Jump to content
Guest Tino

За и Против-Спортен Филтър

Recommended Posts

Guest Rocco

Ами какво да ви кажа. Миналата седмица си сложих и аз спортен филтър, и просто звъка е Уникален но дотам. Според мене няма никаква разлика във вървенето, поне аз не го усещам. Купил съм си цял комплект: Филтър, тръба, скоби, и там останалите джаджи. Сега всички фабрични датчици, си влизат там кадето им е мястото. Цялото удоволствие не беше и дори скъпо. 50$ с транспорта от америка......ето и малко снимки....http://www.rocco.data.bg/DSC00081.JPGhttp://www.rocco.data.bg/DSC00080.JPGhttp://www.rocco.data.bg/DSC00079.JPGако имате въпроси питаите....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Нормално е да не върви - перката на радиатора блъска директно във филтъра, и компютъра намаля аванса, да компенсира горещият въздух. Пък и горещият въздух е... въздух под налягане. Много обем, малко съдържание.То лятото и по-зле ще става!Сега с jamie ще мъдрим някаква 'кутия' да му водим студен въздух на хайванина, че не му е добре така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Ами какво да ви кажа. Миналата седмица си сложих и аз спортен филтър, и просто звъка е Уникален но дотам. Според мене няма никаква разлика във вървенето, поне аз не го усещам. Купил съм си цял комплект: Филтър, тръба, скоби, и там останалите джаджи. Сега всички фабрични датчици, си влизат там кадето им е мястото. Цялото удоволствие не беше и дори скъпо. 50$ с транспорта от америка......ето и малко снимки....http://www.rocco.data.bg/DSC00081.JPGhttp://www.rocco.data.bg/DSC00080.JPGhttp://www.rocco.data.bg/DSC00079.JPGако имате въпроси питаите....

Ми то тва ти смуче топъл въздух от радятора.Прави се едно заграждение да не смуче от там и отдолу се маха резонатора за да влиза студен въздух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Ами под филтъра ми няма нищо,дупка и после пътната настилка,което е малко рисковано , но няма да ходя на ралита,така че е добре сега.А защо е зле,ами ако се разположи малко по-надолу филтъра ще влачи повечко боклуци,прах и ще се мокри дори,което може да навреди по някакъв начин двигателя и съотвентно филтъра ще се изхаби по-бързо.А тази дупка дето влизаше старата тръба към бившия филтър мисля да е махна( както и предполажи трябва да се махне калника за да я махнеш и нея) и да направя нещо като фуния или кутия която да черпи въздух и да дърпа отвънка,дори си мисля да се изреже по-голям отвор,самата ламарина да резна малко че да има по-голям поток на въздух,но не съм ги обмислил нещатата още :P Другия вариант да има як поток на въздух е да се изреже на самия капак дупка и да се постави отгоре от тези пластмаски че колата да черпи наистина свеж въздух отвънка.За преградата между акомулатора и радиатора,мисля че няма нужда,защото като се кара колата на път там постъпва само ако не студен,то хладен въздух или има постоянна струя въздух от решетките и отвънка които пречат на горещия въздух да стигне до филтъра.Единственото място където мисля трябва да се загради е зад филтъра,от където наистина има вероятност да стигне и проникне горещия въздух.За лятото наистина не се бях замислил :blink: А,да ами на мястото на стария филтър няма нищо,дупката посредата и свободното място наоколо нея :blink:Ами Роко Jamie ми каза че при смяна на филтъра се изисква и повишаване подаването на гориво,за да има добър ефект ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

Ами Роко Jamie ми каза че при смяна на филтъра се изисква и повишаване подаването на гориво,за да има добър ефект :blink:

Само да уточня - досега всички коли със слаган такъв филтър са давали леко обедняване на сместа (справка газ-анализатора в Дунев сервиз). Затова съм убеден че повишаване на налягането на впръскване е евтин и сполучлив ход ! ПП: За РОКО - специално за В16 моторите НЕ трябва да се използва конусен филтър ако не са правени други модификации - оказва се че точно на тези двигатели кутията на филтъра и останалите елементи по всмукателния тракт са оптимизирани до максимум у не следва да се махат :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

А,да ами на мястото на стария филтър няма нищо,дупката посредата и свободното място наоколо нея Ами Роко Jamie ми каза че при смяна на филтъра се изисква и повишаване подаването на гориво,за да има добър ефект 

Нали си с карбуратор! Кво повишане на горивото? Оставай го така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

А,да ами на мястото на стария филтър няма нищо,дупката посредата и свободното място наоколо нея Ами Роко Jamie ми каза че при смяна на филтъра се изисква и повишаване подаването на гориво,за да има добър ефект 

Нали си с карбуратор! Кво повишане на горивото? Оставай го така
не всички сме с карбуратор, а дори и тогава не е сложно (дори е по-просто) да се пообогати горивната смес !ПП: Оставаш го така и във високи обороти ще си с бедна смес - тогава за какво ти е изобщо този филтър ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Оставаш го така и във високи обороти ще си с бедна смес - тогава за какво ти е изобщо този филтър ?

Повече въздух и същият бензин - колата пак ще върви повече. А разхода ще е същия. Предимството на бедната смес :)Иначе, за същият въздух, повече бензин - колата пак ще тръгне МАЛКО повече. Но разхода ще се увеличи доста по-чувствително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

Оставаш го така и във високи обороти ще си с бедна смес - тогава за какво ти е изобщо този филтър ?

Повече въздух и същият бензин - колата пак ще върви повече. А разхода ще е същия. Предимството на бедната смес :blink:Иначе, за същият въздух, повече бензин - колата пак ще тръгне МАЛКО повече. Но разхода ще се увеличи доста по-чувствително.
Не съм сигурен !Принципно настройките освен на празен ход и на максимална мощност са направени за обеднена смес - т.е. прекалено бедна смес би се получила (което според мен и става). Това не значи че ще върви повече - в подобна ситуация бих заложил по-скоро на колата с обикновен филтър но с обогатена смес !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Значи това което си мисля че съм разбрал е че при високи обороти колата не би следвало да върви както при обикновен филтър на същите обороти???Това значи ли че ако се опърже двигателя на 5/6000 оборота моща на двигателя ще е по-малка???И обогатя ли сместа нещата ще се нормализират? :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic 1.5 cx

абе хора моля ви споделете цената на една такова удоволствие, самият филър, труда(махане не канали,заглушители или квото там беше) и всичките масла, спрейове и тн. че нещо много се замислям на мойта дали да не и сложа едно филтърче :blink:  ;)

а някой все пак ще ми каже ли някаква цена??? благодаря за вниманието все пак :P:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Aми аз моя си го купих от магазин Auto Mania за 30 лв,за двигател 1.3 и е най-малкия възможен.За 1.5 предполагам ще е по-голям,не знам.Но магазина е Auto Mania,а не авто мания , че са два различни магазина с две различни цени,в авто манията ми го продаваха за 40 лв :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Значи това което си мисля че съм разбрал е че при високи обороти колата не би следвало да върви както при обикновен филтър на същите обороти???Това значи ли че ако се опърже двигателя на 5/6000 оборота моща на двигателя ще е по-малка???И обогатя ли сместа нещата ще се нормализират? :)

Върви на диагностика бе пич - Дунев сервиз не е зле. И ги питай, каква ти е сместта, богата/бедна.Интересно е ако преди си бил на диагностика, и си сигурен, че сместта ти е била добра с оригиналният филтър, интересно как ще е сега.Аз съм решил да направя преграда, надлъжна, в дясно от акумулатора и рога, една ламарина, с която да изолирам от-до целият отсек, където е филтъра. За да съм сигурен, че не влиза топъл въздух от двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Ясно за диагностиката,ама няма да е скоро,аз съм в Пловидв , колата ми в София :blink: И няма кой да навия да ми е закара,абе ке я направим :blink: Междо другот много ме изкефиха пичовете в Дунев как бачкат :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

И да продължим хубавата тема за спортните филтри.Значи мислих си и реших да ви питам,пак ;) Значи понеже както сте забелязали се мисли по въпроса къде,как и кво да се прави чи филтърчето да не дърпа горещ въздух :whistle: Аз си мисля че ако се загради самия филтър и се отвори дупка,да кажем в калника и се сложи от ония джаджи пластмасови потока въздух ще е по възможност най-пресен и студен :confused: Вие как мислите???Заслужава ли си да дупча калниците(щото не може на единия да има ,а а на другия нее,все пак и външния вид трябва да съобразим ) или просто да си заградя филтъра по някъв начин??? Мерси преварително :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MUGEN-POWER

Tino като за начало си смени трабата с метална или друга(гладка) филтара може да се сложи под предния фар..(в бронята) виждал съм "дупчен" каланик на bmw за това си реши сам едва ли ефекта ще е по голям просто трбва да уцелиш от каде минава въздушната стуя и там да до поставиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Здрасти,аз си сложих спортен филтър и преди това се поинтересувах и прочетох за него, така че ще се опитам да отговоря на всичките ти въпроси.Наистина има вероятност спортният филтър да не е качествен и да пропуска, но тук става въпрос за някой евтини модели, както на пазара от скоро се появиха и някой български. Там качеството е гарантирано!!!Но ако си вземеш филтър на K&N, определено няма такава опасност. Това са много качествени и измислени филтри, които не са се озовали случйно на пазара и ако беше така подобни тунинг фирми щяха да са ги развенчали до сега. А няма да са знак за качество. Но не случайно този филтър струва 100 лв. да кажем, а обикновенния към 20 - 25 лв. Измислен е да пропуска повече въздух, за да подобри изгарянето на горивото в цилиндрите с постъпването на повече кислород. Друг е въпросът дали си заслужава!?!?!?Предимства:1. Този филтър си е направо вечен, дават му 1 000 000 мили пробег. Само се почиства със специялна течност, закупена пак от фирмата производител.2. Колата на истина върви повече, но не мога да кажа, че резултатът ще заслужи разходите по закупуване и монтиране.3. Ако го монтираш, гледай да си сложил метална тръба и да си го отдалечил максимално от двигателя, за да не дърпа топъл въздух. Защото топлият въздух е доста по-беден на кислород.4. Желателно е местото където ще седи филътра да бъде предварително обмислено и подготвено, т.е. да е с по-охладен въздух. Някой маняци правят специялна прегеада, за да не идва топъл въздух от мотора към филтъра и въздухо отводи при движение на автомобилът да влиза въздух от вън, за да има по-голям ефект. В противен случай, ако го сложиш директно на инжекциона зад двигателя, ефектът ще е почти нулев.5. Резултатът при мен: Малко по-динамичен стана двигателя, от по-ниски обороти има повече мощност. Ефектът е чуствителен също в извън градско с постоянна скорост, защото двигателя дърпа въздух почти с външната температура. Тръбата е дълга и шумът не се усили. Малко падна разхода при нормално каране. По-отпушена е така да се каже колата.Недостатъци:1. Скъп е, не мога да преценя колко коня ще вдигне, но при 100 лв. филтър. Металната тръбата дето я поръчах е към 50 лв. (стана като оригинална). и ефектът получен от повишената мощност не съм сигурен, че е толкова чувствителен, за да си заслужи разхода. За тези пари, може да се направи да върви повече :offtopic: 2. В някой случай колата става по-шумна, зависи от тръбата която стига до него.Аз съм го монтирал на HONDA Civic 1.5 16v 90HP D15B2 моно инжекция 5-a генерация.Ами сам си прецени дали си заслужава, аз съм доволен и ако купуваш си вземи нещо марково, за да имаш гаранции за качество :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Ами Демон мерси за съветите,напрактика се покриват с моите впечетления :D Единствено не съм си сложил метална тръба,а оригиналната която си беше и видях на авто салона че се продават вече такива тръби и мисля да си купя такава,Но задължително ли е да е метална???Не мож ли да е от пластмаса :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest REDPOWER

