Jump to content
Guest Founder

Как да си подготвим колата за зимата?

Recommended Posts

Guest Founder

Нека всеки да напише как си подготвя колата за зиматазащото както аз , така и доста други момчета от форума са млади шоферчета , а и може би не са изкарали дори и 1 зима с колата си - та съм сигурен , че ще има все да научим по нещо важно :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Ако не си правил промивка на охладителната система си направи като наливаш 1:1 вода и антифриз ( не съм сигурен точно колко към колко беше , на самите бутилки с антифриз трябва да си пише понеже всеки производител май препоръчва различна дозировка , а има разлика до колко минусови температури ще стои колата ти :rolleyes: ) . Купуваш си пластмасова стъргалка за леда по стъклата и също така нещо като гъбка с която си чистиш колата на бензиностанциите , за да не буташ с ръка натрупалия сняг :rolleyes: Хубаво е да имаш под ръка в джоба ти обезмразяващо спрейче за ключалката , повяравай ми прецакнята да влизаш в колата от багажника е ебати сеира :lol: а и много хонди до колкото знам страдат от намокряне на ключалките !!! Хубаво е да си намажиш гумените оплътнения със вазелин , за да не замръзнат и на сутринта да се чудиш как да отвориш вратата :lol: също има и специялни препарати продават се по бензиностанциите :lol: Ся за гуми няма да ти говора , сам се сещаш , че е хубаво да караш със зимни гуми по желание и на 4-те колела !!! Ако във вашия край вали яко сняг и не чистят много си носи и едни вериги за всеки случай в колата :lol: А незамръзваща течност в казанчето за чистачките , пак си пише колко кам колко трябва да разреждаш , вечерта си вдигни чистачките , за да не залепнат за стъклото и да не ги изкривиш или развалиш механизма :no: Май това е общо взето , колегите да казват какво още има за подготовка :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Krelion

Само ще добавя че една яка паста няма да е зле,за да пази колата от солта и лугата :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DrOxBoLi

Купуваш си пластмасова стъргалка за леда по ... вечерта си вдигни чистачките , за да не залепнат за стъклото и да не ги изкривиш или развалиш механизма :rolleyes: ...

Пластмасовата стъргалка е за всеки случай. Препоръчвам спрей с течност за размразяване - Не е много пари, но няма опастност за драскотини по стъклата.Що се отнася до чистачките ... достатъчно е както и почти задължително - духалките да поработят 1-2 минути на стъклото преди да включвате чистачките . По този начин се размразяват стъклото и гумата (графита) на чистачките. Вариянта вдигнати чистачки за някой квартали на София и градове в България означава "Ела мечко изяш ме - особенно чистачки Шампион за по 30 лв." !!!Предното стъкло има един особен проблем :rolleyes: Често се запотява. :lol: Решението е смяна поне 2 пъти годишно на филтъра на купето и при запотяване леееко открехнат прозорец за изравняване на влажността.По възможност не дърпайте ръчната за дълго време в минусови температури.Акумолатора да е на макс (особенно при новия закон-фаровете до края на март), а бензина на фул ... по възможност. А при дълги преходи и акумолатора на ЖиСиЕма и той на макс, че ... не се знае. Както и дебела пухенка някъде при резервната гума и веригите.Колегите скиори !!! ... Магнитен багажник за ски е абсолютно забранен !!! Много сме се парили :lol:Антифриза да е съобразен с минусовите температури.

Само ще добавя че една яка паста няма да е зле,за да пази колата от солта и лугата :lol:

Пастата е задължителна, както и честите посещения на автомивката макар и само външно за отмиване на лугата, но и задължително подсушаване на гумените оплътнения на вратите особенно!ЗАДЪЛЖИТЕЛНО в багажника - Ръкавици и метличка за сняг (Почти не остана място за тубата в багажника) :lol: Неприятно е сутрин да ти измръзнат голите пръстчета при отстранване на сняг с празна кутия от цигари :no: П.С. Не е толко страшно баси :( Нашите бащи и дядовци са преодолявали зимата само с една Лада (Москвич) и торба пясък в багажника все пак :) П.П.С. Със сигурност има и още нещо което съм сигурен, че някой колега ще добави или дори и аз ако се сетя! Пожелавам на всички безаварийни на пътя и хлъзгави на пистата зимни дни ;)Ново 20: Маслото си го сменяте редовно нали?!!! Редактирано от DrOxBoLi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

Аз освен споменатите досега зимни гуми, пастиране (и преди зима и преди лято), двата чифта вериги в багажниците, стъргалките и течността за чистачките правя още нещо и за двете ми хонди:Имам по два чифта постелки за всяка. А именно - през лятната половина от годината слагам постелки от плат. Много по-комфортни са и създават допълнително чувство за уют в колата. През зимата обаче слаагам гумените - дълбоки и изработени изцяло от гума, за да събират достатъчно вода, която се е получила от разтопения сняг по обувките, и да може да се изчисти с едно изтръскване, а не да се задържа в плата, както би се получило при другите от плюш или какъвто било там друг вид плат.П.П. И още нещо: винаги по едни стари зимни ръкавички в багажника. Ако трябва да се слагат вериги или да се сменя спукана гума например, с голи ръце няма да е толкова лесно :cool: П.П.П. И не на последно място: не е лошо да имате и лопатка, в случай че попаднете в някоя преспа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 323f-fan

И по шише коняк,че как висях една зима на витиня 6 часа при минус 15 не е истина

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Blue_Best

Колеги много интересна тема поне за мен като начинаещ.Искам да попитам къде се намира въпросния филтър на купето на Сивик 4 ген. хеч,че моят явно е за смяна.Стъклото винаги ми е запотено и е много кофти ;) Поздрави :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

Колеги много интересна тема поне за мен като начинаещ.Искам да попитам къде се намира въпросния филтър на купето на Сивик 4 ген. хеч,че моят явно е за смяна.Стъклото винаги ми е запотено и е много кофти ;) Поздрави :cool:

ти нямаш такъв.при пулта за управление на парното имаш два бутона които ти показват от каде духа(вътре-вън)натисни бутона който ти показва че вкарва въздух от вън и след малко всичко ще се оправи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DjSprite

Искам само да допълня по въпроса за гумите ....МНОГО е важно ...да са наистина зимни ...и не са търкаляни при температури .....като за къс ръкав (сещате се нали ) и ..по възможност да са на най -много 3-4 сезона (и да не са 2-ра употреба)...и още зимна не само шарката на протектора а самата смес на кау4ука...казвам го това от моя много сериозен опит ...доста колеги знаят къде съм зимата (последните 10 години..-Банско)...и какви преходи правя ;) а съветите дадени по горе наистина да се про4етат мн. внимателно от по младите .... това е наистина опит които се трупа с години ...и е като добър съвет .... ;) ае лека зима на вси4ки ...и най важно безаварийна :cool: .....ако идва някой да кара на Банско да се обажда .... ;);) ..ще по4ерпя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps

Според мен гумите са най-важните и моя съвет е вземайте четири зимни гуми, а не се мъчете да изкарате зимата само с две за движещите колела. Мога да го кажа от личен опит. За няколкото часа през които валя сняг се завъртях поне 5 пъти и то сериозно. Просто бях късметлия че наоколо нямаше никой, бях в града и карах с сравнително малка скорост. В момента съм с две предни зимни и две задни летни, тъй като като повечето от вас сигурно и аз не съм подготвен толкова рано (гумите ги имам ама кой да ги сложи --> добре че разпрах предната лятната, че да сложа зимните отпреде, че не ми се мисли какво щеше да стане иначе) . Не мога да ви опиша как кола с предно предаване се върти дори и при лек дъждец при подаване на не много газ. Днес 3 часа пътувах от Търново до Разград и бях на тръни щото задницата не спря да танцува наляво надясно. Така, че колеги --> ГУМИТЕ СА НАЙ-ВАЖНИ И НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПЕСТИ ОТ ТЯХ И ДА СИ ИГРАЕМ С ЖИВОТА!!!!П.С. И тея шиб... дето трябва да чистят пътищата въднъж навреме да си свършат работата, че днеска не мога да ви опиша какво беше на пътя Търново - Търговище. Въобще не беше разчистено и десетки тирове едвам вървяха. Добре, че бяха ченгетата на разклона за Стражица да ги поразреждат малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kicko

Пастата е задължителна...

