Jump to content
LyDu

Реферат на тема "Хонда"

Recommended Posts

Имах да правя реферат и си избрах темата "Honda Motor Company".Реших да го споделя с вас като по синтезиран вариант на източниците от интернет.Дано ви хареса, ако има неточности се извинявам и моля да бъдат отбелязани за да ги поправяСойчиро ХондаСойчиро Хонда е роден 1906г. В централна Япония, най големият от девет деца. Неговият баща поправял велосипеди и Сойчиро бил възхитен от неговара работа. Този естествен интерес към механиката и машините бил повишен значително когато на девет години видял за пръв път Model T на Ford. Решавайки, че иска да се занимава с автомобили Сойчиро започнал работа като чирак в Токийски гараж след като завършил училище.Той искал да строи и да се състезава със собствени коли, спечелил няколко състезания преди кариерата му да бъде прекъсната когато почти загива по време на All Japan Speed Rally през 1936г. Като утешение неговата средна скорост този ден (75 mph ) останала Японски състезателен рекорд почти 20 години.През 1937г. Той започнал самостоятелен бизнес снабдявайки военните с бутални пръстени, като заедно с това учил металургия, за да може да снабдява и Toyota, които държели 40% от неговата копания.Очаквайки период на нестабилност и несигурност след войната той продал останалата част от компанията си на Toyota и прекарал година в правене на саке и „клатене на краката си”. Колоритен човек по характер и облекло Сойчиро смятал, че нестандартността е основно качество за един художник или новатор.През Октомври 1945г. Той създава Технически Институт за Проучвания – Хонда, който две години по късно става Honda Motor Company. Сойчиро Хонда бил изключително горд, че неговият завод работи по начин при, който властта отива при интелигентните хора.Лично тествайки моделите до 65-годишна възраст, Сойчиро настоявал, че президенството трябва да бъде придобито на базата на заслугите. След оттеглянето си той се отдава на Honda Foundation, чиято основна цел била да хармонизира технологията с екологията. Освен това служи като вице – президент в Токийската Търговска Палата и Японската Асоциация на Автомобилопроизводителите. Соичиро Хонда е първият азиатец, включен в американската “Автомобилна зала на славата” (U.S. Automotive Hall of Fame).Той умира през Август 1991г.на 85г. оставяйки жена си Сачи, един син и две дъщери.История на фирмата „Honda Motor Company”На 22-годишна възраст Хонда се връща в родния Хамамацу и основава свой малък бизнес в същата сфера. През следващите две десетилетия предприемачът Соичиро Хонда трупа опит, но и осъзнава недостатъчния си управленски потенциал. За тази цел той се обръща към най-верния си приятел Такео Фуджисава и му поверява правлението на Honda Technical Research Institute Company, която основават заедно през 1946-та, за да произвеждат малки по капацитет мотоциклетни двигатели. До март месец на следващата година вече е в ход производството на 50-кубиков двигател, а на 24 септември 1948 година Хонда и Фуджисава слагат началото на Honda Motor Company, Ltd.. Това, което ще се превърне в империята, позната ни днес, започва само с мотивация, амбиция и малко над 3000 щатски долара капитал. Още в годината на своето рождение Honda Motor Company, Ltd. проектира и пуска в продажба завършени мотоциклети от най-лекия клас. На този ранен етап проличават находчивостта и решителността на Соичиро Хонда, който собственоръчно дистилира терпентина, захранващ двигателите на първите няколко Хонди, понеже бензинът бил силно дефицитна стока в следвоенна Япония. В периода между 1950-1960-та Honda експериментират, докосват финансовото дъно неведнъж, но съумяват да излязат крайни победители. Двамата приятели остават верни един на друг и докато умелия финансист Фуджисава опазва компанията от банкрут, то гениалността на Хонда допринася за нейното развитие. Принос в тази посока има и един по-специален мотоциклет, рожба на немската инженерна мисъл - NSU Max. Японците не губят време да го „осиновят", с което дърпат години напред в развитието си, бързо догонвайки своите сънародници от Kawasaki и Suzuki. По същото време паралелно с Honda Yamaha също върви по своя път на развитие в мотоциклетната индустрия. През 1949г. на пазара се появява първият мотоциклет на “Honda Motor Co” - ”D-TYPE”, наричан още “The Dream”, с двутактов двигател, през 1952г. се произвежда първото т.