Jump to content
Guest komsho

Прегрях ли я ?

Recommended Posts

Guest komsho
:) Здравейте ! От скоро съм горд собственик на Сивик 1.5 5та ген. ииии много се радвам ... само дето май нещо прецаках системата ... уж гледах дали има антифрин но незнам какво точно съм видял .. оня ден си джиткам по Хемус ... и гледам .. абе нещо загрява тая кола но .. като пусна по инерция вместо да падне темп .. тя се качва .. и се колебаеше много за малък интервал от време и със всичкия си ъкъл аз си помослих,че се ошашавил нещо датчика .. и си карама такъв ,а пък беше и в норма .. и като слязох от магистралата нещо започна още повече да загрява .. и отиде към червеното дори за малко влезе в него .. тогава веднага спрях .. вдигнах капак .. гледам антифриза никъф го нема :) изчаках я да изстине ... и се довлачих до най близката безиностанция ..(около 500m) и сипах антифриз и всичко се оправи .. та въпросът ми е .. преебал ли съм нещо за тия няколко секунди в които стрелката беше в червеното ?? :) п.п. ебаси дългото обяснение честно.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iSpider
Отговорено (Редактирано)

Вероятно (надявам се) не е станало нещо лошо, ако само за малко е влязла в червеното. Е, не е лошо като имаш път към разбиращ от нашите коли майстор да му кажеш да й хвърли един поглед за да си сигурен. Все пак може да има нещо малко, което не се забелязва сега, но което да стане причина за по-сериозна повреда.Между другото скоро ми разправяха за един пич с 5 ген. седан, който не разбирал много и не гледал какво става по таблото - та пробил му се радиатора от камъче и му изтекла водата, а като се осъзнал - на всичкото отгоре закарал колата на собствен ход (!!!) до сервиза. По груби сметки минал около 50 км. :)Е, при него е имало смяна на сегменти, гарнитури и т.н., но не е било супер фрапиращо в сравнение с това, което е понесъл двигателя, а и не му е излязло златно :).Чудно ми е тези немци на клипчето ... що ли не пробваха с немска кола?! Или са решили да не го публикуват :)

Редактирано от iSpider

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Подобно нещо ми се е случвало от леко спукан маркуч Като е на място не тече, но като си я караш, малко по малко си губи антифриза и накрая става точно така както го описваш. Аз стигнах до една идея преди червеното и спря. Размина ми се, но бая се узорих докато намеря маркуча... Палиш и докато си работи двигателя почваш да се оглеждаш и да слухтиш.УСПЕХ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Може и едно вестниче да метнеш под колата където са водните съединения форсираш да изключи смукача и да отвори термостата и ако има нещо би трябвало да капне върху вестника или хатрията която си подложил стига да не тече и нещо друго де :) Успех :wacko:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Manolov

Хубав форум харесва ми :) ,ако и предния колега си пише поста по веднъж няма да е лошо.Интересно ми стана защо не си отговаряте,а си пишете :wacko: .komsho колата лесно ще разбереш дали се е скапала по-принцип е трябвало както си работи мотора да не го гасиш,а да наливаш охладителна течност за да се охлажда бавно.Щом не е затегнала си добре,но може да ти се е изкривила главата,сега си следи колата да не почне да гори водата пушека става бял не сив на масло или черен на мноого гориво,я бял от мноогото кислород при горенето на водата,осжен това може да смеси маслото с водата,но за съжаление днешните антифризи не се пресичат и можеш да го хванеш само на разлика в нивото.Ако във вашия град има от старите мотортестери който вкарват въздух в цилиндрите отиди на тях за да провериш за пропуски.Надявам се да ти бях полезен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Yama

...по-принцип е трябвало както си работи мотора да не го гасиш,а да наливаш охладителна течност за да се охлажда бавно.Щом не е  затегнала си добре,но може да ти се е изкривила главата,сега си следи колата да не почне да гори водата пушека става бял не сив на масло или черен на мноого гориво,я бял от мноогото кислород при горенето на водата,осжен това може да смеси маслото с водата,но за съжаление днешните антифризи не се пресичат и можеш да го хванеш само на разлика в нивото.Ако във вашия град има от старите мотортестери който вкарват въздух в цилиндрите отиди на тях за да провериш за пропуски.Надявам се да ти бях полезен

