Jump to content
Guest OXYGEN

Без ДДС за употребявани коли

Recommended Posts

Guest OXYGEN

Сега случайно чух по новините, че след влизането ни в EU щели да премахнат ДДС за внос на употребяваните коли. А според мен трябва да няма и мито, след като колите пак ще са на територията на съюза.....И ако е така наистина, кво излиза? Масов внос на бегачки, които досега нямаше как да са тук нито инвалидни, нито заради космическите мита...... :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZERO

онзи каза че като влезем в ЕС, като си купи човек кола оттам, ще е все едно си купува кола от друг град в българия :blink::D:P не мисля че нещо подобно може да се случи в нашата страна, но знае ли човек ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Като знам кви п.серк.вци ни управляват,нищо чудно и да ни прецакат...Затова половината българи са навън и няма и да се върнат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

"ЗАКОН ЗА ДДС 27 Април 2006, четвъртък Само новите коли ще се облагат с ДДС след приемането на България в Европейския съюз. Това записаха депутатите в Закона за данък върху добавената стойност на първо четене. Според промените отпада привилегията инвалидите да внасят автомобили без ДДС. Тази привилегия обаче, която ползваха до сега само инвалидите след 1 януари 2007 година ще важи за всички, защото старите коли няма да се облагат с ДДС. От финансовото министерство уточниха, че процентът на ДДС, с който ще бъдат облагани новите коли, ще е много малък. В момента над 80% от автомобилите в страната са стари."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GT 4G

Може да няма мито и ДДС, ама други данъци ше измислят 100%! Иначе, ако паднат всички акцизи и простотий и аз веднага бих си докарал една B16A2-ка! :blink::D:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Може да няма мито и ДДС, ама други данъци ше измислят 100%! Иначе, ако паднат всички акцизи и простотий и аз веднага бих си докарал една B16A2-ка! :blink:  :D  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

За тази B16A2 мито и ддс досега бяха към 4800!

Акциза предполагам остава,иначе всички ще скочим на В16А4(169) или В16В(185)!!!:P Много голфаджии ще минат на ХОНДА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest The_fastest

Ама колеги! Защо си мисля че ако махнат ДДС на НОВИТЕ автомобили ще бъдем по-доволни ( Кой не иска да се метне на НОВА Хонда )? П.С. Иначе АКЦИЗА си остава --> което ще рече че пак няма да караме Хонди над 163 коня ( за 1 конче отгоре и айдеее 4 - 5000 лева ) :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

Добре а да ви питам сега. Ако утре реша да си купя една 5чка от Германия, D15B2... Принципно цената и там е 600 EUR, колко ще ми е изходната цена общо? Защото аз мислех, че митото само се плаща..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

Да, какъв е тоя акциз? В митническия калкулатор на мобилето гледам само ддс и мото излиза ако се посочи кола без eur1, над 4год. и над 100 коня.....Някой запознат би ли разяснил какво точно се плаща освен цената на самата кола и горивото до тук?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASRACING

Да, какъв е тоя акциз? В митническия калкулатор на мобилето гледам само ддс и мото излиза ако се посочи кола без eur1, над 4год. и над 100 коня.....

Някой запознат би ли разяснил какво точно се плаща освен цената на самата кола и горивото до тук?

<{POST_SNAPBACK}>

За леки автомобили с мощност до 120к.в със сертификат за произход ЕУР1 се плаща по 24,5лв. за киловат,а за автомобили без ЕУР1 по 42,40лв за киловат(за да превърнете к.с в киловат се разделя на 1,363 и обратно).Ако влезем в Е.С може да си внасяме и изнасяме всякакви автомобили вез ограничение,но вероятно ще бъдат въведени някакви забрани за регистрацията им,като например норма за димност ЕВРО4 или ограничение в годините,което е абсолютно равносилно,или някаква такса за регистрация :D .Така,че аванта едва ли ще ни пуснат :P Мразя държавата,но си обичам страната! :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaro

Както казва колегата ASRACING няма да ни пуснат фандък тия тапунгери!!!Слагат едно ограни4ение да не се вкарват коли над 3-4години ,големи такси при регистрация в КАТ,големи данъци ,затраховки и то пак същата работа! :thumbs1: Аман от охапаняци в тая държавица :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Както казва колегата ASRACING няма да ни пуснат фандък тия тапунгери!!!Слагат едно ограни4ение да не се вкарват  коли над 3-4години ,големи такси при регистрация в КАТ,големи данъци ,затраховки и то пак същата работа! ;)

Аман от охапаняци в тая държавица :thumbs1:

<{POST_SNAPBACK}>

Точно това и аз си мисля,че със сигурност ще ни измислят нови и по-тежки налози...Държавата не трябва да губи :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Pepe

Колеги,автомобилите на са акцизна стока, така че акциз няма.При внос се плща ДДС и се формират митни сборове.А за това, че държавата няма да се набута е ясно, но според мен са намесени и много частни интереси и много пари За нас остава само да дерзаем :hondarulez:

Редактирано от Pepe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Concerto

Вчера пих кафенце с един българин, който от години живее в Чехия. И мога да ви кажа, че новините за внос на употребявани ще са по-скоро оптимистични.

