Jump to content
Guest shestia

Аеро джанти !?

Recommended Posts

Guest shestia

Здравейте, тия дни попаднах на една интересна информация. В момента се чудя какви джанти да си сложа за лятото и разбрах от един приятел, фен на сааб, че при тях на новите модели им слагат аеро джанти, на които лъчовете са им във формата на перки които завихрят въздух и охлаждат спирачките. Като се замисли човек това звучи адски логично, а също и практично. Някой колега дали не знае нещо повече по въпроса, че ще е интересно!? :hondarulez::thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

Аз все си мислех, че повечето алуминиеви джанти също изпълняват тази функция :hondarulez: Става дума, че като цяло логиката е следната:

През лятото е по-добре да си с ляти джанти:

-по-добър потока на въздух към спирачките

-по-красиво е :thumbs1:

 

През зимата е по-добре да си с метални джанти и тасове:

-предпазват спирачките от постоянните набези на киша, сол и кал

-металните джанти са една идея по-здрави от алуминиевите

-в общия случай металната джанта за един автомобил е по-тясна от алуминиевата такава. Повечето хора през зимата минават на по-тесни гуми, за които и по-тесните джанти са по-добро решение, вместо да ги разкрачат на по-широките алуминиеви джанти

-изключение от това правило са алуминиеви джанти с по-затворен дизайн, които също са подходящи за зимни условия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia

Ок, но става въпрос лъчите на джантата да са направени така че да завихрят максимално въздуха навътре към дисковете. За повечето лети джанти се обръща внимание на добрия вид и впечетленията които остават в оклните при движение на автомобила с 7.5 км/ч, а вече оттам въздухът който минава през колелата при по-висока скорост е добре дошъл за спирачките. Просто ми е интересно доколко може да се оптимизира чрез лети джанти едно такова завихряне и охлаждане на спирачките! :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

смятам, че ако толкова завихрят въздуха, то ще имат голямо въздушно съпротивление при висока скорост и ще папкат много гориво :censored: По-скоро ЛДЖ имат друго предимство - алуминият е добър проводник на топлина и така лесно поемат и отдават топлината от главините, барабаните и съответно спир. апарати и дискове, прикачени към тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia

Ми то и на мене ми е леко страно как сааб са сложили на техните коли нещо такова, а друг да не се е сетил. Трябва да поразгледам в сайта на сааб да видя какво точно предлагат и каква е тази екстра.Между другото ми направи впечетление че имат сега нов спортен модел с 2.8 24вала FOHC! :censored: И това ще да е някаква шантава работа(поне аз не съм запознат много с 4 OHC-та), но е друга тема! :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

...24вала FOHC! :censored:

<{POST_SNAPBACK}>

Чак 24 няма да са, ама 4 :o Пък и кое му е странното? Някой V образен двг. с по 2 вала във главите :blink:

 

Относно джантите и на мен мнението на майната ми се струва най-разумно, макар че и то е само суха теория. Иначе, ако тия джанти духат (вкарват въздух под колата), то скоростта и дебита на вкарания въздух ще е зависим от скоростта на движение - или с 2 думи, колкото по-бързо караш, толкова по-слабо ти е прилепянето, което хич не ми се вярва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Не се чуди много - 1 глава (редови мотор) 1 или 2 вала. 2 глави (V образен или боксер мотори) 2 или 4 вала - това е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Не са открили топлата вода от Сааб.Ето така изглеждат джанти които завихрят въздуха към спирачния апарат.http://picvalley.net/show.php?2006/03/06/3...c5db24fd521.jpghttp://picvalley.net/show.php?2006/03/06/5...04d9939364a.jpgА тоя модел е направо като вентилатор.http://picvalley.net/show.php?2006/03/06/5...3d58e1ad9b9.jpgНай вероятно се монтира нещо подобно но с модернизиран дизайн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

и аз така си мисля :censored:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia

Didko, имах предвид вентила, 24 вентила :censored: Hronos, много яко, значи наистина го има този момент с търсенето на по-добро охлаждане. Като гледам обаче тези които са ги сложили на състезателния автомобил, за лятото май не сам много подходящи - в случая значи да не се отклонявам много ами да гледам визуално как са :blink: , а практични ще търся зимата! :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

тези на хронос са най-ефективни, въпреки че може да изглеждат най-грозни, като улични шахти дето някой се беше изказал - но те действат като турбина, центробежен вентилатор, и изхвърлят въздуха от вътре навън от колата.такива коли принципно имат и въздуховоди закачени за спирачките да вкарват студен насрещен въздух. а първо дисковете и после джантите го изхвърлят.ако джантите вкарват въздух отвън ще стане манджа с грозде. и както Дидко каза, при висока скорост направо ставаш хоувъркрафт и отделяш от пътя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

тези на хронос са най-ефективни, въпреки че може да изглеждат най-грозни, като улични шахти дето някой се беше изказал - но те действат като турбина, центробежен вентилатор, и изхвърлят въздуха от вътре навън от колата.

такива коли принципно имат и въздуховоди закачени за спирачките да вкарват студен насрещен въздух. а първо дисковете и после джантите го изхвърлят.

 

ако джантите вкарват въздух отвън ще стане манджа с грозде. и както Дидко каза, при висока скорост направо ставаш хоувъркрафт и отделяш от пътя!

<{POST_SNAPBACK}>

Абсолютно си прав, скоростта на въздуха под колата е по-висока за сметка на налягането, а джанти да вкарват въздух към апаратите е напълно излишно и абсурдно. Обърнете внимание на формулите какви въздухозаборници имат на предните колела, а джантите изхвърлят или подпомагат излизането на затопления при спирането въздух. Подобно е и при автомобилите, няма смисъл да вкарваме въздух към колата откъм джантите понеже от двигателя се отделя достатъчно топлина и целта е да се отървем от нея, а не да я задържаме. Определено и алуминия има по-висок коефициент на топлопреминаване от стоманата, а и е по-лек и не товари лагерите и главините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia
http://if.fotovisia.com/r.php?d_id=10711Ето и снимка на сааба за който ставаше дума на салона в женева и естествено джантите. Hronos, тия са по-добри на вид от твойте канализационни шахти :unsure: , а ако вършат и същата работа ще е екстра! :tongue1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Еййй, те голяма работа сътворили тия от Сааб бе! Мамка му, те ли се сетиха първи да си направят джантите като вентилатори? :unsure: Колата си я бива, ама ако това с джантите е иноваторство... ;):tongue1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia

E сега ако кажеш и откъде да намеря такива, хем да изглеждат добре, хем да са по-навоторски :unsure: , това с иноваторството беше сърказам нали!? :tongue1: Между другото този въпросния сааб аеро Х бил с много екстри, двигателя е би турбо в-образен над 400 коня и върви с водка(алкохол), а ако се вижда добре на снимката колата е едновратка, в смисъл стъклото е цяло и колега Didko ако искаш се пробвай да отгатнеш как иноваторски се отваря. Подсказвам - не се влиза през багажника! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

Shestia, аз мога ясно да различа лявата врата на колата... аз ли греша или си има врата? :tongue1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum
Отговорено (Редактирано)

Еййй, те голяма работа сътворили тия от Сааб бе! Мамка му, те ли се сетиха първи да си направят джантите като вентилатори?  :tongue1:

Колата си я бива, ама ако това с джантите е иноваторство...  :unsure:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.kraneland.com/images/slr.JPG Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest VTEC Inside

А някой да се загледа на въпросната кола от женева че джантите изкарват въздуха навън а не го вкарват към спирачките :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia

Shestia, аз мога ясно да различа лявата врата на колата... аз ли греша или си има врата?  :hondarulez:

<{POST_SNAPBACK}>

E вгледай се по-добре, нали се разбра на снимката че стъклото е цяло(тоест няма греди които да го разделят на предно и странични). Ако се отваряше лявата врата, тогава щеше да е трудно защото шофьора трябва да се навежда под стъклото и така да излиза от колата :bounce: , а ако си купиш кола за тия пари едвали ще искаш да се навеждаш за каквото и да било. Виж тука http://www.saab.co.uk/microsites/aero_x/co.../07-85016eu.jpg

 

Красота! :ebanjeee:

А някой да се загледа на въпросната кола от женева че джантите изкарват въздуха навън а не го вкарват към спирачките :drunk:

<{POST_SNAPBACK}>

Това вече го оточнихме, аз нещо не бях разбрал като хората! :balloon:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...