Jump to content
Guest Ивайло Петков

Налягането в гумите?

Recommended Posts

Guest Ивайло Петков

Здравейте,В една табличка на вратата на моята Хонда е дадено необходимото налягане в гумите. Дадени са три случая - до 160 км/ч, над 160 км/ч и при теглене на ремарке.Кой да избера - предполагам над 160 км/ч.(Няма как да ги напомпам в движение :confused: )От друга страна максималната скорост ми е 165 км/ч и надали ще я практикувам често.И още - на какви уреди се доверявате. Моето впечатление е, че тези по гумаджиите и по бензиностанциите дават много погрешни резултати.Чувал съм от самите гумаджии, че уреда като се използва много вече не показва вярно.За целта си купих манометър - изглежда истински (12 лв., холандски) и установявам сериозна разлика с уредите на бензиностанция на ОМВ. Вече се чудя на кого да вярвам - все пак това е важно нещо.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Ето интересен линк за мерните единици.КЛИК

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

Ааа ти сам ли си отговори? :dunno: Какъв размер са ти гумите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Какъв размер са ти гумите?

<{POST_SNAPBACK}>

185/65/14

 

Отчитам в едни и същи мерни единици.

Просто се чудех дали bar (на колата и на някои уреди) и kg/cm2 (на новия манометър) е едно и също. Отговорът е Да. bar = kg/cm2 * 0.980655

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

185/65/14

Какъв е този Сивик, че го караш с толкова високи гуми?Само на седмата генерация съм виждал, че са с 185/70 R14. Другите, като че ли бяха по-ниски :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

колеги уредите наречени Манометри на бензиностанцийте са супер грешни не им се доверявайте.по добре при гумаджия :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Тези таблици се отнасят за "заводските" гуми. По всяка вероятност твоя Сивик би трябвало да е с 165/80 R13. С увеличаването на цолажа трябва да увеличиш налягането с около 0,1-0,2, тъй като намаляваш профила

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gydi

185/65/15 -acord -колко трябва да се помпят ? или къде има информация ?зимни 195/65/15 ?

Редактирано от gydi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Какъв е този Сивик, че го караш с толкова високи гуми?

Само на седмата генерация съм виждал, че са с 185/70 R14. Другите, като че ли бяха по-ниски :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Поправка, вчера пак ги погледнах - 175/65 R14.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

По принцип си го пише в сервизните книжки, но предполагам малко от нас разполагат с тях. Иначи на 90% някъде по колата ги пише наляганията за стандартните гуми - на някои е в жабката, на други на колонката на вратата, на трети на капачката на резервоара. Така че потърсете на тези места. А за който не е със стандартни гуми - колегата каза, за по-ниско профилни гуми - по-високо налягане. Което определено пази джантите по дупките, но незнам дали не се отразява отрицателно на сцеплението - да става така, че толкова напомпена гума - да не може да се смачка от колата достатъчно и да стъпва на по-малка площ и от там да се намалява сцеплението ... е - незнам, само малко лични разсъждения! :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

D13B2 175/70/13 2.1 отпред2.0 отзадс 4 човека и багаж повечко малко ;) на капачката на резервоара мисля че трябва да намериш инфо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Благодаря на всички за мненията и да припомня, че въпросът ми по скоро беше на какви уреди се доверявате, защото ако сравните няколко ще забележите за какво става дума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Благодаря на всички за мненията и да припомня, че въпросът ми по скоро беше на какви уреди се доверявате, защото ако сравните няколко ще забележите за какво става дума.

<{POST_SNAPBACK}>

Така е -и аз правих този експеримент веднъж на три старо-загорски бензиностанции-три различни показания на манометрите.

Препоръчвам ти да си намериш свестни гумаджии с хубава техника,помпиш с азот и вярваш само на тази машина ,на която ти помпат гумите с азот.Непременно машината да има режим на изсмукване на въздуха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gydi

Яа -помпели с азот ?-за първи път чувам. Значи е по хубаво с азот .Така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

....не, просто е по скъпо ;)теоретично азота не се разширява и свива при промяна температурата на гумата и така не променя налягането в нея, на практика си е пълен т.. ;)..к

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gydi

Ще пообиколя гумаджиите да видя каква е хавата -колко е скъпо. Ами може ли ако заредиш с азот при нужда да добавиш обикновен въздух. Би трябвало да може.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest relentless

Ще пообиколя гумаджиите да видя каква е хавата -колко е скъпо. Ами може ли ако заредиш с азот при нужда да добавиш обикновен въздух. Би трябвало да може.