В момента той каза, че в Чехия се плащала само таксата за регистрация и цените паднали драстично.

Солови акции нашите политици не могат да правят, защото това би противоречало на много от законите и европейските директиви, които вече сме подписали.

 

P.S. Ограничение във възрастта на автомобила също не може да има, достатъчно е автомобила да е минал преглед в Германия, Холандия или Италия, например! Тоест колата ако е в изправно техническо състояние, няма закон, който да ти забранява да я ползваш (поне така е в Европа)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А някой наясно ли е защо след 162 конска сила калкулатора на мобил.бг ми включва и акциз на кола със евро 1 :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Колеги,

автомобилите на са акцизна стока, така че акциз няма.

При внос се плща ДДС и се формират митни сборове.

А за това, че държавата няма да се набута е ясно, но според мен са намесени и много частни интереси и много пари

За нас остава само да дерзаем :hondarulez:

<{POST_SNAPBACK}>

А някой наясно ли е защо след 162 конска сила калкулатора на мобил.бг ми включва и акциз на кола със евро 1

 

Напротив Pepe,за автомобили над 162к.с. се плаща акциз.Колата вече се счита за луксозна.Има митни4еска тарифа... ще я намеря някъде из форума!

http://www.customs.bg/mt_2006/chapters/87.htm

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Още инфо.раздел 2-ри и 5-ти.

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Pepe

Опс да така е наистина над 162 коня има акцизизвинявам се, изказах се малко прибързано

Редактирано от Pepe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Май дългоочакваното поевтиняване на колите ще се отложи....ВИЖ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Затова CRX 1gen rules.... :hondarulez::worthy::worthy:

Да колега, ама ако ни треснат тези екотакси и на наште коли........ автобус 76 rules.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Gilgamesh

Е точно това имах предвид преди няколко дни, като ви поздравявах за приемането ни в ЕС. Дали няма да се метна директно на товаА иначе лично аз си мисля, че ще измислят някаква еднократна такса - може би екотакса, за вноса на стари коли. Но тя трабва да е еднократна, защото ако иначе покрива всички коли след едикоя си година щте трябва цяла България да плаща за трошките, които кара. А това просто няма да се случи. Във всеки случай предполагам, че най-изгодно ще бъде да си купиш 2-3 годипшна кола.

Редактирано от Gilgamesh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest UniCorn

А иначе лично аз си мисля, че ще измислят някаква еднократна такса - може би екотакса, за вноса на стари коли. Но тя трабва да е еднократна, защото ако иначе покрива всички коли след едикоя си година щте трябва цяла България да плаща за трошките, които кара.

Колега, не мисля, че е много вероятно да стане това, тъй като освен митата при преминаването на стоки между страните-членки, забранени са също така и т.нар. "такси с равностоен ефект". А ако се въведе такава еднократна такса тя ще бъде точно това.При всички случаи обаче ще се стимулира закупуването на нови автомобили като се завиши данъка за старите МПС-та. Въпреки това има повод да се поздравим защото каквато и екотакса да бъде въведена за по-старите автомобили и/или колкото и да се завиши стойността за регистрация на МПС-то в КАТ, при всички случаи няма да е колкото бяха митото и ДДС-то до момента :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lud fen

край на инвалидните хондички ...... :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest peterk

Ами хонда като са японски няма ли пак да си има мито? Нали то е само за европейски коли за да се стимулира местното производство...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest UniCorn

Ами хонда като са японски няма ли пак да си има мито? Нали то е само за европейски коли за да се стимулира местното производство...

Ами митото би следвало да се плати в момента, в който някой вкарва колата от Япония в ЕС. От там насетне при преминаването от една страна в друга в рамките на общността не следва да се начислява мито, тъй като са забранени митата за стоки между страните-членки в ЕС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cK1

Ами в 168 "фаса" пишеше точни цени за такса регистрация. В Полша- 600 евро , в Унгария-800 евро.. да видим нещо такова ще е и тук въпреки ,че четох някаде, както каза някои колега, че ЕС е против и срещу тези таски .. но те са факт в новите членки ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

А някой замисли ли се 4е има вероятност дори да падне ддс,мито,дрън,дрън,дори таксите за регистрация да са нормални и като ни ударат да внасяме коли само с ЕВРО 3 и 4?Ааааа кво праиме тогава,а наште кару4ки ще ни прат на всеки 3 месеца на преглед и ще ги търкаляме още малко докато ни ги спрат тотално. :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А някой замисли ли се 4е има вероятност дори да падне ддс,мито,дрън,дрън,дори таксите за регистрация да са нормални и като ни ударат да внасяме коли само с ЕВРО 3 и 4?Ааааа кво праиме тогава,а наште кару4ки ще ни прат на всеки 3 месеца на преглед и ще ги търкаляме още малко докато ни ги спрат тотално. :lol:

В Испания коли над 10 години се водят всяка година за преглед :P Колеги вие се за коли си мислите , а помислялили сте 3 бр. сивик 5г разфасована за части :D След като влезнем според мен ще стане така , ще продължат композициите с тир-ове , но всяка кола ще бъде за части :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

А някой замисли ли се 4е има вероятност дори да падне ддс,мито,дрън,дрън,дори таксите за регистрация да са нормални и като ни ударат да внасяме коли само с ЕВРО 3 и 4?Ааааа кво праиме тогава,а наште кару4ки ще ни прат на всеки 3 месеца на преглед и ще ги търкаляме още малко докато ни ги спрат тотално. :P

В Испания коли над 10 години се водят всяка година за преглед :D Колеги вие се за коли си мислите , а помислялили сте 3 бр. сивик 5г разфасована за части :P След като влезнем според мен ще стане така , ще продължат композициите с тир-ове , но всяка кола ще бъде за части :offtopic:
ВЕКЪТ НА SWAP-ОВЕТЕ :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaro

Пичове Хуят ще е голям!!!:lol: В днешният СТАНДАРТ има доста голяма статия точно по този въпрос!!!Държавата няма да остави лапачката от ДДС-то и веднага запълва дупки с други такси и шитни! :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ВЕКЪТ НА SWAP-ОВЕТЕ :offtopic:

О богове!!!! Сигурен бях че Сойчиро тайничко се грижи за последователите си!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

 

ВЕКЪТ НА SWAP-ОВЕТЕ :lol:

О богове!!!! Сигурен бях че Сойчиро тайничко се грижи за последователите си!

 

Именно :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivaivalito

пичове нали се сещате че за да направят толкова скъпа еко такса и общените леко ще го духнат щото аз не знам някой икарус какъвто все още имаме в Града да не плаща огромна еко такса :unsure: А доколкото за стимулирането на копуване на нови коли /Ебахти стимулирането кой българин с заплата 400 лева бил дал 15 000 за няква си лада или дачия.И то нова всички знаем новите коли с изключение на японски колко са "здрави.Ако се остави свободно вкарването на коли от EU без големи такси автопарка малко или много ще се обнови.Голф 2 ще се замени с 3 Кадетите ще се зменят с Вектри Астри а старите фордове ще се заменят с по нови малко или много средната година на колите карани ще стане 95-6 .Я сметнете при заплата на Чехите 1000 евро 80% да дадът за регистрация наавтомобил не е чак толкова много .При заплата 300 лв в БГ 80% е 240лева не е много .Ама наще политици искат и те 800 Евро да направят .Направо ви се чудя хора как траете тази наглост и как оставяме на крадци да ни ограбват хубавата страна .Защо Гърците са по добре от нас да не би да имат земеделие или нещо друго само чукари и маслини.Ама има кой да ги управлява как може в най бедната държава на Европа хора да карат Бугати Вейрон и Маибаси и Макларани а други москвичи и Лади.Чвсно ви казвам трябва да има нов 11 Януари 1997 и политиците ше се осерат ако направим едни протести щото като нищо ще ни махнат от списъка.И трябва всички управляващи да ги наредят пред парламента и хората да ги убият с камани.РЕВОЛЮЦИЯ трябва

Редактирано от ivaivalito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetlio

В днешният СТАНДАРТ има доста голяма статия точно по този въпрос!!!

:unsure: Ето я и въпросната статия:

