Jump to content
persssi

ПРОДАВАМ – Двигател H22A8, 200кс.

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

продавам гореописания двигател, а именно H22A8 VTEC 200кс RED TOP (червен капак на клапаните, предлаган на Европейски Prelude VTi след 2000 г.). Двигателят е на колата, Honda Prelude 5ген, регистрирана 04.04.2000 г. и според километража на 140 000 мили, с доста документи, описващи сервизната история и прегледите. При интерес може да се гледа и тества.

Продавам пълен комплект: двигател, скоростна кутия (ръчна), компютър, инсталация (всичко необходимо за swap).

 

Цена: 2600 лв.

 

0893 655 921

Александър

 

снимки:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Ще си позволя да пусна в тази тема техническа информация за H22A8 двигателите, която намерих в нета. Оказва се, че H22A7 и H22A8 са не само визуално идентични с JDM H22A Type S/Spec 222hp, но и технически. Според пичовете в prelude форума в UK, единствената разлика е ECU то, което е с различни настройки за EUDM и така “дефорсира” двигателя с 20 hp. Ето и ликове към нещата, които ме заинтригуваха:

www.preludeuk.forumup.com

www.preludepower.com

 

Пиша поста, по скоро като “реклама” и защото ми се стори доста интересен факт, а не за да коментираме тук. Ако някой има интерес или е търсил подобна информация, нека да пише на лични и може да направим нова тема, където й е мястото.

Редактирано от Dragi4
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много рядък двигател :lol: , предлаган само за Европа през 2000 и 2001 година :hondarulez:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова цена 2500 лв. (с монтажа 3000 лв.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цена 2280 лв. (с монтажа 2800 лв.)

(Цена без катализатора, лабда сонда, интейк и филтър)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувам малко обща информация, компилация от преводи на различни теми от чуждите форуми и online енциклопедиите. Дано е полезна, както на мен, така и на други колеги, ако не с друго, поне да обогати знанията ни.

В англо-говорящите държави е доста обсъждана разликата между различните модификации на H22x серията двигатели, предлагани за Европейския (EDM) и Японския (JDM) пазари. Дискусиите, които по разбираеми причини събудиха моя интерес, са за приликите между H22A8 и H22A Type S, предлагани в Honda Prelude 5та генерация.

 

H22A8 двигателите са предлагани само за Европа и само 99-00 г. в Prelude 5-та генерация. Така че в сравнение с предшественикът H22A5 (предлаган на Европейския пазар - 185 кс.) или Японската версия H22A (197), която се монтира в доста модели на марката през годините, H22A8 двигателите са относително малък брой и доста рядко срещани. Дори на мен би ми било интересно, колко прелюда 5 та ген. с H22A8 двигател са продадени в цяла Европа, в сравнение с прелюдите, окомплектовани с H22A5.

 

Много хора подозират идентичността на H22A8 и H22A Type S двигателите. Визуално те доста си приличат, да не кажа, че са еднакви. Но се оказва, че приликите са не само червения капак, с който излизат заводски само някой от двигателите от H серията. Механично също двата мотора са еднакви. За разлика от Японската версия на H22A със 197 коня, при H22A8 степента на сгъстяване с повишена от 10.6:1 на 11.0:1, каквато е и при H22A Type S.

 

на снимката по-долу H22A8:

Публикувано изображение

 

на снимката по-долу H22A Type S:

Публикувано изображение

 

H22A Type S нямат различни разпределителни валове в сравнение с H22A8.Различни са на Prelude 1997 2.2 Vti (185 ks.). Европейските Preludeи 2.2 VTi, произведени след 99 г. имат същите разпределителни валове, както на Type S и Euro R, което може да се проследи, като се сравнят парт номерата:

2000 Type S cams H22A:

14111-P5P-J00 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5P-J00 CAMSHAFT, EX..

2000 Prelude VTi cams H22A8:

14111-P5P-J00 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5P-J00 CAMSHAFT, EX..

2000 Accord Type R cams H22A7?:

14111-P5P-J00 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5P-J00 CAMSHAFT, EX..

