Jump to content
Guest roadracer

Спортен филтър

Recommended Posts

Guest roadracer

А казват ,че не било възможно....??!! :rolleyes:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

това от дъното на бутилка пещерска ли е? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

Бах'ти PowerCap-а, и аз сьм с подобен в мойта кочина. Казват че вдигал мощността .... на теория,май :rolleyes:

Редактирано от stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest STANCHO 1

roadracer стига си ми давал теми за рамисал че на мен малко митрябва това бях почнал да го мисля от както сам я взел :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Баси маняка си :rolleyes: поздравления, усещаш ли промяна? Кажи как се отразява това на моно инжекцията...п.п. Изнеси филтъра далеч от топлия въздух!

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ей Ванкааааааа :rolleyes: това тук е EG3 територия, не им се меси с някви инжекции че с парцалките ще ни изпапкат ;) Карб-Пауър :thumbs1::bye::P Райсърче, кажи верно как е колата, вървене, звук?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

Ам хубуу да ви каже, ам снимката кат не е от неговата кола, от кьде да знай дали има иф'ект Той папарак, бе. :rolleyes:

Редактирано от stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

За съжаление, както каза "адвоката ми/Стонез/" :D .....снимката не е от мойта каруца....само че мисля да поработя в тая насока ,след като явно има мегдан за действие....така ,че се надявам след време да мога да дам реално мнение по въпроса ! ;) А пък ,ако някой ме изпревари да се похвали веднага...!! ;) п.с....направо ми опадаха очите кат я намериф тая снимка снощи !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NCN

Аз до попитам като по-невежа: Това филтърче предполагам, че е картерните газове или се лъжа :D и ако някой знае нещо повече нека сподели?!

Публикувано изображение

Редактирано от NCN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest STANCHO 1

За съжаление, както каза "адвоката ми/Стонез/" ;) .....снимката не е от мойта каруца....само че мисля да поработя в тая насока ,след като явно има мегдан за действие....така ,че се надявам след време да мога да дам реално мнение по въпроса ! :D А пък ,ако някой ме изпревари да се похвали веднага...!! ;) п.с....направо ми опадаха очите кат я намериф тая снимка снощи !

А като се замислиш дали неможе да се използва оригиналната "тава", вярно че с този повер кап няма да има завихряне обаче нещо не ми се вразва на снимката тази капачка изглежда доста висока а в действителност като погледна няма много местенце между карбуратора и капака ;) Roadracer ако утре му измисля чертжче за ралито може да ти го покажа ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Малкото филтърче е на капака на клапаните.... част от системата за обдухване на картера.Пичове, искам да се намеся малко с 1-2 идейки. Да беше инжекцион - ОК, но това е карбуратор! Така че помислете малко върху следния проблем: За да се запази добро смесообразуване, потокът от въздух навлизащ в карб-а трябва да е хомогенен, без излишни завихряния и да е колкото се може по-успореден на иста на карбуратора. Така.. ако вземем един такъв "Пауър-Кап" при високи обороти, когато двигателя консумира над 70л/сек (при 6000 оборота) представете си как тази струя се движи с 14м/сек и как за 10-тина сантиметра си сменя посоката на 90 градуса, и как след о6те 10-тина сантиметра минава през жигльорите. В каква посока, от коя страна е максималната плътност на струята, за какви турболенции говорим? май по-добре да не питам. Ай стига критика :Dзащо не направите следното: Направете една тръба с голям радиус.... колкото по-голям, толкова по-добре, но пък не трябва да опира в капака... идеята е хоризонтална тръба с диаметър около 60-70 да завие колкото може по-плавно надолу към карбуратора. Ако има възможност след завоя дори да има малка права част надолу, още по-добре! Малкият радиус на завоя надолу може дори да е леко сплескан, защото бързо движещия се поток ще се стреми да вземе завоя по малкия радиус, а ако той е плосък, там ще се повиши малко сечението на тръбата спрямо същия завой с кръгло сечение. Аз лично, дори към края на тръбата бих втъкнал нещо като мрежа от концентрични пластини.... малко като лопатките на турбините, но кръгли, за да може потокът минавайки през тях да се поизправи още малко и токовите линии да станат успоредни една на друга.Това са мойте размисли по темата, но моля не забравяйте: АЗ НЕ РАЗБИРАМ ОТ КАРБУРАТОРИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Според мен има и друг проблем. Жигльорите са сметнати за определен вакуум който се получава при стандартен филтър. Няма ли да обеднее сместа.А за тези концентрични пластини за които говори 1нет се слагат на завоя да разделя потока и да изравнява скоростите при различните разстояния от центъра на завоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