Препоръчайте ми, моля, място където извършват качествено тази услуга - в Пловдив или София. Колко струва ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest The_fastest

......ае лека зима на вси4ки ...и най важно безаварийна :rolleyes: .....ако идва някой да кара на Банско да се обажда .... ;);) ..ще по4ерпя

Колега, да не работиш в "Молерите" или пък да е твоя кръчмата ? ;) П.С. Пием малко няма проблеми ....ама често. По въпроса за зимата - от опит, а сигурно и на други се е случвало - Ако пише че течността за чистачките е готова за употреба или пък да се разрежда 1:2, НЕ ВЯРВАЙТЕ ! Просто сложете повече концентрат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HondaHeart

За гумите съм абсолютно съгласен!Да са четири Зимни! В края на краищата, каквато и кола да караш, единственото място, където се съприкосновява с пътя са Именно гумите. С тях да се пести е....неразумно! А, я да се възползвам от темата и да попитам, къде да закарам колата да ми я пастират хубаво, качествено и, сравнително, евтино? Просто няма да имам време да го направя сам а много ми се иска да свърша и това преди сняг да забръска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest My Honda

Аз си купих нов акумолатор AcDelco, реших да не чакам стария да свърши съвсем в студовете и съм се замислил за 4 зимни TOYO или 4 зимни по-евтин вариянт.За пастиране мога да ви препоръчам автомивка "Енигма" на ул. Любляна - близо до банята. Разбират си от работата и работят с пасти на 3М. Доста е пълно , така,че ако ходите, най-добре рано сутринта и оставяте колата за цял ден. Не че искам да им правя реклама, 3пъти ме отпращат щото имало много коли пред мен и спрях да ходя, но ако си пастирам колата, ще е там. Никой не спомена вариянт в най-големите снегове и поледици да се ползва градския транспорт?И едно въпросче - има една добавка на Лики моли за премахване на водата и влагата в резервоара и горивната система, някой има ли опит с нещо подобно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iceman

Аз уж прочетох мненията до тука по темата, но като че ли не видях някой да го е споменал. Е, не е лошо да се замислите за една малка инвестицийка - нови чистачки, които никога не са излишни, освен ако старите не са ви перфектни, ама това е пак в случай, че са почти нови! :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DundyTheCroc

Всичко казано от колегите е вярно,но май забравихме да споменем и маслото.Със сигурност 15w40 няма да свърши работа, за зимата 10 или 5 вискозитет. Предполагам ви е ясно какво става, когато малсото се сгъсти и при старт на студен двигател помпата не може да го качи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Бай Гуджан

Бих искал да попитам и още нещо. Когато на студено се пали колата, трябва ли да се изчака докато вдигне градусите или може директно да се тръгне? Питам, защото с предишната ми кола нямаше изчакване, дори напротив в книжката пишеше, че е хубаво да се тръгне веднага и на ниски обороти. Ама тя бе дизел и немска, а не знам с Хондицата как да се процедира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Бих искал да попитам и още нещо. Когато на студено се пали колата, трябва ли да се изчака докато вдигне градусите или може директно да се тръгне? Питам, защото с предишната ми кола нямаше изчакване, дори напротив в книжката пишеше, че е хубаво да се тръгне веднага и на ниски обороти. Ама тя бе дизел и немска, а не знам с Хондицата как да се процедира.

