Jeepers 41 #1 Публикувано 28 Октомври, 2010 (Редактирано) Колеги някой има ли си на идея дали трябва да спазя тези хлабини които дават по каталог или да оставя малко по- големи .По каталог ги дават ~0,064,но това ми се вижда много много малко .Старите ми бутала бяха витара и го дават хлабините им според надува ,а тук няма такова нещо ,то верно че са много по качествени и нямат нищо общо ,но все пак толкова малки хлабини ????На висеко доколкото знам са ~0,08. Ако има някой по-запознат нека сподели на колко да ги направя,че аз лично съм се спрял на 0,08 или 0,09 защото колата ще се кара предимно на около 2 бара но ще има карти и на 2,5 бара ,така че при това налагяне дали да им пусна повече хлабина или да спазя стандарта? Редактирано 28 Октомври, 2010 от JeepersCreepers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #2 Отговорено 29 Октомври, 2010 никой ли няма идея? Колегите които карат с ковани бутала може да кажат с какви хлабини са Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stonez 2 #3 Отговорено 29 Октомври, 2010 (Редактирано) Wiseco 8.8:1 .... 0.08mm (.0031") Uploaded with ImageShack.us Редактирано 29 Октомври, 2010 от Stonez Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #4 Отговорено 29 Октомври, 2010 да братле това го знам което ми се вижда по нормално ,ама това 0,064 за мойте ми се вижда супер малко ,толкова ли да са качествени бах ги и буталата ,затова викам да питам другите колеги как карат ама се спотайват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #5 Отговорено 29 Октомври, 2010 (Редактирано) Иво,без да го приемаш като заяждане,но така или иначе аз го мисля.....Преди година започна тема за турбо проекта си,на мен лично ми беше интересно защото по същото време вече бях счупил 1-вия мотор и търсихме причините за това.Задавах ти конкретни въпроси в темата, на които ти винаги отговаряше уклончиво да не казвам иронично,сякаш това беше най- мега секретният турбо проект у БГ-то Продължението с изхвърлянията за 500 кс и тем подобни и битки с мотори и клипове на тъмно ги приехме (що пък не ) В редица теми свързани с турбо проекти даваш акъл на хората кое кво как.Аджеба начетен тунер като теб бива ли да пита елементарни въпроси и то във форум с най-малко опит в турбо филма.По темата: WISECO не ги е.бе на какво налягане ще караш и за това ти препоръват хлабина, която да спазиш.Ако пък ти се струва малко дай им 1 десета ,от там нагоре има шанс мотора да дрънка като на 20 годишна Джета дизеляк (това е от личен опит с 13 стотни хлабини) Айде,дано съм те надъхал достатъчно да насъскаш зверо пп.Ако не намериш адекватен отговор пиши на WISECO Редактирано 29 Октомври, 2010 от Dragi4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #6 Отговорено 30 Октомври, 2010 (Редактирано) Иво обади се на Наско черния тои на астрата е с такива бутала (мисля че каза 0.08-9) все пак го питаи. В защита на иво ще кажа за проекта , тогава му се подигравахте и никои не вярваше че колата му е 400 коня(Едновалка !) и. за това проекта остна засекретен ! Редактирано 30 Октомври, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #7 Отговорено 30 Октомври, 2010 Иво,без да го приемаш като заяждане,но така или иначе аз го мисля.....Преди година започна тема за турбо проекта си,на мен лично ми беше интересно защото по същото време вече бях счупил 1-вия мотор и търсихме причините за това.Задавах ти конкретни въпроси в темата, на които ти винаги отговаряше уклончиво да не казвам иронично,сякаш това беше най- мега секретният турбо проект у БГ-то Продължението с изхвърлянията за 500 кс и тем подобни и битки с мотори и клипове на тъмно ги приехме (що пък не ) В редица теми свързани с турбо проекти даваш акъл на хората кое кво как.Аджеба начетен тунер като теб бива ли да пита елементарни въпроси и то във форум с най-малко опит в турбо филма.По темата: WISECO не ги е.бе на какво налягане ще караш и за това ти препоръват хлабина, която да спазиш.Ако пък ти се струва малко дай им 1 десета ,от там нагоре има шанс мотора да дрънка като на 20 годишна Джета дизеляк (това е от личен опит с 13 стотни хлабини) Айде,дано съм те надъхал достатъчно да насъскаш зверо пп.Ако не намериш адекватен отговор пиши на WISECOДраго ,няма да го приема като заяждане споко ,виждам че доста хора така мислят като теб,и наистина точно затова неизписах 10 страници какво ще направя по колата си ,вместо да пиша аз го правих и накрая като стана готова си пуснах темичката,както и да е минали работи.За висеко няма какво да им се обаждам на тях аз знам какво препоръчват,пък и аз некарам с такива бутала ,мойте бутала са JE/SRP ,пуснах темата защото много се озадачих на хлабините които ми дават ,несъм запознат с други бутала освен висеко и затова дадох пример с тях а разликата е осезаема 0,6 с/у 0,8 .Както и да е прав си че няма смисъл да пускам такива теми тук в този форум ,явно всеки който чете чуждите форуми си пази инфото и препоръчва да се четът чужди форуми,аз мисля че е правилно някой като знае нещо да сподели ,така ще се напълни форума с качествена информация а не само да се бройкаме и теми за как да си монтираме филтрите ПП: Далече съмот начетен тунер,просто когато съм чел някъде нещо и ми се струва реалистично го споделям,може би от там идва заблудата че съм начетен,не препращам хората да четът това което аз съм чел ,а просто споделям Както и да е моля заключете отново глупавия ми въпрос/тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #8 Отговорено 30 Октомври, 2010 Иво обади се на Наско черния тои на астрата е с такива бутала (мисля че каза 0.08-9) все пак пак го питаи. Кирца споко бе аз вече ъм питал няколко човека които имат коли на по над 400 коня /естествено не с хонда,защото хондаджиите неказват/как се процердира с буталата Чисто и просто исках да заформим един диспут около хлабините на кованите бутала Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PoweRG 54 #9 Отговорено 30 Октомври, 2010 Иво, наистина да търсиш информация директно във форума е безмислено ( все пак колко са 400 коньовите хонди ?!? ), но и наистина твоята история звучи малко извънземна с тези коне, защото от турбо проектите, които познавам единствено ти си се похвалил с такива резултати, но без конкретни доказателства. Не че ако ги дадеш ще се получи нещо повече от "Ама ако го беше направил еди как си щеше да е по-добре", а при първоначален въпрос никой не отговаря. Хората с такива познания са малко и ти ги познаваш. По темата: Моята е с JE бутала и е с 0,06, но за резултата не съм сигурен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #10 Отговорено 30 Октомври, 2010 Иво обади се на Наско черния тои на астрата е с такива бутала (мисля че каза 0.08-9) все пак пак го питаи. Кирца споко бе аз вече ъм питал няколко човека които имат коли на по над 400 коня /естествено не с хонда,защото хондаджиите неказват/как се процердира с буталата Чисто и просто исках да заформим един диспут около хлабините на кованите бутала Супер мой,значи ако ще си с JE там са още по -подробни.В описанията с хлабините имаха мисля 4 опции включително + нитро апликация.В крайна сметка,ако си търсил диспут мое си го заформим на тема предположения за хлабини След толкова похарчени манги май се нуждаеш от конкретни отговори и то от хора които наистина имат отговора що аджеба да е 7-8 стотни хлабината С кованяци в турбо коли сме 6-ма (АЗ,Руменовците,Миамото и Димо) поне за тези се сещам визащи във форума.Те така Иво,аз лично не се спотайвам и не крия инфо,ако си ми схванал идеята се допитай до ебавалите се Американци.Пак за да не съм Оф-с Je-ta бях на 13 стотни,Wiseco-8 стотни (нямям маслени пръскалки,пробивани са ми биелите) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #11 Отговорено 30 Октомври, 2010 (Редактирано) Е ще потръгнат нещата с дуспута !!! Ами аз съм сканирал едната страница на иснтрукциите за хлабините койито се препоръчват отзад е общо взето монтажа на сегментите.Драго 13 ми се струва наистина много за такива бутала ,аз със витарата бях на 11 и за надув от 1,8 беше чук със среден кулер нямаш прегрявания ама грам ,после качихме налягането на 2,45 и резултата стана ясен заминаха сегментите хонинга ,просто хлабините им дойдоха малки за горещия въздух който постъпваше /несмених кулера и на 40 градуса жега това бяха резултатите/ За JE бутала колкото и да са супер наистина ми се струва че 0,064 е малко ,всеки ми препоръчва една идея по големи хлабини 0.08 0.085 заради желания надув. PowerRG имаше ли прегрявания с тези хлабини ,ти как мислиш дали е добре хлабината която мися да оставя?