Jump to content
Guest edikoisi

ПАК ВАПРОС

Recommended Posts

Guest edikoisi

ЗНАМ 4Е ВЕ4Е ВИ ЯДОСВАМ АМА КВО ЩЕ СТАНЕ АКО СВАЛЯ МАХОВИКА И ГО ДАМ НА СТРУГАР ДА МИ СВАЛИ НЯКОЕ КИЛО ....ПОСЛЕ ДА ГО ДАМ НА БАЛАНС .....КАКВИ ПРОБЛЕМИ МОЖЕ ДА ИМАМ БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

Аз лично незнам как се свалят кила от маховици на струг, нито дебелината на диска можеш да нарушиш, нито диаметъра, защото е със зъбци на които се зацепва стартера (ако искаш можеш да ги махнеш и да палиш почти като Шумахер само че с манивела). Каквото съм виждал в интернет от фирми предлагащи тунинг на силовото предаване, техните маховици са надупчени (с отвори) на определени места и са от леки сплави. А ако искаш да го дупчиш трябва внимателно да видиш къде контактува предавателния (феродовия) диск с маховика. Късмет!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

МИ АКО ИСКАШ ДА ТИ ПРАТЯ СНИМКИ КАК СЕ СВАЛЯТ КИЛА НА СТРУГ... САМО ДАИ МАИЛ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

МИ АКО ИСКАШ ДА ТИ ПРАТЯ СНИМКИ КАК СЕ СВАЛЯТ КИЛА НА СТРУГ...

САМО ДАИ МАИЛ

<{POST_SNAPBACK}>

dancing_niki@mail.bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

сега че ти кажат как летели маховици и по добре не барай там

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

ми се нещо трява да се пипа ....... :wub:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

сега че ти кажат как летели маховици и по добре не барай там

<{POST_SNAPBACK}>

хахахаха

 

Аз обаче искам и малко да се поправя. Колегата edikoisi ми прати снимки на престърган маховик и видях, че е напълно възможно, не че съм на 100% съгласен на този вариант, но го подкрепям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Хм.По-добре не пипай там.Полза има,но с нарушаването на якостните характеристики на маховика трябва да се внимава.Още повече това е кола,която караш всеки ден нали?Има много неща за пипане преди да опреш до маховик-всичките ли си ги направил? :wub: Що не почнеш с генерацийка и система за студен въздух(Cold Air Intake Kit).После туряш едно свястно чипче и какво му трябва на човек.Ще си я караш така по-живо,по-здраво много хил. километри.В крайна сметка каквото и да решиш-УСПЕХ :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Прочети тая тема,цялата.Ще ти се разяснят нещата,има и научни обяснения с формули.Колегите са написали всичко необходимо по темата.http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.ph...der=asc&start=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

и като излети маховика и мине през кожуха на скоростите и те разполови на две има ли кой да плаче за теб?ако има не го прави . :wub:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Вземи посушай колегите... в някои състезаня регламента позволява стъклопластов екстериор и дори алуминиеви рамки, но пък задължават фабрична/стоманена стена между теб и мотора.... просто не искаш да знаеш какъв ще е ефекта ако счупиш маховик на високи обороти. А като го олекотиш, по мойте сметки няма да изкараш нищо друго освен добро развъртане на празен ход, по-кратък живот на двигателя и по насечена работа на последния :hondarulez:вложи си парите и времето в нещо по-смислено :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Има полза,не че няма но аз ползвах фабрично по лек маховик от 1.5 двигател.При отнемане на материал от стругар после доста трудно и неточно се балансира и започват проблеми с вибрациите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

трябва да сменя съединителя за това питам и бес това ще разглобявам но явно и там няма да пипам....ок все пак благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

трябва да сменя съединителя за това питам и бес това ще разглобявам но явно и там няма да пипам....ок все пак благодаря

<{POST_SNAPBACK}>

не разбра ли че в бг тунинг не вирее :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

ZnipeR,защо да не вирее,какво да му отговорим на колегата.Да свали главата колкото му е на сърце,да сложи грамофонна плоча за маховик и да се надява да е уцелил печелившата формула.Слаба му е колата ли какво,или се чуди как да я счупи.Еми консултирай го щом си експериментирал как да си направи колата "Супер-1600"Какво повече искате от тоя двигател незнам,работете по електрониката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

има доста какво да се изкара още, виждал съм наживо маховик дето прилича на зъбчатката на веригата на колело и чак венеца е заварен за него че нема место къде да легне и пак не излетя аз не бих олекотил чак толкова, но нещата са навързани от тук 5 коня от там 2 от другаде 8 като се саберат нещата виждаш че малко по малко си постигнал много, а всеки мисла че се стреми да му тръгне повече колата или поне 60% от форума

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

На Пунто Супер-1600 маховика е 15мм.дебел,но задължително се сменя на всеки 300 състезателни км.Значи трябва да имаш доста части и даже и някой друг двигател резервен.И тия коне не ги натрупвайте така,от тука 5 от там 8,за филтър 6 и те станали 200.Състезателно Саксо,от 122 к.с. фабрично беше "напомпено" до великите 85к.с от доработки без умисъл.Доста смях падна.Състез.Корса 2.0-8v,със състез.бутала,много намалена камера,леки биели,състезат.електроника,валове и пружини Шрик на 312 градуса,много по големи дюзи,променена охладителна система и куп още преработки и разход около 40/100 в състезателен режим от серийните 115к.с. се повиши мощноста и на 142 к.с.Да знам че е Опел,но за него има много специални части,и пак виж какъв е ефекта и тоя двигател се ревизира през 3-4 състезания,а на хондата с части "направи си сам" незнам дали няма да е с отрицателен ефект.Та затова ви казвам те хората са изсмукали много повече от останалите производители,но вие все посягате към резерва на двигатела,предназначен за по дълга експлоатация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

абе всичко това са глупости има други вариянти за вдигане на коне,електроника ,колектори и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

приятел мисла че си слушал доста састезателни пословици, ама немаш голям личен опит, аз си знам аз кво съм правил, тиа дето с тиа неща ми ги изброи откъде да знам че знаят как се регулира вал и кви простотий са правили още? 2.0 8в опел без вал знаиш ли кво сме го карали да прави да не казвам че 16 не го може, а ти чувал ли си някой да пали втек мотор с зацепен втек от 0 оборота, е ако не си чувал аз и тва съм правил :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

абе всичко това са глупости има други вариянти за вдигане на коне,електроника ,колектори и др.

<{POST_SNAPBACK}>

лелеее, момчета когато не сте прави нема си замалча

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

На Корсата има графика на Дино стенда а поне Златков вдява от реглаж на Опели ние ако не можем,имам и филм на писта бургас,мога да ти го пусна да го гледаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

На Корсата има графика на Дино стенда а поне Златков вдява от реглаж на Опели ние ако не можем,имам и филм на писта бургас,мога да ти го пусна да го гледаш.

<{POST_SNAPBACK}>

приятел разбери че не се заяждам, ама вие всичко отричате

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Не съм си помислил че се заяждаш.И му казах на колегата че съм слагал по лек но от 1.5 двигател.На 1.6v-tek ферофовия диск е 220мм.да потърси някой фабрично по-лек на 220мм.на 1.6-16 е 200мм.Ако иска и да си го стругова негова си е колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

много се 4удя ама маи ще сваля поне кило......незнам от какво мога да сложа ...искам да направя 400м под 15 сек

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

отричането си има своето обяснение. Колегата може много да си олекоти маховика.... просто е опасно и ако му кажем да свали колкото може, после ние ще сме виновни.Освен това, маховика е 1-вото по важност нещо в двигателя поглъщащо нежеланите вибрации... 2-рото е демпфера от другата страна на вала.Чисто теоритично, от олекотяване на маховика, почти няма покачване на въртящия момент. Ефектът от по-бързото развъртане лъже хората да си мислят че двигателя някак си е станал по-мощен. Определено сумарната маса за развъртане е по-малка, но сравнено със съпротивлението на колелата и скоростната кутия, ползите вобще не са толкова големи.Състезателите го правят.... естествено, те гонят и последното конче, но и при тях никой не гони двигателя да издържи 100 000км какво остава за повече.Перфектния маховик е Лек, но и в същото време е много жилав и здрав... и няма нищо общо с фабричния. Да не говорим че и като е направен от по-меки и жилави сплави, възможността да се разцепи е по-малка.Едикойси, олекоти си маховика, но не прекалявай и задължително го прави при майстор, който ще си свърши работата добре.... човек на когото вярваш че ще го балансира добре. Незнам как ще балансирате вала и маховика. Аз само като си го помисля и се отказвам. просто не е за мен тая работа. Не миля че дори състезателите правят динамичен баланс.... това сигурно само в по-големите и заможни отбори го има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

олекотяването на мотора е свързано с някой неща които трябва да се направат по купето за да има ефект, а той е голям. ако искате по някой въпрос за мотора ноу хау питайте ,а "инет" с теб си говорим по телефона за инсталации защото върша работа на приател и не се занимавам с това, иначе съм резал колянов вал с 1 см и кво ли не още което малко хора са правили

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest triegger

Едикойси, олекоти си маховика, но не прекалявай и задължително го прави при майстор, който ще си свърши работата добре.... човек на когото вярваш че ще го балансира добре. Незнам как ще балансирате вала и маховика. Аз само като си го помисля и се отказвам. просто не е за мен тая работа. Не миля че дори състезателите правят динамичен баланс.... това сигурно само в по-големите и заможни отбори го има.

<{POST_SNAPBACK}>

Бланс машината наподобява средноголям струг.Вала и маховика/монтирани един за друг/ се поставят между центри на машината след което се развърта на определени обороти.Има на машината стрелкови индикатор който отчита в кой момент и каде има биене.След като спре въртенето на вала се върти лекичко на ръка до достигането на показванията на стрелката.Срещу белег на машината се явява точката от която трябва да се отнеме.Отнемането става без да се сваля вала от машината.Процедурата се повтаря докато се постигне нулево биене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Взех си алуминиев маховик. Не ми вдъхва доверие бай пешо дет праи маховици на бегачките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaphod

Да има неща в колите ни които може да се подобряват, но има такива които е обидно за този който предлага промяната... толкова е безмисленоХората си променят моторите, правят какви ли не неща които са яки и наситина ако се напрявят кадърно променят нещата в положивтелна посока-----------------------------------Сценарий 1)Аз съм инженер в Хонда.Седя и си говоря с колега:- Абе вече като сметнахме натоварването ма маховика аре да земам да му сложим 5кила метал още! А? Кво ще кажеш?- Ти луд ли си? От къде на къде, пропиляхме 1.5 месеца да се занимаваме с това да го наоправим най-лек доколкото в възможно и да издържа натоварванията...- Е да де, ама все накой гениален балканец така и така ще го пили на струг! Дай да не ни съдят да го направим по-дебел - кво като стане тежък, другите няма да знаят кво е да е лек... кво ти пука..И така - колко вероятно ти се струва подобно нещо да се е случило???????????????????????????????????????Аз ще ти кажа : 0 (и това не е о, като в "облак", това е нула - Н-У-Л-И-Ч-К-А)....Друго не знам - не е моя работа да ти го казвам ама лепни си една лепекна на задното стъкло "пътя не е космос" земи си известна немска кола и пили ко щеш не маховика - буталата пили - твоя стругар със сигурност ще ги пипне по-добре, "той е състезателче" Мацай колата лилава и бегай!Никак не се кефя на майстори дето "слагат в малкия си джоб целия рисърч сентър на Хонда" - защот със сигурност ако пипнат и поизпилят и променят някои основни характеристики на коата си ще я подобрят....Да има неща в колите ни които може да се подобряват, но има такива които е обидно за този който предлага промяната... толкова е безмисленоХората си променят моторите, правят какви ли не неща които са яки и наситина ако се напрявят кадърно променят нещата в положивтелна посока

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon
Отговорено (Редактирано)

Колега, по принцип си прав, но има и нещо друго заради което маховика на сток автомобила е ниастина малко по-тежък от необходимото и то е двигателната спирачка. Когато се конструира един автомобил, той не се оптимизира само да върви на макс., а и да е надежден при управление и всички останали изисквания с които трябва да се съобрази като излиза на пазара.Когато маховика се олкекоти, се разваля именно ефекта на двигателната спирачка, но това един драг рейсър обикновено не го вълнува. Аз съм мислил по въпроса и съм решил, че не искам да си пипам маховика на двигателя. Риска е другата причина, все пак мотора е изчислен с този маховик и не си струва да се разваля. Има както каза много други неща, които могат да се променят, за да върви повече автомобила :thumbs1:

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

на двигателната спирачка лекия маховик не пречи почти изобще.идеята на маховика е да запазва някакъв момент. той идва като съпротивление както против бързо развъртане, така и против бързо 'увяхване'прави колата по-лесна за каране из града, на ниски предавки - колата не подскача при всяко подаване/връщане на газта.по-лесно се тръгва, понеже енергията, акумулирана в маховика се добавя към въртящия момент на двигателя, който е доста малък на ниски обороти - и колата тръгва по-лесно, по-трудно е да я изгасиш. това е основната причина на големи маховици. и наистина този разговор между инженерите е напълно възможен но на друг неразбираем език, който за нас е все едно се карат.когато колата е излязла на първи тестове из града, нищо чудно тестващия да се е върнал и да е казал "слагайте още 5 кила на маховика, че трудно се кара из града"още тежкия маховик адски много стабилизира празния ход. палил съм двигателя на москвича без маховик (има манивела за целта :thumbs1:) и първо, че адски трудно се пали, и на както си работи на 1500 оборота, и умира момента! И се тресе адски, цялата кола подскача като на бронксово шеви. Слагам маховика, и на 800 оборота мърка като коте, цигарена кутия слагам на капака на филтъра и не пада!тежкия маховик между другото помага и зимата, увеличава сцеплението на гумите. Не само защото им тежи :devil:просто като дадеш газ, и за момент гумата ако стъпи на лед - и приплъзва и двигателя се форсира. но тежкия маховик ще го спре да се изфорсира бързо и силно, разликата в скоростите на гумата и пътя ще бъде по-малка и по-бързо ще зацепи превъртялата гумаТака че маховика се пипа. както се пипат и гумите - кой кара с оригиналните тенекиени 13"ки?Но най-добре да се купи от известна фирма специално балансиран маховик за конкретния модел автомобил. Или както Хронос каза, да се сложи оригинален маховик от друг модел (че защо не и марка), който е по-лек.Ето, на D блоковете маховиците са взаимозаменяеми. На В сериите двигатели също.Наистина е важно да се играе на сигурно. Първо защото маховика акумулира доста енергия, достатъчна да разпори цялата кола на високи обороти, ако се откачи. А е и натоварен елемент, част от групата на съединителя. не само натиска е голям, но и триенето огромно - през него минава цялата мощ на двигателя. При приплъзване температурата му се увеличава доста - и трябва да има "маса" да поеме това натоварване. Докато едно изтъняване не дава гаранции за запазване на якостта на детайла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4
Отговорено (Редактирано)

Иво дай си бележника :thumbs1:

Редактирано от Dragi4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

Така че маховика се пипа. както се пипат и гумите - кой кара с оригиналните тенекиени 13"ки?

 

аз бре- аз карам с тенекиини капли!!!:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaphod

Да разбирам каква е идеята не казвам че не мога ра се сетя защо, а по-скоро че ефекта е доста спорен и отново зависи от малко сметка...Защо?Инертността която има маховика сте прави че забавя реакцията на мотора, това не може да не етака защото енергията нужна за ускорение (или забавяне) което е същото, изисква количество сила която трябва да се приложи.От друга страна ако разгледаме двигателя като една инертна система маховика има и други роли. Например в един 4 цилиндров мотор когато сместа се възпламени в горната мъртва точка, налягането се покачва рязко, управнява се натиск върху буталото, което започва движението си надолу, горенето в цилиндъра продължава... максималния силата на натиска на буталото се трансвормира във въртящ момент (всеки занае как) този въртящ момент е една крива ( за един конкретен такт на мотора) която има максимум и минимум. Максимума се достига точно след възпламеняване и се подържа така в почти максимум докато буталото измине около 40% до 60% от пътя си надолу (това варира много в зависимост от компресията е цилиндъра, радиуса/височината на цилиндъра който описва хода на буталото).И така, във момента когато въртящия момент е най-голям част от силата се губи за ускорение на тежкия маховик, в по-късен етап тази сила не връща обратно в мотора, в момент когато въртящия момент генериран от този цикъл за който говорим стане най-малък - това са нивата до долната мъртва точка!!!Какво става тогава - когато буталото приближи долната мъртва точка почти цялата смес е изгоряла, силата на натиск от разширяването е спаднала в пъти, но това не е вичко, меканизма на предаване на линейна сила във върящ момент има малки недостатъци - когато буталото в близо до доолна мъртва точка (ДМТ) линейната сила вече не е перпердикулярна на окръжността която описва коляното на коляновия вал. В този случай голяма част от силата се губи не във трансформиране във върт. момент, а като напрежение на коляновия вал спрямо опорните лагери!!!И тгака - не стига че в този момент има много по-малко линейна сила, но на всичното отгоре голяма част от нея се губи безцелно!Товага е нужна помощ, трябва ни върт. момент в чист вид който сме генерирали в момент в който сме имали излишк от него, този в. момент е съхранен и сега може да се върне към общия върт момент на мотора. Освен равномерна работа това има и друго предназначение. А именно: в момента когато голяма част от силата се трнасформира не във полезен върт. момент а във безполезен и вреден натиск върху опорните лагери на коляновия вал, ние прилагаме акумулуран върт. момент от по-ранен етап от цикъла което намалява отрицаетлния ефект.Освен това в този момент е нъжна мощност на мотра - защото обратния процес се формира в цилиндъра който по това време компресира! Там е нужна много която да се трансформира от върт. момент обратно в линейна сила за да се извърши адекватно компресията!!! Това е само пример как малките неща водят до поголеми.Знам че тези неща са ясни на хората във форума, и съжалявам ако досаждам с сълги постове, просто исках да опища че не съм някакъв "анти-модификации" сектант :devil: , просто сматам че нещата трябва да се обмислят :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

приятел когато искаш бегачка доста неща се променят, има едно нещо по колата което се променя след олекотяване на въртящите части в мотора, но аз няма да ти го кажа ако имаш мозък, а по горното не си го преписал помисли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaphod

Не нищо не съм преписвал, егати да се правя на някъв дето не съм няма сми, + тва тва дето напсисах не е наистина нищо особено, просто се сетих за това да дам пример както казах...Но нещо не можах да разбера въпроса ти :D имаш предвид - нещо се променя като краен показател (един вид резултат от интервенция) или имаш предвид че още нещо трябва да се промени за да се анулират част от негативите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

...нещо се променя като краен показател (един вид резултат от интервенция) или имаш предвид че още нещо трябва да се промени за да се анулират част от негативите?

<{POST_SNAPBACK}>

абсолютно, примерно не вярвам човека да иска да кара планинско. за равни терени абсолютно че олекотения маховик помага но си има своите особености на каране примерно ускорение от 80-120 на 5 та ще ти падне, но на мен не ми трябва този показател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaphod

Ами да - съгласен! Не бях зацепил нещо че ти се опитваш да постигнеш конкретен резултат в конкретен показател... мислех си че исхаш общо подобрение (по малко навсякъде)...Та за това е така, с лек маховик ще можеш са разгърнеш обороти много по бързо, но кривата на въртящия момент ще е "назъбена" което значи че няма да можеш да го прилагаш с постоянна сила върху колелата скоростната кутия, а от там и еластичноста малко ще падне, но ако наситина искаш бързото разгръщанне на обороти - тогава вече си знаеш какво правиш наясно си с + и - го правиш щото искаш точно това.Така че може би дължа някакво извинение - да! Съжалявам, просто разбрах друго нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR
Отговорено (Редактирано)

има още разни нещица които оправят проблемите но вече колата става за писта само

Редактирано от ZnipeR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...