Jump to content
Vasil Vasilev

ТПС - странно поведение

Recommended Posts

Здравейте колеги.Тъй напоследък ми се стори нещо позаспала моята Хондичка (хечбек 98 - D15Z6 (VTEC-E )), някак изгубила пъргавина и желание да подскача пътя, като понатисна педала... Реших да направя някои замервания... Та първото, с което се сблъсках като проблембеше около ТПС-а. Значи на контакт (без да е запалена) напрежението на ТПС-а си е като по учебник мин ~0.5В максимално отворена дроселова клапа(максимално натиснат педал) 4.5В...Интересното обаче е че като запаля двигателя, напрежението някак пада - долната граница отива по ниско...а като се натиска педала (е разбира се точно до макс не съм го държал) , но напрежението се променя много по малко от колкото на контакт, като максималната стойност не е по-голяма от 1.8W, може би до 2В...Та въпроса ми е - дали е нормално това, и ако е проблем как да се диагностицира...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почнах да се чудя сложен въпрос ли съм написал, или много тъп, та никой не прави опит да отговори.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като максималната стойност не е по-голяма от 1.8W, може би до 2В...

Та въпроса ми е - дали е нормално това, и ако е проблем как да се диагностицира...

Вата или волта имаш предвит? Измерването се прави на контакт,но за долната граница поне при мен и на запален двигател е 0,48V.

Виж дали като запалиш двигателя между 1-ви и 3-ти пин има 5V.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я аз да те питам нещо. След като хората са ти дали стойности, на TPS за ИЗГАСЕН ДВИГАТЕЛ(и се вместваш в тях), защо мериш на запален?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lamer да те питам след като са ти дали стойности и на фул тротъл защо да мери само на загасен :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разгледаш добре последователността, на действията, ще забележиш, че никъде не се споменава, да се мерят стойности на TPS, на запален двигател. Условията са: игнишън оф, не разкачай буксата, достъп до кабелаците, игнишън он, мериш между терминали 1 и 2. Волтажът трябва да се променя плавно(и в посочените граници). Няма запалване на двг. Фул тротъл, аз си го превеждам, като "напълно отворен дросел", а не като "напълно отворен дросел, на запален двигател".

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка :( така е :PНе се казва на запален. И няма да промени стойноста на потенциометара това че го запалва.Той тротъла си е МЕХАНИЧЕН. Този потенцометър е за обратна връзка към ЕКУто. Да знае аджеба какво стана.Което ме навява на спомени :) За Сциона ми дето е драйве бай жица. Там вече жицата управлява дросела а не жило от педала на газта :)

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като максималната стойност не е по-голяма от 1.8W, може би до 2В...

Та въпроса ми е - дали е нормално това, и ако е проблем как да се диагностицира...

Вата или волта имаш предвит? Измерването се прави на контакт,но за долната граница поне при мен и на запален двигател е 0,48V.

Виж дали като запалиш двигателя между 1-ви и 3-ти пин има 5V.

 

Публикувано изображение

 

Волта имах предвит (грешка при писане).... Благодаря ще го проверя и това ...Като се замисля съвсем е възможно при запален двигател по една или друга причина, ако има включване на някакъв друг товар захранващите 5волта да падат...Ще го проверя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разгледаш добре последователността, на действията, ще забележиш, че никъде не се споменава, да се мерят стойности на TPS, на запален двигател. Условията са: игнишън оф, не разкачай буксата, достъп до кабелаците, игнишън он, мериш между терминали 1 и 2. Волтажът трябва да се променя плавно(и в посочените граници). Няма запалване на двг. Фул тротъл, аз си го превеждам, като "напълно отворен дросел", а не като "напълно отворен дросел, на запален двигател".

Да така е... Така пише и тъй като нямам представа от точното свързване... Реших да попитам, ако все пак някой е правил опит да мери нещо при запален двигател...Не с цел да настройва, а просто дали е обърнал внимание дали нещата остават "подобни". Защото ми е малко съмнително това че при подаване на газ не дига повече от 2В... Разбира се, за това би могло да си има и съответната конструктивна прчина да си е така ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разгледаш добре последователността, на действията, ще забележиш, че никъде не се споменава, да се мерят стойности на TPS, на запален двигател. Условията са: игнишън оф, не разкачай буксата, достъп до кабелаците, игнишън он, мериш между терминали 1 и 2. Волтажът трябва да се променя плавно(и в посочените граници). Няма запалване на двг. Фул тротъл, аз си го превеждам, като "напълно отворен дросел", а не като "напълно отворен дросел, на запален двигател".

Защо меря на запален двигател при дадено в аутодатата как се мерело... Обяснението е просто.. В аутодата дават как да се настроят нивата, а не коментират момента за евентуални проблеми... Какво имам предвид (малко по горе го споменах но айде пак). Без да е запален двигателя всичко си Ок.. Но представи си че при запален двигател, към същите 5 волта които се захранва и ТПС-а се вклщчва и друг товар (може и да е друг датчик)... Товар, в който има повреда някаква.....това натоварва захранващите 5В и те от 5 да ми падат примерно на 3 - е тогава ясно е че ТПС-а, макар и читав подава грешни сигнали.... На тази мисъл ме наведе колегата от по горе, за това ще трябва да проверя дали на запален двигател Захранващите 5 волта остават същите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя .... Това което замерих... Първо открих некоректност при оето измерване. Грешно мерех напрежението поради това че замервах между пин 1 и пин две на ТПС-а както е казал колегата gnggen , а между пин 2 и масата на акумулатора . От тук се и получаваше разликата 0,5 вместо 0,48 Волта при затворена клапа. Ръгнах и втора игла и между пин едно и две си излязоха двете граници 0,48-4,5 при контакт..И съответно захранващо 5 волта между пин 1 и пин 3 на ТПС-а. НО ВСЕ пак... Когато запаля двигателя, захранващотъо напрежение на пин 3 намалява от 5 на 4,86 Волта, което пак казвам подозирам проблем...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш проблеми с колата не се занимавай с TPS-a, а ако имаш проблем го търси другаде, а не при TPS-a :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...