Jump to content
Guest Sve

Как да си направя фаровете да се излючват с изгасянето на колата?

Recommended Posts

Guest Sve

Здравейте отново.Някой може ли да каже как да си направя фаровете да се излючват с изгасянето на колата?Идеята е от копчето да си стоят постоянно включени, но като угася колата и те да гаснат а не да остават включени и да пищи? Това се налага заради новия закон за движ. по пътищата, и простата причина че често забравям да ги пусна. Става въпрос за Сивик хечбег 6г. англичанка.Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

Какво точно гласи този нов закон? Трябва да се кара с постоянно включени фарове ли?От една страна си е много хубаво, ако са го направили, но от друга май ще трябва да се слага някаква пищялка, защото имам навика да ги забравям пуснати през деня... :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Лесно- с реле, но е хубаво да го сложи някой който е в час с инсталацията, за да стане културно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest AMD

Какво точно гласи този нов закон? Трябва да се кара с постоянно включени фарове ли?От една страна си е много хубаво, ако са го направили, но от друга май ще трябва да се слага някаква пищялка, защото имам навика да ги забравям пуснати през деня... :cool:

От 1 ноември до март месец мисля беше е задължително .Глобата е 20-тачка :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest The_fastest

Какво точно гласи този нов закон? Трябва да се кара с постоянно включени фарове ли?От една страна си е много хубаво, ако са го направили, но от друга май ще трябва да се слага някаква пищялка, защото имам навика да ги забравям пуснати през деня... :cool:

От 1 ноември до март месец мисля беше е задължително .Глобата е 20-тачка :tooth:
От 20 лв до 150 лв !!!!!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

Какво точно гласи този нов закон? Трябва да се кара с постоянно включени фарове ли?От една страна си е много хубаво, ако са го направили, но от друга май ще трябва да се слага някаква пищялка, защото имам навика да ги забравям пуснати през деня... :D

От 1 ноември до март месец мисля беше е задължително .Глобата е 20-тачка :tooth:
От 20 лв до 150 лв !!!!!!!!
да но ще глобяват след нова година ;) до тогава само ще предопреждават :lol::lol::cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps

Ами аз чух, че ще глобяват от 9 ноември, дотогава само ще предупреждават. Много ми е интересно тая глоба от 20 до 150 лв как ще я определят --> сигурно на който не му светят повече фаровете по-голяма глоба :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kicko

мен пък ми казаха че в Пловдив вече глобяват - не можели да смогнат дори, така каза един приятел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sve

абе те че ще глобяват, ще глобяват, ами дайте да измислим нещо по въпроса :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest AMD

Лесно- с реле, но е хубаво да го сложи някой който е в час с инсталацията, за да стане културно

:tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

но от друга май ще трябва да се слага някаква пищялка, защото имам навика да ги забравям пуснати през деня... :cool:

Защо да си слагаш пищялка ?! Тя 5Г си има по принцип...или поне повечето които съм виждал имат...освен твоята да не бачка. Моята пищи ужасно :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

но от друга май ще трябва да се слага някаква пищялка, защото имам навика да ги забравям пуснати през деня... :cool:

Защо да си слагаш пищялка ?! Тя 5Г си има по принцип...или поне повечето които съм виждал имат...освен твоята да не бачка. Моята пищи ужасно :tooth:
:lol: Нямам. И никога не съм имал. Твоята може и да слагана допълнително, но може и да е оригинално там - и аз съм виждал няколко, които са имали. Аз съм нямал този късмет :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nta

Добре де, а на моята кола като има DRL (Daytime Running Lights), което ще рече, че в момента в който запаля и пусна ръчната, фаровете и си включват на габарити и си светят, и тъй като то и за това си е предвидено в Канада, откъдето е вкарана колата, да разбирам ли, че трябва допълнително да светкам фаровете или не?по едно време се говореше за включени фарове или светлини за дневно каране, което си е баш DRL, но какво гласи последно закона? някой има ли си идея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

:lol: Нямам. И никога не съм имал. Твоята може и да слагана допълнително, но може и да е оригинално там - и аз съм виждал няколко, които са имали. Аз съм нямал този късмет :D

Всите 5G си имат фабрично при теб мое да не баца

 

Според мен най доброто решение е освен да пищи а и като загасиш и си на къси автоматично да минават на габарити, при бившата ми кола бе така колем кеф даже ако случайно ти загасне системата пак минава на габарити

 

Аве малки кахъри, кат задната чистачка която не е на време а постоянно :tooth:

Добре де, а на моята кола като има DRL (Daytime Running Lights), което ще рече, че в момента в който запаля и пусна ръчната, фаровете и си включват на габарити и си светят, и тъй като то и за това си е предвидено в Канада.....

