Jump to content
Lukov

каква е разликата между полиране и пастиране и как се правят

Recommended Posts

Здравейте майстори, обръщам се към вас с молба да помогнете като обясните разликата и дадете акъл.Първо за теорията: 1. До колкото съм разбрал полирането става с финна водна щкурка(4000) или полир-паста(от 4000 на горе) като се заличават леките драскотини и се отнема част от лака.2. Пастирането е по-евтино и представлява нанасяне на вакса(защитен слой) който пада за няколко месеца.Сега и въпросите:Може ли да се използват тия полип-пасти с които полирате портовете - 8000, 10 000, 12 000?От къде могат да се куят и колко струват, знам, че има скъпи и хубави, но идеята е да е евтино?Задължително ли е минаването след това с тия вакси("костенурки", WS Platinum...)?Не на празно питам и за тези абразивни пасти, защото мойто от както е станало кола не е пребоядисвано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абразивните пасти премахват оксидация и др. дефекти по лака (дребни драскотини, които не са стигнали до основата на боята и прочие). Ако се прилагат с машина трябва много да се внимава с натиска и с времето, за което се обработва детайла. Обикновено се мери дебелината на лака в микрони с уред и майстора преценява с какви обороти, натиск и време да работи.Абразивните пасти могат да се прилагат и на ръка - търкане с апликатор (дунапрен, микрофибър и т.н.), като хамалогията е голяма ако се работи наведнъж цяла кола. 3М имат хубави пасти - от тях съм доволен. На ръка съм заличавал брутални последици от автомивка с четки, на която й спря водата докато миеше Сивика.Обикновено след абразивната паста колата се измива или избърсва и се нанася (неабразивна) паста, карнауба вакса или течна вакса от пулверизатор и се полира с памучна или микрофибърна кърпа. Това придава огледален блясък на боята и водата не се задържа по нея (поне в началото).Като си миеш колата с шампоан или безконтактно с препарат - ваксата ще падне бързо и трябва да се нанесе отново - не е трудно и става бързо, но винаги се нанася след много старателно измиване и подсушаване, за да не "разходиш" някоя песъчинка по лака докато търкаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пастиране-паста-измиваш колата,на парцала паста само с кръгови движения.3М-чуден ефект.не прекалявай.сваля боята до ламарина.полиране-чист сух парцал-търкаш от по-силно,към по-леко до излъскване,след пастирането

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...