Jump to content
Guest Accord6

Разход на гориво

Recommended Posts

Guest Accord6

Здравейте, колеги.На някой може да му се стори смешна тази тема, но понякога разхода ми достига до 15/100.Става въпрос за Акорд-6 2.0 типтроник.На извънградско при 100-120 км/ч разхода е около 7,5л. Като я настъпя от 150км/ч нагоре почва да харчи над 12/100. В града не пада по 13/100.Прави ми впечатление, че разхода е много променлив в зависимост от режима на каране. Въпроса ми е - до колко оборота VTEC-а работи в икономичен режим. Тъй като не винаги бързам, ми се иска да поикономисам малко бензинец

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Здравейте, колеги.

На някой може да му се стори смешна тази тема, но понякога разхода ми достига до 15/100.

Става въпрос за Акорд-6 2.0 типтроник.

На извънградско при 100-120 км/ч разхода е около 7,5л. Като я настъпя от 150км/ч нагоре почва да харчи над 12/100. В града не пада по 13/100.

Прави ми впечатление, че разхода е много променлив в зависимост от режима на каране. Въпроса ми е - до колко оборота VTEC-а работи в икономичен режим. Тъй като не винаги бързам, ми се иска да поикономисам малко бензинец

<{POST_SNAPBACK}>

Ми, знаеш ли, че твоя ВИТЕК, не е измислен за икономия, а за да върви колата!

За иконония са VTEC-E и 3 stage VTEC ( който хем върви много хем гори малко)

 

Публикувано изображение

 

Твоя е едновалков витек - 2000 кубика, 147 коня!!!

мой приятел кара такова животно, много върви ама никаква икономия не дава!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Добре де - нали идеята на VTEC-a е икономичност на ниски обороти и мощност на високи? Значи би трябвало да има някаква граница в оборотите, при която минава в неикономичен режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino
Отговорено (Редактирано)

Добре де - нали идеята на VTEC-a е икономичност на ниски обороти и мощност на високи? Значи би трябвало да има някаква граница в оборотите, при която минава в неикономичен режим.

<{POST_SNAPBACK}>

Като ускорява колата ти след колко оборота започва осезаемо да набира ??? :( Ако не ме лъжат спомените VTEC-а трябва да ти включва след 5000 оборота :( ако не 4500 , до 3000 оборота трябва да ти е икономичен режима !!! но за да изкараш или по-точно спестиш някой друг грам бензин трябва плавно да достигаш тези обороти , а не с натистат педала до дупка :D в това и се крие цялата философия на икономичното каране , да се тръгва плавно , с леко подаване на гас ( ако можеш и го позволя колата ти тръгваш с 1000 оборота ) , плавно натискане на педала и в никакъв случай натискане педала рязко и до дупка !!! Имай предвид , че на такава голяма кола разхода извънградско според мен е нормален , най-добре да стигнеш до 7/100 а в градски условия най-малко да успееш 10/100 :hondarulez: Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest koki

Tino е напълно прав.Като се има впредвид че е автоматик под 11 трудно ще я свалиш.Икономията при извънградското идва не толкова от скоростта , а от плавното ускоряване ако имаш възможност използвай по-често автопилота.При мен резултатите са подобни на твоите.С по -качествен бензин / 98 или 100/ можеш да свалиш максимум още 0.5-0.8 литра,но това е изгодно предимно на дълъг път а и бяга доста повече :hondarulez: Ако искаш прати ми ЛС с номера си като идвам към Варна мога да ти се обадя да споделим опит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Имай предвид , че на такава голяма кола разхода извънградско според мен е нормален , най-добре да стигнеш до 7/100 а в градски условия най-малко да успееш 10/100 :hondarulez:

Извънградското не ме притеснява. Само ме притеснява, че по магистралата май харчи много, а под 150км/ч не мога да си позволя да карам, че всякакви голфаджии ще ми правят снимки и да ги публикуват по форумите си :(В града ако успея да смъкна на 10/100 сигурно трябва да направя банкет по случая!!! През зимата средния ми разход се получава 11-12/100 при 60-70% градско.

С по -качествен бензин / 98 или 100/ можеш да свалиш максимум още 0.5-0.8 литра,но това е изгодно предимно на дълъг път а и бяга доста повече

Пробвал съм с 98 (Лукойл и Петрол) и 100 (ОМВ), но не забелязах някаква разлика нито в разхода нито в динамиката. Затова вече си карам само на 95. GSM-a ще ти го дам - с удоволствие бих си побъбрил ако се срещнем!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

освен че трябва да настъпваш леко, за по-голяма икономия забрави за климатик, тежкарски уредби, и естествено по-малко товар в колата :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Здравейте, колеги.

На някой може да му се стори смешна тази тема, но понякога разхода ми достига до 15/100.

Става въпрос за Акорд-6 2.0 типтроник.

На извънградско при 100-120 км/ч разхода е около 7,5л. Като я настъпя от 150км/ч нагоре почва да харчи над 12/100. В града не пада по 13/100.

Прави ми впечатление, че разхода е много променлив в зависимост от режима на каране. Въпроса ми е - до колко оборота VTEC-а работи в икономичен режим. Тъй като не винаги бързам, ми се иска да поикономисам малко бензинец

<{POST_SNAPBACK}>

Не е сме6на темата,мисля 4е разхода ти е нормален.Абсолютно си прав 4е разхора се мени според режима на каране и то осезаемо.6та успокоя малко...аз под 10/100 градско не правя хем мойта ко4инка е по-лека и 1,6cc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

а от плавното ускоряване ако имаш възможност използвай по-често автопилота

Опитвам се да ускорявам плавно, но за съжаление май с това не мога да се справя, а и нямам темпомат. Някой знае ли дали може да се сложи допълнително?

 

освен че трябва да настъпваш леко, за по-голяма икономия забрави за климатик, тежкарски уредби, и естествено по-малко товар в колата :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

M-дааа, с 2 думи, ако искам икономия, да сменя двигателя с някой по-малък и да пъпля като костенурка :blink:

 

:ph34r: За да не отварям нова тема, някой знае ли какви са максималните обороти на този двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Имай предвид , че на такава голяма кола разхода извънградско според мен е нормален , най-добре да стигнеш до 7/100 а в градски условия най-малко да успееш 10/100 :ph34r:

Извънградското не ме притеснява. Само ме притеснява, че по магистралата май харчи много, а под 150км/ч не мога да си позволя да карам, че всякакви голфаджии ще ми правят снимки и да ги публикуват по форумите си :blink:

В града ако успея да смъкна на 10/100 сигурно трябва да направя банкет по случая!!! През зимата средния ми разход се получава 11-12/100 при 60-70% градско.

 

С по -качествен бензин / 98 или 100/ можеш да свалиш максимум още 0.5-0.8 литра,но това е изгодно предимно на дълъг път а и бяга доста повече

Пробвал съм с 98 (Лукойл и Петрол) и 100 (ОМВ), но не забелязах някаква разлика нито в разхода нито в динамиката. Затова вече си карам само на 95. GSM-a ще ти го дам - с удоволствие бих си побъбрил ако се срещнем!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Относно OMW, те наскоро купиха PETROM (това е румънсия ПЕТРОЛ), с все рафинерии и т.н. Сега OMW кара бензина от там (Румънската рафинерия - която е доста стара, занемарена и ...... абе, много е зле, което само по себе си на мене ми говори и за качеството на горивата които се произвеждат там!!!) което не говори добре за горивата!!!

Петрол, пък, са собственост на НАФТЕКС, които в момента внасят горива от където си поискат!!!

ЛУКОЙЛ е БГ производител, прави що-годе добри горива, а в момента и много евтини, така, че по-добре ЛУКОЙЛ-ски горива да зареждаш!!!

На Нефтохима (собственост на ЛУКОЙЛ) цената на едро на А95Н е 1578 лв. за 1000 литра, а на бензиностанции ЛУКОЙЛ, цената на дребно за А95Н е 1.58 лв. за 1 литър, просто момчетата продават без печалба на дребно!!!

Така че - ЛУКОЙЛ!!!

ПОМИСЛИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaphod

Ми земи си дизел :lol::lol::blink: Хем бега много хем пестелив идва... Мен дизел много ме кефи с безин за да осетя такъв мощен "ритник" като настъпя газта трябва да съм поне на 3000 - 3200 об/мин... с дизела на 1800 а настъпя и веднага дърпа ( и то с 240 НМ ) :lol: Само дето не е така резачка щото не можеш да го изпъваш до 6, (7, 8) к оборота... на 4000 вече е края няма повече и на повечето дизели вече си в лютеницата дето се вика.2.0 мотода на акордите май е доста добре (доколкото знам) макар че не е на хонда :ph34r: Иначе уллтимативния мотор е 2.2 дизела който слагат на новите акорди и сивик :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Акорчето го карам от 7-8 месеца и смятам поне още 3-4 години да си го джиткам. Това за смяната на мотора бе шега:ph34r: Що се отнася до дизела, имах мерак на хондовския дизел, но не се предлага с автоматична ск. кутия. През последните 7 години съм карал само автоматик и нямам желание да минавам на механика. Следващата Хонда, която ще си купя може би ще е хибрид (Акорд или Сивик-седан) Мисля, че това е най-великия мотор - хем бяга, хем дава икономия.Темата я почнах, защото все още не мога да проумея защо се получават такива фрапиращи разлики в разхода на гориво и на какви обороти е препоръчително да се кара, за да не прави прекалено голям разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

акордите си горят доста, ако искаш икономична кола, особено в града - това е сивика!А относно автоматика - голям кеф си е, дори съм готов да си сменя бижуто за някоя запазена хонда с автомат ако изпадне, пък нека гори няколко литра в повече! :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Акорда ми е нужен като семейна кола. Жената и без това ми врънка за кола и може все пак да взема и един Сивик за да си го джиткаме из града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest koki

И аз сам на тази идея,но въпроса е дали жената ще успее да се добере до Сивика :ph34r: Акорда все пак е близо два тона няма как да не харчи а пък и как да си кротък с газта друго си е като ти залепне гърба за облегалката и тогава какви икономии какви 5 лева :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tushe

акордите си горят доста, ако искаш икономична кола, особено в града - това е сивика!А относно автоматика - голям кеф си е, дори съм готов да си сменя бижуто за някоя запазена хонда с автомат ако изпадне, пък нека гори няколко литра в повече! :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

и аз карам Акорд (не е автоматик) само че 1.8 Втек и като карам спокойно градско ми даде 9.7. С по спортно каране градско постигнах 11л/100км. Вапреки това сам много доволен защото другата ми кола е Форд Мондео 2.0 автоматик и зимата ми дава около 15л/100км Софийско градско а лятото около 13л/100км. Така че акорда си е направо икономичен.

Много би ми било любопитно да направа едно кръгче са акорда 2.0 на колегата ако се съгласи разбира се :blink:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

акордите си горят доста, ако искаш икономична кола, особено в града - това е сивика!А относно автоматика - голям кеф си е, дори съм готов да си сменя бижуто за някоя запазена хонда с автомат ако изпадне, пък нека гори няколко литра в повече! :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

и аз карам Акорд (не е автоматик) само че 1.8 Втек и като карам спокойно градско ми даде 9.7. С по спортно каране градско постигнах 11л/100км. Вапреки това сам много доволен защото другата ми кола е Форд Мондео 2.0 автоматик и зимата ми дава около 15л/100км Софийско градско а лятото около 13л/100км. Така че акорда си е направо икономичен.

Много би ми било любопитно да направа едно кръгче са акорда 2.0 на колегата ако се съгласи разбира се :lol:.

<{POST_SNAPBACK}>

еееедеее, и аз карам Мондео 2.0 16V Duratec 145кс, в града яко каране около 10-11.5 максимум, икономично и без климатроника - пада на 9л., магистрала 160-220 по километраж дава 8 по компютър. Пиша "по километраж", щото преди седмица ме хванаха със 185, а на радара показа 145 :blink: Може би и аз повлиях като стъпих яко на кучките, ама късно ги видях и надали много съм свалил:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6
Отговорено (Редактирано)

Колеги, темата я отворих не за да се хваля или оплаквам от колата. Ще си я карам такава, каквато е. Ако толкова много исках да пестя, щях да и сложа газово. Данните ги приведох просто като ориентир - прави ми впечатление, че всеки мм от натиска на педала на газта се отразява на разхода. Просто бих искал да опозная по-добре двигателя и затова ме интересува как работи при различните обороти. Ако някой има информация за графиката на мощност при различни обороти и как оборотите влияят на разхода, бих искал да сподели или да даде линк. Ровичках се из нета, но не можах да намеря такава информация

Редактирано от Accord6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman

Карай си "Кораба" и да не ти пука ,пък за града си вземи един Сивик с мотор Д15Б2 и тогава ще разбереш какво е икономичен автомобил :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Добре де - нали идеята на VTEC-a е икономичност на ниски обороти и мощност на високи? Значи би трябвало да има някаква граница в оборотите, при която минава в неикономичен режим.

<{POST_SNAPBACK}>

Като ускорява колата ти след колко оборота започва осезаемо да набира ??? :D Ако не ме лъжат спомените VTEC-а трябва да ти включва след 5000 оборота :D ако не 4500 , до 3000 оборота трябва да ти е икономичен режима !!! но за да изкараш или по-точно спестиш някой друг грам бензин трябва плавно да достигаш тези обороти , а не с натистат педала до дупка :P в това и се крие цялата философия на икономичното каране , да се тръгва плавно , с леко подаване на гас ( ако можеш и го позволя колата ти тръгваш с 1000 оборота ) , плавно натискане на педала и в никакъв случай натискане педала рязко и до дупка !!! Имай предвид , че на такава голяма кола разхода извънградско според мен е нормален , най-добре да стигнеш до 7/100 а в градски условия най-малко да успееш 10/100 :P

<{POST_SNAPBACK}>

За добра икономия на горивото не те вълува кога достига максималните си коне колата ,а те интересува въртящия момент !!! Той при всички положения е след включването на ВиТека ти , за това в случая и това не играе роля ( максималния въртящ момент е интересен при малките двигател и колко време продължава той !!! На Хонда Лого максималния въртящ момент се постига на 2000-3000 оборота и там нещата с икономията са да не караш дълго време или да не натискаш над тези обороти !!! този въртящ момент спомага и да можеш да караш на 5-та с 40-50 :P Също така за да ти дава по-добър разход е хубаво след засилката която си дал от 1-ва 2-ра и 3-та да превключиш другите предавки без подаване на газ , а подаване на газта след слагането на горната предавка и отпускането на съединителя !!! И вече там си има и другите работи , като видиш че е червено да отпусниш педала на газта , като има наклон също можеш да го отпусниш и да минеш на неутрална , и най-важното да не обръщаш внимание много на движението около тебе , защото в София движението твърдя , че е най-интензивно от всеки един друг град в България , докато в Пловдив като се влача с 50 никой нищо няма да ми каже , а тука ще са ме изяли с парцалите :D Всичко това хубаво дето го казах , но ти си автоматик и не можеш да контролираш превключването на предавките или се лъжа :P Важното е да не те дразни тромавото потегляне и бавното ускорение , ако това можеш да го преодолееш ще има резултати , но не очаквай кой знае какво :lol: аз с Шътъла , който е 4х4 1500 килца в София под 10 трудно мога да падна, но и лесно мога да кача на 15 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

...като има наклон също можеш да го отпусниш и да минеш на неутрална...

<{POST_SNAPBACK}>

златното правило е никога да не се изключва от скорост при движение

а и като си на скорост и пуснеш газта и колата не ти гори нищо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

при автоматика също си има "двигателна спирачка", която се игнорира при поставяне на неутрална скорост, но това не оказва чак такова влияние на разхода и е по-добре да не се практикува, понеже е свързано с по-често включване/изключване на скоростите, което пък натоварва и износва трансмисията :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest grizli

...като има наклон също можеш да го отпусниш и да минеш на неутрална...

<{POST_SNAPBACK}>

златното правило е никога да не се изключва от скорост при движение

а и като си на скорост и пуснеш газта и колата не ти гори нищо

<{POST_SNAPBACK}>

За автоматиците ли говориш или по принцип? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

при автоматика също си има "двигателна спирачка", която се игнорира при поставяне на неутрална скорост, но това не оказва чак такова влияние на разхода и е по-добре да не се практикува, понеже е свързано с по-често включване/изключване на скоростите, което пък натоварва и износва трансмисията :D

