Jump to content
Guest slither

Двигатели за Crx

Recommended Posts

Guest slither

Здравейте,Карам CRX с мотор D16Z5. Преди няколко дни намерих втора употреба D16A9 в Хасково (около 850 лева Zzz на 130 000 км по думите на човека Zzz ). Че въпроса ми е - каква е разликата м/у двата мотора (освен мощността) и дали е възможно да сменя само някоя част (а не целия мотор) за тези 6 коня? Същите въпроси се отнасят и аз VTEC-мотора B16A1. Може ли да се използва някаква част от него (чувал съм за цилиндърната главата) та да се upgrade-не моята 'бабичка'. ;) ...... и все пак за какви пари Zzz ? Благодаря предварително за всички мнения и съвети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Значи: блоковете на D16Z5 и D16A9 (в смисъл, съотношение диаметър X ход на буталото) са общо взето едни и същи. Разликите предполагам идват в различията в главата или просто ДРУГИ софтуерни настройки. Та предполагам, тука можеш просто да свалиш твоята глава (тази на D16Z5) и да сложиш главата от D16A9, но..... ;) ще трябва и ECU-то (електорния блок) да смениш. А според мен НЕ си заслужава - все пак разликата МЕЖДУ D16Z5 и D16A9 с някакви си около 5 конски сили и 3 Nm въртящ момент, в полза на D16A9 Zzz Не си заслужават "движенията" според мен.

 

Докато при B16A1 - тува вече е по-сложно. Сравнени B16A1 с D16Z5 (твоя мотор демек) - те са коренно различни мотори. Буталата на B16A1 мотора са съвсем различни от тези на другите 1600 кубикови мотори, така че ПРЕДПОЛАГАМ (знаещите да кажат как стоят нещата) ТУК, НЕможе да сложиш просто главата от B16A1 на D16Z5 блок. Ще трябва най-вероятно целия мотор да смениш, с цялата електроника.... Пък и - друга скоростна кутия ползват B16A1, въобще - много е играта, напасването, ако искаш да сложиш B16A1 мотор в КУПЕ, което е било с ОБИКНОВЕН, НЕ VTEC-ов мотор.

 

Но става - всичко е възможно ;) Шом хората слагат B16A1/A2, та дори H22А (!!!) мотори от ПРЕЛЮД-и в СИВИК 3-а генерация/ CRX 1-а генерация !!!, машини, в които ВЪОБЩЕ НЕ са били предвидени да се слагат такива мотори....или пък да се слага B16A1/A2 във ФОРД ФИЕСТА Zzz или в МИНИ Zzz (виж ТОВА) - значи ВСИЧКО може да се прави ;);) Стига да имаш мерак и НАЙ-ВЕЧЕ - нужните средства ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Доколкото знам от колегата Hronos, друга особеност на A9 е, че изобщо няма ламбда сонда и съответно ECU-то му е различно и заради тази подробност. Zzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slither

Мдааааа... това за VTEC- мотора го знаех, но не предполагах че ECU-то на А9 е различно от това на Z5. Все пак ще видя каква му е разликата - в хадуера или в софтуера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest FROSTY

Здравейте,

Карам CRX с мотор D16Z5. Преди няколко дни намерих втора употреба D16A9 в Хасково (около 850 лева ;) на 130 000 км по думите на човека :P ). Че въпроса ми е - каква е разликата м/у двата мотора (освен мощността) и дали е възможно да сменя само някоя част (а не целия мотор) за тези 6 коня? Същите въпроси се отнасят и аз VTEC-мотора B16A1. Може ли да се използва някаква част от него (чувал съм за цилиндърната главата) та да се upgrade-не моята 'бабичка'. ;) ...... и все пак за какви пари ;) ? Благодаря предварително за всички мнения и съвети.

Е ти ако правиш тая процедура за 6 HP.... тва нема никакъв смисъл, лично мое мнение.... :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slither

Здравейте,

Карам CRX с мотор D16Z5. Преди няколко дни намерих втора употреба D16A9 в Хасково (около 850 лева  :P  на 130 000 км по думите на човека  ;) ). Че въпроса ми е - каква е разликата м/у двата мотора (освен мощността) и дали е възможно да сменя само някоя част (а не целия мотор) за тези 6 коня? Същите въпроси се отнасят и аз VTEC-мотора B16A1. Може ли да се използва някаква част от него (чувал съм за цилиндърната главата) та да се upgrade-не моята 'бабичка'. ;) ...... и все пак за какви пари ;) ? Благодаря предварително за всички мнения и съвети.

