Jump to content
meto'o

Тропане на спирачни апарати.

Recommended Posts

Привет пичове схемата е следната. Нещо тропа по предницата, реших да проверя. След щателна заигравка със щангата стигнах до извода, че шарнири, шарнирчета и тампони са добре. Имам малко съмнение за дясната биалетка, но дразнителя се чува и от ляво :) Минавайки през легнал полицай и отпускането на спирачката пак се чу и това ме наведе към мисълта, че са апаратите. И целта на това цялото писане беше аджаба като ти тропат апаратите какво следва.В смисъл къде тропат? Там където скобата се захваща за шенкела или където апарата за скобата и какъв е ремонта.Престръгване за калибриране и по големи болтове, уплътнителни втулки, други апарати ? Приемам всякакви идеи за решение на проблема. Мерси за вниманието :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега знам че няма да изглеждат износени тампоните на успокоителната щанга но мисля че е от тях достатъчно е само да се смачкат ,от тях зависи хода на колелото напред назад и заради това когато отпускаш спирачката припуква защото вече има ход. Пробвай с тях ако искаш ,на мен ми излязоха 4х8лв., на място няма как да се обадят, само когато я позасилш накъртиш спирачка и отпуснеш отстрани се вижда хода на колелото + неприятния звук.Пробвай, надявам се да е от тях :) Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

Предполагам апаратите на прелюда са с едно бутало и водачи, по които се движи целият апарат при натискане на спирачката?

 

Ще започна с устройството на апарата.

За основа имаш апаратодържател или някои още го наричат "стреме". Това нещо е захванато за главината с болтове, а на него има и глухи отвори, в които влизат водачите, по който се движи апарата при спиране. Апарата също се захваща с болтове за тези водачи.

 

От къде идва дрънченето?

Дразнещото дрънкане идва от хлабината между водачите и апаратодържателя (стремето). Тази хлабина е толкова голяма за да се движи спокйно апарата без да блокира, което се случва когато гуменото маншонче което изолира зоната между водача и стремето се скъса и влезе вода и прах. Да не се отплесвам с другите проблеми по този тип апарати, а да карам по темата.

 

Как се проверява?

Може и без да се дига на крик, но когато висят колелата се чува по-ясно. Без да е свалена гумата с ръка или крак (както ти е по удобно) удряш гумата в зоната на апарата с рязък удър. Ако се чува тропане за да си 100% убеден, караш някои да натисне спирачката и пак :box: по гумата ако го няма дрънченето значи са водачите. Друго какво може да направиш? Сваляш гумата и апаратите. Хващаш водачите един по един и ги клатиш спрямо стремето за да усетиш има ли луфт (без да имаш опит няма да може да разбереш дали е в нормите, но поне ще ти стане ясно от къде дрънчи). Някой от този тип апарати имат на долния си водач цилиндрична гумичка която цели точно да уплътни това тропане, но с времето се износва и става твърда.

 

Как да го оправиш?

Миииии варянтите са три.

 

1. Натягаш болтчетата, който държат апарата за водачите и се стремиш да не прекалиш (ако се престараеш се късат). Този варянт не е много ефективен, но като безплатен такъв е добре да го пробваш първо него. :D

 

2. Вадиш водачите от стремето като ги изтегляш (сам ще видиш как маншона ги държи). Почистваш много добре водача и отвора в които влиза и преди да го върнеш обратно го мажеш много хубаво с грес(тя ще уплътни да не ти дрънчи)! МНОГО ВАЖНО!!! Греста не е нормалната! Ползва се спецялна бяла грес която е в пъти по-гъста и лепкава от кафявата или графитната. (С такава грес се пави както трябва пък от там на татък всеки да си слага каквото иска по спирачките. :blink: ) Остава ти само да си нагласиш маншончетата добре и връщаш апарата и гумата.

 

3. Търсиш си ремонтен комплект, но внимаваш да не ти поръчат този за буталцето на апарата, а искаш да е за водачите. За мен един пълен ремонтен комплект трябва да има: водачи, спецялната грес, болтчета с който апарата се завива за водачите, маншончета (ако водачите са с гумички и гумички). Смяната става по аналогичния начин от варянт 2.

 

П.П. Надявам се твоите апарати да са този тип и всичко написано да не е било напразно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали не ти тропат самите накладки в апаратите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много момчета и най вече на теб ICJ много изчерпателен отговор. Иначе да апаратите мисля са точно тоя тип.Ще проверя въприсните луфтове и ще се поинтересувам за ремонтня комплект :) JoroP. Брат аз вече имам съмнението в тая щангичка както съм написал ме съмнява едната биалетка, но ти за тези тампони ли говориш или за гоелмите дето захващат щангата към купето. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за големите говоря дето са към купето ,ако е от биалетките ще дръчи също ,може и от тях да е нз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...