<{POST_SNAPBACK}>

Колегата е прав когато караш автоматик забрави за изключавнето на скоростите защото с такова изключване взимаш здравето на скоростната си кутия и за година две зависи от натоварването ще замине а тя е един вид сърцето на колите с автоматични предавки, моя съвет е плавно натискане на десния педал и нещо много важно когато превключва предавките просто я засечи на какви обороти или на какви км/ч превключва защото ако примерно от втора към трета превключва на 40-45 направи следното когато наближиш 35-40 отпусни газта и тя сама ще превключи по този начин малко по малко ще свалиш разхода но каквото и да си говорим четири предавки не са равни на пет а за извънградското повече от 100-110 забрави защото колкото и да ти е малка четвърта не е колкото нашите пети. Аз лично не бих издържал на такова каране, но ти си знаеш :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Значи аз основно си карам в режим D-4, когато колата сама си реди 4-те предавки, но понякога ми се иска да направя малко икономия и експериментирам в режим D-3 (3 предавки) и ръчен режим, при който предавките се сменят както на механична, само че без съединител:lol:Максималния въртящ момент би трябвало да е на 4800 об. Това ли ще е границата за промяна на газоразпределението? Ако е така, може би ако подържам 4500об. ще е по-икономична от 3000!Предната ми кола бе Опел Вектра 2.0 (класически автоматик) и при нея нямаше големи разлики в зависимост от стила на каране. В града си харчеше 12-13, а извън града 8-9. Дори и при скорост от 200км/ч, не гълташе повече от 10/100Хондата мисля, че е доста по-чувствителна, както в динамиката, така и в разхода

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest koki

[а за извънградското повече от 100-110 забрави защото колкото и да ти е малка четвърта не е колкото нашите пети. Аз лично не бих издържал на такова каране, но ти си знаеш

Този автоматик 100 ги вдига на втора.Повечето колеги споделиха истината по въпроса а тя е - плавно боравене с педала на газта.Наистина има нещо като икономайзер т.е. при отпускане на газта на скорост се спира /почти/притока на гориво и двигателя се върти от колелелетата.,затова няма смисъл да се дава газ и като видиш светофара да скачаш на спирачката.Тази кола я карам малко повече от четири години и повярвайте толкова си харчи,каквото и да се прави под 11-12 градско не може да се свали,а извън градското също зависи от стила -при умерено 7-7.5 при стъпка повече от 10 не съм засичал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

Значи аз основно си карам в режим D-4, когато колата сама си реди 4-те предавки, но понякога ми се иска да направя малко икономия и експериментирам в режим D-3 ...........4800 оборота..............

<{POST_SNAPBACK}>

Преди да стигнеш 4800 отпускаш педала и като превключи после пак плавно настъпваш - поиграй си малко и ще видиш че е лесно (става от само себе си с времето), а за D-3 само градско до 50-60 км/ч иначе Ламята - Спаска в резервоара очаквай и пак ти казвам не превключвай много режимите защото е кофти при един колега понеже пускаше често на N прави поне 3-4 пъти скоростите, даже ама не съм сигурен режимите е желателно да се превключват в покой на колата тоест на място :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ~P[e]Tko~
Отговорено (Редактирано)

Ха-ха-ха!!! С Колта, дето е 1.6 с още двама юнаци по над 100кг на газ държи 180 по магистралата и на баирите,без да умалява там, дето хонделката ми се предава, що си мислиш че Акорда, който е 2000сс ще се уплаши над 110км :lol: май ви се въртят из главите дъртите системи с 3-скоростни автоматици, мудни,бавни ? Разберете, че съвременният автомат в доста случаи бие по точки ръчните скорости!Оппаааа това бях Майната с ника на сина ми :D

Редактирано от ~P[e]Tko~

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

..............Този автоматик 100 ги вдига на втора.................

<{POST_SNAPBACK}>

Под втора да нямаш предвид двойката на автоматика :lol: защото ако е така това означава че ограничаваш пребключването на предавките само до втора скорост и вече ако я настъпиш можеш и 130 да вдигнеш :D ама няма нищо общо с икономичен режим на каране :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

Tko~,Mar 27 2006, 06:53 PM]

Ха-ха-ха!!! С Колта, дето е 1.6 с още двама юнаци по над 100кг на газ държи 180 по магистралата и на баирите,без да умалява там, дето хонделката ми се предава, що си мислиш че Акорда, който е 2000сс ще се уплаши над 110км :lol:

май ви се въртят из главите дъртите системи с 3-скоростни автоматици, мудни,бавни ? Разберете, че съвременният автомат в доста случаи бие по точки ръчните скорости!

