Jump to content
Guest Policman

в16а1

Recommended Posts

Guest Policman

Някой може ли да ми каже колко ще излезе ремонт на такъв мотор?:blink: За в16А1 става на въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BasiDi

Някой може ли да ми каже колко ще излезе ремонт на такъв мотор?:blink: За в16А1 става на въпрос.

<{POST_SNAPBACK}>

нали се сещаш, че много зависи колко е прецакан :)

Смяна на сегменти и гумички + пасване на клапани е едно, смяна на бутала + шлайф на блока + (вероятно) шлайф на вала + (съответно) лагери - съвсем друго.

Дай поне малко инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman

Ами нямам представа :blink: Тук в Плевен има една но е на много километри и се чудя дали да нея купя ,и реставрирам :lol: .Купето и то е доста зле 4-ка е, и е яко гнилоч :) .Та ако някой е правил такъв ремонт ,събирам инфо,та да разбера дали си струва цялата работа и дали да се захващам :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BasiDi

аха. За купето нищо не мога да кажа - с тенекеджийската работа съм на "Вие". За мотора, трансмсията - много зависи кой и как я е ползувал. И уточнявам: Разходите сериозно се увеличават, ако е вече ремонтирана тук, дори и нещо дребно. По неизвестна причина повечето "майстори" бъркат Хонда и Жигули при ремонта, което води до скапване на агрегатите. При навремена смяна на маслата с каквито трябва, обикновено повечето двигатели изкарват по 350-400 хиляди км без сериозни проблеми. Иначе, обичайните елементартни проверки: 1. има ли силикон на капака на картера. Ако има - лошо. Не е зле да се разбере кой и защо го е отварял некадърно. 2. Силикон по капака на клапаните - може и да не е страшно, но може и да е прегрявана например. 3. Компресия. Най-добре е да се мери в сервиз с компресор, но ако няма такава възможност, и елементарното измерване на налягане дава някаква информация. По каталог е 9.5 до 13 бара (атмосфери, все тая, разликата е 0.002% и не си струва обсъждането), но ако е под 10 - започвай да се притесняваш. Ако е над 13 (за употребяван екземпляр си говорим все пак) - също. 4. Свещи. По спецификация се полагат NGK BKR6EN или Bosh FR7DCX или Champion RC7YCC4 , не знам спецификацията на Denso. Най-лошото може да се очаква, ако една от свещите е различна и точно на този цилиндър компресията е по-малка. Означава шлайф на цилиндрите и нови бутала, което вече е скъпо. 5. течове по охладителната система. Съвсем наскоро се убедих, че са по-страшни, от колкото изглеждат на пръв поглед. Ако няма термостат, няма да е зле да попиташ защо няма, а ако е сменян - обикновено си личи - защо и с какво е сменян. Оригиналния е на 76градуса с несиметрична форма. На няколко пъти съм попадал на 82 градусови от неизвестно какво, последния път ми струваше нова гарнитура и шлайф на главата. 6. Разход на масло. Едва ли някой ще си признае спечени маслени сегменти, но по ауспуха и повърхността на ламбда датчика (дано не бъркам, но мисля, че трябва да има) може да си направиш някои изводи. 7. Зука на инжекторите при подаване на контакт. Ако не друго, поне трябва да е еднакъв и за четирите. 8. Звука на горивоподкачващата помпа. Не е болка за умиралка, но все пак трудно се намират под 80 лева употребявани, дори не знам колко точно струва нова. Ако има начин провери или поне попитай дали не е сменяна. Доста често слагат помпи от Vectra, само дето не им достига нито дебит, нито налягане и при рязко подаване на газ над 140-150 километра мотора реагира мудно и набира като ... ами като Vectra :blink: Нормално работещия B16A1 трябва да те изстрелва почти еднакво добре до около 210 km/h и да се спира от ограничителя на оборотите, а не от липса на мощност. Внимавай със скоростната кутия - две от трите хонди, които съм имал, бяха с трансмисионно (!) масло и първа и втора са си чист кошмар. Не е много страшно, една смяна на маслото обикновено решава проблема. Сигурно има и още елементарни неща, по които можеш да си направиш някакво приемливо заключение за състоянието на машинката, но в момента се сещам за тези. Колегите да помагат :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

аха. За купето нищо не мога да кажа - с тенекеджийската работа съм на "Вие".

За мотора, трансмсията - много зависи кой и как я е ползувал. И уточнявам:

  Разходите сериозно се увеличават, ако е вече ремонтирана тук, дори и нещо дребно. По неизвестна причина повечето "майстори" бъркат Хонда и Жигули при ремонта, което води до скапване на агрегатите.  При навремена смяна на маслата с каквито трябва, обикновено повечето двигатели изкарват по 350-400 хиляди км без сериозни проблеми.

 

  Иначе, обичайните елементартни проверки:

 

1. има ли силикон на капака на картера. Ако има - лошо.  Не е зле да се разбере кой и защо го е отварял некадърно.

 

2. Силикон по капака на клапаните - може и да не е страшно, но може и да е прегрявана например.

 

3. Компресия. Най-добре е да се мери в сервиз с компресор, но ако няма такава възможност, и елементарното измерване на налягане дава някаква информация. По каталог е 9.5 до 13 бара (атмосфери, все тая, разликата е 0.002% и не си струва обсъждането), но ако е под 10 - започвай да се притесняваш. Ако е над 13 (за употребяван екземпляр си говорим все пак) - също.

 

4. Свещи. По спецификация се полагат  NGK BKR6EN или Bosh FR7DCX или Champion RC7YCC4 , не знам спецификацията на Denso. Най-лошото може да се очаква, ако една от свещите е различна и точно на този цилиндър компресията е по-малка. Означава шлайф на цилиндрите и нови бутала, което вече е скъпо.

 

5. течове по охладителната система. Съвсем наскоро се убедих, че са по-страшни, от колкото изглеждат на пръв поглед. Ако няма термостат, няма да е зле да попиташ защо няма, а ако е сменян - обикновено си личи - защо и с какво е сменян. Оригиналния е на 76градуса с несиметрична форма. На няколко пъти съм попадал на 82 градусови от неизвестно какво, последния път ми струваше нова гарнитура и шлайф на главата.

 

6. Разход на масло. Едва ли някой ще си признае спечени маслени сегменти, но по ауспуха и повърхността на ламбда датчика (дано не бъркам, но мисля, че трябва да има) може да си направиш някои изводи.

 

7. Зука на инжекторите при подаване на контакт. Ако не друго, поне трябва да е еднакъв и за четирите.

 

8. Звука на горивоподкачващата помпа. Не е болка за умиралка, но все пак трудно се намират под 80 лева употребявани, дори не знам колко точно струва нова. Ако има начин провери или поне попитай дали не е сменяна. Доста често слагат помпи от Vectra, само дето не им достига нито дебит, нито налягане и при рязко подаване на газ над 140-150 километра мотора реагира мудно и набира като ... ами като Vectra :blink:

 

Нормално работещия B16A1 трябва да те изстрелва почти еднакво добре до около 210 km/h и да се спира от ограничителя на оборотите, а не от липса на мощност.

 

Внимавай със скоростната кутия - две от трите хонди, които съм имал, бяха с трансмисионно (!) масло и първа и втора са си чист кошмар. Не е много страшно, една смяна на маслото обикновено решава проблема.

 

Сигурно има и още елементарни неща, по които можеш да си направиш някакво приемливо заключение за състоянието на машинката, но в момента се сещам за тези.  Колегите да помагат :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

това в бисери плс много ценен екземпляр :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman

BasiDi,благодаря за изчерпателния отговор :D ,но нищо не спомена за цифрата ,която ще трябва за евентуален осн.ремонт :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

аха. За купето нищо не мога да кажа - с тенекеджийската работа съм на "Вие".

За мотора, трансмсията - много зависи кой и как я е ползувал. И уточнявам:

  Разходите сериозно се увеличават, ако е вече ремонтирана тук, дори и нещо дребно. По неизвестна причина повечето "майстори" бъркат Хонда и Жигули при ремонта, което води до скапване на агрегатите.  При навремена смяна на маслата с каквито трябва, обикновено повечето двигатели изкарват по 350-400 хиляди км без сериозни проблеми.

 

  Иначе, обичайните елементартни проверки:

 

1. има ли силикон на капака на картера. Ако има - лошо.  Не е зле да се разбере кой и защо го е отварял некадърно.

 

2. Силикон по капака на клапаните - може и да не е страшно, но може и да е прегрявана например.

 

3. Компресия. Най-добре е да се мери в сервиз с компресор, но ако няма такава възможност, и елементарното измерване на налягане дава някаква информация. По каталог е 9.5 до 13 бара (атмосфери, все тая, разликата е 0.002% и не си струва обсъждането), но ако е под 10 - започвай да се притесняваш. Ако е над 13 (за употребяван екземпляр си говорим все пак) - също.

 

4. Свещи. По спецификация се полагат  NGK BKR6EN или Bosh FR7DCX или Champion RC7YCC4 , не знам спецификацията на Denso. Най-лошото може да се очаква, ако една от свещите е различна и точно на този цилиндър компресията е по-малка. Означава шлайф на цилиндрите и нови бутала, което вече е скъпо.

 

5. течове по охладителната система. Съвсем наскоро се убедих, че са по-страшни, от колкото изглеждат на пръв поглед. Ако няма термостат, няма да е зле да попиташ защо няма, а ако е сменян - обикновено си личи - защо и с какво е сменян. Оригиналния е на 76градуса с несиметрична форма. На няколко пъти съм попадал на 82 градусови от неизвестно какво, последния път ми струваше нова гарнитура и шлайф на главата.

 

6. Разход на масло. Едва ли някой ще си признае спечени маслени сегменти, но по ауспуха и повърхността на ламбда датчика (дано не бъркам, но мисля, че трябва да има) може да си направиш някои изводи.

 

7. Зука на инжекторите при подаване на контакт. Ако не друго, поне трябва да е еднакъв и за четирите.

 

8. Звука на горивоподкачващата помпа. Не е болка за умиралка, но все пак трудно се намират под 80 лева употребявани, дори не знам колко точно струва нова. Ако има начин провери или поне попитай дали не е сменяна. Доста често слагат помпи от Vectra, само дето не им достига нито дебит, нито налягане и при рязко подаване на газ над 140-150 километра мотора реагира мудно и набира като ... ами като Vectra :D

 

Нормално работещия B16A1 трябва да те изстрелва почти еднакво добре до около 210 km/h и да се спира от ограничителя на оборотите, а не от липса на мощност.

 

Внимавай със скоростната кутия - две от трите хонди, които съм имал, бяха с трансмисионно (!) масло и първа и втора са си чист кошмар. Не е много страшно, една смяна на маслото обикновено решава проблема.

 

Сигурно има и още елементарни неща, по които можеш да си направиш някакво приемливо заключение за състоянието на машинката, но в момента се сещам за тези.  Колегите да помагат :D

<{POST_SNAPBACK}>

Свери си часовника малко преди да поразмътиш информацията още повече с невярни данни :D Като за начало само ще ти кажа че компресията е 10,2:1 а не 9 и тази кола прекъсвача и е след 8000rpm и може да дигне малко повече от 210 и не спира да набира поради липсата на обороти ;) Лично съм вдигал 240 :D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest doggy

Пич ако мотора е за ремонт или най вече коляновия вал изобщо не се захващай с ремонти,тва е загубена кауза,коляновия вал не подлежи на шлайф,защото и карбонизиран(има много яка повьрхностна закалка)при пьрвия шлайф и можеш да го хвьрлиш,сьмнява ме да има някой който да може да ти го карбонизиа(в Бьлгария)всеки би ти взел парите :D ама никой няма да ти свьрши работа,така че по добре или здрав вал или не се захващай,аз за толкова години на хонда и толкова години практика с двигатели не сам чул някой да се е справил с този проблем :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman

"Пич ако мотора е за ремонт или най вече коляновия вал изобщо не се захващай с ремонти,тва е загубена кауза,коляновия вал не подлежи на шлайф,защото и карбонизиран(има много яка повьрхностна закалка)при пьрвия шлайф и можеш да го хвьрлиш,сьмнява ме да има някой който да може да ти го карбонизиа(в Бьлгария)всеки би ти взел парите ама никой няма да ти свьрши работа,така че по добре или здрав вал или не се захващай,аз за толкова години на хонда и толкова години практика с двигатели не сам чул някой да се е справил с този проблем" Doggi,благодаря за съвета!!!:D

Редактирано от Policman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest doggy

сьжалявам ако тва му е проблема пич ама трябваше да те предупредя :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

ше дадеш ли некво инфо за колата ако не я зимаш колко $ и искат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

Аз напускам ;);):D По големи глупости не бех слушал скоро.Незабавно да се премести в "Бисери""BasiDi" е човека дето ги знае нещата ;):D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest doggy

Аз напускам ;)  ;)  ;)

По големи глупости не бех слушал скоро.

Незабавно да се премести в "Бисери"

 

 

"BasiDi"  е човека дето ги знае нещата

:D  :D  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Що бисери бе Ombre?нещо изльгах аз човека ли? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Аз напускам ;)  ;)  ;)

По големи глупости не бех слушал скоро.

Незабавно да се премести в "Бисери"

 

 

"BasiDi"   е човека дето ги знае нещата

:D  :D  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Що бисери бе Ombre?нещо изльгах аз човека ли? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

ti Basi Di li si ve moj ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest doggy

Аз напускам :unsure:  ;)  ;)

По големи глупости не бех слушал скоро.

Незабавно да се премести в "Бисери"

 

 

"BasiDi"   е човека дето ги знае нещата

;)  :lol:  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Що бисери бе Ombre?нещо изльгах аз човека ли? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

ti Basi Di li si ve moj ;)

<{POST_SNAPBACK}>

хех даже не бях го чел кви глупости е писал тоя :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BasiDi

Свери си часовника малко преди да поразмътиш информацията още повече с невярни данни :D  Като за начало само ще ти кажа че компресията е 10,2:1 а не 9 и тази кола прекъсвача и е след 8000rpm и може да дигне малко повече от 210 и не спира да набира поради липсата на обороти :P Лично съм вдигал 240 :unsure:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Братле, бъркаш малко понятията. Нали знаеш, че степен на сгъстяване и компресия НЕ са едно и също?

 

10:1 е степента на сгъстяване, тоест отношението на обема на цилиндъра при ДМТ към обема на цилиндъра при ГМТ, като последния се приема за единица.

 

За оборотите може и да греша, но все си мисля, че електрониката ги реже на 7600, освен ако не е пипана.

 

За останалото - хех, момци, ваша си работа :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman

ше дадеш ли некво инфо за колата ако не я зимаш колко $ и искат

<{POST_SNAPBACK}>

Колата я виждам да се движи из Плевен,но не съм говорил с човека :unsure: .Имах го като идея,да я купя и възстановя,но май няма да стане :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Founder

офтопик:след 5-6 часа съм в Плевен за 3-4 денаКолегите от Плевен ако искат може да смелим по бира :angry: край на офтопика :angry:да пуснат по некое телефонче или направо на 088888 76 75 - Ангел :blink:

Редактирано от Founder

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...