нар. “CUB” (зверче) “F-TYPE”. Производството му достига 6500 броя на месец, което било 70% от пазара на двуколесно МПС в Япония.1959г. е продаден първият мотоциклет на “Honda Motor Co” в САЩ. През същата година фирмата дебютира и на европейския пазар с представянето в Амстердам на модела “C72 Dream”. „Honda racing team” участва на състезанието “Isle of man TT race” и взима шесто място при 125 см3. За първи път през 1963г. фирмата участва на “Formula 1 Grand Prix”, а 2 години по късно през 1965г. Хонда записва първата си победа на “ Formula 1 Grand Prix” в Мексико. 1967г. започва производството в новия завод на “Honda Motor Co” в Сузука. Моделът “Civic” дебютира 1972г., а година след това е определен за автомобил на годината.Същата година Соичиро Хонда и Такео Фуджисава напускат управлението на “Honda Motor Co”. Неин президент става Киюши Кавашима.Сешания президент на фирмата е Такео Фукуи. Капиталът и за до 2008г. е ¥86 милиарда, нетните продажби ¥12,002,834 милиона (за 2007г.), а броя на служителите наброява 178,960 за 2008 г.Стратегии и иновации на „Honda Motor Company”Хонда излиза на американския мотоциклетен пазар през 60-те, още като малка компания. Историята на малката фирма – производител, завладяла пазар, вече окупиран от утвърдени марки, е предмет на академични спорове и поражда няколко теории, обясняващи огромния й успех. Първата теория е поставена през 1975, когато британското правителство възлага на Бостънската Консултантска Група (Boston Colsunting Group, BCG) да проучи причините за срива на британските производители на мотоциклети пред японските конкуренти. Докладът посочва, че японските производители (в това число и Хонда) продават огромно количество продукция, печелят от ефектите на разрастване на производството и изпълняват дългосрочни планове за развитие, докато британските фирми не инвестират достатъчно в развитието на бизнеса си чрез увеличаване на количеството продажби или продуктовата си гама.Втора теория е развита през 1984 г. от Ричард Паскал (Richard Pascale) след интервю с изпълнителния директор на Хонда относно навлизането им на американския пазар. Противно на първата теория за развитие чрез минимални разходи и големи мащаби на производство, Паскал твърди, че успехът на Хонда е история на „грешни прогнози, инициатива и учене в движение“, т.е. Хонда успява благодарение на адаптивността и упоритата работа на персонала, а не на дългосрочни стратегии. Пример за това са прогнозите за завладяване на пазара на големи мотоциклети над 300 cc - персоналът харесва скутерите, с които се придвижват из базата си в Сан Франциско, и Хонда изоставят тази идея, за да пробият със Supercub.Най-новото обяснение за успеха на Хонда е на Г. Хамел и К.К. Пралад (Gary Hamel и C.K. Prahalad) от 1987 г. Двамата създават теорията за ключовите предимства на фирмата, като ползват Хонда за модел. Те обясняват как Хонда се възползват в максимална степен от фокуса си в производството на двигатели и задържането им като световен лидер в областта. Като цяло, навлизането на Хонда в американския пазар на мотоциклети се преподава като пример в много университети по света. Хонда има традиция да изпреварва конкурентите си с новости в моторната индустрия. Фирмата произвежда първия ДВГ, който покрива американската наредба Clean Air Act от 1970 г. (CVCC от 1975), първите луксозни японски кола (Legend от 1987) и мотоциклет (Goldwing от 2006, оборудван дори с въздушна възглавница) и първия пикап с независимо окачване на задните колела (Ridgeline от 2006). Ridgeline прави и повторен опит за популяризирането на самоносещите каросерии при пикапите (след Subaru Brat, Volkswagen Rabbit pick-up и Dodge Rampage/Plymouth Scamp).Фирмата популяризира и системата VTEC за променливо газоразпределение в серийните автомобили. Хонда използва авангардни технологии и дизайн и в самолетостроенето с първия си самолет HA-420 HondaJet.Проектът Хонда АСИМО е първият действащ робот, който може да ходи, танцува или води хора.