Няма да плащаме ДДС на границата от 1 януариСтарите коли по-евтини с 2000 леваНай-изгодно е да купим автомобил директно от собственикаЗа да бъде един автомобил нов, трябва да е изпълнено едно от следните две условия - да не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация или да не е изминал повече от 6000 км. -------------------------------------------------------------------------------- За Фолксваген голф 3 на десет години със 101 конски сили се начисляват 1818 лв. ДДС. Догодина тези пари не се дължат, ако купите автомобила си директно от собственика чужденец. Така, ако в момента автомобилът може да се купи за 5300 лв., догодина той ще струва 3482 лв. Цените на старите коли вероятно ще паднат с влизането ни в ЕСФото Виктор ЛевиМежду 1000-2000 лв. ще поевтинеят старите коли с влизането ни в ЕС на 1 януари 2007 г. Причината е, че след присъединяването на страната към общността няма да се плаща два пъти ДДС. Сега данък добавена стойност се начислява веднъж при покупката на колата като нова, например в Германия, и втори път - при препродажбата и вноса в България. От догодина ще има голяма разлика при облагането с ДДС на нови и стари коли. Данъкът за автомобили втора ръка ще може да се плаща само в страните от ЕС, откъдето се внасят, а за новите - само в България. Сега за покупката на употребяван автомобил от ЕС се плаща 20% ДДС върху митническата стойност. Тя се определя по следната формула - конските сили по системата DIN се умножат по 180 лв. За всяка година на автомобила митническата му стойност се намалява с 10%, но общото овехтяване не може да е повече от 50%. Освен това на границата трябва да се представи сертификат "Евро 1", който доказва, че колата е произведена в ЕС. Ако липсва този документ, вносителят плаща не само ДДС, но и мито. Сертификатът "Евро 1" струва около 50-60 лв. От догодина този документ няма да се изисква на границата. Има вероятност обаче да го изискват в КАТ при регистрацията. С влизането ни в Евросъюза данъчното облагане на старите коли ще бъде различно според това дали ги купувате директно от германец - физическо лице, или автомобилът минава през посредничеството на няколко регистрирани по ДДС автокъщи. Първи вариант: Купувате автомобила директно от собственика германец. В този случай за сделката и докарването на колата в България не се плаща ДДС, защото германецът е платил налога при покупката на автомобила като нов. Втори вариант: --------------------------------------------------------------------------------Разбира се, вносителите на стари коли може да се опитат да задържат цените и падането на данъка директно да увеличи техните печалби. Пазарът много ще се влияе от конкуренцията при вносителите на стари коли. Не трябва да се забравя, че с възможността свободно да пътуваме в Европа ще стане много по-лесно и изгодно да отидем лично в Германия или Австрия, да си купим кола и да си я докараме. -------------------------------------------------------------------------------- Вземате колата от автокъща. Например германец продава Голф 3 на 10 години със 101 к.с. за 1500 евро на немска автокъща. Посредникът иска да спечели 300 евро и препродава колата за 1800 евро. Ако автокъщата не е регистрирана по ДДС, данък отново няма да се плаща. Ако обаче има такава регистрация, може да получи статут на "дилър" на стоки втора употреба. В този случай трябва да начисли налог, но само върху печалбата от 300 евро. Така ДДС се дължи само върху маржа на купуваните и продавани стоки. В Германия данък добавена стойност е 16% и налогът в нашия случай ще е 48 евро. Ако българска автокъща купи автомобила за 1800 евро и иска да го продаде с 300 евро по-скъпо или за 2100 евро, тя ще плати 20% данък върху 300 евро или 60 евро. Така общо платеният ДДС в двете страни е 108 евро. Това е несравнимо по-малко от сегашните 1818 лв. ДДС, дължими при внос на Голф 3 на 10 години със 101 к.с. А ако българинът си купи тази кола директно от немската автокъща, ще плати данък само от 48 евро в Германия. Трети вариант: Българската и немската автокъща са регистрирани по ДДС, а не са се обявили пред данъчните като "дилъри" на стари стоки. В този случай ДДС ще се плати върху пазарната цена на колата или в случая с Голфа - върху 2100 евро. Така данъкът ще бъде 420 евро и пак ще бъде над два пъти по-малко от сегашния данък от 1818 лв. Но щом законът дава право, е добре автокъщите да се регистрират като дилъри на стари стоки. Стефан Кючуков --------------------------------------------------------------------------------Рено Меган на 6 години и двигател от 98 к.с. сега се продава за 11 900 лв. От 1 януари колата ще е по-евтина с 1764 лв., колкото е ДДС-то. От покупката на шестгодишен Опел Астра с двигател от 75 к.с. ще спестите 1350 лв. Сега автомобилът може да се намери на пазара за 9800 лв. с платен ДДС, а от 1 януари за него ще броим 8450 лв. По-мощен Опел от същия модел с двигател 136 k.c. на 7 години сега се продава за 12 500 лв. Догодина цената му може да падне с 2448 лв. до 10 052 лв.

Статията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivo_

някои го беше написал преди мен , не е ли това само за коли произвеждани в ЕС и примера в статията е с VW, аз поне така мисля и с познати като съм говорил съм останал с такова впечатление

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cK1

Ами то някои го е написал , а също така и някои му е отговорил . Хора аре да четеме кой какво пише , че се повтаряме . А отоговора ти е : Не , не става въпроз само за немските , нито ще ти искат т.н. сертификати "евро1" ... защото идеата е, че просто няма граница ... съответно не се плаща мито и се избягва двойното данъчно облагане (демек ДДС) за коли 2-ра употреба. Аре със здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

А най-просто казано...почвайте да си търсите VTI-ки и да кътате стинки за догодина ..пък квото сабя покаже ! :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...