Jump to content
murdera

Какво ми трябва за да турбинирам хондата ?

Recommended Posts

Няма да е лошо да добавиш и един МАП сензор,че си малко на ръба с налягане от 0.7-0.8.Иначе списъка с части е достатъчен да подкараш колата,стига да си я настроиш добре ако няма да сменяш карантиите.Успех от мен с проекта...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужким дават стоковия МАП до 10 PSI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам,че твоя няма да свърши работа ако наистина караш на такова налягане (0.7 бара макс).Идеята ми е да добавиш в списъка си МАП,защото съм сигурен,че ще искаш след време да засилиш малко надува и тогава ще ти е нужен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да се обадя и аз барабар Петко....Много колеги ще я четат тази тема,нека е ясно че за малки налягания с малки турбетки някой точки по списъка са излишни :)1.Рейка с регулатор2.Помпа3.Буст контролер4.Широколентова сонда(койтои настройва ще си я има)5.Някои уреди като начало са излишни(повече уреди повече кахъри)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко информация относно турбината:

Trim

Ако някой каже имам "GT2871R 56 Trim ". Какво е 'Trim?' Trim е термин,който отразява взаимоотношението м/у inducer and exducer на турбинното и компресорното колело. За по-голямо точност можем да кажем,че това е повърхностно съотношение.

 

 

 

Въз основа на аеродинамиката, inducer на компресорното колело е с по-малък диаметър. Следователно диаметърът на топлата част е по-голям.

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ето и пример:

 

#1:

GT2871R турбина има компресорно колело с по-долните х-ки. Колко мм е trim-ът?

 

Inducer diameter = 53.1mm

Exducer diameter = 71.0mm

 

Trim=(inducer^2/exducer^2)*100

=(53.1^2/71^2)*100

=56 mm trim

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тук има малко полезно четиво на Английски :)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,Ако ти се чете на английски има една книжка (250 стр), която ще ти даде отговори на 95% от въпросите относно турбиниране, части, какво, как, защо и колко голямо:Maximum Boost - Designing, Testing and Installing Turbocharged Systems by Corky BellКнигата е малко стара, но аз все пак правих турбо кола преди доста време :cool: ако не можеш да си я намериш прати ми мейла си на ЛС и ще ти я пусна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се добави към първото мнение:19.По-широка генерация,според зависи целите на колата.20.Въздушен филтър :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGT уред да си по сигурен че няма да пробиеш някое бутало,според мен е добре да го има

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко разяснения по 2-ра точка.

Турбо колектор.

Има няколко варианта за турбо колектор.

1-ви:Купувате си готов стоманен или чугунен колектор с фланец за турбината,която сте избрали.

Доста е желателно стаманения да се омотае с термолента,ползата от нея я знаете.

За плюсовете и минусите между 2-та вида колектори,колегите ще помагат.

Това което знам е,че чугуна се нагрява равномерно за разлика от стоманения,от което скоростта на газовете е по-голяма.Същевременно самата отливка на чугуна отвътре не е перфектно гладка.

Стоманения се цепи при по-сериозни налягания на турбината или не добре укрепена турбина(случвало се е на някои китайски изпълнения).

 

2-ри:Правите си или ви правят турбо колектор.Хубавото в този случей е,че може да се направи така,че да си запазите климатика и да бъде направен по ваш дизайн.

Значението от какъв материал ще е колектора(черно желязо и неръждавейка колена) колегите пак ще помагат.

 

Следващото написано се отнася за D-серия и за тези,които гледат да минат по по-евтиния вариант.

Доста често срещано е за турбо конверсия да се използва колектор от икономик(D15Z1,D15Z3,D15Z8)

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

За този колектор ще трябва да се направи преходен фланец за турбината,която сте избрали.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ако решите да си правите колектор с цел проста да върши работа,дали ще изглежда красив не е от значение,този е лесен за изпълнение.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ако се чудите как точно и къде ще застане турбината,заварете парче шина или нещо друго за фланците.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Колектор от D15Z6 също върши работа,само,че той е едно цяло с катализатора и ще трябва да се реже и направо на него се заварява фланеца за турбината.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

А този колектор като го видях доста се изумих,но човека,който го беше правил споделя,че не е имал проблеми и е успял да си запази климатика.

Парнаджийски колена

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се връзва wastegate + boost controller.

 

1) На турбо с вътрешен гейт:

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

2)На турбо с външен гейт(в случая за пример съм дал turbosmart gated boost controller+ turbosmart wastegate)

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от частите колега.Ето ти един примерен лист с цени:1)turbocharger / Турбо Emusa T3/t4 50-63 240$ 2)turbo manifold / Турбо колектор log noname 180$ 3)blow off valve Emusa 80$ 4)waste gate(освен ако не е вграден) Emusa 90$ 5)Чипнато ЕКУ/Др. електроника (P28/P30/P72) П28 150$ 6)255 lph walbro fuel pump / Горивна помпа за малък буст ще си с оригиналната 7)Инжектори 440+ CC (DSM) DSM 2nd hand 150$ 8)Wideband o2/ широколентова сонда(АЕМ) ще минеш и без нея 9)boost gauge(уред за налягането) 60$ 10)oil pressure gauge(уред за налягането на маслото) 50$ 11)oil return line + oil feed line 75$ 12)downpipe 90$13)Intercooler+тръбите около 350$ е целия комплект 14)Fuel rail+ FPR(fuel press.regulator)(AEM) без него 15)oil catch can(съд за картерната вентилация) без него 16)по-студени свещи 20$ 17)boost controler/буст контролър 30$ нонаме 18)подсилен съединител комплект тука бих взем stage3/4 competition 410$ 19.По-широка генерация,според зависи целите на колата. предполагам 200$ от бг 20.Въздушен филтър 30$ китайче 21)MAP sensor . Пак с оригиналнияГоре долу това е най-тънкият вариянт. 2205 $ с доставката. А труд-както се опазариш с майстора.Имай предвид че двигателят трябва да е в перфектно здраве-най-добре нови основни+биелни лагери и сегменти+разработка.така ще понесе добре буста за по-дълго време... нещо от рода на 0.5-0.7 бараЛично аз не бих рискувал с noname гейт,bov и буст контролър.Ако нещо се повреди и доведе до overboost ще се счупи мотора точно от 1 път...

Редактирано от murdera
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хмм а дсм турбо от еклипсе?инжектори дсм -100 долараКН почват от 40$... разликата ще е убиствена сравнение с китаиче.колектора за д-серията е д15з6 :) в смисъл ако ще е бюджетна турбо кола доста неща може да се махнат.радиатора също ми се струва адски скъп при положение че може да се намери по евтино.пък ако не е филма е ясен много долари..ето моя списък за еклипса:2-OMNI-POWER MITSUBISHI UNIVERSAL MAP SENSOR: 3 BAR #23272 - 100$3-AEM DIGITAL SIX-IN-ONE GAUGE-TYPE WIDEBAND UEGO CONTROLLER #17967 - 199$4-AUTO METER COBALT GAUGE BOOST/VACUUM 30 IN HG.-VAC./30 PSI #18248 - 67$5-PLX DEVICES DM-5 OIL TEMPERATURE 52MM GAUGE #22468- 59$6-Glowshift Triple Pillar Pod : Mitsubishi Eclipse 95-99 - 29$7-TURBO MITSUBISHI BIG EVO 16G - (install kit) 700$8-Walbro 255LPH HP Fuel Pump 100$9-Magnecor Wire Set DSM- 80$10-K&N Cold Air Intake + Intakes - 100$11-K&N Air Filter Cleaning Kit (Squeeze Bottle)- 10$12-ECMLINK 2G 95 - 99 DSM LINK TURBO 4G63 V3 - 550$13-NGK BR8ES - 10$14-Exhaust system 76mm- 200$16-Fuel filter- 100$17-Boost Controller - 100$+еклипсе 1г БОВ и дросел,и ево инжектори

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един пример за H серията проект 500+ хп.1)turbocharger Garrett GT35R 1550$ 2)turbo manifold 650$ 3)blow off valve Turbosmart 250$ 4)waste gate(освен ако не е вграден) Turbosmart 390$ 5)Чипнато ЕКУ/Др. електроника (P28/P30/P72) П28 150$ 6)255 lph walbro fuel pump 130$7)Инжектори 1000cc CC RC 2nd hand 200 $ 8)Wideband o2/ широколентова сонда(АЕМ) 220$9)boost gauge(уред за налягането) 60$ 10)oil pressure gauge(уред за налягането на маслото) 50$ 11)oil return line + oil feed line 75$ 12)downpipe 90$ 13)Intercooler+тръбите около 450$ е целия комплект14)Fuel rail+ FPR(fuel press.regulator)(AEM) 270$15)oil catch can(съд за картерната вентилация) 60$16)по-студени свещи 20$ 17)boost controler/буст контролър 300$ digital boost controller18)подсилен съединител комплект тука бих взем stage3/4 competition 410$ 19.По-широка генерация,според зависи целите на колата. предполагам 200$ от бг20.Въздушен филтър KN 100$ 21)MAP sensor . MOTEC 160$22)Бутала wiseco 89mm 9:1 600$23)Darton MID ризи 750$24)Биели Eagle 350$25)болтове за главата ARP 190$26)Гарнитура за главата Comet 120$Сигурно има и още неща ама не се сещам в момента :) Цената е скромна:7800$

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19.По-широка генерация

Вече се добива представа колко мм генерация до колко мощност ще ни стигне :) .

Това са вътрешните размери на тръбите.Зададени са в инчове

1 инч = 2,54 сантиметра(25.4мм)

Ясно е,че входа на крайното гърне не трябва да е по-малък от генерацията.

Извадено от книгата Maximum Boost

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Редактирано от SVE_1986

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектор от инокс споредм мен е по добрия вариант , ,това е мнение на много други хора.Тръбите от инокс задържат повечето топлина,от там газовете излизат с по голяма скорост-това е едното,другото важно е че при чугунените мястото където се събират четерите тръби е с много отворен ъгъл(около 90 градуса) от това се получава убиване на скоростта на газовете .При неръждавейката ъгъла на 4 в 1 е 60 градуса и по малко дори :) Има вариант да се запази климатика.Ако те интересува нещо повече пиши ми на личен :)Снимка

Редактирано от Dragi4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си имаш широколентова мое си караш и да си свиркаш ;)

Вярно е ама с по голямо закъснение на аванса газовете са доста по горещи нищо че сместа е правилна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега с турбо хонда може ли да каже 2-3 думи относно връзването на feed/drain oil line и използването на рестриктори....ще е интересно от личен опит да се сподели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ти е точно питането за рестрикторите....много фабрични турбини нямат рестрикция,китайките с повече от 1,5 мм рестриктор се ебават и яко мирише на масло като даваш газ,Turbonetics си излизат с фабричен филтър/рестриктор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем ли ще е ако няма рестриктор,говрим за т3/т4 хибридна макс 10 пси...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си имаш широколентова мое си караш и да си свиркаш ;)

Вярно е ама с по голямо закъснение на аванса газовете са доста по горещи нищо че сместа е правилна :)
За тая цел си има хора, които се занимават с настройката на електрониката на даден автомобил СЛЕД хардуерната част. За да не са ти ГОРЕЩИ газовете, демек да са ти правилни авансите - все пак горивото може да се нагласи и на пътя, но за авансите няма как да ги теглиш на кантара на вероятностите.Не виждам в каква връзка го казваш това?+това голяма част от афтърмаркет електрониките,а и доста ОЕМ-ски си имат детонационната корекция. Т,е, тоя уред пак му идва излишен , както написах и малко по-горе :) Редактирано от No Limit Performance

