Jump to content
Guest bubble

волана е настрани.. :(

Recommended Posts

Guest bubble

здравейте, от няколко дена забелязах, че волана ми стои леко "завил" надясно, докато колата си върви направо. четох стари подобни теми, но там пишеше, че може да е от гумите. лошото е, че май този проблем е откакто влязох в една огромна дупка на Ситняково, за която не знаех :blink: когато я пусна на равно не забелязвам да върви настрани, но волана си е леко надясно... кажете от какво може да е и къде мога да отида на стенд ако се налага?!..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sobi3sk1

По добре иди 1во да ти видят джантата дали не е крива

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

На стенд можеш да идеш до бензиностанцията на ЛУКОЙЛ срещу пряката за КАТ точно до гумаджийницата - Крум се казва (обича да го наричат по име, вместо "майсторе" например :blink::) - да знаеш).Срещу 20-25 лв. ще ти направи реглаж, а ако е само за проверка на градусите мисля, че и 10тарка те оправя...но той едва ли ще ти помогне да си изправиш волана...с времето доста коли им се изкривява волана - то с тия пътища наще...успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest morritz

щом колата върви направо най-вороятно проблема е във фланеца не в ходовата част особено ако си със спортен волан може да си стискал много здраво волана като си ударил дупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o


Ако колата като пуснеш волана си върви на право (но пробвай в средата на пътя, за да не е от пътя отклонението) значи вадиш емблемата викаш някой да ти помага (ако си над 120кг. и 50 ръка :blink: можеш и сам :) )и развиваш гайката която държи волана наместваш и пак завиваш и после :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

всъщност ако колата си върви направо не е нужно нищо да ръчкаш :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

Tо не е нужно ама е дразнещо :blink: Kакто каза колегата, махаш емблемата развиваш. наместваш и готово.Darcossi го прави в движение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

Мн сте умни,ей :lol: Това да не ти е Москви4, 4е да наместваш "зьб по зьб" Волана влиза само по един единствен на4ин кьм шлиците, и ако стои на ляво или дясно от центьра, проблема се оправя само от долу, от кормилните щанги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

Мн сте умни,ей :lol:

  Това да не ти е Москви4, 4е да наместваш "зьб по зьб"

  Волана влиза само по един единствен на4ин кьм шлиците, и ако стои на

  ляво или дясно от центьра, проблема се оправя само от долу, от кормилните щанги

<{POST_SNAPBACK}>

влиза както го сложиш.

ако искаш и на обратно може

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Мн сте умни,ей :lol:

  Това да не ти е Москви4, 4е да наместваш "зьб по зьб"

  Волана влиза само по един единствен на4ин кьм шлиците, и ако стои на

  ляво или дясно от центьра, проблема се оправя само от долу, от кормилните щанги

<{POST_SNAPBACK}>

Абсолютно вярно.Всичко друго е майтап...Има си майстори за реглаж....С това шега не бива....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu
Отговорено (Редактирано)

Tо не е нужно ама е дразнещо :lol:

Kакто каза колегата, махаш емблемата развиваш. наместваш и готово.

Darcossi го прави в движение :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: кое по-точно е дразнещо? като пуснеш волана колата да си върви направо ли? май точно така трябва да си върви, не мислиш ли?

 

аааа ясно - това че волана не е изправен ви дразни - помня шофьорските курсове ги карах на една с волана на 45 градуса :lol: верно е дразнещо в началото ама като му свикнеш... абе я ходи да ти го оправят - хубавото си е хубаво

Редактирано от XapBu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bubble

дано само дразнещото да му е проблема наистина.. :lol: и сигурно наистина съм го стиснал здраво :lol: ще отида на реглаж последно (само се чудя защо му викат реглаж, ами не регулаж.. хаха :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

от както сложих новите капли :lol: и гуми и моя се измести :lol::lol: ама си карам така :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

върви на реглаж, не си играй с воланана по-новите коли има толкова жици, дето минават през волана, че ще си навлечеш голяма беля на главата. при теб няма много де, но все пакдали да си мърдаш волана много лесно можеш да разбереш - завиваш до края в едната посока, и си отбелязваш в каква позиция застава волана, например на къде ти сочи долната спица. после завърташ до края в обратната посока - положението на волана в крайно положение трябва да е симетрично. ако в едната посока завиваш повече, от колкото в друга - тогава движиш воланаиначе се регулира от долу, при реглаж на предница.Отиваш при Крум и той ще ти я оправи, ако трябва и волана да се мърда, той ще реши!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stanio

Намества се зъб по зъб, и моя е леко настрани ама колата не дърпа и не го закачам. На стенда се опитаха да го изправят, ама пак не стана нещо и си я карам така. Ако не ти дърпа настрани колата не е някаф голям проблем да си даваш парите , освен ако не те дразни :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bubble

мерси на Magnum за съвета, ще пробвам после.. а иначе не знам дали да ходя точно при този Крум, понеже един път исках да ми направят баланс на гумите зад въпросния Лукойл и се разбрахме с гумаджията да отида след 30 минути, понеже имаше кола. аз отидох след половин час, но имаше вече други хора и един с голф ми каза да чакам. аз естествено не го послушах :rolleyes: и отидох при хумаджията, той като ми каза същото, въпреки уговорката и ми писна, и както не можех да излеза от няколкото коли и минах през тревичката. не че ми пука, ама може да са ме намразили, както и аз тях... :) с други думи - кажете и друго място за реглаж?! :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zag

Аз имам абсолютно същия проблем. Смених зимните с летните гуми и колата тръгна леко надясно. Отидох на реглаж и колата вече върви направо, но се изкриви волана леко вдясно :worthy: Върнах се пак в сервиза и започнаха да сменят местата на гумите, как ли не ги врътнаха е не се получи да застане волана направо. Два дена им виснах на главите. Помолих ги накрая да ми извадят волана и да ми го сложат направо и те като видяха, че имам AirBag казаха, че по добре да не я правят тази процедура. И така са си карам направо с крив волан и извода им беше калпави гуми. Джантите са на 6. Проверени са. И кво излезе накрая, че докато не си купя нови гуми ще си карам с крив волан. :) От две седмици съм така, ама мамка му не мога още да свикна ;) искам си волана да ми е прав ;) Та ако не си бил на реглаж още заминавай да го правиш (15-30лв.), след това проверка на джантите (гумите незнам как, но според мен неможе да бъдат проверени освен ако с просто око не можеш да видиш нещо) и се моли след това всичко да си е направо ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

Абе Крум си е отделно - няма да имаш изобщо взимане даване с гумаджийницата...освен ако не трябва да ти се свалят гумите, за да се свалят тасовете (няма как реглаж с тасове да стане) - това и сам можеш да си го свършиш предварително...ама както си решиш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest My Honda

Пред новия фитнес на Славия, до колелото на трамвая правят реглаж - 20лв преден и заден мост. И моята кола теглеше леко на дясно, но след реглажа се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1
Отговорено (Редактирано)

Във MOTOEXPERT (с/у Зоологическата) земат 20лв за преден и заден мост реглаж.Пича дига колата... прави ти волана да е в перфектно право(правилно положение) и после ти регулира отдолу щангите, за да отговарят и да са в правилното си положение..И като допълнение е собственик на Хонда и е фен :worthy:

Редактирано от surr3a1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

...............дали да си мърдаш волана много лесно можеш да разбереш - завиваш до края в едната посока, и си отбелязваш в каква позиция застава волана, например на къде ти сочи долната спица. после завърташ до края в обратната посока - положението на волана в крайно положение трябва да е симетрично. ако в едната посока завиваш повече, от колкото в друга - тогава движиш волана

иначе се регулира от долу, при реглаж на предница.

.................