Demon можеш ли да ми обясниш по-подробно как точно и къде си го монтирал.Аз съм със същия модел и мотор и сам го монтирал на мястото на старата кутия от оригиналния филтър.Ако можеш да дадеш и снимки ще съм ти много благодарен.А някой от вас момчета може ли да ми каже как се демонтира резонаторната кутия на стария филтър и има ли смисъл от това.Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Ами и аз съм го изкарал до там, даже стига чак до фарът, за да застане върху една дупка на калника (фабрична) направена, за да вкарва въздух на оригиналната кутия с филтър. Тръбата си я поръчвах при едни тръбари, правят всичко по поръчка и излиза доста по-евтино от купуване на същата в K&N да кажем. Мога да направя тези дни снимка. Но иначе не е съвсем готова системата, искам да си сложа преградата на филтъра към двигателя, а тя ще е облепена с изолационно фолио. Това ще засили ефекта. Освен това е хубаво да си разкарал и въздухо отвода, който седи под калника и корите, щом си със спортен филтър.А за каква резунаторна кутия говориш, не можах да се сетя!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А задължително ли е да е от метал тази тръба???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

Ами и аз съм го изкарал до там, даже стига чак до фарът, за да застане върху една дупка на калника (фабрична) направена, за да вкарва въздух на оригиналната кутия с филтър. Тръбата си я поръчвах при едни тръбари, правят всичко по поръчка и излиза доста по-евтино от купуване на същата в K&N да кажем. Мога да направя тези дни снимка. Но иначе не е съвсем готова системата, искам да си сложа преградата на филтъра към двигателя, а тя ще е облепена с изолационно фолио. Това ще засили ефекта. Освен това е хубаво да си разкарал и въздухо отвода, който седи под калника и корите, щом си със спортен филтър.А за каква резунаторна кутия говориш, не можах да се сетя!?

ако можеш да сложиш една снимка че много искам да видя тръбата как са ти я направили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

ако можеш да сложиш една снимка че много искам да видя тръбата как са ти я направили.

или направо на срещата, да видим на живо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

ако можеш да сложиш една снимка че много искам да видя тръбата как са ти я направили.

или направо на срещата, да видим на живо!
и все пак за тези които не могата да дойдат на срещата направете снимки:offtopic:))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

сега си наблюдавах пак мотора и ми хрумна една идея та да запитам дали е възможно. Значи става дума за d13b2. Идеята ми е да махна ламаринената тенджера и на мястото къдете е захваната тя, да започва тръба която да отива до калника, естествено със конусовиден филтър на другия краи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

От описанието ти ако не се лъжа мисля че точно така се павят по принцип свръзките на тръбите ;) Но друг е въпроса как ще го закрепиш ;) Аз също съм все още с " тенджерата " и не ми рпави никакви проблеми , предполагам че без ще работи още по-добре , но засега не ми се мисли , а и нямам време за да измисля как ще го закрепя :) Ти с карбуратор ли си???Не съм наясно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

От описанието ти ако не се лъжа мисля че точно така се павят по принцип свръзките на тръбите ;) Но друг е въпроса как ще го закрепиш ;) Аз също съм все още с " тенджерата " и не ми рпави никакви проблеми , предполагам че без ще работи още по-добре , но засега не ми се мисли , а и нямам време за да измисля как ще го закрепя :) Ти с карбуратор ли си???Не съм наясно ;)

ами аз съм със глава от 1,3 и блок от 1,5 така че съм карбуратор, ама много ме дразни като си отворя мотора и тая тенджера.... все едно жигули гледам. Иначе не че имам някакви оплаквания ;) все пак е хонда. А иначе основно искам да сменя филтъра заради звука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

ами аз съм със глава от 1,3 и блок от 1,5 така че съм карбуратор, ама много ме дразни като си отворя мотора и тая тенджера.... все едно жигули гледам. Иначе не че имам някакви оплаквания  все пак е хонда. А иначе основно искам да сменя филтъра заради звука.

Въпрос на вкус,мене пък ме зарибява щото по този начин доказва възрастта на колата,а от 18 годишна кола ра прави такива неща не всеки може да се похвали с баба си ;);) Но или иначе казах ти,като те дразни махай го , но мисли как да го закрепиш най-безопасно и сигурно,то се е видяло че не можеш да си купиш готова стойка или нещо от рода ;) Ефект предполагам ще имаш,знаеш как можеш да го постигнеш ;) Така че действай и ни се похвали след това със снимки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...