Jump to content
Guest ADH-Honda

Размишления някакви...

Recommended Posts

Guest ADH-Honda

Здравейте.

Много от вас най-вероятно ме познават бегло или дори лично, знаят предполагам що за човек съм и какво ми е отношението спрямо фирмата ХОНДА и най-вече техните автомобилни продукти. За останалите които не ме познават (пък и за тези които ме познават) ще кажа само: не си мисля че Аз съм прав относно това което по долу ще напиша, немисля че разбирам от Хонда и автомобили като цяло, немисля че някой е длъжен да се съгласява "сляпо" с мене - това са само едни драсканици относно това какво Аз мисля по някои въпроси. Ще се радвам ако и Вие самите изразите своето мнение, как Вие чувствате нещата през собствения си мироглед и т.н. Ще се радвам на хора които ще "оборят" казаното от мен :D - по-хубаво нещо от диалог с коренно различни мнения (естествено подкрепени с аргументи разбира се) НЯМА ! Бих се радвал дори ако само имате нерви и интерес :lol: да прочетете написаното, но и дори да не е така - няма страшно, няма да ви банна :D:P Шегата настрана и стига празни приказки.

 

 

Темата за "Хонда Торнео" и най-вече - това за наименоването на автомобилните модели на Хонда ме провокира да напиша тази тема.

 

Обърквацията в имената си е нещо типично за японските автомобили - едно от нещата което малко ги обезличава от да речем немските БМВ, Мерцедес и Ауди. В смисъл, на японците им липсват ТРАДИЦИИ и ПОСТОЯНСТВО - те се нагаждат спрямо пазара (така е и правилно по принцип за да искаш да оцелееш, всичко го правят) но при японците е до такава степен че си личи че не се придържат до никаква... философия и т.нар. "ДУХ" на продукцията си, или ако има т.нар. "философия" тя е минимална и на момент прозрачна, по-скоро филосифията им е печелене на пари (то е ясно че всички затова се борят де). Правят масови коли за да се харесат на масите - нещо което при Мерцедес и БМВ (най-вече вторите) не е така или е в много малки степени. За какво говоря: вижте модела СИВИК ! До момента са 8 генерации. Какво наблюдаваме в дизайнерско отношение по между им: по отношение на дизайн се разграничават по две генераци взети заедно (1+2; 3+4; 5+6; 7+8 ген), а в техническо - на всеки три (1+2+3 ген и 4+5+6 ген). Малко се затруднявате да ме разберете сигурно :D Ето за какво говоря:

 

Ще започна от техническа гледна точка. Тука може някой да ми съдейства който е на "Ти" с хондите в техническо отношение, а именно визирам ОМБРЕ като такъв, друг е въпроса дали той би дал мнението си... Както и да е.

1-а, 2-а и 3-а ген Сивици по отношение на ходовата част са много сходни - отпред НЯМАТ пружини (тяхната функция се изпълнява от една надлъжно разположена на купето "торсионна щанга" - кой знае каква простотия съм изтърсил, ама айде :cool: ), просто амортисьор с един носач (отливка, НЕ пресована ламарина което се забелязва от Сивик 5-а ген нагоре - всеки човек може да си направи извода кое е по-здраво). Двигателите са 8 или 12 клапанови, коша в който влизат моторите е горе долу приличащ си. Следват - 4-а 5-а и 6-а ген - при тях навлиза окачването тип "двойна ключица", два носача, голямата стабилност на пъта, технология от формула едно внедрена в масов автомобил - супер ! Коша за разположение на двигателите са подобни и при трите модела - буквално казано, ако вдигнете капака на Сивик 5-а ген. с B16A2 и капака на Сивик 6-а ген. отново с мотора B16A2, ще кажете че това са една и съща кола ! Едно и също рязположение на едни и същи неща, дори дизайна на бумбетата е почти еднакъв. Разликите са минимални и биват забелязани само от по-наблюдателните а именно - различни кутии за възд. филтър и примерно главния тампон на двигателя - че при СИвик 5-а ген. с този мотор, тампона е един вид, докато при СИвик 6-а ген. е коренно различен.

Сивик 7-а ген. - окачване тип Макферсън :D Някои от двигателите се "обръщат" на другата страна, в смисъл изпускателните колектори вече НЕ са откъм предницата (както до този момент), а са откъм челното стъкло. Нарушават се яко традиции. Сивик 8-а ген. е подобна работа.

 

Следва - дизайнерското отношение - 1-а и 2-а генерация са почти идентични в дизайна си, кажи речи еднаква философия и стил - ръбатите форми на 70-те, "малки" брони (тепърва ще стават от пластмаса), предницата не е от най-"острите" и динамични. Все още като че ли Хонда не са намерили своето място и стил с тези модели, опипват почвата.