:cool: Бахти Канадците, това напрао ме приби :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

 

:no: Нямам. И никога не съм имал. Твоята може и да слагана допълнително, но може и да е оригинално там - и аз съм виждал няколко, които са имали. Аз съм нямал този късмет :lol:

Всите 5G си имат фабрично при теб мое да не баца

 

Според мен най доброто решение е освен да пищи а и като загасиш и си на къси автоматично да минават на габарити, при бившата ми кола бе така колем кеф даже ако случайно ти загасне системата пак минава на габарити

 

Аве малки кахъри, кат задната чистачка която не е на време а постоянно :tooth:

Добре де, а на моята кола като има DRL (Daytime Running Lights), което ще рече, че в момента в който запаля и пусна ръчната, фаровете и си включват на габарити и си светят, и тъй като то и за това си е предвидено в Канада.....

:lol: Бахти Канадците, това напрао ме приби :D

и мен ме дразни много задната чистачка :cool: що са я направили да работи постоянно ;)

а относно светлините :) едната ми при палене е автоматично на габарити ;) но няма пищялка :( а другата има ;)

Редактирано от ma4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chavdu

 

 

:) Нямам. И никога не съм имал. Твоята може и да слагана допълнително, но може и да е оригинално там - и аз съм виждал няколко, които са имали. Аз съм нямал този късмет :(

Всите 5G си имат фабрично при теб мое да не баца

 

Според мен най доброто решение е освен да пищи а и като загасиш и си на къси автоматично да минават на габарити, при бившата ми кола бе така колем кеф даже ако случайно ти загасне системата пак минава на габарити

 

Аве малки кахъри, кат задната чистачка която не е на време а постоянно :rolleyes:

Добре де, а на моята кола като има DRL (Daytime Running Lights), което ще рече, че в момента в който запаля и пусна ръчната, фаровете и си включват на габарити и си светят, и тъй като то и за това си е предвидено в Канада.....

:lol: Бахти Канадците, това напрао ме приби :lol:

и мен ме дразни много задната чистачка :lol: що са я направили да работи постоянно :lol:

а относно светлините ;) едната ми при палене е автоматично на габарити ;) но няма пищялка ;) а другата има ;)

 

... :rolleyes: аз пък имам друго мнение за чистачката ... понеже стъклото е вертикално и е защитено с козирка отгоре , а и е в посока обратна на движението ... много по-малко се мокри и ако трябваше да е на интеревал , то тоя интервал трябваше да е от порядъка на 2 мин. примерно .. и са сметнали че на 2-3 мин. можеш да си го цъкаш сам ;) както правя аз ... :no:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

Всите 5G си имат фабрично при теб мое да не баца

Грешиш, не всички го имат фабрично.

 

... :rolleyes: аз пък имам друго мнение за чистачката ... понеже стъклото е вертикално и е защитено с козирка отгоре , а и е в посока обратна на движението ... много по-малко се мокри и ако трябваше да е на интеревал , то тоя интервал трябваше да е от порядъка на 2 мин. примерно .. и са сметнали че на 2-3 мин. можеш да си го цъкаш сам :lol: както правя аз ... :lol:

Аз не съм съгласен. При дъжд или много мокра настилка 2 мин. са прекалено много! Нищо, че е почти вертикално и има спойлер(козирка?) над него - пак си се мокри достатъчно много. И какъв е смисълът да е през 2-3 мин. интервал? Просто, не са сметнали за нужно да го сложат навремето. Спестили са си едно реле за време. А това не трябва да е екстра, ама това е положението:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chavdu

 

Всите 5G си имат фабрично при теб мое да не баца

Грешиш, не всички го имат фабрично.

 

... :rolleyes: аз пък имам друго мнение за чистачката ... понеже стъклото е вертикално и е защитено с козирка отгоре , а и е в посока обратна на движението ... много по-малко се мокри и ако трябваше да е на интеревал , то тоя интервал трябваше да е от порядъка на 2 мин. примерно .. и са сметнали че на 2-3 мин. можеш да си го цъкаш сам :lol: както правя аз ... :lol:

Аз не съм съгласен. При дъжд или много мокра настилка 2 мин. са прекалено много! Нищо, че е почти вертикално и има спойлер(козирка?) над него - пак си се мокри достатъчно много. И какъв е смисълът да е през 2-3 мин. интервал? Просто, не са сметнали за нужно да го сложат навремето. Спестили са си едно реле за време. А това не трябва да е екстра, ама това е положението:rolleyes:

 

... пробвай да я цъкаш с интервала на предните чистачки да видиш , че ще й е прекалени сухо Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sve

абе незнам за ква пищялка си говорите, ама мойта си има пищялка ама тя пищи кат забравиш фаровете включени. Мен ме интересува какво да направя че да не забравям да ги ВКЛЮЧВАМ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

абе незнам за ква пищялка си говорите, ама мойта си има пищялка ама тя пищи кат забравиш фаровете включени. Мен ме интересува какво да направя че да не забравям да ги ВКЛЮЧВАМ.

