логиката, ще се боря със снега, дупките и задръстванията в нашия ненормален град с тези гуми :http://www.toyotires.bg/tire.php?id=12

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest metal

Няма, правиш си фтулки и си пееш :)

а как си правя втулки? от ламарина? или гумаджиите имат такива "под ръка" ? :)

 

2 My Honda Я кажи какви са цените на Toyo? Засега се колебая между Debica Frigo 2(уж били Goodyear UG5) за ~75лв и Goodrich WinterG за ~ 90

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

Аз пък подкрепям по-тесните гуми за зимата.lookcho дано не разчиташ при спиране зимата ........при мека повърхност (като сняг) се иска или да я натиснеш да се втвърди (да стъпиш на твърдо) и да потеглиш...

ако видиш какво съм написал отново ще разбереш че това го има там .... но за спирането може да се поспори ...ама най-лесно е следващия път като правим среща да се пробваме на спиране ,а не на тръгване :) ... и така най-лесно ще се види коя гума е по-добра ,като размер и марка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

...ТОУО сноупрокс...

Карал съм по-рано с такива и съм много доволен. Особено на суха и мокра настилка се държаха като летни гуми. А на сняг - като зимни. Аз обаче направих промяна и заложих на Yokohama. Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest metal

...ТОУО сноупрокс...

Карал съм по-рано с такива и съм много доволен. Особено на суха и мокра настилка се държаха като летни гуми. А на сняг - като зимни. Аз обаче направих промяна и заложих на Yokohama.
Кажете примерни цени на Тойо и Йокохама?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Кажете примерни цени на Тойо и Йокохама?

175/65 R 14 ЗимниYokohama 114 лв - Боряна ауто.Toyo - не си спомням вече, ама май 110 бяха -Радиал.Yokohama правят впечатление на по-скъпи гуми, но се оказва, че всъщност не са. Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kicko

Yokohama F601 Winter*T 175/65 R14 86T - 124.70 с ДДС от Диана ООД www.diana-ltd.comот същия размер имаше някакъв модел на Kleber за 108 лв. и на Pirelli za 111 лв., другите цени не си спомням

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic1.5
:) фенове няма запазени гуми на този свят има стари и нови затова производителя пише коя седмица и коя година са произведени дадените гуми ти си купи 10 годишни гуми със 6 мм. граифер опе4ени като пластмаса и виж каква 6еина ще ти стани колата, една гума трябва да баде мека и да се износва за да даржи на пътя като купувате втора употреба гледаите поне кога са произведени максимум 2 годишни защото у вас ще е 3тата а за зимни трябва да са тесни и високи /да не сте састезатели зимата че си купувате 6ироки/ в рали шампионата са 135/ 80 на незнам колко си цола моите са 155/80/13 това е супер размер за зимата по малко сапротивление оказват при киша и при сняг от там разхода пада, що се касае за проходимоста е ненадмината, които ви говори за мокро помислете коя гума ще има по малка вероятност да ви подведе с аквапланинг???? и не забравяите зимата се кара бавно пак като се стопли слагаме 15ките и газ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_freak

Мишелин Алпин 3 195/60/15 - 150 лв. парчето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

Goodyear Ultra Grip 7 - 146 лв с поставянето и 1 година гаранция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Абе сори, ама не се сдържах. Какво значи тази 1 година гаранция? Гаранция срещу какво? Ако се натресеш с 80 в някой трап и я разпориш ще ти я менкат ли? Или ако се изкриви и посуче? Ама чакай, цакаш 150 кинта на гума и остава да направят такава мизерия?! :( Това нали не е Вида Спорт? Бати рекламния трик. Евала на човека, който го измисли! :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

Абе сори, ама не се сдържах. Какво значи тази 1 година гаранция? Гаранция срещу какво? Ако се натресеш с 80 в някой трап и я разпориш ще ти я менкат ли? Или ако се изкриви и посуче? Ама чакай, цакаш 150 кинта на гума и остава да направят такава мизерия?! :( Това нали не е Вида Спорт? Бати рекламния трик. Евала на човека, който го измисли! :(

Гаранцията се дава са фабричен дефект.

Това, от което се жалват недоволни собственици в 99% от случаите е от чисто експлоатационно естество.

 

В този ред на мисли наскоро чух по радиото, че "новото Марангони вече е с доживотна гаранция" ;):(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

и тяхната машинария прави грешки ... гаранцията е наистина срещу фабричните дефекти ... същото е и при електрониката ,само дето там се случва по-често :huh: ......на мен са ми изпълнявали гаранция точно за един гудиър ,който взе да се деформира повече от колкото трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...