1997 Prelude VTi cams H22A5:

14111-P5M-000 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5M-000 CAMSHAFT, EX..

 

Както H22A8, така и H22A7 са с OBD2:

EUDM H22A8 11:1CR = JDM H22A 11:1CR Type S/Spec - EU ECU (OBD2A)

EUDM H22A7 11:1CR = JDM H22A 11:1CR Euro R - EU ECU (OBD2B)

 

Сравняването на доста отделни компоненти показват, че H22A8 в основата си е Type S двигател, дефорсиран чрез електронният блок за управление. Сравняването на номерата на други части, като буталата, коляновия вал, всмукателния колектор и т.н. показва, че те също са едни и същи.

 

Според хората в Английските форуми H22А7 и H22А8 са коренно различни от другите двигатели от H серията, в основата си те JDM Spec двигатели, които са “дефорсирани” само от електрониката за да покрият Европейските изисквания и маркетинговата стратегия, която не би допуснала топ модификацията на Prelude да не е предназначена само и единствено за Японския пазар. Освен това А7 и А8 са единствените двигатели, предлагани за Европейския пазар с нок сензор и JDM блок. Тези и други примери показват, че H22A8 и H22А7 двигателите са с червен капак, както на H22A Type S, защото са идентични, както външно, така и вътрешно, част по част.

 

Когато през 1999 г. Honda осъзнава, че моделът Prelude има нужда от стимул на продажбите в Европа, те не решават да конструират напълно нов мотор или да модернизират H22A5 двигателя, предлаган до сега, а просто щамповат на съществуващия вече 217hp H22A двигател друг код (H22A8) и пренаписват таблиците на ECUто, така че да го дефорсират до 197 кс., за да не развенчаят JDM Type S модификацията като върха на сладоледа ;). Слабите продажби на Prelude в Европа, най-вероятно са накарали Honda да ъпгрейднат VTI то с 2.2 двигател от 185 на 197 кс, за да се опитат да ги увеличат, но за съжаление стратегията не е дала очаквания резултат, защото има продадени много повече прелюди, преди 1999 г. отколкото за двете години от живота на модела след това.

 

Разбира се всеки би могъл да направи собствено проучване и сравнение на различните компоненти, за да потвърди или опровергае написаното до тук. От Honda не са се стремили да крият разликите и частите имат едни и същи парт номера.

 

Според писанията във форумите при смяната на компютъра с AEM ECU, H22A8 генерира 20 кс. повече от нищото, без допълнителни модове.

Собственик на Prelude a H22A8 VTi и на Type S Prelude в Росия, качил на дино тест H22A8 с Type S ECU и резултатът бил 222 кс. и 198 кс. на колелата.

Тези примери, разбира се са от дебрите на 'дълбокото' :) интернет пространство, където всеки би могъл да напише каквото си иска. Аз лично бих се радвал да се убедя със собствените си очи в този plug / play тунинг. Но според мен не 20 те конски сили са най-важното, а факта, че H22A8 е различен от другите двигатели от H серията и само на две крачки от нейния връх :).

 

Според източници от Honda, причината за спирането на Prelude от поточните линии и до днес, са слабите продажби. Емисиите на двигателя също не са от най-добрите, особено според Европейското законодателство. Като добавка към всичко казано, малко след това започва и ерата на I-VTEC. Всички тези, а предполагам и други фактори най-вероятно са повлияли за спирането на този прекрасен модел на Honda от производство.

 

Информацията в поста ми не претендира за 100% достоверност и всеки при желание би могъл да я потвърди или опровергае дори с помощта на EPC каталога, 2 VIN номера и разбира се Google :)!

 

 

Ползвал съм информация от

Википедия:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Prelude

както и от форумите за Prelude, показани по-горе в темата.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) :) :) :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

горе!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още е наличен пълен комплект за SWAP (скорости, полуоски, комп, окабеляване ++), но ако някой ме изкуши с предложение примерно за полуоските или скоростите, съм склонен да помисля ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) :) :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е продаден,дано радва новия си собственик много безаварийни километри! :) :) :) :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...