Следват 3-а и 4-а генерация - това са моделите през 80-те, модата на черните изцяло пластмасови брони, но тук се наблюдава и следното при тия два модела - предницата охарактеризира за напред лицето на модела - в профил е остро, динамично изглеждащо, с завършващи отстрани габаритни светлини/мигачи (зависи за кои региони е правен модела), отзад и на седана и на хечбека рег. номер се слага на бронята а на стандартното място за номера е пластмасова табела с надпис CIVIC - това е класиката в жанра :D Следват - 5-а и 6-а ген. - още по-динамична форма, отзад рег. номер си е на класическото място (липсва пластмасата с надписа CIVIC :lol: ), всичко ОК - много харесвани модели. И изведнъж - 7-ата генерация, нещо коренно различно, невиждано до този момент. Вижте... до 6-а ген. вкл. (изключвам англииските модели комби и 5 врати хеч - тях въобще НЕ искам да ги разглеждам в тази тема, тъй като това са модели които НЕ се вместват никъде по отношение на философия, дизайн и т.н.) въпреки че са много различни помежду си, те носят един типичен стил и най-вече моделите хечбеци, а именно - малък на размери хечбек, много нисък и с подчертана спортна и динамична форма на купето и на интериора дори. Невероятен дизайн, отличаващ тези коли от сивата тълпа на профанска малолитражка среден клас, а имаш чувството че това е някакво готино спортно купе. Уникални са ! А 7-ата генерация изведнъж разби на пух и прах всички тези представи и най-вече - хечбек моделите :D Как така изведнъж Сивик стана от най-ниския хечбек в среден клас, в най-високия приличащ на МИНИВАН :D Как изведнъж скоростния лост от ниско разположен на пода изведнъж се намести по средата на таблото :lol: Като видях за пръв път Септември 2000-ата година когато излизаше този модел си казах "Неможе да бъде, аз сънувам, това не е истина, някой си прави майтап, неможе това да е новия модел Сивик" въпреки че гледах официални снимки в www.honda.co.uk сайта ! Казваха че това е кола направена по евро изисквания, да се хареса на европееца и т.н. Добреее, щом така ще бъде... явно това ще е новата дизайнерска линия. Хубаво, ама преди броени месеци излиза Сивик 8-а генерация - за какво говорим, ами тя няма почти нищо общо с предходния модел ! Нито има огромните и грозни фарове (и на Сивик 6-а ген. са големи фаровете, но са готини и свежарски), нито има дебилско разположения скоростен лост насред таблото, нито пък изглежда чак като миниван (отново е висока и вече е ясно че няма да бъде ниск ои готско както Сивик 4-а и 5-а ген. примерно :lol: ). Има иновации - отпред е странна с тези фарове (то като че ли е цял един фар минаваш през цялата предница), таблото е някакво.... просто нямам думи. Не че е лошо, но е странно. При Седана и Купето на Сивик 8-а ген. е подобно оформлението на интериора, но там има нещо което като го видях ме подлудява - как аджеба на ЛЯВО (т.е. за нас нормално) разположен волан, ръчната спирачка се намира много близо, дори точно до скор. лост - това ми изглежда глупаво, грозно и дори неудобно (не че съм сядал в този модел, но такова чувство ме обзема) и то дръжте се да не паднете - от ЛЯВАТА страна на скор. лост - където трябва да си подпреш десния крак. Както и да е, но се загледайте в снимката че това ощетява разтоянието на ръката до скор. лост - вместо скор. лост да е точно централно разположен на пода, той е изместен НАДЯСНО :D към пътника фактически, заради тъпо разположената ръчна спирачка ! Убедете се сами:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Нямам думи ! Въпреки че тези снимки са на модел с автоматична трансмисия ясно си личи че някак си... странно и неуместно решение е това. Един вид какво - НЕ се обръща толкова внимание на удобството при превключване на предавките, има скор. лост но той като че ли е "пренабрегнат" в неговото използване. Накратко така да го кажем - съгласни ли сте ? ;) А сега да се върнем 5 години назад - какво ни се говореше за новоизлезния Сивик 7-а генерация с също странното решение за скор. лост разположен на таблото - че нарочно е разположен на таблото за по-удобно, по-лесно и по-бързо боравене с него ! Чакай малко, какво става сега :D Значи имаме ДВА последователни модела (Сивик 7-а и Сивик 8-а ген) , разликата от появяването им е 5 години ! И двата имаът странно хрумване относно скор. лост, което при предишните модели не е било на въпрос, но с тази разлика че на 7-а ген. се залага на УДОБСТВОТО ПРИ БОРАВЕНЕТО СЪС СКОРОСТНИЯ ЛОСТ (РАЗПОЛОЖЕН НА ТАБЛОТО ЗА ДА Е ПО-БЛИЗКО ДО ДЯСНАТА РЪКА КОЯТО СЕ ПРЕДПОЛАГА ЧЕ Е ХВАНАЛА ВОЛАНА), докато при Сивик 8-а ген. имаме СКОРОСТЕН ЛОСТ, НА КОЙТО СЕ ЗЛААГА НА НЕУДОБСТВОТО ПРИ НЕГОВОТО ИЗПОЛЗВАНЕ ! Отделно да не споменавам купищата малки детайлчета които очебиино се вижда че са ОТРКАДНАТИ ДИЗАЙНЕРСКИ РЕШЕНИЯ от друго авто производители. Пример - дръжката на задните врати на Сивик 8-а ген. - това нещо за пръв път се видя при Алфа 156 модел излезнал... 1998-а година. Друг пример - Сивик 7-а ген. СЛЕД фейслифта (т.е. СЛЕД 2004-а година) на огледалата за обратно виждане е с т.нар. ВГРАДЕНИ МИГАЧИ, Сивик 8-а ген. също е с това дизайнерско решение, модела Акорд 7-а ген. също и още други Хонди и други марки. Това за пръв път беше направено през 1998-а година когато излезна Мерцедес W220 или т.нар. "стара S-класа" :D Чиста копирация си е това !!!

 

Незнам, на мен това ми е много странно, как Хонда си извъртят глававата на 180 градуса ! Те просто нямат традиции, това е самата истина ! Немогат и да си създадат като че ли.

 

Вижте, не ме разбирайте погрешно - Аз съм ЛУД на тема Хонда !!! Това са коли, които допреди 3 - 4 години когато бях по-малък и още с детския акъл (не че сега съм станал старейшина :D , все същия шемет съм си, но чат пат взеха да ми се поизбистрят някои неща за живота и вселената) като видех някоя Хонда на улицата и нещо в стомаха ми се обръщаше. Просто полудявах, като обезумял бях и ги наблюдавах. На улицата може да са спрели няколко скъпи автомобила, уникални и т.н. и между тях да е спряна една Сивик 5-а ген. Седан примерно и Аз ще ида и ще зяпам САМО в Хондата, ще я оглеждам, ще я анализирам какво се е променило и какво се е запазило в дизайна спрямо еди кой си модел, просто ми буди интереса. Сега не е точно така, вече го няма онова хлапашко чувство и тръпка, но също като видя някоя Хонда на улицата и си обръщам главата и с интерес и кеф я гледам.

Но трябва да призная че традициите не са това което са. А при Хонда май въобще няма такива филми :D Няма го нещото което е при .... БМВ примерно. Не че съм "фен" на БМВ-та, напротив. Но има неща които немогат да не се признаят, те са факти и точка, няма значение дали човек ги приема или не. БМВ имат традиции - ЗАДНОТО предаване е едно от тях. Дизайна им е уникален - От най-първия (е, изключвам модела "БМВ ДИКСИ" и Изетата) до последния модел винаги е имало т.нар. БЪБРЕЦИ, редом с бяло-синия пропелер - отличителни черти при тази марка. Дизайна на интериора, на таблото е направен така, че всичко да е насочено към шофьора, таблото е извито на една стреана към него, сякаш той е пилот на самолет :D Дизайна на фаровете, на стоповете, страничната линия... уникални и неповторими, претърпяли десетки нововъведения и метаморфози, но НИКОГА НЕможе да се сбърка да речем на 4 врато БМВ, задните врати и най-вече - извивката на малкото прозорче :lol: или пък малкото разтояние на бронята от единия и край до другия, където започва пространството на колелото. Ей такива неща, които правят една марка.... ЛЕГЕНДАРНА ! Не просто поредната марка за производство на масови кошлета, а кола с характер и традиции. Въпреки че напоследък и феновете на БМВ реват че новите модели нямат нищо общо с класиките в жанра от 70-те и 80-те години, все пак горе изборените неща за които говорят си остават ! Не съм Аз този който ще ви говори за БМВ и не ми е целта да ви кажа че Хонда е от горе посочените масови марки правещи "кошлета за масовия потребител", а БМВ в фърха - НИЩО подобно, просто давах пример. Мерцедес са същата история, въпреки че при тях се забелязват повече нарушаване на традициите, но както и да е.

 

Незнам дали сте прочели всичко това, незнам на тези които са го прочели са разбрали какво съм искал да кажа и дали са съгласни с мен, но това няма значение. Просто.... отдавна исках да го споделя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

уважавам ти мнението, но мисля че държиш прекалено на традициите. Аз залагам повече на иновациите и затова тези цитирани от теб "проблеми" не ме впечатляват, не ми пречат. Напротив, радвам се на всеки нов модел, който излиза на пазара и бих го карал с удоволствие :lol: Еле пък 8-мата генерация........... :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Напълно споделям мнението ти за 7-мата генерация... и мойта реакция беше: :lol: Сивика почна да прилича на форд... което за мен лично е недопустимо! Загуби се духа на Сойчиро. Поне на пръв поглед обаче. За моя радост обаче Хонда продължиха да изкарват Тайп-Р версии. Това, лично аз го тълкувам като опит хем да се запазят спортните традиции започнати още през 80-те и нуждата от "зарибяване" на средностатистическия потребител, който кара просто кола. 8-ма генерация като гледам е тръгнала по същия път, само че като че ли леко се връщат към спортната натура. Загледай се в купето СИ и в скоростния му лост :lol: Хем не е като на 7-ма генерациа, хем пак е високо на централната конзола. Окачването си е истинско, формата - предизвикателна, двигателя - К20....В същото време, ти посочваш масовия модел..... фордаджийска му работа! Ми мамка му, съгласен съм. Просто Хонда се опитват да получат клиенти всякакви.Едно само още не ми е ясно за 8-ма генерация: Ще излиза ли Тайп-Р? Щото като гледам, този път май модела СИ замества "Р"..... Но ако изкарат, какво ли ще е животно :D Традициите.... какви традиции? БМВ - какви традиции? В последно време всички производители се опитват да докопат колкото се може повече клиенти и да смъкнат цените. А това изисква жертви. Лети или ковани части ли? вземи тая пресована ламарина :lol: Много ми е неприятно да ги говоря тия, ама всичко е тръгнало към някакво ужасно падение. Току излезе някой модел като ФРВ, Елемент, Сивик 8 Си та да ми просветне малко. Ще ме прощават колегите, но Кончерто и английския сивик са просто извращения. Поредния компромис на Хонда за стъпване на далечни пазари.Какво стана с Прелюда? Платформата ма Хонда за нововъведения. Но замислете си за друго... Преди месец-два, Ф18_Хорнет се върна от япония и показа проспектчета на хонди. Аз лично гледах като треснат. 70% от моделите вобще не знаех че съществуват, което говори за това колко различни варианти пробват инженерите и на колко фронта се борят. Е няма друга фирма на този свят с толкова разнообразна продукция. И това ме радва в тях. Ще трябва да се примиря с продуктите им които лично аз намирам за недомислици. За мен, те са просто "проби", опипване на пазара.Дизайнерите на Хонда: Толкова пъти съм им се чудил на тези хора. Как може от 84 до 1999 (или 2000 ли беше...) да праскат уникален дизайна на сивик/интегра/акорд/прелюд/ледженд и да се насерат така последните 6 години... Ми не ги разбирам. Обаче замислете се какво стана последните няколко години, излязе новия акорд: Злобна муцуна, злобно дупе... баси визията. И на хората като че им хареса.... Погледнете сега муцуната на 8-мо поколение Сивик.И като се замисля, всичко което не ми харесва в хонда се оказва временно. Остават красивите модели. Техните гени се предават нататък. И пак като гени, в някои поколения не се предават, но си седят там някъде дълбоко и чакат следващото поколение, за да ни накарат да ахнем пак :cool: И след всичкото оплюване, в заключение мога само да кажа: Хонда - това звучи гордо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

............

Едно само още не ми е ясно за 8-ма генерация: Ще излиза ли Тайп-Р? Щото като гледам, този път май модела СИ замества "Р"..... Но ако изкарат, какво ли ще е животно  :lol:

............

<{POST_SNAPBACK}>

По непотвърдена информация мога да кажа, че бях чел някъде из нета и се говореше, че щяло да има TypeR. Модела щял да бъде с 2.4 Vtec литров мотор и щял да е 150 конски сили. Пак държа да подчертая, че информацията не съм я срещнал до сега потвърдена от официален източник.

 

Относно до дизайна си мисля, че 8-мата генерация е успешно попадение на Хонда. Освен това са оправили един техен много голям недостатък при автомобилите от този клас в който е именно Сивик, в новата версия са наблегнали на интериора. А интериора е нещо, което никой не може да отрече, че на Хонда им куца спрямо повечето Европейски марки.

Що се отнася до 7-ма генерация, на мен все още ми е трудно да я възприема. Но за 8-ма мога да кажа, че Хонда се завърна :cool:

Наистина ADH имаш право, за външния дизайн. Дори и при 8-ма генерация си клони на Европейски автомобил, но все пак е добър и аз мога да кажа, че бих си позволил такъв автомобил ако имам възможност!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest XapBu

ADH-Honda - първо искам да кажа че винаги чета постовете ти с удоволствие и винаги има нещо ново което да науча от тяхти си направо жива енциклопедия!а сега по темата "традиции"хонда определено има твърде революционно виждане по този въпросна мен ми допада това да има разлики ако ще и кореннина тези на които не им харесва някоя генерация - да си вземат тази дето им харесва!живеем в динамични времена и традициите не могат да се запазват непрекъснато1net - за да не се изненадваш толкова не е зле да хвърляш по-често поглед на родните японски сайтове на японските производителикогато го направиш ще се убедиш че хонда всъщност далеч не е на първо място по разнообразие на моделитетойота в това отношение е доста по-напред, но все пак тойота е и много по-мощна корпорация и може да си го позволи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

аз съм твърдо за традицийте но все пак да не забравяме че инжинерите гледат да задоволят колкото се може повече вкусове.Но от друга страна 7г. все повече почва да ми харесва точно концепцията която има.Сивика е градска кола със спортен дух а дори и тука го има тва .Вярно бягат с някои двигатели от този дух но трябва да оцеляват да са гъвкави иначе току виж утре ги купили ФВ.И тогава ходи търси традиций.За 8г. си мисля че не е толко лошо тва с ръчната даже да е за добро като гледат по снимките просто е разположена по-удобно и едва ли пречи на скоростния лост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HONDA LEGEND

