Jump to content
Guest zora

как паркирате?

Recommended Posts

Guest zora

Вече съм и аз от отбора - имам си съвсем истинска 5ген хеч, но и започвам да осъзнавам в какъв филм съм се вкарала. Можете да си представите как се чувствам като "млад шофьор", "жена зад волана", съвсем отскоро с мойта хонда и т.н. Ужасно ми е кеф да я карам - не мога да се нарадвам на звука й и на усещането, което ми дава на пътя, особено на завои, обаче стане ли време за паркиране - около къщи из тесните улички на центъра - се шашкам. Може би защото на втория ден успях да й пукна задната броня...Знам, че практика му е майката, и че ако не се опитвам никога няма да се науча да паркирам, но все пак ми беше интересно да споделите своите напътствия и / или интересни истории, свързани с паркирането. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

по принцип най-трудно е успоредното паркиране, но си има относително просто правило:1. Паркира се винаги назад2. Заставаш на около метър (една отворена врата) от колата зад която ще паркираш, успоредно на нея.3. Даваш назад около 1м въртейки волана надясно (почти до край) докато задната ти врата (или средата на задния страничен прозорец за хечбек) не се изравни със задницата на другата кола.4. Изправяш волана и даваш с прав волан назад докато предната колонка не се изравни със задницата на другата кола5. След което започваш да въртиш постепенно ляв волан и внимаваш отпред да не закачиш предната си броня - не върти прекалено бързо просто и даваш назад докато не станеш успоредна на бордюра - ако добре си се справила и имаш достатъчно място отзад - даваш докато предната ти гума не опре в бордюра6. Не се опитваш да даваш пак напред за да можеш с докрай навития волан после лесно да излезеш така както си влязла (внимавай дали отпред колата е същата, а не някоя друга, която е по-близо от предишната и убедена че можеш да излезеш да се окаже че не е съвсем така :D )Е така като го чета не звучи много просто, ама дано съм ти помогнал :()И ако карат плътно зад теб по малката уличка - когато видиш мястото веднага дай аварийки - спри успоредно на колата зад която ще паркираш и включи задна и чакай докато се премести тоя дето те е притиснал :D

Редактирано от Stef

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HondaHeart

И, най-важното!Изобщо не се притеснявай, ако някой тъпак се разсвирка!Паркираш си колкото време ти отнеме и да си гледат......клаксоните!Не се изнервяй, не бързай...просто си паркирай спокойно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Теориите са хубаво нещо, но намери свободно време за тяхното упражнение, един по-голям плац и 4 кашона или колчета... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Знам, че практика му е майката, и че ако не се опитвам никога няма да се науча да паркирам, но все пак ми беше интересно да споделите своите напътствия и / или интересни истории, свързани с паркирането. :D

Честито за книжката :(Както си забелязала... и колегите отбелязват ... е доста напрегнато по улиците и особено паркирането.Вече не е само умение да се вредиш между колите, а според мен - и да паркираш така, че да не ти ударят или надраскат колата от съседни отварящи се врати.За паркиране колегата СТЕФ е дал много точен пример, аз го знам същия, но гледам малко по-други показатели. Ако паркираш от дясната страна на улицата:1.спираш до колата зад която ще паркираш, като прозореца на задната ти врата е на една линия с края на багажника на колата до теб.2.Даваш постепенно назад като въртиш волана плавно докрай ( през това време гледаш в страничното шофьорско огледало кога ще се покаже десния фар на колата зад теб).3.Когато видиш десният ъгъл на колата зад теб в огледалото, тогава е момента да въртиш наобратно волана, за да прибереш муцуната на колата.Учудващо беше как една приятелка го направи от 3тия път (и всеки следващ път беше много добре). Дори не вложи толкова мисъл, просто някакво чувство (механично).А относно други неща свързани с паркирането - наистина е много важно да умееш да си запазиш мясотот, където ще паркираш, както каза колегата - трябва да пуснеш аварийните мигачи и да забавиш ход, защото много шофьори карат плътно зад теб и не се съобразяват. Колкото до маневрите за паркиране (отново както каза колегата) - правиш ги бавно и сигурно... другите ще чакат. Трябва да има толерантност :DА вече колко си пазиш колата е дру въпрос, аз дори започнах да се замислям на кое място да паркирам когато имам повече от една възможност, за да предотвратя всеки инцидент.Днес дори щяха да ме ударят след като бях паркирал и заключих колата. Жена на средна възраст паркира зад мен и то много умело - от веднъж, но като видя колко място е оставила зад себе си искаше да дръпне колата назад - запали, и докато превключи на задна остави колата да потегли по инерция напред - точно в последният момент отпусна съединителя и успя да тръгне назад без да ме удари мен. :P:D:P:D Направо стоях и гледах безпомощен.Така че едното паркиране не означава съвсем, че всичко ти е наред :D трябва повечко внимание, независимо колко практика има човек зад гърба :DУспех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Незнам с тия Сивиц-и какво гледате точно и как го преценявате,но без значение от колата помнете-ОГЛЕДАЛАТА НИКОГА НЕ ЛЪЖАТ!!!дали ще е перпендикулярно или успоредно-гледай си огледалата и нямаш грижи.ведхъж ще гледаш за колата до теб,а в другия случай за бордюра.ако имаш ел. огледала си е предимство-можеш да си го настроиш надолу и да си виждаш дори гумата каде е спрямо бордюра.Успех и ако видиш синя хонда прелюд дети няма живи набори,не паркирай около нея:(поне не докато тренираш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Founder

както каза дидко вземи 4 жалончета от някъде и бегом на някой полигон или писта :Dа найстина едно от най-важните неща е да не с епритесняваш каквото и да става :( успех!и евала за правилния избор :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ashes

И като се качваш изнервена в Хондата отдели една-две минути да се успокоиш и внимавай винаги за скоростите като тръгваш. Аз щях да си изпатя... А и с укорението в завой на първа, че си с предно.

Редактирано от Ashes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest AMD

Теориите са хубаво нещо, но намери свободно време за тяхното упражнение, един по-голям плац и 4 кашона или колчета... :D

:P На теория може и да го знаеш перфектно но най важна е практиката . Когато вземах книжка инструктора пропусна точно тази част с паркирането и когато ми се наложеше някъде да паркирам беше направо зор :(. Но после полека след много мъки и спукани калници :D:D взех да се научавам.Например успоредното паркиране в началото го правих с 10 маневри- а сега с по малко :D .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest J&D

Само да допълня - Внимавай за тегличи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest petar

Ще се научиш :hondarulez: Има си и добра страна-на пролет,"твоята Хонда" ще стане за боядисване. От което следва,че ще има още една лъскава Хондела с добър шофьор.Бъди търпелива и завеждай щети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Аз лично като паркирам ми е по-лесно от лявата страна, но и в двата случая си представям колата отгоре, все едно паркирам с matchbox и така ми е най-лесно. Естесвено колкото повече практика, толкова по-добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Незаменим е опита от паркиране по огледала.... Това хората с ЦРХ-и го знаят :hondarulez:но като имам възможност, паркирам само на огледала... ей така за тренировка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zora

Хехех, много ви благодаря за съветите, особено на Dominic за обстойното разяснение. Ще тренирам - ще ми се и на полигон да се пробвам - може би на Панчерево, че не се сещам къде другаде, с кашони, по гореописания начин :worthy: Иначе ща не ща тренирам пред нас :hondarulez: При всички положения, когато паркирам близо до чужда Хонда, я пазя най-много след моята собствена. Който не вярва, да пита колегата със CRV-то, който ме видя как се мъча и ми допаркира колата в неделя :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kmm

Много хубава тема! Радвам се, да видя колежка по съдба! ;) И аз имам същите емоции от няколко месеца, но не бях посмяла да ги споделя, защото не предполагах (за което вече искрено се покайвам!), че колегите тук са толкова толерантни и внимателни :P:offtopic: Та ето как беше при мен: В първите дни паркирах на един чудесен, спокоен паркинг.... на около 1/2 километър от офиса..... :lol::P Колегите се шегуваха, че заради колата съм станала заклет пешеходец... Започнах с по 16 маневри на паркиране (сега съм ги свалила на.... 4-5 :P ...е, само понякога де). После се престраших да се доближа към тесните улички в центъра, но се е случвало няколко пъти да обикалям в кръг, докато ме оставят намира досадните "свирчовци" :P Търсех място, достатъчно за цял ТИР и бързах да "скоча" за секунда в него, случайно някой надувко да не реши, че отнемам безценното му време.... Е, вече не ми пука... чак толкова.... ;) С времето се научават много неща.Досега, за щастие се справям само с две много леки подпирания на на бронийките (в оградка и дръвченце...), но затова пък веднъж някой беше провел маневрата си, използвайки успешно за целта предния ми номер... :P Сигурна съм, че е един чичко с Вартбург, защото няколко дни по-късно го видяхме да прави същото с едно чисто новичко Пежо... Чичкото отпраши така невъзмутимо, че публиката успя само да ахне и никой не се опита да го спре...и така, Зора, от моя опит мога да споделя следното: - "Сухите" тренировки са много важни и помагат, но истината е, че много малко приличат на практиката в реални условия :P- Колкото и да ти казват "изчакай, успокой се", не става толкова лесно. Още доста пъти ще ти се случва да слизаш от колата разтреперана. Спокойствието идва с времето, когато видиш, че другите правят много по-груби грешки от теб и при това, често с пълна увереност в правотата си.- С радост ще установиш, че най-досадните "клаксонджии" са всъщност големи некадърници като шофьори и все по-често ще им теглиш по една :P Много помага, да знаеш ;)- С удоволствие ще установиш също, че има и много толерантни шофьори (като колегите тук ;) ), които ще те изчакат търпеливо и с разбиране :P . Не пропускай да им благодариш с усмивка!- Докато стоиш или ходиш по улицата, наблюдавай внимателно, какво правят другите. На мен това много ми помага, а понякога е и забавно.Имам чувството, че си сериозен и отговорен човек и точно за това, малко по-неуверен шофьор. Ако е така, значи си приличаме ;) Дано съм ти била полезна!Желая ти кураж и успех! От мен също благодарност на колегите за конкретните съвети и споделения опит!!.... а защо нямаме иконка "thanks" в този форум...?! :D

Редактирано от kmm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Браво бънди :offtopic: Цяла нощ го търсих тва клипче. Аз непаркирам така, обаче така излизам като ме затапат от двете страни газарите :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Браво за смелостта на споделеното и честито за придобивката Много безаварийни километри и без инциденти. В каквато и ситуация да изпаднеш важното е да не шашкаш и да не прибързваш останалото е само практика а на полигон по принцип се учи най лесно с някой стар шофьор да ти покаже как трябва да се минава полигона минаваш го няколко пъти по-цялата дължина за да придобиеш някаква представа за габаритите на колата. И Не е срамно да слезеш от колата да погледнеш или да помолиш някой да ти казва когато паркираш.Успех в паркирането :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Orlin

има още едно правило, което не го прочетох. Когато паркираш успоредно от дясната страна на платното, момента в който "заден ляв край на колата пред теб, преден десен край на твоята кола, заден ляв край на твоята кола и преден ляв край на колата зад теб" лежат на една права, то тогава трябва да дадеш пълен ляв и ще се "шмугнеш" спокойно :offtopic: Трябва практика разбирасе (аз съм далеч от доборто паркиране :lol: )Успех колежке ! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zora

Много ви благодаря за отговорите! Откакто ми дадохте такива полезни съвети, ми е осезаемо по-лесно. При успоредно паркиране от дясно, правилото за едната линия, свързваща левия заден ъгъл на колата пред мен, моя преден десен ъгъл, задния ми ляв ъгъл и предния ляв ъгъл на колата зад мен, ми се оказа много полезно. А и след като няколко пъти ми се наложи да паркирам на принципа "или тук, или никъде", вече не ме е толкова страх и малко по-добре усещам габаритите на колата. Учудвам се понякога колко е дълга предницата, но със задницата вече почти нямам проблеми (нали е хечбек)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...