С какъв кулер караш? Иначе Драго прав си тези бутала силно ги препоръчват за нитро системи .Вие с какви бутални болтове карате с тези които идват към компекта ли ?Аз малко се претесних като видях че ги дават до около 400 коня гарантирано с теа болтове,затова се подсигурих с/у 15- $ за специални посилени и олекотени дават ги до 1000к.с/ едвали ще мина и половината но да се подсигуря :)/ПП: Кире ти пък си голяма хиене човек да не се обърка ,поправих си грешката Редактирано 30 Октомври, 2010 от JeepersCreepers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #12 Отговорено 30 Октомври, 2010 иво ти дали 1/10 от тия 10000 ще стигнеш !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #13 Отговорено 31 Октомври, 2010 Хлабината си е дадена от производителя, мисля той най-добре знае колко да е. Тя зависи от материала и конструкцията на буталото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #14 Отговорено 31 Октомври, 2010 Абе то тва си е ясно ,ама има едно нещо че това е препоръчителна минимална хлабина за буталата ,т.е под това е абсурдно,но над тях си е по приценка ПП: Нали се сещаш че натоварванията на 1 бар и на 2+ бара са супер различни върху буталото,неможе да се даде една и съща хлабина,още повече че в единия случай уреда на изгорелите газове показва 700 а в другия може и 1000+ градуса и няма как според мен да са еднакви разширенията . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #15 Отговорено 31 Октомври, 2010 Ухааа с 1000...... )))13 стотни беше допустимият макс според спецификациите на JE (които тогава получих)Не аз съм оставил тази хлабина,грешката ми беше че поръчах стандарен размер бутало и според износването на цилиндъра се получи така.Вече никога тази грешка няма да я направя.Аз бих оставил 1 десета за налягането към което ти се стремиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #16 Отговорено 31 Октомври, 2010 A аз тази грешка неправя мойте са си 75,25 исках такива за да мога възможно най-малко да отнема от ризите/м/у другото се замислих и за дартън ама незнам как биха са справили тукашните майстори /ПП: Относно хлабини на косуърт пък ме изумиха 0.05 0.055 WTF ? баси и бутлата ,и там няма тън мън тва е ни повече ни по малко /все още си е ок супрата с такива хлабини / Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #17 Отговорено 31 Октомври, 2010 Ами колега с турбо Б16 му слагаха Дартъните във военният завод в Търговище.Спазили са инструкциите пратени с железата и доколкото знам все още дава газ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #18 Отговорено 31 Октомври, 2010 (Редактирано) Така има и нещо за което неподозирах за буталата,и ето това отговаря на повече от въпросите ми ЗАЩО АДЖИБА СА ТОЛКОВА МАЛКИ ХЛАБИНИТЕ НА ТЕЗИ БУТАЛА : Буталата направени от 4032 low expansion high silicon aluminum alloy heat използва се от ARIAS , MAHLE , SRP : - високо съдържание на силиций (~ 11 %) - малко линейно разширение - дълъг живот (подходящи за "улични" двигатели) - може да работи с малка хлабина бутало-цилиндър - висока твърдост - ниска еластичност - неустойчиви на детонации (изискват много прецизни настройки при големи натоварвания) И бутала направени от : 2618 използва се от JE , ROSS , WISECO , CP , ARIAS : - практически без силиций (< 2 %) - голямо линейно разширение - относително къс живот - издържат много по-малко студени стартове в сравнение с буталата направени от 4032 - необходима е по-голяма хлабина бутало-цилиндър - ниска твърдост - висока еластичност - добра устойчивост на детонации - добра устойчивост на високи температури Ето това вече ми изяснява нещата защо висеко са с по-големи хлабини и защо SRP са с такива малки хлабини. Явно малко насляпо съм уцелил комбинацията .Само малко ме претеснява това за ниска устойчивост на детонации,но като се замисля аз нямах , но пък сега и компресията ще бъде в повече. ПП: В описанията на някой бутала пише за пипване на фаската/на клапана/ на буталото ,някой от вас барал ли я ?Или това е само ако ще носи някой боен вал ? ПП2: Кой е колегата с дартъни на какво налягане кара ? Ето виж как стават нещата с диспута от тук от там и все някой отпуска по нещо важно и се заформя интересна тема според мен ,която 100% ще е много важна за доста хора които са се насочили към турбиниране Редактирано 31 Октомври, 2010 от JeepersCreepers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #19 Отговорено 31 Октомври, 2010 Е аз и ти си чатим :)Nikolai Alkov е колегата пиши му лично........мисля някой беше пускал тема в Перформънс-а за неговата кола Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edikoisi 165 #20 Отговорено 31 Октомври, 2010 затова неразбрах отначало защо слагате SRP и JE като еднакви те нямат нощо общо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #21 Отговорено 31 Октомври, 2010 JE & SRP са правят от една и съща фирма ! Но JE се правят повече като къстъм ,можеш да си правиш каквото искаш общо взето /размер на бутало ,вид на бутало и др/ Тук при тях нещата са малко по различни защото както казах имат повече изисквания хората които карат с тези бутала. SRP буталата също се правят да издържат големи мощности и натоварвания,но при тях няма избор на размери и форми ,правят се само по стандартни размери + 1 2 3 ремонт бутала .Тук и да искам немога да ми бъдат 78мм да кажим буталата ,а при JE всичко може да се запази и да ми направят 78мм ако искам и по-големи бутала.Както се вижда и материала който се влага в тях има разлика,така че на общи приказки са еднакви ,но дефакто само фирмата която ги прави е еднаква.ПП: Пичове преди да купувате скъпи неща наистина се интересувайте кое какво защо,защото вижте как се разминават уж еднаквите бутала/като качество са еднакви и 2та модела ,но с различни предназначения / Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #22 Отговорено 31 Октомври, 2010 Аман от форумен тунинг, опит и знания. Та нали съм гений и съм просветлен в областа на тунинга ше ти светна малко лампата. Нека съм надут и кисел гъз.Температурата в горивната камера на 1 бар (атмосферно налягане), 2 бара и 3 бара не е много по-различна при отимални настройки на еку-то за даден двигател. А натоварването на буталото при 2 бара не е 2 пъти по-голямо ами има няма с около 30%. Това е причината да се надуват двигателите на по над 3 бара! Иначе казано природата има soft spot. Конкретно за твоя случай ги остави на предписана от производителя хлабина ако щеш и на 4 бара да надуваш! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #23 Отговорено 31 Октомври, 2010 (Редактирано) няма да е баш по книжката,но ще е много близка Чакам и едно компетентно мение по мобилня утре и ще им кажа да ги правят За мен общо взето беше защо на мойте им дават 0,064 а на висеко 0.08 като знам че и двете фирми са супер яки за бутала На този въпрос си отговорих и вече както казах съм на финалната права относно хлабините/просто съм такъв за да направя нещо ,първо трябва да си го обесня,иначе няма как да го направя по колата си ,несъм от тия хора които правят нещо ей така без да го разберът Редактирано 31 Октомври, 2010 от JeepersCreepers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #24 Отговорено 1 Ноември, 2010 Така въпроса е уреден с хлабините ,спирам се н а 0,076,обаче идва друг проблем силициевите бутала неносели на големи надуви Някой нещо да знае по въпроса на какви налягания карат хората с такива силициеви бутала ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #25 Отговорено 1 Ноември, 2010 Мухахаххаа, то просто не си заслужава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #26 Отговорено 1 Ноември, 2010 Кое не си заслужава ?Под големи надуви имам предвид 2 2.5 бара под 1,6 е ОК ,ама нагоре си е на сериозен риск.С 2ма сериозни турнери проведохме по едно разговорче и се оказа че както съм си бил мапнал колата на 1,8 да не я надувам повече с такива бутала,защото за над 2 бара си трябва сериозно гориво но не и бензин 100 октана/ще има детонации защото са ни келяви бензините/ Ако се сложи детонационен датчик вече може да се рискува за по голям надув но няма смисъл да се рискува с обикновенни бензини просто не са достатъчно надеждни за сериозни надуви ПП: До сега аз лично на колата си детонации несъм чул ,ама то малко на ухо да се слуша малко скапана работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове