scroch 21 #1 Публикувано 12 Февруари, 2012 Здравейте, правя тая тема с цел хем да се оплача хем ако има някой закъсал след време в моята ситуация да успее да намери някаква допълнителна информация. Та след два месеца и половина ходене по мъките най-накрая успях да си регистрирам моята Хонда. Колата е произведена 2008 и е вкарана от Канада в Германия където е карана от амерканки войник в базата на НАТО в Германия. Колата никога не е регистринана никъде е и карана със специални временни номера в Германия. По техните закони няма проблеми тази кола ако се продаде и плати митото да се регистрира и общо взето като я видях и питах как стоят нещата немците ми го обясниха по тоя начи. Обаче се оказва че на нашата държава нещата както винаги са наобратно. Немците от които купих колата са си платили митото, но не са регистрирали колата. Идвайки в БГ ми казват че тая кола трябва да има талон или трябва да мина Технотест. Тъй като не намерихме талон (колата не е регистрирана никъде така че няма талон) отидахме в Технотест като предварително им бяхме звъннали и обаснили ситуацията. Когато отидахме там те казаха че нямат право да преглеждат автомобил който не е регистриран (нещо което можеха да ни кажат и по телефона но...) та с 1 загубен ден и 100-ина лева разходи по гориво останахбе без да има какво да направим. Доброто нещо беше че в технотест се запознахме с един човек който ни каза че трябва да отидем във фирма Декра която извършва регистрация на "нови" автомобили, а тъй като нашата не е регистрирана никога се води нова. Седмица и нещо по-късноговорихме с Декра обяснихме им ситуацията и те казаха "ами елате и ще видим" отново 1 загубен ден и 100 лева тъй като те ни казаха че колата няма как да мине тъй като не отговаря на европейските изисквания. Междувременно се бяхме сдобили с телефона на гл. инж. на Хонда България и човека ни помогна доста като говори с Декра и взе точно какви изисквания трябват за да мине колата. Наложи се да преправяме фаровете и стоповете, сложихме лупи от фиат Пунто за да може да отговарят на европейския профил, отзад сложихме фар за мъгла, а отпред сложихме и халогени (било задължително, уж, после се оказа че не е). Та отидахме трети път в Декра и стояхме 10 часа като през цялото време единственото което се погледна по колата е дали й светят фаровете. Хората попълниха протокола (с наша помощ) и понеже сме изключение се наложи да дадем повече пари от предварително договорените 1200 за протокола. След това протокола отиде в изп. агенция "Авотмобилна администрация", които дадаха разрешение за регистрация. Оказа се че тая кола е първата която минава за последната година и половина, всички друга са били връщани. Добре че беше човека който срещнахме в Технотест, който се познава и с хората в Декра за да успеем да минем, иначе по едно време си мислих че никога няма да я регистрирам. В крайна сметка след малко проблеми в КАТ Ст. Загора породени от това че не са виждали друг път такъв документ от ИА "АА" и със звънене по телефони най-накрая сесъгласиха да я регистрират. Цялата процедура от първия опит за регистрация до кроя продължи около два месеца и половина, а целият проблем идва от това че никой не ти казва какво трябва да се прави. Докато налучкаме какво трябва да се прави съм вънял 20-30 пъти в САЩ и Германия да търся помощ и от там, от хората които са продали колата на войника, и на самите хора в американската база. За щастие накаря всичко се получи. Та ако някой има такива проблеми в бъдеще да ми пише и ще се опитам да помогна, поне вече съм го видял цялата тая глупост и мога да дам полезни съвети. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове