Jump to content
Guest no1else

Ремонт на Д15Б2

Recommended Posts

Guest no1else

Здравейте, средата на другата седмица принцеската ми ще ходи на майстор за смяна на маслообирачи и сегменти (в най добрия случай) Колата гори около литър масло на 1200-1300км. Бих желал ако някой скоро е правил ремонт на мотора или е запознат с цените да ме упъти. От къде могат да се купят/поръчат добри сегменти за този мотор. Понеже не се знае какво ще излезе като се отвори мотора ще съм благодарен ако можете да ми кажете и ориентировъчни цени на лагери(биелни и основни) и евентуално бутала. Не се знае какво ме очаква....а аз винаги се глася за най-лошото...че после да имам повод да се радвам(ако мина тънко) :lol: Кажете ако някои скоро е купувал от гореизброените елементи и е доволен от качеството. Слушам хубави неща за завода в Разград...сегментите им били много добри но били "твърди" дали за подходящи за японката ми или има и по добра алтернатива. Момчето което ще ми прави ремонта скоро е правило "първи ремонт" на Ровър който бил с хондов двигател....това което ме изненада е че цилиндрите са били по износени по оста на коляновия вал отколкото както би трябвало. Разлика една десета в повече по оста на коляновиа вал :unsure: Каква може да е причината за такова странно износване ?Благодаря ви предварително.За всички които ще ми препоръчат да я закарам при Омбре: от Русе съм, на работа съм и имам изпити...така че варианта с Омбре ми е невъзможен (колкото и да ми се иска) :lol:

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

сегменти от хонда вземаш. и лагери, основни и биелни - те са консумативпо-скъпи са от другите алтернативи, но дори и повечето тунери слагат оригинални сегменти. така че и да има някъде по света по-добри сегменти, те не са в Българияпочти със сигурност ще ти свалят и главата (трябва да я свалят) - ще ти трябва и гарнитура за главата. там внимавай много, или направо си вземи и от хонда (въпреки че е много скъпа)като ти свалят главата, не им давай да ти я сложат обратно, без да е обработена. почиства се нагара по колекторите, по клапаните, пристъргват се леглата на клапаните.и понеже симптома ти е харчене на масло - задължително сменяш и гумички на клапаните. на свалена глава е лесно, и трудно могат да объркат - но по-добре я дай на някой, който е правил и друга глава преди това, и може да ти даде някаква гаранция за гумичките и за трудапреди да извадиш буталата, ги бележиш кое къде е, в каква посока е. правиш най-добре снимка, и на сегментите как са подредени. не слушай на ладичките-бегачки как подреждат сегментите, а да ти ги подредят по същия начин, по който са подредени и старите. някъде из интернет се въртеше service manual с точните градуси, но съм го загубил.буталата се вкарват в цилиндъра с нещо като фуния, срязан конус, което свива сегментите. ако нямат такава джаджа (забравих как се казваше) да потърсят, да вземат на заем от някой ако трябва - виждал съм с отвертка да свиват сегментите, те се кривят, драскат се, надират блока ...буталото се почуква леко с мек чук, и влиза лесно в цилиндъра.Преди това е добре да ти измерят цилиндрите за овалност. почти със сигурност има, но не е такъв проблем, че да шлайфаш и блока. още повече нямаш гаранция дали ще го направят добре, унищожава се каленото покритие на ризите, хонинга.Изобщо ако имаш хонинг, по-добре не пипай цилиндъра. те хондите трудно износват ризите, ядат сегменти. Но все пак провери за надрано, от счупен сегмент, клапан или някакъв друг външен предмет в цилиндъра.после главата се натяга леко - ако нямате спецификацията, питайте ще я издиря, колко нютон-метра момент се прилага и как се затягат на звезда, реда на затягане - има го на доста места.ако ремонта е станал добре, караш първите 1000 км по-леко, без газ до дупка и високи обороти. след 1000 км сменяш маслото и караш както си знаеш.Не очаквай разхода на масло да изчезне обаче, винаги след смяна на сегменти гори масло, около литър, максимум 2 на 10 000 км. Предполагам след първата-втората смяна на маслото разхода на масло и спада, може би докато се напаснат новите сегменти към старата форма на цилиндъра.дори и да не правиш "първи ремонт", препоръчвам да си вземеш 5 литра ново масло М10Д (в туба), и да запалиш колата с него. Да поработи 10 минути на празен ход, да загрее, да видиш, че всичко е наред, и го сменяш с новото масло. Хем почиства маслените магистрали, хем пък и изкарва първите боклуци, които са останали от ремонта, стружки, малки частици от новите части. И следващото масло го сменяш на 1000 км и си готов.относно "първия ремонт" ако го правиш, трябва да сменяш и буталата - и нещата стават много дебели. "новите" бутала със сигурност няма да са като оригиналните ти, и ще си създадеш повече проблеми, отколкото ще решиш. още повече колата ти е в движение - едва ли е толкова зле двигателя. в Разград правят добри бутала и сегменти. Добри за лади, москвичи и голфове. Съмнявам се да докарват качеството, което японците могат да ти предложат!Давай смело със сегментите, лагерите и гумичките на клапаните - и ще кажеш после какъв е резултата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