ми сложи си една бележка на таблото :rolleyes:ОТ 20 ДО 150 ЛВ. Редактирано от joro_bul

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest RoadRaceR

 

абе незнам за ква пищялка си говорите, ама мойта си има пищялка ама тя пищи кат забравиш фаровете включени. Мен ме интересува какво да направя че да не забравям да ги ВКЛЮЧВАМ.

ми сложи си една бележка на таблото :rolleyes:ОТ 20 ДО 150 ЛВ.

 

:rolleyes: ...ефектно !!!:lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

две страници и нито един отговор :rolleyes: .не съм голям разбирач но мисля че не е философия да се направи това. просто трябва да вържат фаровете директно ким контактния ключ и при завъртане на ключа да се включат и фаровете и съответно при отнемане на ключа се изключват :rolleyes: но да не си играя ще ми излезе по-бързо и по-лесно да отида на жичкаджия. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

Отговор имаше още в началато :rolleyes:

Лесно- с реле, но е хубаво да го сложи някой който е в час с инсталацията, за да стане културно

Кратко, точно и ясно :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Някой да се сети да погледне по ел. системите на немските автомобили. Тяхните фарове остават на габарите като се върне ключа. По всяка вероятност плюса на релето е закачен на контакта.Що се отнася до пищялките ... повечето коли имат, но на някой са попрецакани. Петичката е достатъчно съвременна кола за да си го има.За колегата със задната чистачка ... проблема не е когато вали а когато се движиш и е мокро. Директно на задното стъкло много трудно ще капне нещо, но за сметка на това вихрите, които се образуват зад колата са достатъчни да го замажат.

Редактирано от dido_dimov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

.....аз пък имам друго мнение за чистачката ... понеже стъклото е вертикално и е защитено с козирка отгоре , а и е в посока обратна на движението ... много по-малко се мокри и ако трябваше да е на интеревал , то тоя интервал трябваше да е от порядъка на 2 мин. примерно .. и са сметнали че на 2-3 мин. можеш да си го цъкаш сам.......

А ве братле ти или немаш кьорав грайфер по гумата или караш некой седан

;):dry::huh::o:rolleyes::cool::(

Както каза един колега по-горе ако асвалта е мокър за 10 секунди на задното е леш

:tooth:;):tooth:;););););););)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

А ве братле ти или немаш кьорав грайфер по гумата или караш некой седан

:blink::dry::huh::o:):cool::(

Както каза един колега по-горе ако асвалта е мокър за 10 секунди на задното е леш

:):ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r:

типично за хечбек (и комби) с доста стръмно задно стъкло, че и спойлер отгоре - въздуха от покрива си продължава назад хоризонтално, а въздуха изпод колата се надига (и завихря) отдолу нагоре, и цапа задното стъкло. CRX-а също се мърля, но само малкото стъкълце под спойлера.

Нарочно така е направено, за аеродинамика - ако формата е като на порше и въздуха отгоре слиза надолу по профила на колата, то се получава подемна сила - формата на колата много наподобява самолетно крило.

 

на мен друга идея ми хрумва, която ще е дори по-полезна.

ако са изключени фаровете, като дадеш контакт, се включват габаритите отзад, габаритите отпред (може и без тях), но и крушките за дълги светлини ПОСЛЕДОВАТЕЛНО.

Така ще светят на 6 волта, доста по-слабо, и няма да заслепяват насрещните коли. Но ще се виждат по-добре от късите, които светят само надолу. А това е идеята на дневните светлини, daytime running lights.

Някои коли дори фабрично са така, дори хондите за канада имат такава функция.

Известна част от европейските автомобили /Волво и Сааб например, защото в Швеция движението на светлини е задължително през цялата година/ и голяма част от хамериканските имат такива светлини. Които, нито са къси, нито габарити, нито дълги.

 

Моите всъщност са дългите, но светят на 6 волта. Когато запаля късите, те угасват.

 

Нарочно е записано така, за да не тормозят куките, хората, управляващи такива автомобили.

Но релето трябва и автоматично да ги спира, когато врътна ключа в положение габарити и фарове.

 

То продават и фарове за целта:

 

Публикувано изображение

 

Ето от мен идеята, някой, дето разбира от кабели и релета ако го направи, ще си платя за това - и може и да го продаваме във форума

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...