Не мисля че има кола която да рабори в нормален режим при студен двигател да не говорим за дизелите че не е изобщо така всяка кола независимо от марката е хубавао да я изчакаш да поработи 1-2 мин преди да тръгнеш, за зимата говоря, за да качи помпата навсякъде масло друг е въпроса ако ползваш универсалния модификатор с него можеш да минеш 100км без никакво масло без да увредиш двигателя ама е някъде към 45лв тубата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest -=airman=-

Колегите скиори !!! ... Магнитен багажник за ски е абсолютно забранен !!! Много сме се парили :ph34r:Пастата е задължителна, както и честите посещения на автомивката макар и само външно за отмиване на лугата, но и задължително подсушаване на гумените оплътнения на вратите особенно!

Не разбрах как така е забранен магнитният багажник - от полицаите ли, или просто не е гот да си го "лепиш"?Освен това не ми е ясно как пастата ще пази колата от лугата - ще влезе в евентуалните пукнатини на боята ли? иначе тя и боята би трябвало да предпазва от атмосферните влияния, м?ПП.: Абе влезе ли в сила това за фаровете от 1 ноември?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Не мисля че има кола която да рабори в нормален режим при студен двигател да не говорим за дизелите че не е изобщо така всяка кола независимо от марката е хубавао да я изчакаш да поработи 1-2 мин преди да тръгнеш, за зимата говоря, за да качи помпата навсякъде масло друг е въпроса ако ползваш универсалния модификатор с него можеш да минеш 100км без никакво масло без да увредиш двигателя ама е някъде към 45лв тубата

Правилно мислиш, на никоя кола не и е приятно да работи на студен двигател. А най-бързия начин да се стопли двигателя, е да се натовари, да гори повече бензин - и по-бързо ще влезе в нормална температура.Изчакваш до 30 секунди да подкачи маслото и да смаже всичко, и тръгваш. Не много високи обороти (над 3000 е кофти за студен двигател) и не пълна газ, около 80% от газта колата пак си набира добре, без да се тормози излишно.Също така е добре зимата преди да се спре колата, да е поработила на лек режим. Кофти е да я ръчкаш и да я спреш веднага след това. Особено задължително е, ако колата има турбо.За уплътненията продават спрейове на MOTIP, силиконов за уплътнения - предпазва гумата и отблъсква водата, да не замръзват.Пастирането на боята е доста добро решение. Но е добре да се обърне внимание и на ПОД колата, където е лугата и кишата. Ако има някъде ожулване е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се обработи и намаже с шегрен - иначе на пролет ще има дупка там. Доста са ни тънки ламарините, а и не са от най-добре обработените против ръжда.Аз даже си търся някой бояджия, дето да се навие да изстърже шегрена отдолу до метал и да я пръсне цялата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Бай Гуджан

 

Не мисля че има кола която да рабори в нормален режим при студен двигател да не говорим за дизелите че не е изобщо така всяка кола независимо от марката е хубавао да я изчакаш да поработи 1-2 мин преди да тръгнеш, за зимата говоря, за да качи помпата навсякъде масло друг е въпроса ако ползваш универсалния модификатор с него можеш да минеш 100км без никакво масло без да увредиш двигателя ама е някъде към 45лв тубата

Правилно мислиш, на никоя кола не и е приятно да работи на студен двигател. А най-бързия начин да се стопли двигателя, е да се натовари, да гори повече бензин - и по-бързо ще влезе в нормална температура.

Изчакваш до 30 секунди да подкачи маслото и да смаже всичко, и тръгваш. Не много високи обороти (над 3000 е кофти за студен двигател) и не пълна газ, около 80% от газта колата пак си набира добре, без да се тормози излишно.

За това питах! Благодаря за отговорът. Краси, то е ясно, че няма да я паля на скорост и като запали-газ :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DrOxBoLi

[Не разбрах как така е забранен магнитният багажник - от полицаите ли, или просто не е гот да си го "лепиш"?Освен това не ми е ясно как пастата ще пази колата от лугата - ще влезе в евентуалните пукнатини на боята ли? иначе тя и боята би трябвало да предпазва от атмосферните влияния, м?ПП.: Абе влезе ли в сила това за фаровете от 1 ноември?!

