Jeepers 41 #1 Публикувано 17 Декември, 2010 (Редактирано) Колеги от доста време несъм си карал колата и сега ми се налага да си калибрирам сондата,но забравих как става .Сондата е Иновейт LC-1. До колкото помня беше сваля се от тръбата вади се подаваш на контакт загрява натискаш бутона за калибриране и без да я гасим я завиваме обратно в тръбата,така ли е или бъркам?ПП:може да ви се стори тъпо ама като ми е малко акъла.......... Редактирано 17 Декември, 2010 от JeepersCreepers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #2 Отговорено 18 Декември, 2010 То има разлики от сонда до сонда, но по принцип - сваляш сондата, вадиш я на чист въздух (атмосфера), даваш на контакт, чакаш да се темперира и загрее и след това пускаш режим диагностика или калибриране незнам какво е при теб, като я калибрираш, изллизаш от режима и я връщаш на генерацията...след това си ти... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeFi's Garage 280 #3 Отговорено 18 Декември, 2010 4 CalibrationThere are two types of calibration for the LC-1: free air calibration and sensor heater calibration.Sensor heater calibration and first free air calibration is automatically performed the first time anew sensor is used, while free air calibration should be executed frequently.4.1 Free air calibrationTo achieve maximum precision, the LC-1 and its sensor needs to be recalibrated frequently.The sensor MUST be operated in free air for calibration.Remove the oxygen sensor from the exhaust and expose it to free air (outside of the exhaustpipe) for calibration purposes:1. Connect the LC-1 to 12V from the vehicle and switch it on.2. After the sensor has warmed up, either press the pushbutton or connect the calibration wireto ground for three seconds and release.3. After the calibration is complete, switch the LC-1 off and wait for 30 seconds before you startthe car.If a LED indicator is connected to the calibration wire, it will be off during free air calibration.4.2 Sensor heater calibrationIf you change the sensor – either with a replacement sensor or a new type of sensor --, theheater circuit of the LC-1 needs to be recalibrated as well. (See steps in chapter 3 'First Time- 10 -Use'). The heater calibration data in the LC-1 will be reset when the device is operated from 12Vwithout a sensor connected for at least 5 seconds. You can force a reset by doing this, and thenrecalibrate by turning the unit off, reconnecting the sensor, and turning the unit on.After the sensor is warmed up the meter automatically calibrates the sensor heater controller tothe particular sensor. During this 20-second period the LC-1 collects and calculates sensorspecificdata required to quickly reach operating temperature in the future.Note: When using the Bosch Sensors the LC-1 may perform multiple calibration passes.This is normal and need not cause concern. When it completes, the LC-1 also will performa free air calibration. Make sure the sensor is operating in free air for the heater and freeair calibration.4.3 Calibration ScheduleNormally aspirated daily driver:- Calibrate before installation of new sensor- Calibrate new sensor again after 3 month of use- Thereafter calibrate once a year or every 20,000 miles, whichever comes firstTurbo car, daily driver (tuned rich):- Calibrate before installation of new sensor- Calibrate new sensor again after 3 month of use- Thereafter calibrate twice a year or every 10,000 miles, whichever comes firstRace car- Calibrate before first installation of new sensor- Calibrate once per race weekendDyno use- Calibrate a new sensor- Calibrate every 2-3 days, depending on usageИзвадка от LC-1 Manual Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #4 Отговорено 18 Декември, 2010 (Редактирано) Пак казвам...има си разлики в калибровката на различните сонди макар и минимални, но подхода е горе долу един и същ... Добро инфо b18c-Ripper П.С> Аз чак сега видях, че Jeepers говори конкретно за Innovate сонда... Редактирано 18 Декември, 2010 от Petar Petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #5 Отговорено 18 Декември, 2010 Доколкото разбрах е по същия начин по който описах по-горе ,само че се задържа за 3сек бутона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #6 Отговорено 18 Декември, 2010 (Редактирано) Да и чакаш 30 секунди преди да запалиш колата..ама това май не е от такова значение.. Редактирано 18 Декември, 2010 от Petar Petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове