scre 32 #1 Публикувано 4 Май, 2012 (Редактирано) Здравейте колеги!От 2 дена имам потропване в окачването,изразява се предимно на неравен път и многооо ме дразни.Не е много шумно но може да ме подлуди.Ходих при маистора който ми стяга количката и в краина сметка мислим че е втулката на реиката,тъи като зимата сменяхме всичко нужно по ходовата част.Доколкото разбрах самата втулка е пластмасова и с времето се износва,и след консултация в оторизиран магазин се оказа че няма ремонтен комплект за точно тази реика.Другото което ме тормози е едно гадно прискърцване при въртене на волана,имам чувството че се чува по скоро в купето отколкото откъм мотора.Звукът е приблизителен като търкане на гума в желязо.Повече ме притеснява проблема с реиката,стягали сме и болта който обира луфта,но освен да ми стане по твърд волана нищо друго не се промени.На стругар сигурно е възможно да се направи подобна втулка,или може да бъде заменяема от някоя друга???Дори и да се намери въпросната втулка заслужава ли си смяната и,т.е има ли вероятност после за нищо да не става реиката Редактирано 4 Май, 2012 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #2 Отговорено 4 Май, 2012 (Редактирано) Здравей колега, заралия Ако колата ти е тази от снимката- кажи на твоя майстор, че е напълно възможно да потропва от тази затягаща втулка- лагер (както я наричам аз). Та за Японските Сивици 6 генерация зная, че се предлагат всички части за и в рейката поотделно (за разлика от Английските Сивици). Та втулката си е един вид лагер с тефлонова вложка, и зад нея се слага една пружина, като последна е гайката, с която се притяга пружината и втулката съответно. Може да се купят втулката и пружината само в оторизираните сервизи на Хонда- и преди 3-4 години струваше около 60 лева втулката и 10 лева пружината (аз съм ги подменил и зная това от личен опит). Та изпрати ми твоя VIN- номер, и ще ти дам номерата на втулката и пружината, и дори мога да попитам в Бултрако за актуалните цени в момента. Има и още една тънкост- подлага се една монетка между пружината и затягащата гайка, ако нейният ход е свършил (обикновенно притягащата гайка има някакъв ход, който обира тези малки луфтове и всичко е наред). Та ако проблема е във втулката и пружината- има смисъл да се сменят (но при мен след 3-4 години пак се появи луфт и леко почукване- и последва притягане малко на затягащата гайка и за сега всичко е наред).Поздрави Редактирано 4 Май, 2012 от JoroHondata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
incr3dible 23 #3 Отговорено 6 Май, 2012 Стърженето при въртене на волана при мен беше от пластината за клаксона Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове