Jump to content
no1else

Твърдост на различни модели понижаващи пружини и койловъри

Recommended Posts

Здравейте колеги. Преди няколко дена четейки форума на КлубЕГ6 попаднах да една тема в която автора е направил списък с най-често използваните пружини и койловъри ползвани в Щатите както и тяхната твърдост. Реших да копирам информацията тук понеже напоследък често срещам теми и запитвания кои пружини били по-твърди и кой цвят на каква твърдост съответствал и тн. Както беше писал колега в една от темите цветовете на пружините са въпрос на брандиране, а не на технически характеристики. И така твърдост на стоковите пружини на Сивик 5ген ВТИ (за да има база за сравнение): 3k (165 in/lb) предни и 1.4k (80 in/lb) задни. По долу ще пейстна листинга на колегата от другия форум, ако някой има технически данни за други марки които позлваме при нас в БГ (Eibach, Jamex) нека сподели, за да ги добавя и да имат възможност колегите да преценят към какво дасе насочат и какво ги очаква :)Buddy Club N+ Spec:Front - 10k (560 in/lb)Rear - 7k (392 in/lb)Buddy Club Racing Spec:Front - 12k (672 in/lb)Rear - 8k (448 in/lb)KSport Control Pro:Front - 10k (560 in/lb)Rear - 6k ( 336 in/lb)Skunk2 Pro-S:Front - 8k (448 in/lb)Rear - 6k (336 in/lb)Skunk2 Pro-C:Front - 10k (560 in/lb)Rear - 8k (448 in/lb)Skunk2 Adjustable Coilover Sleeves:Street:Front - 8k (448 in/lb)Rear - 6k (336 in/lb)Drag:Front - 10k (560 in/lb)Rear - 18k (1008 in/lb)Skunk2 Lowering Springs:Front - 9k (504 in/lb)Rear - 5k (280 in/lb)Progress Technology Coilovers:Front - 6.25k (350 in/lb)Rear - 4.5k (250 in/lb)Stance GR+ Coilovers:Front - 12k (672 in/lb)Rear - 8k (448 in/lb)Function Form Type II Coilovers:Custom order rates from 6k (336 in/lb) to 13k (728 in/lb) Front and RearGround Control Coilover Sleeves:Front - 6.25k (350 in/lb)Rear - 4.5k (250 in/lb)Omni Power Full Body Coilovers:Sport:Front - 12k (672 in/lb)Rear - 10k (560 in/lb)Street:Front - 10k (560 in/lb)Rear - 8k (448 in/lb)Omni Power Coilover Sleeves:Front - 8k (448 in/lb)Rear - 6k (336 in/lb)Tein H Tech Lowering Springs:Front - 3.4k (190 in/lb)Rear - 2.3k (129 in/lb)Tein S Tech Lowering Springs:Front - 3.8k (212 in/lb)Rear - 2.5k (140 in/lb)Tein Basic Coilovers:Front - 7k (392 in/lb)Rear - 3k (168 in/lb)Tein SS Coilovers:Front - 7k (392 in/lb)Rear - 4k (224 in/lb)Tein FLEX Coilovers:Front - 9k (503 in/lb)Rear - 4k (224 in/lb)Tein MONO FLEX Coilovers:Front - 14k (783 in/lb)Rear - 8k (448 in/lb)RS*R ti2000 Drop Springs:Front - 4.3k (242 in/lbs)Rear - 3k (168 in/lbs)RS*R Drop Springs:Front - 4.3k (242 in/lbs)Rear - 3k (168 in/lbs)Neuspeed SoftSport Springs:Front - 4.6k (260 in/lbs)Rear - 2.7k (150 in/lbs)H&R OE Sport Springs:Front - 5k (280 in/lb).75" dropRear - 3.4k (190in/lb).75" dropH&R Sport Springs:Front - 5.9k (330 in/lb)1.8" dropRear - 5k (280 in/lb)1.6" drop*NOTE: The following setups I could only find for the EK Chassis, but I included them since they fit our cars with a little modification*Tein Type HT Damper:Front - 20k (1118 in/lb)Rear - 8k (448 in/lb)Tein Super Racing:Front - 22k (1230 in/lb)Rear - 14k (783 in/lb)[/b]

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих таблица с която твърдостта на пружината се конвертира от lbs/inch към kg/mm което смятам е по-удачно и по лесно за нас. Ето я и нея:kg/mm to lbs/in-----------------------------16 = 89615 = 84014 = 78413 = 72812 = 67211 = 61610 = 5609.0 = 5048.5 = 4768.0 = 4487.5 = 4207.0 = 3926.5 = 3646.0 = 3365.5 = 3085.0 = 2804.5 = 2524.0 = 2243.0 = 1682.0 = 112Или дефакто твърдостта на стоковите пружини на ВТИ е 3кг/мм предни и 1.4кг/мм задни.Намерих и формулата по която се пресмята твърдостта на всяка пружина, но едва ли можем да съберем всички данни необходими за пресмятането, но ако някой се заиграе може и да разбере какво е сложил на колата си :) K = W^4*G/8*N*D^3K = Твърдост на пружината пресметната в lbs/inchW = Диаметър на намотката на пружината в инчовеG = 12,000,000 за стоманени пужини (това е константа)N = Брой на активните витки (брой витки на пружината които се движат свободно + 1/2 витка)D = Диаметър на витките измерен от центъра на пружината до центъра на витката в инчовеЗабележете зависимостта между броя на активните витки(N) и твърдостта на пружината (K) като цяло.Ако изрежете половината от активните витки, твърдостта на пружината се удвоява.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

96-00 заводски пружини 3кг/мм предни/1.4кг/мм задни (оказва се, че заводските пружини на 6ген са еднакви по твърдост с тези на 5ген ВТИ)Eibach ProKit 5кг/мм предни/3.5кг/мм задниEibach Sportline 5.5кг/мм предни/5кг/мм задни ПС: Моля модераторите да ме светнат какво става с този бутон Едит ?!?! Тръгвам да добавям нещо имам бутона Едит и след йкато съм свършил с корекциите и искам да ги запиша ми казва че нямам права......

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдост (lb/in)=Дебелината в инчове^4 х 1 500 000 --------------------------------------------------------Броя активни витки х (Диаметъра на пружината в инчове^3)Проверено и на практика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на колегата! Много ценна тема! Даже предлагам да се добави към избрани ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имам предложение как темата да стане още малко по-важна и интересна.

Нека някой, който е навътре в нещата даде ясно обяснение как се окомплектова амортисьор и пружини правилно, за да не се получи неприятно и даже опасно окачване.

Аз лично имам един конкретен въпрос, който може би вълнува 80% от хората, които ще си ъпгрейдват окачването.

Когато на сток амортисьор сложим много къса/твърда пружина, след преминаване през неравност колата супер силно отскача нагоре. Може би ходът на амортисьора нагоре(след неравността) е около 2-3 пъти повече от този надолу(при навлизане в неравността).

От какво се получава това? От това, че амортисьорът има по дълъг ход от един спортен, или от това, че амортисьорът е по-мек, от колкото един спортен?

Тоест, когато си избираме твърда пружина, трябва да си изберем и твърд амортисьор или такъв с по-къс ход?

Пример: има окачвания на Skunk2, на които амортисьора може да се регулира колко да е дълъг, има и окачвания на Ksport, които имат по 36 степени на твърдост.

 

п.п. Ако причината е една от тези две, това донякъде обяснява защо койловър пружина + сток амортисьор е ужас, а когато е в комплект с амортисьор, предназначен за нея, е нещо много добро.

Редактирано от Stancho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Евала за темата , въпреки , че виждам , че не е от много скоро. :) Бих искал да разбера , като цяло , тази информация , за всички модели на хонда ли важи? И по надписите на пружините , може ли да се разбере нещо , защото моя Люд го купих с някакви понижаващи , за които не намирам никаква информация в нета? Пружините ми са POSTERT (някви немски), а на тях пише 29 879 VA и Prelude ab 3/92 , някой може ли да ми разчете тези инициали? :) Благодаря предварително!

Редактирано от Rebo_civic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...