<{POST_SNAPBACK}>

Хубаво си го написал, но дали пък ако както си е била прегряла и работеща и човека започне да хака вода нямаше да му изчатка я глава, я блок?!? Иначе другото си е така, като изключим, че все пак антифризите се пресичат - случи ми се зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Manolov
Отговорено (Редактирано)

Хубаво си го написал, но дали пък ако както си е била прегряла и работеща и човека започне да хака вода нямаше да му изчатка я глава, я блок?!? Иначе другото си е така, като изключим, че все пак антифризите се пресичат - случи ми се зимата.

Няма!!!Водата бързо поема от температурата на мотора и го охлажда бавно,при обратната процедура ако е хубаво загряла поради различното разширение на металите след охлаждане се получава затягане.А за антифризите там вече зависи от марката,при нас в сервиза дойде човек който каза че му доливат масло,а му излезе че ги смесва без да го пресече. Редактирано от Manolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Krelion

Хубаво си го написал, но дали пък ако както си е била прегряла и работеща и човека започне да хака вода нямаше да му изчатка я глава, я блок?!? Иначе другото си е така, като изключим, че все пак антифризите се пресичат - случи ми се зимата.

Няма!!!Водата бързо поема от температурата на мотора и го охлажда бавно,при обратната процедура ако е хубаво загряла поради различното разширение на металите след охлаждане се получава затягане.А за антифризите там вече зависи от марката,при нас в сервиза дойде човек който каза че му доливат масло,а му излезе че ги смесва без да го пресече.

<{POST_SNAPBACK}>

Дам,ако наливаш бавно не вярвам да е проблем.Беше ми се случило преди с един голф3.Хубавото беше че се усетих точно пред един сервиз.Извиках маистора за консултация,и той направи същото.На запален двг баааавно наливаше антифриза.Е,бях пре*л гарнитурата вече,ама всичко друго се размина:)А и важно е да е запален мотора за да върти перката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DONCHO

...А и важно е да е запален мотора за да върти перката...

<{POST_SNAPBACK}>

Да върти перката е най маловажното при тази ситуация.

Важното в случая е да работи двигателя и да има движение (работа) на работните детайли (не забравяите, че маслото има и охладителна функция, освен основната - мазането на детайлите). В противен случай след гасенето е възможно дори блокиране (временно), след достатъчно изтиване отново може да запали двигателя, но не се знае какви поражения може да има. Временното блокиране се дължи на спиране на охлаждането и инерционото дозагряване на частите от двигателя.

Възможните повреди след подобен инциндент са:

- повреда на гарнитура

- изкривяване на глава

- изкривяване на клапани

- водачи на клапани

- спичане на сегмент/и и последващо счупване

 

Това са част от проблемите които може да се получат. Възможно е и да няма никакви поражения - всичко зависи от:

- в кой момент се "хване" повредата

- до каква степен са износени детайлите и остаряли (метала има стареене)

- най вече до късмет :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

Да върти перката е най маловажното при тази ситуация.

Важното в случая е да работи двигателя и да има движение (работа) на работните детайли (не забравяите, че маслото има и охладителна функция, освен основната - мазането на детайлите). В противен случай след гасенето е възможно дори блокиране (временно), след достатъчно изтиване отново може да запали двигателя, но не се знае какви поражения може да има. Временното блокиране се дължи на спиране на охлаждането и инерционото дозагряване на частите от двигателя.