<{POST_SNAPBACK}>

Може.... :cool: Той и без това обикновения въздух е в по-голямата си част азот :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

....не, просто е по скъпо  :)

теоретично азота не се разширява и свива при промяна температурата на гумата и така не променя налягането в нея, на практика си е пълен т.. :cool:..к

<{POST_SNAPBACK}>

практиката показва, че 70% и отгоре от атмосферата е точно азот, и азота се свива и разширява под въздействието на температурата точно толкова, колкото и кислорода, въглеродния двуокис и другите гадости в атмосферата.

 

освен водата, която има склонност да си сменя агрегатното състояние точно в работния диапазон на гумата, и това доста променя обема на водата.

но имайки предвид минималното процентно съдържание на водни пари във въздуха, тази промяна на обема не е чак толкова съществена. По-съществени са взаимодействията на водата, кислорода и каучука на гумата - така старее по-бързо.

Но гумите са достатъчно добре защитени отвътре против стареене, така че ако ще я караш по-малко от 10 години и ще я хвърлиш -- ще издържи, нищо няма да и стане.

 

но пък ако толкова държиш, помпи си гумите сутрин на хладно и сухо -- ефекта ще е същия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Concerto

Така е разлика няма. Азотът е около 78% от въздуха, който дишаме.

:cool:

 

nitrogen, 78.09%; oxygen, 20.95%; argon, 0.93%; carbon dioxide, 0.03%; and minute traces of neon, helium, methane, krypton, hydrogen, xenon, and ozone

Редактирано от Concerto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Аз просто проверявам гумите 1 път на 2 месеца примерно. Забелязъл съм, че има разлика в налягането през зима и лято, която разлика е от 0.5-1 амосфера. Никога не съм ги помпал с азот, а просто когато се смени времето или ги допомпвам(винаги ръчно) или ги спускам за да са точно 2.2 атмосфери.Не знам колега как така пише на стикера на колата при каква скорост колко трябва да са напомпани гумите... по-логично е, при какъв товар....Примерно при мен пише: при 2ма човека, при 4 човека, при 4 човека и пълен товар(багажник) - съответно показват налягането за задни и предни гуми. Аз съм перфекционист по принцип, но винаги съм помпал гумите и предни и задни на 2.2атмосфери или само предните на 2 атмосфери.Провери дали не си объркал нещо при разчитането на стикера, защото и при мен пишат налягането в 3 мерни единици, но НИКЪДЕ не споменават км в час.Размерът на гумите ми е 185/60/14, които са равносилни на оригиналните 175/70/13.Манометърът, с който меря е кръгличък, пластмасов, мисля,че е за 5-10лв. нищо особено. Но съм забелязъл, че мери правилно и го използвам вече 3-4 години.Успех :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

Айде и аз да се изкажа, аз лино помпам (с азот), поправям гуми и изправям джанти в Радиал и съм много доволен от работата им. Друго място което да ти препоръчам за гуми е Европа. В никакъв случай на бензиностанция, там манометрите са им все едно от Кореком. Вярно е и че един уред като се ползва се амортизира, но за да работаи една машина добре, тя трябва да се ползва, а гумаджийте си ползват манометрите много, но и си ги подменят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lud fen

D15B2 седан на колонката пише 2,1бара а с товар 2,3 175/70/13 с по голям цолаш е добре да помпаш повече ама друса кат каруца тънгарлийка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Вчере бях в Радиал да сменям гумите на старата си кола и говорих с така да се каже професионалист.Човека каза - под 100 лв нямало точни уреди. Техните също се променят с времето, но те си знаят отклонението, защото периодично си имат по някой нов уред и се равняват по него.Друг вариант за домашна употреба бил руски манометър - тия дето си ги знаем от едно време от колите на родителите ни.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...