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли смисъл да се набиват пари в Apexi SAFC при чипната П28ца .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сместо да даваш излишни пари за п28-ци , апексита и прочие... пиши на лични да ти дам оферта за Hondata S300 и си решаваш всички проблеми :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги. До колкото разбирам темата е пусната за да може колегата да си набави инфо за себе си както и да обогати форума с полезна тема за турбо конвекция. Списъка с нужните части и примерните цени е супер. Мнението на "SVE_1986" с колекторите (снимки и обяснение)също е много полезно.Зная, че в този форум има доста грамотни и талантливи хора доказали се с дела, а не само с приказки пред които се :worthy: :worthy: :worthy: (някои от тях пишат в темата :honda: ). Сигурно не ви се занимава да пишете по - подробно, като се разбирате от половин дума, но малко хора от останалите ви разбират. Моля :help: . Ако пишете по две, три изречение за всяко нещо ще сте безкрайно полезни :thumbs1: (какво е то и за какво служи).На мен така на първо четене ми изникват няколко въпроса.- EGT уред - какво е това, за какво служи и как предпазва двигателя?- широколентовата ламбда - защо ни трябва такава (освн за настройка) и как ни предпазва- рестриктор - какво е това и за какво служи?- Apexi SAFC - какво е това и за какво служи?– какво е това устройство "Hondata S300" дето решава всички проблеми :D и как работи?Поздрави на всички.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- EGT уред - какво е това, за какво служи и как предпазва двигателя?- широколентовата ламбда - защо ни трябва такава (освн за настройка) и как ни предпазва- рестриктор - какво е това и за какво служи?- Apexi SAFC - какво е това и за какво служи?– какво е това устройство "Hondata S300" дето решава всички проблеми :D и как работи?- EGT - Exhaust Gas Temperature - уред показващ температурата на изходящите газове- Широколентова саонда - благодарението на показателите , които ни дава в реално време, при евентуален проблем и отклонение в неразумни граници сам ще се подсетиш, че нещо не е наред и ще спреш да натискаш педала на газта като побъркан :D- рестриктор - надявам се знаеш какво е рестриктор? а сепциално при турбо колите се ползва за да не попада прекалено много масло в турбината и да почне да протича от къде намери за удобно :) при втулковите размера принципно е един, при лагерните друг - производителите си имат спецификация за това.- Апекси SAFC - тук можеш да прочетеш подробно инфо - http://www.alamomotorsports.com/apexi/safc.html- "устройството" Hondata S100/S200/S300/K-pro и т.н. е вид самостоятелна (афтърмаркет) електроника , благодарение на която имаш пълен достъп до всичко де се случва в колата ти.Малко набързо , но все пак сме събота вечер :lol:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мненията не по темата ги търсете в коша!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oil line

Маслото за турбината се взима от масления датчик,намира се до масления филтър.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Възможно е като вземете турбото входа и изхода на маслото да не сочат горе и долу.Ще се наложи да свалите топлия и студения охлюв.

Развъртате болтовете и сваляте охлювите,нагласяте посоките на маслото и пак зглобявате (на снимката е нагласено как трябва да бъде).

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

След като монтирате турбината за колектора ще трябва да се направи маслоотичането.Бележите картера къде ще бъде пробит(в най-горна точка),сваляте,дупчите,заварявате тръбичка като вътрешния размер да не е по-малък от изхода за оттичането на маслото от турбината.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали въпросът ми е точно за тук ама така и така:Някой ползва ли In-Shift Rev limit на хроме-то ? Че ми е интересно дали стават тея power shifts без да се чупи колата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да вдигнем тази тема :) .Има ли някаква формула за изчисляване на какъв интеркулер е необходим за дадена мощност?Примерно:макс 250кс-интеркулер с размери на питата ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попрнцип ги пише кои размер до каква мощност е . :rolleyes::blink:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги примерите стават ли за макия витек?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и две интересни клипчета за турбо Б-серия.Някой ако иска да им направи едни субтитри и да ги качи някаде,че ме няма с английския :unsure:http://www.youtube.com/watch?v=QmLfS2ESXEEhttp://www.youtube.com/watch?v=lLARm9Pk-7Y

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Интересна тема колеги :) Не видях само дискутирано за това какъв диаметър трябва да са турбо пътищата както и вход/изход на интеркулера?Според турбото или според желаните коне се определят размерите?В каква посока влияе по голямото фи с да речем по малка турбина и обратното :) Разликата примерно с 56мм дросел и 60мм влияе ли положително или всичко си има + и - :) 

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се случва с турбо T3/T4 T04E .50 comp .63 turbine 57 TRIM на 2.3 мотор:

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...