Оппаааа това бях Майната с ника на сина ми :D

<{POST_SNAPBACK}>

Не казвам да си кара Хондата с 110, то вярно че е смешно такава яка кола с 120 примерно а ма му казвам как ще му гори най-малко а пък той си знае най-добре а ти колкото и да ми говориш:

 

ЧЕТИРИ = ПЕТ никога няма да е вярно и няма как да ме биеш на разход с автоматик от далечната 95 или там някаде си, че дари и ако имах само четири предавки, за съвременните съм съгласен че са много по-добри но и при тях разхода макар и незначително пак е по висок, има си технически данни ако не ми вярваш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Виждам, че темата тръгна малко в друга посока - ЗА и ПРОТИВ автоматика. Както писах по-горе - избрах си тази кола заради автоматика. Ако исках механична щях да си купя 2.2 i-CTDi. Мисля, че отговора на моя въпрос е да карам на по-високи обороти (около 4500, вместо 3000 както досега)Явно основната разлика м/у Вектрата и Акорда е в това, че Опела достига мах. въртящ момент значително по-рано (на 2600 об.) и затова режима на каране много не и се отразява в разхода на гориво.Ще пробвам малко да покарам в такъв режим и ако на някой друг му е интересно, ще споделя във форума

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

не е това отговора - високите обороти и ниска предавка винаги горят повече от ниски обороти и висока предавкаостави ги тез обороти къде ти включва VTEC-а, къде ти е макс. момент. по принцип за икономия е добре да караш до преди да включи VTEC-а ама и да включи не е чак такава голяма разликатаостави я кутията тя е по-умна от теб и знае на коя предавка е по-добре да караш. старай се да не играеш много с крака на газта, че я заблуждаваш да превключва ... абе карай си и си гледай живота, остави го автоматика да се оправя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

Прав е Магнума, но и да допълня малко - понеже автоматика ако не се кара в режим "пауър", превключва под 4000оборота, което с течение на времето влошава работата на инжекторите, които както знаем се самопочистват при каране над 4500 оборота.Това води до повишен разход на гориво, влошена работа на двигателя и т.н. Съвета ми е - или от време на време минавай на спортния режим за 50-тина км, или по-добре ползвай свестни добавки за почистване на инжекциона, което и ще ти е по-евтино :worthy: А рецептата ми за икономично каране с ръчни скорости е - карайте по-често в лютеницата :thumbs1::worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Прав е Магнума, но и да допълня малко - понеже автоматика ако не се кара в режим "пауър", превключва под 4000оборота, което с течение на времето влошава работата на инжекторите, които както знаем се самопочистват при каране над 4500 оборота.Това води до повишен разход на гориво, влошена работа на двигателя и т.н. Съвета ми е - или от време на време минавай на спортния режим за 50-тина км, или по-добре ползвай свестни добавки за почистване на инжекциона, което и ще ти е по-евтино :worthy:

А рецептата ми за икономично каране с ръчни скорости е - карайте по-често в лютеницата :thumbs1:  :worthy:

<{POST_SNAPBACK}>

Ами тази кутия (типтроник) няма спортен и зимен режим. На Векрата имаше, но там беше класически автоматик (без възможности за ръчен режим на смяна на предавките)

Както казва Magnum, кутията е доста интелигентна и понякога смъква по 2 предавки, но мисля че интелигентността и се състои в това да бяга или да "пести" двигателя когато не я ръчкаш - работи на ниски обороти ако подаваш малко газ (превключва под 3000 об.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5
Отговорено (Редактирано)

Зима лято под 12-13л градско не пада на дълък около 8-9 при 110-120 ама аз така не обичам та си е почти като градското . Вярно че са 4 скоростите ама са доста дълги , а за това кога вклучва на по горна скорост при мен над 2500оборота ако върна леко гаста дига на по горна ,пък на спортен режим като дам гас до ламарината връща 2 скорости надолу и цеди до 6900-7000 и тогава дига нагоре :thumbs1:

Редактирано от buddi5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

buddi5, когато разхода е постоянен, тогава е разбираемо - няма какво много да експериментираш. Доколкото разбирам, твоята кутия би трябвало да е класически автоматик. При мен понякога ми харчи 11 градско, а понякога стига до 15. При извънградското до 120-130 харчи 7,5-8, но след 160 май започва да гълта здравата, но и това не ме вълнува особено. Понеже повече въртя градско и обикновено и да бързам, едва ли ще стигна по-бързо при тези задръствания, исках да си изясня малко работи относно режима на работа на колата и евентуално ако мога вместо 15/100 да получа 11/100 разход.

Говоря за разлика от 4 литра :thumbs1: което доста ме изненадва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

buddi5, когато разхода е постоянен, тогава е разбираемо - няма какво много да експериментираш. Доколкото разбирам, твоята кутия би трябвало да е класически автоматик. При мен понякога ми харчи 11 градско, а понякога стига до 15. При извънградското до 120-130 харчи 7,5-8, но след 160 май започва да гълта здравата, но и това не ме вълнува особено. Понеже повече въртя градско и обикновено и да бързам, едва ли ще стигна по-бързо при тези задръствания, исках да си изясня малко работи относно режима на работа на колата и евентуално ако мога вместо 15/100 да получа 11/100 разход.

Говоря за разлика от 4 литра ;) което доста ме изненадва

<{POST_SNAPBACK}>

Да ти кажа такава икономия да реализираш малко се съмнявам , защото както се казва "козата си сака пръч" или "от пръдня боя не става" или "с трици маимуни не се хващат" просто НЕ СТАВА , който изка икиномий взема си 1.3 .Принципно колегите са прави за плавнодо подаване не гас да не се засилва човек и после да скача на спирачката е по икономично ама чак 4 литра не вярвам аз за иконолий на градско съм си взел FWпасат (дано не ме оплуят много колегите че като им знам отношението кък FW)1.9 команреилдизел 115кс малко гори а върви прилично ама не е така кефещ като бензина ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Да ти кажа такава икономия да реализираш малко се съмнявам , защото както се казва  "козата си сака пръч" или "от пръдня боя не става" или "с трици маимуни не се  хващат" просто НЕ СТАВА

Значи не става въпрос за 4л икономия, а за 2,5л преразход или 1,5л икономия от обявените заводски характеристики (градско 12,5/100). Аз просто давам факти, че разхода ми в града варира между 11 и 15. Това с плавното подаване на газ също съм пробвал, но само дето колата се движи адски тромаво, а в разхода както казваш да се отрази най-много на 0,5-1л.Май извода е "колкото-толкова". Да си бяга колата и да не създава проблеми, а с бензин ще я кърмя, колкото поиска ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

Да ти кажа такава икономия да реализираш малко се съмнявам , защото както се казва  "козата си сака пръч" или "от пръдня боя не става" или "с трици маимуни не се  хващат" просто НЕ СТАВА

Значи не става въпрос за 4л икономия, а за 2,5л преразход или 1,5л икономия от обявените заводски характеристики (градско 12,5/100). Аз просто давам факти, че разхода ми в града варира между 11 и 15. Това с плавното подаване на газ също съм пробвал, но само дето колата се движи адски тромаво, а в разхода както казваш да се отрази най-много на 0,5-1л.

Май извода е "колкото-толкова". Да си бяга колата и да не създава проблеми, а с бензин ще я кърмя, колкото поиска :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Е ТОВА ВЕЧЕ Е МЪЖКА ПРИКАЗКА ДОКАТО МОЖЕ КАРАМЕ ТАКА А ПОСЛЕ ЩЕ МУ МИСЛИМ КАТО МУ ДОИДЕ ВРЕМЕТО .В КРАЯ НА КРАИЩАТА КОИТО ГО Е СТРАХ ОТ МЕЧКА НЕ ХОДИ В ГОРАТА И С БЕНЗА Е ТАКА КОИТО ИЗКА МАЛЪК РАЗХОД ВЗЕМА СМАРТ 0.6кубика 31кс. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Furious

Колега аз карам Акорд 2.0 6 генерация , ръчна скоростна кутия . VTEC-а се усеща че включва някъде около 4500оборота. Правил съм си експерименти ,ако я караш до към 4000 оборота харчи към 9.5 градско настъпваш ли нагоре харчи 11,5-13

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...