Възможните повреди след подобен инциндент са:

- повреда на гарнитура

- изкривяване на глава

- изкривяване на клапани

- водачи на клапани

- спичане на сегмент/и и последващо счупване

 

Това са част от проблемите които може да се получат. Възможно е и да няма никакви поражения - всичко зависи от:

- в кой момент се "хване" повредата

- до каква степен са износени детайлите и остаряли (метала има стареене)

- най вече до късмет :)

<{POST_SNAPBACK}>

 

 

 

:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Хубав форум харесва ми  :D ,ако и предния колега си пише поста по веднъж няма да е лошо.Интересно ми стана защо не си отговаряте,а си пишете  :) .komsho колата лесно ще разбереш дали се е скапала по-принцип е трябвало както си работи мотора да не го гасиш,а да наливаш охладителна течност за да се охлажда бавно.Щом не е  затегнала си добре,но може да ти се е изкривила главата,сега си следи колата да не почне да гори водата пушека става бял не сив на масло или черен на мноого гориво,я бял от мноогото кислород при горенето на водата,осжен това може да смеси маслото с водата,но за съжаление днешните антифризи не се пресичат и можеш да го хванеш само на разлика в нивото.Ако във вашия град има от старите мотортестери който вкарват въздух в цилиндрите отиди на тях за да провериш за пропуски.Надявам се да ти бях полезен

<{POST_SNAPBACK}>

:) Съжалявам вината не е моя а на БТК скапа се нета и затова изкочиха 3 вместо едно но не можах да ги махна за другото съм съгласен напълно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

...ето как се скапва такъв двигател ...гледай и се учи :) немец го е измислил , техничар човек е немеца :D :

http://videos.streetfire.net/hottestvideos...AA19CBCBDF4.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Това просто не е истина ДВА ДЕНА мъчиха колицата докато предаде богу дух :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vinny

...ето как се скапва такъв двигател ...гледай и се учи :) немец го е измислил , техничар човек е немеца :D :

http://videos.streetfire.net/hottestvideos...AA19CBCBDF4.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Това просто не е истина ДВА ДЕНА мъчиха колицата докато предаде богу дух :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ужасно е !!! Чак ме налита да пусна тема да съберем по 10лв. и да сринем един Голф така... ама още се чудя дали ще имам сили да причиня подобно нещо на какъвто и да е двигател....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

...ето как се скапва такъв двигател ...гледай и се учи :) немец го е измислил , техничар човек е немеца :D :

http://videos.streetfire.net/hottestvideos...AA19CBCBDF4.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Това просто не е истина ДВА ДЕНА мъчиха колицата докато предаде богу дух :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ужасно е !!! Чак ме налита да пусна тема да съберем по 10лв. и да сринем един Голф така... ама още се чудя дали ще имам сили да причиня подобно нещо на какъвто и да е двигател....

<{POST_SNAPBACK}>

Според мен няма смисъл да се изръсим към 1000-1500лв и да снимаме 10 секуден клип :D:D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vinny

...ето как се скапва такъв двигател ...гледай и се учи :D немец го е измислил , техничар човек е немеца :D :

http://videos.streetfire.net/hottestvideos...AA19CBCBDF4.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Това просто не е истина ДВА ДЕНА мъчиха колицата докато предаде богу дух :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ужасно е !!! Чак ме налита да пусна тема да съберем по 10лв. и да сринем един Голф така... ама още се чудя дали ще имам сили да причиня подобно нещо на какъвто и да е двигател....

<{POST_SNAPBACK}>

Според мен няма смисъл да се изръсим към 1000-1500лв и да снимаме 10 секуден клип :D:D:D

<{POST_SNAPBACK}>

Прав си да :D с тия пари ебаси Хонда шоуто можем да направим :D:D:):):):D:D

А и Голфа едва ли ще изкара повече :):):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest komsho

благодаря ви много за отзивчивостта ;) ;) проблема не можах да открия къде е .. въпреки многото добри препоръки ... нямам вреем да я водя по майстори и да се занимавам . .за съжаление но е факт че се губи някъде течността ...доливам си по 1 кило на 2 седмици .. ;) не пуши сякаш бяло ... а пък аз съм и на газ ,,, малко бял пушек не е ли нормално ... ;) ако нещо се е прецакало нещо по разхода и динамиката може ли да си проличи ? случва се нещо интерено .. според мен де ;) ;) в града стрелката за темп си стои където трябва малко под средата аз го разбирам .. че това е оптимална темп .. колкото и да е жега ала бала .. сфетофари .. задръствания ..все си е там .. но на магистралата ... като я настъпя малко повече за продължително време .. и се вдига .. не стига до червеното но осезаемо се покачва примерно на 3/4 от "нормата" що така ? и това опасно ли е ? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DONCHO

@ komsho прочети тази тема, възможно е да имаш проблем.