Е ти ако правиш тая процедура за 6 HP.... тва нема никакъв смисъл, лично мое мнение.... :-)
за 6 hps може би не, ама за 30 ?!!?!?! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest FROSTY

И за 30 не си заслужава ENGINE SWAP :-) ama twa pak si e moe mnenie, аз също искам да си сменя двигателя, но за доста повече кончета отгоре щото аз съм с най слабия двигател слаган на CIVIC :-) :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Днес видях във Сивик 3-та ген 4 врати имплантиран ZC мотор (1,6 130коня)!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Днес видях във Сивик 3-та ген 4 врати имплантиран ZC мотор (1,6 130коня)!!!

Егати феновете ;) И Аз съм мераклия понякога да сложа на моята някакъв подобен мотор, ама.... :P;) Като знам че EW2-ката е в прекрасно състояние (ОМБРЕ е свидетел :lol: ) някак си - душа не ми дава да "изхвърля" перфектен мотор.

Иначе както казах - лудите хора с пари по света слагат и VTEC мотори на тези Баби :lol: Хонди :lol: Ето примерно тези фенове от Доминиканската република за сложили на Civic Ballade (същото кошле като моето ;) ) B16A2 мотор:

 

Публикувано изображение

 

Представете си дали НЕвърви тоя изрУд :(

 

А даже съм виждал как ОТНОВО в Civic 3-а генерация (само че Хечбек 3 врати :D - като на MAGNUM и BOGIE колите демек) как са сложили H22A2 мотор - 2.2 DOHC VTEC 185 коня !!!:P от PRELUDE 4-а генерация ! Те на това се казва мания ;)

Има само един проблем - че хората които са направили тези "импланти" на ЛУДИ мотори в тези стари и относително ЛЕКИ коли, казват (специално за тези на които са сложени 2.2 литровите мотори) че предницата става МНОГО тежка и колата в завой става НЕпоносима - трудна за управление ;)

 

Така че - НЕвсичко е само да си сложиш ЯК мотор и си мислиш че започваш да летиш - трябва да знаеш до колко този мотор ще пасне на шасито ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Е пича с ZC-то не каза да има такива проблеми.Гледам си ползваше колата за работна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

На седана е двигателя на стария ми CRX.Много лошо ме удари един Джип Ровер на бул.България и Черни връх преди 2 год.Имам и медийна изява в нощен и дневен Труд.Та пича се казва Боби и е от Дружба,има си Сивик седан 5-ген.С Витек мотор.Купи ми колата заради двигатела.искаше само него но му я дадох цялата ако му затрябват разни др.части да си ги има.Тая кола я бях карал в Гърция да и ровят мотора и електрониката ,по това време дадох една торба пари и след 2-3 месеца я смачка джипа.Харчеше около 12-15л. колко е вървяла не се сещам.............Боби я подкара и строши мотора,беше без ограничител.Не съм се чувал отдавна с него но знам че е в движ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Доколкото знам от колегата Hronos, друга особеност на A9 е, че изобщо няма ламбда сонда и съответно ECU-то му е различно и заради тази подробност. :P

Нямам ламбда сонда и имам над компа потенциометар за регулиране на горивната смес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

Доколкото знам от колегата Hronos, друга особеност на A9 е, че изобщо няма ламбда сонда и съответно ECU-то му е различно и заради тази подробност.  :P

Нямам ламбда сонда и имам над компа потенциометар за регулиране на горивната смес.
Значи твоята беше онази при Каян - смачканата ? С конусния филтър ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Нямам ламбда сонда и имам над компа потенциометар за регулиране на горивната смес.

Дали имам и аз такъв потенционометър? С ламбда-сонда съм... EW4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos
Отговорено (Редактирано)

Да мойта беше...... за жалост.Стоя там 5 мес. докато реша какво да я правя.Но никога не съм карал с конусен филтър.Сестра ми ми праща от САЩ -"К&N" но са за кутия.От конусен има смисъл само ако подобриш пълненето на мотора/фазите на газоразпределението/но трудно се преодолява летежа на клапаните при високи обороти.

Редактирано от Hronos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest popa_s_laptopa

Абе, според мене не си струва смяна на ZC1 с D16A9 - много пари за работа, много пари за регистрация, разликата във вървежа е малка и не се знае дали е за добро (кой знае на какъв мотор ще попаднеш). А и А9-ката върви с А98 (минмум 97 пише), който пък е бая по-скъп. Карай си колата, а ако имаш пари за хвърляне, купи си два разпределителни вала - 50 коня отгоре :angry: и избиваш рибата :lol: , поне да знаеш защо си се изръсил. Ако имаш ядове с твоя мотор - тогава друга работа Ама как пиша на кирилица, а? :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Ама как пиша на кирилица, а? :angry:

Е че как иначе :lol: Нали си ПОП - трябва да служиш за пример и подражание на младата челят :blink::lol::lol::lol:

 

PS: човека ИСКА да смени D16Z5 (а НЕ ZC1) с D16A9 :lol:

 

А впрочем - каква е разликата МЕЖДУ D16Z5 и ZC1, като мощностите им са едни и същи (92kW/ 125 коня) ?! Я сега по-вещите да кажат :lol::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

Абе, според мене не си струва смяна на ZC1 с D16A9 - много пари за работа, много пари за регистрация, разликата във вървежа е малка и не се знае дали е за добро (кой знае на какъв мотор ще попаднеш). А и А9-ката върви с А98 (минмум 97 пише), който пък е бая по-скъп. Карай си колата, а ако имаш пари за хвърляне, купи си два разпределителни вала - 50 коня отгоре :angry: и избиваш рибата :lol: , поне да знаеш защо си се изръсил. Ако имаш ядове с твоя мотор - тогава друга работа Ама как пиша на кирилица, а? :blink:

За октана - и на мен Джазко го дават с 98 но никога не е причуквал дори аванса на 95 ! Инак фабрично го дават 10.3:1 - изобщо не е малко !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Джазко го дават с 98 но никога не е причуквал дори аванса на 95

Абе Mark Antoniy кара с 92, вие тук че карате с 95 се притеснявате :angry::blink::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Не знам за джазовете, обаче при возилото на дяда ни Поп при слагане на кофти бензин или на 95, разликата е осезателна, да не говорим за харченето и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

А впрочем - каква е разликата МЕЖДУ D16Z5 и ZC1, като мощностите им са едни и същи (92kW/ 125 коня) ?! Я сега по-вещите да кажат

Чувам RedPepperRacing много хвалят ZC мотора, особено Brown Top от (Integra) - дърпал много повече на ниски обороти, и имал по-голям ресурс.Иначе този мотор си е сериен за 1вата генерация CRX, така че директно пасва в нашите машинки. Но трябва да се вземе ВСИЧКО, дори и въздушният филтър не е бил същия. А и капака трябва да се смени, че ролките на разпределителните валове ще опират в капака, трябва да има "цицина"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos
Отговорено (Редактирано)

Верно е всичко т,ва Magnum.

Редактирано от Hronos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest popa_s_laptopa

Я, аз си мислех, че кафявите мотори не са толкова добри - така бях чел в един хамерикански сайт. Освен това пишеше, че моторите, които изключват на 7800 оборота (като моя) , са с ECU-то на интеграта и следователно - попския автомобил е най-добър ;);)

Е че как иначе  Нали си ПОП - трябва да служиш за пример и подражание на младата челят

Е, така е, духовенството трябва да се уважава и почита :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

ZC1 му е майката! Не умира в ниските!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

D16A9,е подобрена версия на ZC1 -то.само че ZC1 работи от 2500об.до 7500об.еднакво почти.И на двата прекъсвача е на 7800об.Имат разлика и в ЕЦУ-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

D16A9,е подобрена версия на ZC1

Бих се въздържал да кажа, че не е така, само защото караш D16A9Аз лично не останах възхитен от А9, според мен EW4 дърпа повече. Може би има някакво положение, някакви обороти, в които А9 е по-мощен, и ако го държиш там, постигаш по-добри времена. Но иначе е много назад. Лично мнение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Не просто съм ги имал и двата мотора и такива са ми впечатленията.Те са си еднакви мотори като конструкция.предавателните числа на ZC1 са повисоки и е с по къси скорости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest THUNDER

И аз като човек имал и ZC1, а сега А9 мога да потвърдя казаното от Hronos - поради по-късите предавателни числа на ZC1, с този мотор CRX-a има по-пълна крива на въртящия момент и оттам по-добро ускорение на машината при по-ниски обороти. Не случайно в повечето форуми в Щатите (и не само там) при swap на по-стар Civic или CRX се монтира скорстна кутия от ZC1. Що се отнася до самия двигател ZC1 в същите форуми доста често попадам на мнения, че мотора е много капризен и чуплив - нещо, което аз лично НЕ СПОДЕЛЯМ предвид БЕЗПРОБЛЕМНОТО "съжителство" с този на бившата ми кола ;) Със здраве!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

И аз като човек имал и ZC1, а сега А9 мога да потвърдя казаното от Hronos - поради по-късите предавателни числа на ZC1, с този мотор CRX-a има по-пълна крива на въртящия момент и оттам по-добро ускорение на машината при по-ниски обороти.

Те са си еднакви мотори като конструкция.