1net,r2d2 малко не сте прави,но само малко :D Зад карбуратора седи принципа на Бернули и по специално парадокса на Бернули( то не е парадокс,но така се казва).Става въпрос,че при стесняване на сечението флуида увеличава скоростта си в това сечение,но се получава интересен ефект,че спада статичното налягане,а се увеличава динамичното.Т.е. няма да има проблем със смесообразуването.Колкото е по-голяма скоростта на въздушния поток,толкова налягането в стеснената част ще спадне и ще навлезе повече гориво през жигльора,респ. жигльорите,което идва от поплавъковата камера,а там налягането е равно на атмосферното налягане.(все пак точно с дроселовата клапа контролираме колко флуид минава исъответно скоростта му по чисто механичен начин).Т.е. със смесообразуването няма да има проблем ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ,че скоростта на въздуха не надвиши дебитния капацитет на жигльора значително,а това със спортен филтър няма да стане.Даже теоритично може да се предположи,че в следствие на по-голямата скорост на горивото през жигльора ще се получи и ефект на по-голямо разпрашаване на горивото,което е препоставка за по-добро смесообразуване :D .1нет е прав обаче за завихрянията,които с тези 90 градусови чупки стават дори по-зле.Потока на въздуха във въздуховода далеч не е ламинарен и за токови линии трудно може да се говори.Обаче правите ъгли,особено при голяма скорост създават зони с различно налягане,което не е добре точно в тази част на карбуратора.Също според мен положителен ефект би имало контролирано спираловидно завихряне,което увеличава дори още скоростта на въздушния поток,но за максимален ефект това мисля би трябвало да се направи на последната права преди въздуха да навлезе в карба.Малко хаотично и дълго стана,но се надявам да съм внесъл дори малко светлина по въпроса :D Не съм спец просто съм се интересувал доста и съм си играл и с накой друг карбуратор :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Познаваме го Бернули :DВсичко е така, но при нехомогенен поток, не знаеш какво ще има около жигльора.... представи си дори една турболентна зона която не се движи, ами си седи около жигльора и какво става.... спадът в налягането ще зависи от това конкретно завихряне, което може да е там или да липсва при различни скорости.... разбираш ми идеията.Което ме навежда на друг един въпрос.... жигльорите са над или под дроселовата клапа? защото май са под..... а от там дроселовата клапа при положения близки до затвореното ще създава доста сериозни завихряния и излиза че всичко написано от мен по-горе се обезмисля защото явно карб-а си работи добре дори при наличието на големи турболенции. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

като гледам така тия тръби са със доста правилни форми и може просто вместо да спорите да сметнете една системка ЧДУ и да решите проблема със завихрянията :D ... даже може и модел да си направите по резултатите :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

... защото явно карб-а си работи добре дори при наличието на големи турболенции. :)

Именно!Аз казах,че потока не е ламинарен,но пък и не е някакъв смерч все пак :) Чак такива големи турболенции,че да се получи стояща зона няма,а и в карба няма условия да се получат(смисъл всичко е горе-долу гладко и плавно) ако ме разбираш.Горивния жигльор въобще не е на пътя на въздушния поток да уточним това първо.Горе долу по средата на карбураторната камера има една дупчица и оттам постъпва горивото,което вече е минало през жигльора.Това разбира се е най-просто обяснено.Добре ще е да достигнем до истината :D Ако искаш ще ти снимам един разглобен карб да видиш.Незнам за вас,но на мен тази тема ми стана доста интересна ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Незнам за вас,но на мен тази тема ми стана доста интересна :D

и на мен :) ан уж хич не ги обичам тия карбове.продължавам обаче да си държа на плавния завой, а не на тия 90 градусови чупки ;)ех да имах малко повече време да ги пробваме тия теории на някоя ег3-ка.... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Ей ...аз докато да кажа давайте да го измислим тва творение....и вие теорията напрао я изядофте с кориците ! :) Аз съм доброволен тестер на идеята ,макар че съм сигурен ,че Петко вече работи по въпроса и очаквам резултати от тестове в най-скоро време ! :D:) Действай МОЙ !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

...ан уж хич не ги обичам тия карбове.

и защо?мен страшно ме кефят.чиста аналогова сила :D

продължавам обаче да си държа на плавния завой, а не на тия 90 градусови чупки ;)

напълно съм съгласен за тях,че е добре да ги няма

ех да имах малко повече време да ги пробваме тия теории на някоя ег3-ка.... :)

Ей тук вече става най-любопитно.Теорията си е теория,но идва време когато трябва да се приложи на практика.Аз викам да подхващаме на roadracer-а настръхналото. ;) Ами така де,който е пуснал темата той дава колата :) Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Аз викам да подхващаме на roadracer-а настръхналото

....е па той бил съгласен ! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

В поплавъковата камера не е атм. налягане защото въздухът се взема след филтъра.Което може би е по-добре тъй като по този на4ин се влияе само от възду6ния поток.След филтъра никога налягането не е = на атм. Освен при изгасен ДВГ.М/у другото пробвал ли си да махне6 филтъра на колан на газ. Нали и там е Бернули.Но там има разлика защото изпарителя приравнява налягането на газта към атм. не към (след филтъра).Но проблема да се направи това с газова уредба е че при рязка газ сместа обеднява и няма ускорителна помпа която да компенсира.За плавен завой е трудно тъй като сме ограни4ени от капака.Според мен за да се избегне турболенция заради завоя трябва да се намали скоростта на въздуха в завоя. А това може да стане най-лесно 4рез значително по-голям диаметър до корп. на карб.По този начин скоростта 6те намалее и 6те се вдигне при самото влизане в карб. като потока 6те е 6то годе ламинарен. Другия на4ин е с пластини в завоя но това е трудно изпълнение.

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

В поплавъковата камера не е атм. налягане защото въздухът се взема след филтъра....Според мен за да се избегне турболенция заради завоя трябва да се намали скоростта на въздуха в завоя. А това може да стане най-лесно 4рез значително по-голям диаметър до корп. на карб.По този начин скоростта 6те намалее и 6те се вдигне при самото влизане в карб. като потока 6те е 6то годе ламинарен. Другия на4ин е с пластини в завоя но това е трудно изпълнение.

Как в поплавъковата камера да не е атмосферно?Тук си в голяма грешка.Мога веднага да подкрепя със снимков материал.Въздуха след филтъра има достъп само до смесителната камера.Тази със дросела.Поплавъковата камера е напълно отделена от нея.Естествено имат физическа връзка(няма как иначе),но въздушния поток след филтъра няма въобще достъп до поплавъковата камера.Иначе за по-големия диаметър си прав обаче пак няма пълноценно решение на проблема с 90° преход.Пак ще има завихряне.Или поне като не може да се избегне поне да е плавен 90° преход.Преимерно като на PVC коляно,нещо такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Не е злед да подкрепи6 със материал.Приемам 4е мога и да гре6а тъй като карбуратор на хонда не съм виждал и на снимка.Но знам че други модели имат възду6ни и горивни жигльори. Като възду6ните взимат въздух след филтъра и обикновенно се виждат като отвори6 капака на филтъра. Коли4еството зависи от диаметър на въздусния, на горивния , ниво на горивото и подналягане създадено от потока.Има доста разновидности на карб.Ако иск6 сте ровна за някоя схеми4ка.

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Ето малко снимки.

Дано с общи усилия да стигнем до истината.

1:

Публикувано изображение

2:

Публикувано изображение

3:

Публикувано изображение

4:

Публикувано изображение

 

Въздушните жигльори са на пътя на възд. поток,но така или иначе двете камери са отделени.

В крайна сметка зад карбуратора,колкото и да е сложен,стои един и същи прост принцип.

Иначе не би функционирал.

На втората снимка се виждат и стесненията в камерите,за които става въпрос.

 

А между другото тоя карб може да правя каквото искам с него,в смисъл може да го

разглобя целия в търсене на истината :) ако някой има идеи да казва.

Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

А според теб каква е работата на двата месингови възду6ни жигльори които така хубаво се виждат? И от каде идва въздухът за тях?Вземи една книга за карбуратои и 6те види6 за какво става на въпрос.Нямам ни6то против теб но немисля 4е ти е ясен принципа!

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

А според теб каква е работата на двата месингови възду6ни жигльори които така хубаво се виждат? И от каде идва въздухът за тях?

Участват в смесообразуването естествено,но говорим за налягнията в камерите нали.

4е той досущ като ладовия бре :)

Польский Фиат 125П на вашите услуги благодаря :):D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Говорим за това 4е за смесообразуването не се използва атм. налягане а подналягане което се образува след вилтъра.Ако използва там. налягане от каде го взима. Каде е дупката която свързва с атмосферата?На мен ли4но ми онръзна да ти обяснявам!

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Говорим за това 4е за смесообразуването не се използва атм. налягане а подналягане което се образува след вилтъра.На мен ли4но ми онръзна да ти обяснявам!