Ми ... по ред.Магнитен багажник за ски никой не е забранил със закон да си слагаш, но при тези тънки ламарини ... резултатът е плачевен :cool: По миналата зима сложих два пъти за по 20 км такъв багажник и ефекта беше на лице. Надраното не излезе дори с машинно полиране.Що се отнася до пастата ... ами ще предпази до известна стебен боята да. не ме карай да го обяснявам щото не го разбирам. Нека друг да го направи :DА пък това с фаровете влезе в сила да !!! даже ще глобяват скоро време чувам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest RoadRaceR

Никой не спомена вариянт в най-големите снегове и поледици да се ползва градския транспорт?

...В тоя случай най ми е кеф да се "развозвам" ! Топличко в колицата ...точката свири...и леки компенсаций на презавиването ! А по темата : Има едни спрейчета "течни вериги" ....вършат добра работа на лед ...мятайте едно в жабката и зимна романтика ! :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest VTEC Inside

Малко :cool: Може ли да се кара според новия закон на халогени вместо на фарове, че не ми се кара постоянно с отворени фарове :D Иначе като си включа халогените ми се включват и габаритите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Малко :tooth: Може ли да се кара според новия закон на халогени вместо на фарове, че не ми се кара постоянно с отворени фарове :boo: Иначе като си включа халогените ми се включват и габаритите :dry:

не от 10.11.06г започват и да глобяват прието е да се кара на къси светлини независимо дали с или без халогени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Бай Гуджан

не от 10.11.06г започват и да глобяват прието е да се кара на къси светлини независимо дали с или без халогени

Не е от 10, а от днес 08.11.06. Не, че има някакво значение де :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ink

Малко ;) Може ли да се кара според новия закон на халогени вместо на фарове, че не ми се кара постоянно с отворени фарове ;) Иначе като си включа халогените ми се включват и габаритите :)

Приятелю, ако си направиш труда да прочетеш ЗДП, веднага ще установиш че халогените се включват САМО при намалена видимост. И това не е някакъв майтап, просто ЗАСЛЕПЯВАШ насрещните. Така че си пускай късите като хората и остави халогените за други ситуации. Ако катаджиите си вършеха работата, нямаше да задаваш такива въпроси, ама така е....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Колега сериозно ли си го мисли6 тва 4е халогените заслепяват :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DjSprite

Да , дори в нормалните държави глобяват хора каращи на халогени без при4ина .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

Със сигурност, ако не си на къси, а само с пуснати халогени+габарити ще ти правят проблеми. Докато карах с халогени на няколко пъти ми се дървиха. Ползвах ги почти постоянно, защото продължам да твърдя, че фаровете на старите ни сивици са кофти, но както казаха колегите в правилника пише друго :) А даже и за светлината за мъгла отзад съм имал пререкания, въпреки че времето предполагаше използването й (защо била само от едната страна ;) ). Според мен обаче, халогените ако са правилно поставени и регулирани, няма причина да заслепяват - би трябвало да светят максимално ниско ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

едни нормални халогени не трябва да заслепяват в никакъв случай защото са насочени на доло по асвалта.друг въпрос е че ,полицайте създават много проблеми за включени халогени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Колега сериозно ли си го мисли6 тва 4е халогените заслепяват :beer:

мхм. не халогените, а допълнителните фарове за мъгла (късите и дългите също са халогенни)

едни нормални халогени не трябва да заслепяват в никакъв случай защото са насочени на доло по асвалта.друг въпрос е че ,полицайте създават много проблеми за включени халогени

на баба ми трънката!

Да , дори в нормалните държави глобяват хора каращи на халогени без при4ина .