Май сте прави момчета, няма да споря с вас, имате по-голям опит от мен!Разтърсих се в нета, наистина като конструкция са еднакви. Може би наистина са и еднакви мотори, просто Хонда по това време променя номерацията на моторите, от 2букви+цифра към 5буквено-цифрова комбинация. То тогава и EW моторите стават D15, ZC -> D16. Но има и други промени.Така че, сигурно аз съм се объркал, в главата ми толкова цифри/букви.Но впечатлението ми от D16A8/9 остава. След малко може да ходя да покарам един А8, ще видим...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos
Отговорено (Редактирано)

Зависи много и състоянието на мотора. Един жълт Сивик 1.4 с 2 карбуратора.ходи на Божурище и си го бия редовно с много,Преди две седмици ме остави в точка.Колата ми не върви. Оказа се че един датчик в делкото ми изгорял и колата не може да определи положениети на първи цилиндър.А иначе си върви и чак след 2-дни ми светна жълтата сервизна лампа.А и на стария все пак купето е по леко със 100кг.Не са никак малко.

Редактирано от Hronos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest THUNDER

Hronos, ако имаш предвид, че 100 кила е разликата м/у ZC1 и А9 не съм сигурен :( . Най-ниското тегло по заводски данни за ZC1, на което съм попадал е 875 килца (докато за CRX 1gen 1.5 е около 825 кила)... За А9 най-често между 905-920 кг... Макар, че от няколко места съм чувал за изтеглени Honda, по-леки с 30-40 кг от декларираното. Та ако си ги теглил - дай инфо :( Ноо, разбира се, че 30 до 50 кила са от значение ;), особено за drag :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Hronos, ако имаш предвид, че 100 кила е разликата м/у ZC1 и А9 не съм сигурен :( . Най-ниското тегло по заводски данни за ZC1, на което съм попадал е 875 килца (докато за CRX 1gen 1.5 е около 825 кила)... За А9 най-често между 905-920 кг... Макар, че от няколко места съм чувал за изтеглени Honda, по-леки с 30-40 кг от декларираното. Та ако си ги теглил - дай инфо :( Ноо, разбира се, че 30 до 50 кила са от значение ;), особено за drag :D

875 килца е 1ва генерация CRX със ZC мотора - втора генерация гледам са към 1000 килца825 кила е пак 1ва генерация CRX само че със EW мотора, 1.5Въпреки че разликата в теглото на моторите е 15 кг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Цитат (THUNDER @ May 17 2004, 07:23 AM) Hronos, ако имаш предвид, че 100 кила е разликата м/у ZC1 и А9 не съм сигурен  . Най-ниското тегло по заводски данни за ZC1, на което съм попадал е 875 килца (докато за CRX 1gen 1.5 е около 825 кила)... За А9 най-често между 905-920 кг... Макар, че от няколко места съм чувал за изтеглени Honda, по-леки с 30-40 кг от декларираното. Та ако си ги теглил - дай инфо  Ноо, разбира се, че 30 до 50 кила са от значение , особено за drag  875 килца е 1ва генерация CRX със ZC мотора - втора генерация гледам са към 1000 килца825 кила е пак 1ва генерация CRX само че със EW мотора, 1.5Въпреки че разликата в теглото на моторите е 15 кг

Абе твойта е 880 кг. снаражена! А CRX - а с пластмасови калници и още доста липси като материал!!!!! Обзалагам се ,че в действителност тежи около 750 кг.!А втора ген. не повече от 900 кг.!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

На зеленчуковия кантар ли си ги мерил, че имаш толкова категорично мнение? :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

твойта е 880 кг. снаражена! А CRX - а с пластмасови калници и още доста липси като материал!!!!! Обзалагам се ,че в действителност тежи около 750 кг.!А втора ген. не повече от 900 кг.!

Тони с теб имаме още висящ бас на тази тема, за 1 бира - помня аз ;)Какъв беше баса? Аз твърдях, че на Мария CRX-а е над 800 кила

На зеленчуковия кантар ли си ги мерил, че имаш толкова категорично мнение?

как позна ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Стария си CRX със ZC1 мотор съм го теглил на кантара на един Бетонов възел и беше 790кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest popa_s_laptopa

Доколкото знам (не съм сигурен :( ), разликата е 5 коня в полза на А9-ката, но както Hronos пише, скоростите на ZC-то са по-къси, а и 1-ва генерация CRX е доста по-лека, затова върви повече. Не знам точно колко тежи, но съм склонен да вярвам на Hronos, че е 790 кила. А 2-рата генерация е около 900. 1015 кила тежи 2-ра ген. с V-TEC. Иначе няма логика Хонда да направят по-лош мотор за по-новата кола. :( Все пак по това време качеството им е доста високо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Мисля да си тегля и сегашния CRX,като го претегля и ще ви кажа колко е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...