Колега,темата е много интересна ,която си подхванал!Значи ще изразя и моето мнение последователно,като разглеждам твоето.ПО отношение на обърквацията на имената на японските автомобили,не мисля,че си изцяло прав--всички знаем ,че японците имат по-малко традиций в автомобилостроенето от немците,НО това не им попречи за някакви си 20-30 години/от 70-те,80-те год до днес/ да ги изпреварят по отношение на качеството на колите си,както и по лекота на управление.По отношение на дизайна не може да има категорично мнение,защото всеки приема красотата по разл.начин--европейците казват ,че дизаина на японските коли е блудкав/80-те,90-те/ и ги слива в обща сива маса,аз категорично не съм съгласен с тях,винаги съм харесвал интелигентния и някак си "лек" дизайн на японските коли,верно може би има прилика между моделите на разл.японски марки от 80-те,90-те,а защо не и от 2002год/сивик и корола/,но според мен винаги си личи линията на съотв.марка--значи докато корола в новия си модел заложи на масивния дизайн/доста е висока ,което мен също ме дразни,както и сивик2002/7 генерация/,също ме дразни ,че е по-висок от старите сивици,но определено по-спортен от корола...тези по-високи конструкций,този дизайн тип "миниван" и тия тъпи големи фарове ги ИЗИСКВА европейския дизайн в клас В,основоположник на тази дизайнерска линия е пежо 307/2001/,японците/тойота и хонда/ като стриктни ученици се опитаха да изкопират веднага този тип дизайн и още следващата година/2002/изкараха свойте модели.обаче тук интересното е ,че тойота продава добре модела си ,докато хонда доста трудно.--логичното обяснение е ,че таргет-групата/клиентите/ на корола са по-улегнали хора,търсещи изключително здравината и икономичността на корола,а и на тях по-масивният й дизайн им допадна/доколкото се вглеждат в него,де/,ДОКАТО клиентите на сивик са ОТ "ДРУГО ТЕСТО" хора--Те ценят ниският ,широк сивик,със спортни,обтекаеми форми,определено формата на 7-ген.сивик не отговаря изцяло на тези условия,той прекалено ного заприлича на консервативната корола,която има друг тип клиенти.НА японците не им липсват традиций и постоянство--фактът,че сивик и корола се продават 30години под едно име,и дизаинерска линия/до 7- ген./ го доказват.Как можеш дори да си помислиш,че ТОЧНО ХОНДА няма дух--ТОВА Е АБСУРД.ХОНДА е с наи-ярко изразен дух от японските производители--те винаги са търсели спортната тръпка и излъчване на колите си!!!МЕРЦЕДЕС е марка с огромни традиций,но видя каква генерална промяна направиха с Е_КЛАС и С-КЛАС с тези кръгли фарове,само S-клас не посмяха да пипнат.просто не могат да си позволят да произвеждат коли с една муцуна 30години/123,124,190/,те трябваше да освежат дизайна си,защото рискуваха да ги купуват само пенсионери,тази промяна не се прие лесно от феновете им.БМВ също промениха доста в дизайна си--новата 7-серия какво запази от старата,освен бъбреците?--дали предница,дали странична линия,дали задница???? :cool: Единствената немска марка,която почти не променя дизайна си е ауди/но за тях не ми се говори/--тоя тумбест, балонест дизайн е просто отвратителен--те дотолкова запазиха дизайна си ,че едно Б4 и едно старо А8 можеш да ги разпознаеш само по размерите,иначе са еднакви--това е меко казано тъпо.Това,което казваш ,че:1-а, 2-а и 3-а ген Сивици по отношение на ходовата част са много сходни--това е изпитаната японска рецепта за правене на ЗДРАВИ коли--само изпитано и проверено нещо се вкарва в производство."Следват 3-а и 4-а генерация - това са моделите през 80-те,отзад и на седана и на хечбека рег. номер се слага на бронята а на стандартното място за номера е пластмасова табела с надпис CIVIC - това е класиката в жанра"--това се прави не случайно и не просто от дизайнерски приом--през 80-те години е тоталното НАЛАГАНЕ на японските автомобили на американския пазар--тяхната цел е визуално разпознаване на марката,както знаеш през тези години навсякъде по света японските автомобили се продават отпред не с емблема,а с името--хонда,тойота и т.н.,същият трик е и изписването с по-големи букви отзад на модела-Правилен мениджърски подход,довел до големи успехи японците в америка.