Благодаря ти за обстойното описание. Моля се да не се стига чак до смяна на бутала. Тя Хонда-та си върви добре, но просто това горене на масло ме притеснява...а колкото повече чакам белата може да става единствено по-голяма (не и по малка). Бях предвидил този ремонт за пролетта..така и ще стане. Момчето което ще ми прави ремонта има всичката техническа документация която му е нужна. Нагледах се на сума ти скъпи програми с чиято помощ и някои от улицата би се справил :angry: Дадени са номера на елементи, размери, луфтове, белези, начин на зацепване, начини на разгабяне, ред на затягане нютонметри.....абе всичко :blink::angry: Надявам се всичко да мине ОК :blink: после ще пиша за резултата, че не са толко малко Русенците в форума и знае ли човек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

успех и дано всичко мине възмойно наи без болезнено :confused:

Редактирано от buddi5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest triegger
  no1else написа:

Бих желал ако някой скоро е правил ремонт на мотора или е запознат с цените да ме упъти. От къде могат да се купят/поръчат добри сегменти за този мотор. Понеже не се знае какво ще излезе като се отвори мотора ще съм благодарен ако можете да ми кажете и ориентировъчни цени на лагери(биелни и основни) и евентуално бутала.

<{POST_SNAPBACK}>

Сегменти-80лв Гумички на клапани 16бр по 5,60лв най хубавите има и от 40лв комлекта но не се знаело колко ще искарат.Ремонтен комплект гарнитури с опръстенчета семеринги и всичко необходимо за отваряне на мотор 160лв .Бутала с сегменти 290 лв.За лагери незнам.Частите са немско производство с високо качество не съм правил ремонт просто съм се интересувал за съжаление не помня марката им но ако държиш ще ти я напиша.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Ами един колега прави упръжнението но на D15B7, който си е почти същия - та незнам дали е сменял лагерите, но със сигурност сменя сегменти и гумички + гарнитурите и т.н. - та взеха му 600лв за услугата. И колата сега е много по-добре от преди!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

Такааа, вчера вече разглобихме целия двигател. Главата е била отваряна и преди, но блока не беше разглабян (по мотовилките нямаше белязано). По цилиндрите няма никакви ръбове...идеално гладички са. Ключа на сегментите е 0.5 по клапаните имах зверски нагар. Значи мерихме стеблата на клапаните...имат разлика 3 десети. Трябват ли ми два размера маслообирачи за всмукателни и изпускателни клапани при такава малка разлика ?! ;) Това което сега най-много ме притеснява е че два от основните ми лагери бяха изядени чак до черупките...абе нещо ужасно ;) По коляновия вал няма никакви драскотини или неравности на тази шийка обаче. В понеделник ще носим главата да я правят и да замерят вала и цилиндите. Тогава ще се разбере дали японските карбонизирани (както каза Магнум) валове са найстина толкова здрави ;) Стискайте ми палци щото иначе мноо зле става работата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

Абе тука що не ми дава бутон ЕДИТ ??? трябва да пускам ново мнение ??Имам една букса която стои зад двигателя (от към купето) пада се от страната на акумулатора. Буксата е зелена и има три изхода...моята е не е закачена...стои си извадена...някой може ли да ме "светне" за какво е тая букса ? Изтеглих един юзер мануал за Хонда (86Мб ПДФ) ма там го няма това чудо ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

Такааа ремонта приключи..днес си прибрах бебчето в гаража :lol: Добрата новина е че дори с изронени до черупка основни лагери коляновия вал имаше една стотна елипса :lol::lol: хвала на японеца...лошата че смених и буталата (нямаше как иначе) Ремонта на японка излиза почти колкото на всяка нормална кола. Всички части ми излязоха малко над 1000лвСожих и бутала и сегменти "първи ремонт" по лиценз на Коьбелшмид (произведени са в Австралия) цената е приблизително 400лв (75.5мм)гарнитура на глава - 50лвг-ра капак клапани - 15лвг-ра всмукателен колектор - 15лвг-ра изпускателен колектор - 11лвг-ра картер - 27лвосн. лагери - 130лвбиелни лагери - 40лваксиални лагери - 11лвтермостат - 38лвдатчик мото вентилатор - 19лвангренажен ремък - 50лвангренажна ролка - 60лвмаслообирачите са различни за всму/изсп клапани 1бр - 5.50лваксесоарен ремък - 13лвсемеринги и прочие (масла, антифризи) няма да пиша :lol:Труда вече е както се уредите. Пиша цените за да имат представа други колеги които им предстои тази процедура да знаят какво ги чака. Сега ме чака смяна на шарнир (преден горен...някои да знае дали се сменя заедно с носача или ? :lol: ) и тампони на задния мост и бебока ми става като новичък :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer
  Цитат

някои да знае дали се сменя заедно с носача или

...можеш да смениш само болта :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...