:o

Със сигурност, ако не си на къси, а само с пуснати халогени+габарити ще ти правят проблеми. Докато карах с халогени на няколко пъти ми се дървиха. Ползвах ги почти постоянно, защото продължам да твърдя, че фаровете на старите ни сивици са кофти, но както казаха колегите в правилника пише друго :beer: А даже и за светлината за мъгла отзад съм имал пререкания, въпреки че времето предполагаше използването й (защо била само от едната страна :beer: ). Според мен обаче, халогените ако са правилно поставени и регулирани, няма причина да заслепяват - би трябвало да светят максимално ниско :)

абе хора, защо винаги ще се намери някой по-умен от дизайнерите на колите, от законотворците и от общественото мнение като цяло?хората са казали, че това са фарове за мълга, ама чалгаджиите ги пускат, да им е коледна елха колицата, да се виждала по-отдалеч. задните фарове за мъгла изобщо не трябва да се пускат в града - трябва да има супер гъста мъгла или направо военна димка, че да не се виждат колите при нормална дистанция, така че от 50 км/ч да не можеш да спреш разумно. Нямам нищо на против да се пускат и градско ако наистина е мъгла с нож да я режиш. но да виждаш на хижа Алеко лампата, а да твърдиш, че е мъгла и може да не те видят - извинявай!а пък предните фарове за мъгла им липсва специалната 'лъжичка' на късите светлини, която отрязва снопа светлина. колкото и надолу да си ги регулираш, просто винаги ще разпръскват светлина и нагоре. то ако ставаше така, нямаше да се правят специални гимнастики с крушките, просто щяха късите да са насочени по-надолу и да не заслепяват насрещните коли ... но защо изобщо се мъча да го обяснявам, на чалгаджията жокер не му требе, той си го знае най-добре :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Иво добре ги изкоментира допълнително монтираните фарове :beer: За мен обаче много по-гадно е да карам зад кола без калобрани :D И щом ще се готвим за зимата...... казвайте откъде и колко :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Aз да кажа за спрея силиконовия на MOTIP , дето спомена MAGNUM-a. Имам го и силно НЕ го препоръчвам. Не знам за зимата дали ще замръзва , няма и да пробвам, но досега каквото съм пръскал гумено става по-скоро по-лепкаво ..... абе ужасен е :beer: .... още не мога да му намеря приложение , за което да ми върши работа пък тези , които пише че ги прави е далеч от истината :beer:. Въобще на MOTIP май нищо хубаво не съм видял :D Като се замисля май единствено е добре за черни пластмасови лайсни , защото ги прави лъскави на вид /до следващото измиване/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dimy

при мен подготовката е следната 4бр нови зимни гуми , карам максимум 2 сезона с едни и същи, антифриз от хубавия почти концентрат с малко вода , течност за чистачките концентрат , спрей за стаклата, съргало за стъклата ,смяна със зимно масло за сега тва се сещам , вериги в багажника.п.п. аз карам в планината и в повечето случай температурата е под -10-15 като е достигала и до -29 колата седи на вън и се кара през няколко дни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

абе хора, защо винаги ще се намери някой по-умен от дизайнерите на колите, от законотворците и от общественото мнение като цяло?

хората са казали, че това са фарове за мълга, ама чалгаджиите ги пускат, да им е коледна елха колицата, да се виждала по-отдалеч. задните фарове за мъгла изобщо не трябва да се пускат в града - трябва да има супер гъста мъгла или направо военна димка, че да не се виждат колите при нормална дистанция, така че от 50 км/ч да не можеш да спреш разумно.

Нямам нищо на против да се пускат и градско ако наистина е мъгла с нож да я режиш. но да виждаш на хижа Алеко лампата, а да твърдиш, че е мъгла и може да не те видят - извинявай!

 

а пък предните фарове за мъгла им липсва специалната 'лъжичка' на късите светлини, която отрязва снопа светлина. колкото и надолу да си ги регулираш, просто винаги ще разпръскват светлина и нагоре. то ако ставаше така, нямаше да се правят специални гимнастики с крушките, просто щяха късите да са насочени по-надолу и да не заслепяват насрещните коли ... но защо изобщо се мъча да го обяснявам, на чалгаджията жокер не му требе, той си го знае най-добре :D

Magnum, тъй като цитираш мое мнение преди поста си, приемам, че е насочено към мен и се чувствам длъжен да ти отговоря.

Нито съм твърдял, че съм по-умен от горе упоменатите личности, нито съм. Това за чалгаджиите е доста крайно и според мен се изказваш адски неподготвен. Не си уцелил човека. Сори. Както аз, така и моято кола е толкова далече от чалгата, колкото може би си и ти, с твоята. Добре е да го знаеш(не, че не го знаеш, но може би не се сещаш). Причината, поради коята ползвах фаровете за мъгла, докато ги имах, беше само една и я споменах. Нито съм правил някога панаирен експонат от колата си, нито ще направя. Явно четеш между редовете?

Относно задната светлина за мъгла - мислиш ли, че си я пускам ей така, за да си свети само?! Нито знаеш кога е било, нито къде, камо ли пък колко е била гъста мъглата! Извинявай. И проблемът не беше, че е пусната, а в това, че е само от едната страна. Върни се пак леко назад и прочети!

Последно - аз от правилно и/или оригинално поставени фарове за мъгла досега не съм заслепяван! Не твърдя нищо, относно принципа им на работа, камо ли пък за това, което пише в закона за изполването им. Има други, доста по-компетентни в това отношение(ти сигурно си един от тях), които могат да го направят. Аз съдя по опита си зад волана. Заслепявали са ме криви, вибриращи(незатегнати или разхлабени, предполагам) по неравностите такива. Това е. Нищо лично, но на мен жокер не ми трябва, а не раздавам такива. Остани си със здраве :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Мен пък всички халогени ме заслепяват, без да съм чалгаджия. Имам и аз такива фарове и никога не ги пускам. Магнум в случая е много прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

при мен подготовката е следната 4бр нови зимни гуми , карам максимум 2 сезона с едни и същи, антифриз от хубавия почти концентрат с малко вода , течност за чистачките концентрат , спрей за стаклата, съргало за стъклата ,смяна със зимно масло за сега тва се сещам , вериги в багажника.п.п. аз карам в планината и в повечето случай температурата е под -10-15 като е достигала и до -29 колата седи на вън и се кара през няколко дни

Не е хубаво да се кара нито с много гъста смес, нито с рядка, защото гъстата не охлажда добре, а рядката нито маже помпата добре, а може да замръзне. Така че 1:1 е оптимално най-добре. Мисля, че е докъм -27градуса. В БГ, поне за последните 10-15 години не си спомням да е падала под -22, а и -27 да стане водата няма да замръзне на леден блок в мотора, а започва да става на каша. :pirate:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dimy

при мен подготовката е следната 4бр нови зимни гуми , карам максимум 2 сезона с едни и същи, антифриз от хубавия почти концентрат с малко вода , течност за чистачките концентрат , спрей за стаклата, съргало за стъклата ,смяна със зимно масло за сега тва се сещам , вериги в багажника.п.п. аз карам в планината и в повечето случай температурата е под -10-15 като е достигала и до -29 колата седи на вън и се кара през няколко дни

Не е хубаво да се кара нито с много гъста смес, нито с рядка, защото гъстата не охлажда добре, а рядката нито маже помпата добре, а може да замръзне. Така че 1:1 е оптимално най-добре. Мисля, че е докъм -27градуса. В БГ, поне за последните 10-15 години не си спомням да е падала под -22, а и -27 да стане водата няма да замръзне на леден блок в мотора, а започва да става на каша. :pirate:
ми в Сф може и да не е падала ма я ела на 1400м(н.в. края на Януари началото на Февруари тепературата в продалжение на седмица и малко е под -20 през ноща Редактирано от dimy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

ми в Сф може и да не е падала ма я ела на 1400м(н.в. края на Януари началото на Февруари тепературата в продалжение на седмица и малко е под -20 през нощами добре де попълни си профила за да видим за каде точно говориш.иначе си прав на различни места,различни температури и всеки си я подготвя според това каде и как ще е кара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...