<{POST_SNAPBACK}>

Magnum-е как ще стане това упражнение щото ако имаш общо пет пълни оборота от пълен ляв до пълен десен и ако волана седи леко завит това означава че се губи от едната половинка което ще рече че няма как ако волана ти е крив да ти излезне тая история със засичането на спиците

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bubble

мерси за съветите.. оня ден ходих на реглаж в центъра - първата успоредна на Раковска под Дондуков, Радиал се казват, но мисля че нямат връзка с гуми центровете. взеха ми 16 лева. изправиха ми волана, само дето накрая ми казаха, че най-вероятно е била блъсната отляво.. та това блъскане и може би голямата дупка са прецакали цитирам "преден ляв вътрешен кормилен накрайник". от Бултрако ми казаха, че това нещо струва 147 лева... ;) сега се чудя какво да правя, май ще е добре да го поръчам и да го сменя, и то да си е по-оригинално, т.е. точно от Бултрако... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

мерси за съветите..

оня ден ходих на реглаж в центъра - първата успоредна на Раковска под Дондуков, Радиал се казват, но мисля че нямат връзка с гуми центровете. взеха ми 16 лева.

 

изправиха ми волана, само дето накрая ми казаха, че най-вероятно е била блъсната отляво.. та това блъскане и може би голямата дупка са прецакали цитирам "преден ляв вътрешен кормилен накрайник".  от Бултрако ми казаха, че това нещо струва 147 лева...

:dry:

сега се чудя какво да правя, май ще е добре да го поръчам и да го сменя, и то да си е по-оригинално, т.е. точно от Бултрако...  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

дай да видим разпечатката, кои данни не са в нормите?

 

Magnum-е как ще стане това упражнение щото ако имаш общо пет пълни оборота от пълен ляв до пълен десен и ако волана седи леко завит това означава че се губи от едната половинка което ще рече че няма как ако волана ти е крив да ти излезне тая история със засичането на спиците

<{POST_SNAPBACK}>

много е просто бе момчета, помислете малко. волана в средна позиция е точно по средата между пълен ляв и пълен десен, за това се казва и седна позиция, тя е за направо

като ти е направо волана, колкото градуса можеш да го завъртиш наляво, толкова трябва да можеш да го завъртиш и на дясно. ако на ляво можеш да го завъртиш на 900 градуса (2 пълни оборота и половина) а дясно можеш да го завъртиш на 930 градуса (2 пълни оборота, половинка и още 30 градуса) значи трябва да изкараш волана и да го прехвърлиш на един зъб, това е около 15 градуса и в 2те посоки ще можеш да го завърташ вече на 915 градуса и 2те крайни положения ще са симетрични, 15 градуса на ляво и 15 градуса на дясно.

 

ако обаче от центриран волан до 2те крайни положения въртиш еднакво, но въпреки това при центриран волан колата сама завива на някъде (което е същото при движение направо волана да ти е на страни) значи геометрията на колата нещо не е наред

 

най-простото е реглажа на предния мост, от едната страна връзката на рейката към гумата е по-затегната от другата и гумата завива нанякъде при прав волан

може и предния мост да сочи напред, но ако сходимостта на задния мост не е наред, и колата завива като мотокар

ако има изкривен носач или купето е криво, дори и при добре настроена сходимост пак може да тегли на някъде. то за това на разпечатката има към 15 параметъра. от тях се регулира само сходимостта на предния и на задния мост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest theJOKER

мерси за съветите..

оня ден ходих на реглаж в центъра - първата успоредна на Раковска под Дондуков, Радиал се казват, но мисля че нямат връзка с гуми центровете. взеха ми 16 лева.

 

Това са си точно същите хора които бяха под моста Чавдар просто са си сменили местоположенито, но качеството им на работа е паднало знчително ....след реглаж при тях предницата ми започна да се тресе в интервала 100-120 км/ч и бях принуден отново да отида на реглаж...избрах си друг сервиз и след като ми направиха и те реглаж вибрациите изчезнаха :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...