До 90-те год.,така продаваха и в европа.сега същият подход използват и корейците от КИА.Дизайна на хонда ,тойота и т.н. през 80-те и 90-те год. беше правен специално за АМЕРИКАНСКИЯТ пазар,затова и в европа не се пожънаха големи успехи,въпреки ,че са най-качествените автомобили,примерно сивик от 87 , корола от 87,мазда323 от87 и нисан съни от 87 си приличат страшно,особено отпред,НО сивик отново е по-нисък и по- малък,корола е малко по-висока с определено голям багажник/лифтбек/ и по-голямо вътр.пространство,323 само седан и скосен хечбек,с по-малък багажник,ако не се лъжа с 8-клапанови мотори повечето,докато сивик и корола с 12 и 16-клапанови,но 323 малко по-евтина,същият е и съни.сега вече,след като завоюваха америк.пазар,японците отправиха поглед към европа и създадоха свои дизаинерски центрове тук.--И на мен не ми допада новия дизайн на корола или на сивик/7 ген./,но НОВИЯТ модел СИВИК/8ген./ е направо разкошен--той е отлично разпознаваем,че е от семейството на хонда,има необх.прилики с АКОРД,но естествено е по-скосен и динамичен/сивика/,на мен тези фарове отпредСТРАШНО много ми ХАРЕСВАТ,няма по-красива кола на евро-пазара в този сегмент В.--агресивна муцуна,по-ниска от стария сивик,стегната,спортна задница,таблото е определено спортно.по отношение на лоста за скоростите и ръчната спирачка--бъди сигурен,че японците са се погрижили за ергономията.Трябва първо да влезем в нея на автосалона примерно,да усетим как е и тогава да коментираме.Иначе всички казват ,че лоста горе на таблото/7ген./е МНОГО удобен,въпреки,че като излезе модела никой не вярваше в това. :lol: При повечето нови модели коли,ръчната е отляво на ск.лост,без това да пречи на боравенето с него,напротив,улеснява се боравенето и с ръчната спирачка,така,че не се притеснявай :lol: "Отделно да не споменавам купищата малки детайлчета които очебиино се вижда че са ОТРКАДНАТИ ДИЗАЙНЕРСКИ РЕШЕНИЯ от друго авто производители. Пример - дръжката на задните врати на Сивик 8-а ген. - това нещо за пръв път се видя при Алфа 156 модел излезнал... 1998-а година. Друг пример - Сивик 7-а ген. СЛЕД фейслифта (т.е. СЛЕД 2004-а година) на огледалата за обратно виждане е с т.нар. ВГРАДЕНИ МИГАЧИ, Сивик 8-а ген. също е с това дизайнерско решение, модела Акорд 7-а ген. също и още други Хонди и други марки. Това за пръв път беше направено през 1998-а година когато излезна Мерцедес W220 или т.нар. "стара S-класа" Чиста копирация си е това "--ето тук си в сериозна грешка--щом алфа или мерцедес НЕ СА ГО ПАТЕНТОВАЛИ като изобретатели,няма лошо да го правят и други производители,щом е удобно и добро като конструкция!!!!По тази логика,трябва ли този ,който пръв е сложил мигачите на бронята /преди много години/,да забрани на другите да ги монтират там,или другите марки да ги слагат на покрива само и само да не го"копират". :lol: "БМВ имат традиции - ЗАДНОТО предаване е едно от тях. т.нар. БЪБРЕЦИ, редом с бяло-синия пропелер - отличителни черти при тази марка. Дизайна на интериора, на таблото е направен така, че всичко да е насочено към шофьора, таблото е извито на една стреана към него, сякаш той е пилот на самолет Дизайна на фаровете, на стоповете, страничната линия... уникални и неповторими, претърпяли десетки нововъведения и метаморфози, но НИКОГА НЕможе да се сбърка да речем на 4 врато БМВ, задните врати и най-вече - извивката на малкото прозорче или пък малкото разтояние на бронята от единия и край до другия, където започва пространството на колелото. Ей такива неща, които правят една марка.... ЛЕГЕНДАРНА ! Не просто поредната марка за производство на масови кошлета, а кола с характер и традиции."--ТУка се изхвърляш вече много :D това наистина са традиционни черти на бмв,но не се ли замисляш,че и ЛЕГЕНДАРНОТО ЯПОНСКО КАЧЕСТВО И ЛЕКОТА НА УПРАВЛЕНИЕ,ПЪРГАВИ ,ВИСОКООБОРОТНИ МОТОРИ,ПРЕЦИЗНИ СКОРОСТНИ КУТИЙ,ИКОНОМИЧНИ И ЕКОЛОГИЧНИ ДВИГАТЕЛИ,ПИОНЕРИ В ХИБРИДНОТО ЗАДВИЖВАНЕ правят японците ЛЕГЕНДАРНИ!!!!!!! :lol: Не пренебрегвай тези типични отличителни белези на японската продукция,които са традиция за хонда,тойота и т.н..тези неща пък правят японците ЛЕГЕНДАРНИ!!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Concerto