Продукти произвеждани от „Honda Motor Company”Корпорация „Хонда Моторс“ е вторият най-голям производител на автомобили в Япония след Тойота. Също така компанията е най-големият производител на двигатели в света. Освен автомобили , мотоциклети и скутери „Хонда Моторс” произвежда също така и камиони, автомобили с висока проходимост, плавателни съдове, електрогенератори, корабни двигатели и градинарски машини.HRC (Honda Racing Corporation)Honda Racing Corporation (HRC) е сформирана през 1982 година от Ричард Хинда. Състезателното подразделение е ангажирано с участието на компанията в най-различни състезателни прояви по целия свят, заедно с развитието потенциала на спортните машини. Състезателната дейност е съществена част от разработването на технологично усъвършенствани мотоциклети. HRC също съдейства за популяризирането на моторните спортове чрез инициативи, които включват продажбата на състезателни мотоциклетни реплики, поддръжката на сателитни отбори и програми за обучение на млади пилоти.Хонда във „Formula 1”Заветът на Сойчиро.Благодарение на Сойчировата мания към моторния спорт амбициите за успех във Формула 1 били дълбоко закоренени в корпоративната култура на Honda. Приготовленията за повторно влизане в света на Формула 1 станали сериозни през 1982г. След разочароващият старт двигателят бил върнат за основна преработка. Тяхната основна цел била да повишат мощността му без да губят от надежността. В края на сезона, със подобрения върху охлаждането на отделните цилиндри, двойната горивна инджекция и използването на различни турбо компресори за отделните писти, двигателят влиза във форма. Най-после той можел да бъде равностоен противник на всеки, с което позициите на Хондав света на Формула 1 били зтавърдени. Шампионски конструктор. През 1986г. Менсъл и Пикет печелят общо девет състезания с Уилямс, като Менсъл изпуска титлата с две точки от Ален Прост. През същата година при злополука в средата на сезонаФранк Уилямс остава парализиран. Но въпреки това Уилямс-Honda все пак печели титлата при конструкторите. През 1987г. два тима използват двигатели Honda, Лотус и Уилямс, печелейки две състезания Айертон Сена (Лотус) затвърждава статуса си сред най-големите пилоти на своетовреме.Най-доброто от най-доброто. През 1988г. Honda се насочва към Макларън за да постигнат състезателният идеал, осигурявайки най-добрите пилоти със най-добрият двигател в най-добрата кола на пистата. Резултатите са убедително доказателство. Сена и Прост печелят 15 от 16-те състезания и натрупват рекордните и до днес 199 точки при конструкторите. Техническата хармония, обаче била наранена от пилотското съперничество. Френската преса твърдяла, че Прост получава по слаби двигатели от Сена, единственото възможно обяснение за неговата бързина. Стига се до там, че президентът на ФИА изпраща официално писмо до президента на Honda, Тадаши Куме, в което иска двамата пилоти да бъдат осигурявани с еднакви коли. Краят на една ера. Турбо ерата свършва в 1988г. с идването на 3.5 литровият атмосферен двигател. И този път от Honda са добре подготвени и се радват на успех до 1992г., когато Менсъл донася титлата при конструкторите. Конкуренцията застигала 10-цилиндровия двигател на Honda и само карането на Сена поддържало разликата. Същото било и с 12-цилиндровия двигател, славните дни вече били отминали. Мисията е зъвършена. От Honda казали на Рон Денис да обмисли възможностите си за следващия сезон. Те вече били утвърдили позицията си в Европа като автомобилен производител чрез 10 годишна конкуренция и съответно, ролятана Формула 1 да ги установи интернационално като голям производител била завършена. За Honda било време да се върне към автомобилите и мотоциклетите, генераторите, тракторите, двигателите за лодки и косачките на трева. Наградата действително. С Уилямс, Honda печели 23 състезания, една титла при пилотите и две при конструкторите. Франк Уилямс казава, че "Хонда донесе нов начин на подход към Формула 1 базиран на одобрението само на превъзходството и техническото съвършенство". Honda се мести в Макларън от 1988 до 1992г. и печели още 44 състезания, като и титлите при конструкторите и пилотите 4 години наред, поредица от успехи ненадминати в модерната история на Формула 1.Рон Денис, технически директор на Макларън казава, "предаността и техническото великолепие на инжинерите и механиците на Хонда" е това, на което дори и противниците се възхищават. Лука Ди Монтеземоло, президент на Ферари говорейки за приликите между Хонда и Ферари казва: "И двете са основани от необикновени личности, обичащи моторните състезания и стремящи се към технически нововъдения".Системата V-TECВсеки от нас понякога се е чудил какво ли означават буквените означения и абревиатури, "залепени" към марката и модела на дадена кола. Доста хора извън света на Хонда не знаят и какво се крие зад съкращението VTEC, приемайки го за поредния трик на производителя за придаване на "облик" на определен модел, двигател, и т.н. VTEC е технологията, позволила на Хонда да постигне "непостижимото" - да съчетае в една машина както нисък разход, така и невероятна мощ, пърформанс както на ниски, така и на високи обороти - напрактика да съчетае два двигателя в едно. Възникването и започва от средата на 80-те години на миналия век, когато на развойните инженери е поставена задачата да изцедят 100 конски сили от 1 л двигателен обем. Предизвикателството е сериозно, на практика по времето на разработката не съществува сериен двигател, който да е перфектен и на ниски, и на високи обороти, при приемлив разход. Решението е да бъдат съчетани параметрите на нискооборотна и високооборотна машина, начинът на реализация - невероятната за това време промяна в газоразпределението на двигателя по време на движение. Сама по себе си идеята изглеждала абсурдна за много хора - след 15 млн. продадени двигателя и нито един срив на VTEC системата дори и най-големите скептици признават нейните преимущества. Разработката е въведена в серийно производство в край на 80-те, като задачата от специфична мощност 100 к.с./1 л обем е решена с постигнатите 200 к.с. в 1.8-литровия сериен двигател В18С6. С течение на времето се развива в различни разновидности и варианти - класически VTEC, на едновалови и двувалови двигатели, VTEC-E, позволяваща изключително икономична работа на двигателя, 3th Stage VTEC, до i-VTEC, позволяващ перфектно компютърно управление на газоразпределението в двигателя и чрез изместване на самия разпределителен вал около оста му. Много производители започват разработки на свои подобни технологии. След 2 деситилетия работа и усъвършенстване обаче разработките на Хонда в променливото газоразпределение са все още на върха в серийните двигатели, съизмерими единствено с някои аналогиите в машините на Ферари, и постигнати по друг път подобни резултати в някои двигатели на БМВ. Бъдещето ще покаже посоката, в която ще се развият VTEC моторите на Хонда - но можем да бъдем сигурни, че концернът с мото "The Power of Dream" ще ни подготви още много изненади...Върхови модели „Хонда”Мотоциклетът, който преобърна света се казва Honda C100 Super Cub.Десетата годишнина от основаването на Honda Motor Company, Ltd. донася първото световно признание за новата азиатска марка. През месец юли 1958 година в Япония е представен моделът С100 Super Cub, бързо превърнал се после в най-успешния мотоциклет на всички времена. Honda С100 (или още Honda 50) всъщност попада в класа мотопеди, т.е. между мотоциклет и скутер, което са малко излишни подробности и затова ще продължим да го класифицираме като мотоциклет. Super Cub е 49-кубиков четиритактов мотоциклет, от който са продадени над 60 милиона единици по целия свят. Успеха на Super Cub се дължи на достъпната му цена, отличната здравина и доброто представяне на високооборотния четиритактов двигател с мощност 4 к.с. Особено голяма популярност моделът имал сред дамите. Вече петдесет години от началото на неговото производство той продължава да се сглобява. Същото се отнася и за по-големите му братя-близнаци С70 и С90.NSR125 - перфектният начален спортен мотоциклетHonda стъпват на необятния американски пазар през 1959 година, отваряйки малък магазин в Лос Анджелис, обслужван от шест служителя. Началото на японското присъствие, в лицето на Honda, в САЩ е неуверено, но когато продажбите скачат няколко пъти започва една почти любовна авантюра между американския клиент и новата марка. Едновременно с експанзията на американския пазар Honda се настаняват и на Стария континент. Отново през 1959-та 250-кубиковият C72 Dream става първия японски мотоциклет официално представен в Европа (Амстердам). Той прави силно впечатление на публиката с пресованата си стоманена рама, изцяло алуминиевия OHC двигател и наличието на електрически стартер. По стечение на обстоятелствата, сякаш с усмивката на съдбата, тогава в Обединеното кралство начинаещите мотоциклетисти биват ограничени до четвъртлитровата кубатура и трескаво търсят „най-бързия кон на хиподрума", на който да заложат парите си. Много от тях избират С72, с което се създава устоялата до днес традиция на близки отношения между Honda и начинаещите мотоциклетисти. Достатъчно е само да споменем имената на NSR125 и CBR125 - два изцяло насочени към новобранците мотоциклета от близкото минало и настоящето. Но да затворим скобата.Първият "супребайк"За пореден път през 1959 година, в опит да подплатят своите амбиции на Албиона, от Honda се записват за дебютно участие в ТТ състезанията на остров Ман с цели пет машини. И ако по рождение Honda притежават мощни двигатели, то за нагаждане на рамата и шасито им трябват две години преди Майк Хейлууд да спечели първите титли за тях в класовете до 125 и до 250 куб. см през 1961-ва. Лежащите на стара слава британски мотоциклетни производители са съкрушени от агресивната експанзия на японците и повечето от тях престават да съществуват скоро след това. През 1965 година Honda влизат в лигата на големите с модела CB450, задвижван от двуцилиндров двигател, способен на 43 к.с. и скорост над 165 км/ч - един иновативен мотоциклет, който с лекота надскачал работния потенциал на своите 500-кубикови съвременници. По-късно, през 1966-та и 1967-ма, Майк Хейлууд печели победи и в най-горния клас ТТ от надпреварата на остров Ман. Състезателните мотори на японската марка стават известни с „лъскавия си и стилен" външен вид, както и с неконвенционалните двигателни конфигурации, като например 5-цилиндров 125-кубиков и 6-цилиндров 250- и 380-кубикови агрегати. Не закъсняват първите успехи (1967) в ендурото и мотокроса. Бележита за компанията е и 1968 година, в която на Токийското мотоциклетно изложение е представен най-мощния японски мотоциклет за времето си - CB750F - 4-цилиндров, с дискови спирачки, толкова мощен и бърз, че трябвало да се измисли нова дума, за да бъде описан - „супербайк". Освен всичко друго CB750F бил и много надежден. Шейсетте години остават още със спомена за рекламната кампания на Honda под наслов „Срещате най-приятните хора върху Хонда", която елиминира образа на бунтаря яхнал мотор, изкарвайки на преден план достъпността на мотоциклетната тръпка за всички. В самия край на шестото десетилетие от миналия век Honda продали първия си автомобил в САЩ и оттам нататък вече говорим за автомобилна империя, която засенчва дори успеха на мотоциклетния корпоративен клон.1979 година вижда завръщането на Honda в състезанията от мотоциклетната серия Гранд При, предшестваща MotoGP. Това те правят с модела NR500 - 4-цилиндров (цилиндрите са удължени), 4-тактов, с по 8 клапана на цилиндър. Honda стигат до решението за удължени цилиндри, за да има място за осемте клапана, каквото би имало при 8-цилиндров двигател и така надявайки се успешно да преборят конкуренцията на доминиращите двутактови машини. Експериментът се проваля и през 1982 година дебютира първия двутактов състезателен мотор на японците NS500. Резултатът идва почти веднага, когато Фреди Спенсър печели световната титла в шампионата през 1983 година. Оттогава Honda е доминираща марка по състезателните писти, спечелила множество отличия с помощта на асове като Мик Дуън, Валентино Роси и Ники Хейдън, на които се дължат по-скорошните успехи.Друг върхов модел на Хонда при мотоциклетите е Honda CBR 1000cc.Производството му започва през 1987 г. и продължава и до днес.Той е един от първите мотоциклети постигнали мощност над 100 к.с. на литър.При автомобилите се открояват 3 спортни модела Honda integra(1994- 2001; 2001- …), Honda s2000 (1999-2004; 2004-…) и Honda NSX (1990-1997; 1997-…).Като от тях най - много изпъква Honda NSX със мощноста си от 280 к.с. при обем на двигателя 3.2 cm3 и своята лимитираност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...