Добре бе,ами осветли ни всички нас като ти е ясно всичко тогава.Ще запазим ли добрия тон или какво.Знам,за какво са въздушните и горивните жигльори естествено,че имаразлика в наляганията иначе нищо няма да стане.Както е се вижда в карба няма помпа, която да движи нещата нагоре-надолу, нали.Като знаеш нещо повече ами сподели го с нас,обясни подробно,аргументирай се.За какъв чеп тогава е приципа на Бернули и за какво са стеснили хората камерата.От разликата в налягането м/у двете камери горивото тръгва от по-високото налягане към това с по-ниско.Като няма помпа как се качва тогава чак до горните отвори като входното отверстие е чак на дъното на поплавъковата камера?Явно е че налягането в поплавъковата камера е по-голямо от това в смес. камери при движение на въздуха когато помпи двигателя.Върни се назад в темата и виж каква точно е същината на проблема.И пак казвам добре е да се аргументираме ако ще го обръщаме на караница-няма смисъл.Търсим истината,а не кой кого може да надприказва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Ако говориш за това значи говорим за различни неща и за това не върви работата.

Това ми е ясно и въобще не оспорвам вярността му.

На мястото на стеснението има подналягане,което е по-ниско от това в поплавъковата камера.

Това е в следствие на увеличената скорост на възд.поток в стеснението.

Това никога не съм казвал,че не е така,а напротив точно на това се крепят моите твърдения.

Въздушните жигльори имат друга функция-все пак това гориво трябва да се разпраши нали.

Това става на няколко етапа.

И защо приемаш,че трябва да има дупка в поплавъковата камера,за да е атмосферно налягането.

Ами нали като затвориш капака на карба то е такова и съответно горивото,което отива

за горене се възстановява от резервоара чрез клапанчето(в десния ъгъл на картинката)

 

Публикувано изображение

Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Нямам скенер да ти покажа принципни схеми на карб.Помисли над това:Принципа на карб. и на Агу е подобен единствената разлика е 4е Агуто се стреми да приравни налягането на газта към атм. И от там 4рез тръбата на Бернули да бъде всмукан в зависимост от потока въздух.Сместа може да се обогати само ако пови6им налягането от изпарителя или ако увели4им вакуум от тръбата на Бернули(това се постига с винта)При карб. м/у горивния и възду6ния жиглиор се поддържа постоянно ниво на бензина и в зависимост от потока на въздуха се създава вакуум който всмуква горивото. Можем да променим сместа ако променим се4енията на възду6ния или горивния или се промени нивото на камерата.При газта се сравнява с атм налягане затова когато затисне6 малки въздухопровода на филтъра с ръка и сместа веднага се обогатява и колата се задавя.При бенз се сравнява с подналягането след филтъра (колкото и малко да е то) и за това като затисне6 малко тръбата променя6 оборотите на двигателя но то е заради това 4е тормози6 двигателя д сму4е а не за6тото се дави.Обясненията за работа на карбуратор не са за форум. Ако някой път се засе4ем на някоя среща.Не искам да се карам с никого. Не и с някой който не познавам и дори няма какво да деля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

отгоре на карбуратора кръгъл отвор ли е и ако е колко мм е.Ако е овален може6 да използва6 ПВЦ коляно като краят от към карбуратора го загрее6 и го напрови6 в подобна форма.Това са само предложения ако направи6 снимки 6те можем да помислим пове4е по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

@r2d2Е значи,брат,така е съвсем друго като говориш.Точно затова говорех-спокойно да се обясни всичко без спорове и т.н.Никой не се е родил научен.Относно това, което си писал последните две мнения значи аз не съм го поставял това под въпрос и съм съгласен с това,което си писал.Просто беше нужно да се изясни дали увеличената скорост на възд.поток ще се отрази на сместа т.е. дали ще обеднее.За мен отговора е НЕ при положение,че не се надвиши дебитния капацитет на горивния респ. горивните жигльори както бях писал в по-предно мнение.Защото,колкото по спада налягането,толкова повече гориво постъпва в смесителната камера.Това разбира се е при някакви крайни стойности и не е линейна зависимост по обясними причини(диаметри на отворите на жигльори и т.н.).Отворите са кръгли обаче за диметър трябвя утре,че не ми се слиза сега до гаража.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest maddog

Не карам ЕГ-3,но как ми се иска да има повече такива интересни теми поне в тоя раздел...да се учим заедно и тия които знаят повече от другите да не си траят а да помагат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...