chris_barnes 1296 #1 Публикувано 16 Септември, 2011 Днес докато мислех за стабилизиращи щанги, се натъкнах на 1 полезна тема от civic-eg форума, и реших да отделя време и да я споделя с вас на Български. Зная, че сигурно само аз ще си я чета тая тема, защото не е от популярните от рода "как да си боядисам фаровете" или "как да сложа диоди" но все пак може и да има 1-2 пистаци (хора дето обичат да карат по писта) или просто искат да подсилят колата си. Оригинала на статията се намира Тук отдолу е моят преводен вариант. След поставянето на по-дебела задна стабилизираща щанга (19mm) един колега ми спомена, че може да имам нужда от подсилване на магарето, за да предотвратя евентуално отпорване. Слагайки щангата, забелязах колко тънък е метала на магарето. По-добре да се подсигурим, от колкото да съжаляваме след това. Има 2 варианта за подсилване на задното магаре: Комплект за подсилване на ASR (който струва 180 долара) и комплект на Beaks (който е 60 долара). Чувал съм за отпрани магарета, въпреки че са били подсилени с Beaks, но това зависи от много фактори - твърдост на пружините, стила ви на шофиране и тн. Има хора, които карат с 22 милиметрови задни щанги без никакво подсилване на магарето и нямат никакви проблеми. Ето защо не мога да кажа, кой от двата комплекта е по-добрият избор в отношението цена/качество, в крайна сметка зависи от окачването ви и стила ви на шофиране. Тъй като окачването ми е по-твърдо и стила ми на каране е по-агресивен, избрах комплекта на ASR. Поръчах си го от http://weaksauceparts.com защото ми дадоха по-добра цена от търговците в Ибей. Хубавото на този комплект е, че задната скоба играе ролята на долен стрътбар, освен че разпределя усилието на повече точки (с по-голямо разстояние) в сравнение с комплекта на Beaks. Самата скоба има цвят на алуминий и гравирано лого в средата. Ръбовете са гладки и добре обработени. Моята я боядисах със Duplicolor Metalcast за допълнителна защита. Снимките: Ето всичко, което съдържа комплекта. Пращат ви по-дълги болтове с които да закрепите носачите към магарето и нови болтове за малките скобички (тези с тампончетата) на стабилиризащата щанга. Обърнете внимание на 2та малки детайла включени в комплекта. Те се монтират от въртешната страна на магарето и след това се затягат към главната скоба. На картинката по-горе са обърнати наобратно. Имат лека вдлъбнатина от вътрешната горна страна на всеки от тях, за да могат плътно да прилепнат към магарето. Тъй като вече бях сложил стабилизиращата щанга, се наложи да я полу-сваля за да мога да я отместя и да монтирам скобата зад нея. Можете (ако ви се занимава) да свалите щангата напълно, в случай, че имате нужда от повече място. Ако имате голямо спортно гърне като мен, ще ви е по-лесно да свалите носача. Ето сравнението между старият и новият болт Първо поставете скобата върху магарето и завийте новите по-дълги болтове на носачите. Ако болта не влиза, може би дупките на носача и тези на скобата не съвпадат. В такъв случай, пробвайте да усучете носача напред или назад. За да усуча моите, ползвах голяма права отвертка. Също така можете да използвате чук за да вкарате болта по-лесно. След това се поставя болта, който се намира във вдлъбнатата част на скобата. Този болт минава през магарето и се затяга към малкият допълнителен детайл в комплекта от другата страна. Това е поглед в края на магарето от шофьорската страна, можете да видите задната част на скобата и болта, който поставих на последната снимка. Ето изгледа от страната на пасажера. ПРеди да стегнете болта, трябва да се уверите, че частта от страната на магарето е подравнена вертикално. Горната дупка на вътрешният елемент трябва да бъде добре изравнена с горната дупка на подсилващата скоба преди да затегнете добре. За да сте сигурни, че всичко е добре подравнено и няма да мръдне когато затягате, поставете 1 от по-дългите сребристи болтове в дупката. Завийте го леко на ръка, ще го извадите, когато затегнете болта, намиращ се във вдлъбнатината. Сега трябва да стегнете болтовете, които стягат долните носачи както и 2та болта, които минават през вдлъбнатата част на скобата с усилие 40 ft/lbs. Скобите от вътрешната страна на магарето трябва да са вертикално поставени и дупките отгоре трябва да съвпадат с тези в горната част на скобата. Следва прикрепянето на скобичките, държащи тампончетата на стабилиризащата щанга. Ползвате си тези, които са фабрично със щангата ви. В Комплекта на ASR има 8 болта. Двата дълги черни болта вече сте ги използвали за да закрепите долните носачи. Останали са ви 4 дълги сребристи болта и 2 къси сребристи болта. 2 от дългите вече използвахме за вдлъбнатата част на подсилващата скоба, които ще бъдат покрити от тампончетата на стабилизиращата щанга и няма да се виждат. Двете малки сребристи болтчета са за долните дупки на скобичките които държат тампончетата на стабилизиращата щанга. След като стегнете болтовете на тампоните на стабилизиращата щанга с усилие 20 ft/lbs, прикрепете обратно щангата към биалетките и сте готови! Сега би било добра идея да отидете на реглаж 11 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fero 9 #2 Отговорено 16 Септември, 2011 Даже си е много полезна темата ти колега,че и преведена Нека не съм офф....Защо предлага да се ходи на реглаж след това.Освен да отвие болта на долния носач друго не прави доколкото виждам.От какво ще му се развали реглажа ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #3 Отговорено 17 Септември, 2011 Не съм сигурен. В оригиналният текст пише: Now would be a good time to get an alignment. което според мен значи - сега е добър момент да отидете на реглаж Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #4 Отговорено 17 Септември, 2011 (Редактирано) СЛЕд подобна продцедура ходих на реглаж и си бях в нормите. (за по сигурно го казват.) Редактирано 17 Септември, 2011 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове