Jump to content
CLERO

въпрос за генерация

Recommended Posts

здравейте пичове смених си изпускатела и даунпайп на 50мм вътр. и съм само на тръби Ф50 до отзад и накрая спортно гърне Ф60 да си сложа ли резонатор или няма смисъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никой ли не може да ми даде компетентен отговор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти допада звука и не бучи/резонира/вибрира/гърми няма смисъл според мен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не разправят ми,че колата щяла да тръгне повече така без резонатор се спъвала

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма нищо вярно в това че без резонатор се спъвала, и че с резонатор ще върви повече :)

Редактирано от atoma
Превод от маймуница на кирилица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от резонатор, ако ти идва силен звука, може да сложиш, но внимавай какъв е размера на отворите.При мен генерацията е на Ф60 и доста добре се вижда, че резонатора е с по-малък размер. Това е случаят, в който се спъва вървежа.Аз отдавна планирам да го махна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата ми генерация е на ф50.Първоначално беше с проходно гърне накрая,но много гърмеше.

Сложих един резонатор с вътрешно ф50 и пак ми се струваше шумна.Сега съм с два резонатора

на ф50 въгрешно и звука е перфектен,мек бас на тихи обороти и брутален във високо.При трите

ми опита не намирам разлика във вървежа,колата се държи еднакво и върви еднакво.Разликата

е във звука.

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мхм ясно ми на ме звукът си ми харесва много значи няма смисъл да се набутвам с резонатори и париии за майстори

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен колата ми се спъваше бес резонатор и средно гърне но сега си сложих средно гърне и колата си върви по добре и звукът стана по плътен .Даже мисля да си сложа и резонатор .Дано сам ти помогнал Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди на хондата бях на Ф50 права тръба с кайно проходно гърне, звука беше ужасен аз така я направих уж да има разлика във варвежа не осетих нищо само колата почна да бръмчи и дрънчи ужасно, айде в Аспо генерация на Ф55 с резонатор на Ф55 и крайно гърне тип супра на Ф60 звука стана силен плътен и басов, пак не усетих разлика във вървенето но на звук беше убиец, кярих звук само

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Д15ска е с 51мм тръби ,4-2-1 и 2 резонатора с крайно гърне. Звука е супер, тиха е в ниските и шумна във високите :)Разлика усетих след смяната, но малка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGocentric-a e прав.

 

За 1500 - 1600 cm3 двигател не е необходимо да се монтират тръби с по-голям диаметър от 50 - 55 mm, защото това ще доведе до обратен ефект - микрозавихряния, които водят до спъване на излизащите газове.

Малкият диаметър (стоковия) също не е за препоръчване, защото пък диаметъра на тръбите е твърде малък.

 

Няма смисъл да се сменя и цялата генерация с по-големи тръби, при положение че изходящия колектор е стоков - с по малки вътрешни отвори...освен ако не 'гоните звук'.

 

Търсете златната среда!

 

Правилният отговор на въпроса от тази тема е: "Ако не ти е прекалено шумна без резонаторно гърне то не недей да слагаш."

Редактирано от paRADOx
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGocentric-a e прав.

 

За 1500 - 1600 cm3 двигател не е необходимо да се монтират тръби с по-голям диаметър от 50 - 55 mm, защото това ще доведе до обратен ефект - микрозавихряния, които водят до спъване на излизащите газове.

 

 

Хмм с това не съм много съгласен Радо.

Защото подобни завихрания биха се получили само вмомента в който пулсът почне да пътува хаотично.

Трудно е да се дефинира точен размер за адекватен диаметър по кубатура защото ако при теб скороста и обема на всеки пулс са едни(като тази стойност не е константна ами динамична спрямо рпм-а съответно ) то при друг 1600цц двигател с 40 конски сили отгоре примерно са съвсем различни и подобен диаметър би довел до колосален бекпрешър.

Принципа е следния - при отваряне на изпускателен клапан имаш първо високо налягане и след това разреждане породено от инерцията на увлечения газ. Тази вълна се движи с определена скорост, и се отразява и тръгва по всяко разклонение на тръбата. Самата тръба си има резонанс - това е естествения тон на обема, и ако подадеш трептение с тази резонансна честота или кратна на нея (което се нарича хармоник) трептението ще се усили поради наслагването на вълновите фронтове и съответно повишеното налягане. Идеята на свързването на цилиндрите е такава - вълната от първия цилиндър да се случи в такава фаза със втория цилиндър, за да има максимална разлика в наляганията в момента на отваряне на клапана. По този начин има по-малко съпротивление. При 2500 оборота вълновия фронт отива на 20-тина метра докато се стигне до отваряне на следващия клапан. За това именно се разчита на трептението което отзвучава в системата, а то отзвучава с честотата на резонанса в колектора. Обикновено се мърджват последователно запалващи цилиндри 1-3 и 2-4 или 1-4 и 2-3, но и 1-2 и 3-4 също е възможно. Идеята да се ползват последователни цилиндри е, че колкото по-малко време е изминало от първоначалния пулс, толкова по-голяма част от енергията се запазва.

 

Ето една полезна референция съвсем прясна статия на не кой да е сами самият Майк Коджима

 

http://www.motoiq.com/magazine_articles/id/2890/bang-suck-squish-blow-all-you-wanted-to-know-about-how-headers-work-part-1.aspx

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето д15 емини-ми с спортен изпускателен колектор и назад генерацията беше с 1 резонатор и тръби на 55 вътрешно.Наскоро понеже резонатора ми се беше скапал накрая взе ,че гръмна при една гонка и колата как беше в обороти заби муцуна и само бучеше ,но не вървеше както вървеше преди това.Сложих си резонатор и сега всичко си е както си беше.Стигнах до извода ,че е по-добре да има резонатор ако са ти по-голями тръбите (от стоковите),отколкото само с права тръба.

Редактирано от KrasIs7a

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@EGocentric

OK.

Пасувам.

Твоите познания по темата надминават моите.

 

Аз говоря повече от опит, отколкото от теоретични познания. Преди да си сменя колектора и генерацията четох по много форуми, и се допитвах до много приятели, за да стигна до извода че 50-55 mm са добър вариант за моя двигател.

Наистина при мен се получи отлично, и усетих голяма разлика в работата на мотора и ускорението на колата. Общо взето от този момент нататък двигателят ми се 'отпуши', и CRX-а започна да върви като бесен.

 

Може би съм имал късмет с избора на колектор и конкретния диаметър на цялата генерация... Не знам. Публикувано изображение

Редактирано от paRADOx
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...