След като ти загрява когато двигателя се натовари, то имаш един от признаците за прогоряла гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest komsho

@  komsho прочети тази тема, възможно е да имаш проблем.

След като ти загрява когато двигателя се натовари, то имаш един от признаците за прогоряла гарнитура.

<{POST_SNAPBACK}>

...ами аз четох какво пише в другата тема ...но понеже съм "много в час" нищо не ми стана ясно ... какъв му е проблема на колегата :)

следя какво се случва с моята охладителна течност .. и единственото което забелязох е че казахчето се изпразва за 24ч около 0.5л мога да долея после ...

това ако няма теч може ли да стане ...? а теч не мога да открия .. ;) а това че аз не мога да открия нищо не значи ;):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DONCHO

@  komsho прочети тази тема, възможно е да имаш проблем.

След като ти загрява когато двигателя се натовари, то имаш един от признаците за прогоряла гарнитура.

<{POST_SNAPBACK}>

...ами аз четох какво пише в другата тема ...но понеже съм "много в час" нищо не ми стана ясно ... какъв му е проблема на колегата ;)

следя какво се случва с моята охладителна течност .. и единственото което забелязох е че казахчето се изпразва за 24ч около 0.5л мога да долея после ...

това ако няма теч може ли да стане ...? а теч не мога да открия .. :rolleyes: а това че аз не мога да открия нищо не значи ;):lol:

<{POST_SNAPBACK}>

След като си изчел другата тема, поне си научил някой неща. Надявам се и да са ти полезни някой ден, както и на други потребители на сайта.

 

Проблема на "колегата" е, че прави ремонт поради доста фактори, един от които е некомпетентност, не на него а на "майстор"/и.За това не се притеснявай, че не ти става ясно - не ти си длъжен да ти е ясно.

 

Възможно е да ти изпуска някое съединение минимално, както и да ти е протекло едва - едва радиаторчето на парното (сега е лято и е доста трудно да се хване по признака - запотяване на прозорците) въпреки, че се съмнявам.

 

Би ли проверил плътноста на затваряне на капачката на радиатора или разширителнеят съд (според модела ти)

При загрял двигател (нормално), вдигаш капака, гледаш дали ти изпуска дори и минимално пара (от капачката). След това отваряш капачката и виж дали ти надува системата.

*като отвориш капачката, трябва да се чуе леко изсъскване

*като отвориш капачката, не трябва да ти изхвърля вода

 

Виж тия неща и кажи, ако не си оправил де - за което ще се радвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest komsho

... ами само да попитам нещо което не ми ясно ... от къде не трябва хвъля вода ...?? има капачка на самия радиатор .. на която пише не отваряй докато е допъл двигателя ... имам и капачка на разширителния съд .. където наливам охладителната течност за коя капачка става въпрос ? :rolleyes: от таза на радиатора определно хвърля вода ...отворих веднъж и аз както колегата от другата тема ;) двете капачки са свърани с маркуче .. през което май обаче нищо не тече ..явно е запушено... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Zenko
Отговорено (Редактирано)

Трябва да ти изсъска през капа4ката на която пише да не отваряш когато е топла-ама ти ще из4акаш да истине малко и тогава.А пласмасовия казан е разширителния ти съд там отива те4носта като се разшери до 1,1 бара както ти пише на капа4ката,капа4ката игра еролята и на клапан които изпуска налягането при определено налягане-с цел да не се пръсне някои марку4

Редактирано от Zenko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...