ADH-Honda, може би точно за това харесваш Хонда. Така, както си е! Идеална кола и жена, няма! Но поне Хонда се доближава до идеала с всички + и -, за разлика от второто.

Ще цитирам един познат майстор от един сервиз:

"Колата трябва да е Хонда, мотора трябва да е Хонда и жената трябва да е Хонда, първите 2 ги намерих, третото още го търся"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

....  Модела щял да бъде с 2.4 Vtec литров мотор и щял да е 150 конски сили. Пак държа да подчертая, че информацията не съм я срещнал до сега потвърдена от официален източник. ...

Силно се надявам, да си имал предвид 250 кончета! В противен случай би било жалко и непонятно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

............

Едно само още не ми е ясно за 8-ма генерация: Ще излиза ли Тайп-Р? Щото като гледам, този път май модела СИ замества "Р"..... Но ако изкарат, какво ли ще е животно  :lol:

............

<{POST_SNAPBACK}>

По непотвърдена информация мога да кажа, че бях чел някъде из нета и се говореше, че щяло да има TypeR. Модела щял да бъде с 2.4 Vtec литров мотор и щял да е 150 конски сили. Пак държа да подчертая, че информацията не съм я срещнал до сега потвърдена от официален източник.

<{POST_SNAPBACK}>

Ако пуснат 8-ма генерация Type-R с такъв двигател, Хонда ще загубят сериозно количество клиенти. Дори европейските производители малко или много започват да наблягат на спортните хечбеци. Вземи например Алфа Ромео 147 GTA (3.2 литра - 250 к.с.), BMW 130i M Sport (3.0 литра - 265 к.с.), Фолксваген Голф 5 GTi и R32 (съответно 2.0 литра - 200 к.с. и 3.2 литра - 250 к.с.), Ауди A3 3.2 Quattro (3.2 литра - 250 к.с.), Сеат Леон Cupra R (2.0 литра 20V с турбо - 225 к.с.) и т.н.

 

Дори Тойота разработиха подобрена версия на Corolla 1.8 T-Sport и увеличиха мощността на агрегата от 192 на 225 к.с. (благодарение на компресор), само и само за да се справят с конкуренцията в лицето на европейските производители !!!

 

Относно Сивик 7-ма генерация: Съгласен съм с мнението на по-голямата част на съклубарите, изказали се по темата. С излизането му, от спортен хечбек, Сивик се превърна едва ли не във ван. Ясно си спомням един брой на Ауто Билд от Декември 2000 година - на първа страница имаше поместена снимка на Сивик 7-ма генерация, а отдолу пишеше "Der neue Honda Civic" ... да си кажа честно, въобще нямаше да се очудя, ако отдолу пишеше "Der neue Ford Focus". С този тромав вид и скучен дизайн прилича досущ на Фокус :lol:

 

Дори и Type-R версията не беше нищо особено - на пръв поглед дизайнът й съвсем леко загатваше за спортни наклонности. Добре, че през 2005 година я обновиха и добавиха angel eyes, полукристални стопове и сравнително по-стилтни престилки, за да заприлича на спортна кола.

 

Относно традицийте: В последно време наблюдаваме тотално нарушаване на традиции с цел привличане на повече клиенти и запълване на пазарни ниши. Пример: Порше пуснаха първият си джип (Кайен), а BMW пък пуснаха модел от класа на Голф (1-ва серия) ... така че не бива да ни очудва това, че Хондите започват да приличат повече на европейски автомобили, отколкото на японски.

 

При Хонда обаче тази стратегия като че ли не доведе до очакваните резултати. Според мен отсъствието на модели като CRX и Прелюд е голям минус за марката, но уви това не зависи от мен :cool: От друга страна S2000, който излезе едва преди 7 години се превърна в една от живите легенди на автомобилостроенето.

 

Просто времената са такива, че стандартът се мени от ден на ден, а с него се пренебрегват и традициите. Един пример: Преди години моделната гама се обновяваше веднъж на 8-10 години, а сега за 10 години тя се подновява два или три пъти в зависимост от производителя ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

объркал се е какво толкова, ясно че ще е 250кс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

колеги, кво прайте бе, :cool: да не ставате писатели :D нямам толкоз свободно време да чета тез мемоари :lol: по на кратко,че ми трбваше 30мин. да ви прочета поемите :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZERO

според мен пре***ха сивика след 6ген, ама тотално го пре***ха :cool: за 7ген коментара е излишен... а колкото пъти погледна календара с 8ген вкъщи, в съзнанието ми изплува пежо 206 :lol: формата ли... де да знам...дано наяве да не ми напомни за това създание 206 :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest arsen

Като говорим за размишления си задавам въпроса защо всички нови коли ги правят високи и тумбести.Къде отидоха ниските форми които ги имаше при 4 и 5 генерация .Относно 7 генерация хетчбека наистина плилича на вен макар че наклона на предното стъкло и въобще аеродинамиката му не са лоши отпред погледнат изглежда доста агресивен.А хетчбека с 3 врати на мен много ми харесва особено модификацията type r .Според мен хонда трябва да се налага на европейският пазар и сред различните потребители като търси компромиса колата хем да изглежда подобно на някои от европейските си конкуренти хем да има вид които да я прави уникална така че човек веднъж като я види да не я забравя.Хонда има големи традиции здрави двигатели мощни но същевременно доста икономични .И тези традиции се развиват постоянно.Осмата генерация е много добра притежава двигатели с добра мощност добър дизаин и харектерната за всяка хонда хищна линия.Само като гледах ми направи впечтление че двигателя 1.4 83 конски сили има ускорение от 0/100км/ч 14.6 sec което според мен е много .Двигател d15B2 90 коня ускорява от 0 до 100км/ч за 9.8 sec а разликата е само 7 конски сили между двата.Може да се дължи и на разликата в теглото сивик 4 генерция с d15B2 тежи 895 кг докато осмата генерация тежи 1240 кг .Но новия сивик има сигурно по малко челно съпротивление в сравнение с 4генерация при която то е 0.33.Аз знам само че хонда е моятя любима кола.И както някои беше казал има много коли но хонда е само една.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

и намен 7ма ми е наи -грозновата :blink: но при 8ма си мисля че пак са се поосетили и са я доближили поне малко към стария облик :( но това си е мое мнение :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Леле кво четене падна :blink: Според статия която четох ( май в ТРУД) в началото на декември 2005, тойота са се разминали за много-малко с първенството. През 2006 според автора ще бъдат. По въпроса за новите грозотии ( ламарини, макферсони, пластмаси и др.) като не ме кефат, ще си карам старите класики :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Евала АДХ ;) Много точно казано , всичко ;) Това което мога да кажа или добавя , е все пак съществуващите традиции в двигателите , които въплащават инжинерите , може би това е и единственото нещо което крепи истинските ентусиасти и манияци на тема Хонда !!! Наистина за съжеление , на тема дизайн хонда са пълен въз :( не вдяват и грам , и ако няма силно изразена японска дизайнерска черта , просто модела не става :blink: Новията сивик като визия много ми харесва , невероятна е , но като видях това крило посредата на задното стъкло :( уникално е наистина , ама от какъв зор посредата :D Бях на представянето в Хилтън и собственика на Бултаратанко :P подчерта силно изцяло европейското участие на тема дизайн в новия сивик , японците са се доверили с целта сивик да прилича повече на европейски автомобил , с цел ... по-голяма продажба :P И да почнем с критика , на каква смесица ви прилича задника :P СиАрЕкс , Сивик 6-та ген , Алфа ( няква не знам точно каква беше ) и крилото посредата :( На пръв поглед невероятен дизайн , но за човек който си няма и халхабер от хонда и коли :D Предницата е страшна и тука вече съм затруднен на какво прилича , явно ( нали колите се предполага , че на скиците се , започват да се рисуват от предницата :D ) идеите на дизайнерите са извирали и са стигнали до задната врата и до там ;) Това което забелязвах като я гледах , бяха неща които са взети от други марки ( АДХ вече каза кои ) . Като влезнах вътре в колата и бях потресен :blink: Отвратителен дизайн , детайли които дори не си приличат един с друг :D груби форми , които мога да оприлича на скучните дизайни на Шкода Фелиция и руските нов автомобили ( до кам 2003 от там не съм се интересувал ) :P НО , едно много голямо но което трябва да се спомене е , явно главната цел която са търсили производителите , и неща които наистина един европеец търси , е ФУНКЦИОНАЛНОСТТА НА САМИЯ АВТОМОБИЛ !!! За задно возещите се дори с дръпнати седалки най-назад има достатъчно място , голям багажник и при сваляне на задните седалки още по-голямо пространство , стария наклон на задните седалки от любимата ми 3-та генерация ( е верно , че не можеш да легнеш :P а да си седнал ;) ) , но моята лично желание е , че ще чакам Хонда да развият по-мощен агрегат за Джаз или да чакам 9-та генерация Сивик :( Искрено се надявам наистина 8-ма ген. сивик да е началото на традицията или както мисля да праве все още , да се стараем старите ни сивикчета , да доказват още дълги години , че са били невероятно автомобили за времето си и все още карат хората да се заглеждат по тях !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Забравих да добавя , че има един много голям + в новия сивик и да се ядосвам , защо по-рано не им беше хрумнало това :blink: Плюсът е в това , че никога няма да могат да ви откраднат предната или задната емблема :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo

ADH Honda, браво човече, много добър коментар. Миналата неделя ходих на автосалона в Монреал (за който имаше отделна тема) и имах възможността да седна в сивик 8 г. Наистина това решение с ръчната спирачка въобще не ми допадна. Друго което не харесах е решението с "двете" табла, имам в предвид, че километража не е там където очакваш да го намериш. Може би съм прекалено консервативен ли, не знам? Виж Acura TL много ми хареса. И в новата тройка на БМВ седнах, ама айде да не разлайвам кучетата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cK1

относно традиците искам само да кажа , че в страна в която существува чайната церемония от към има няма 500 години (не претендирам за точност, но знаете на къде бия ) явно духът и традицийте са от ОГРОМНО значение , просто щом така го правят ...сигурно има защо ... ама за т'ва друг пътмного ми хареса на един колега мнението , че живеем в твърде динамично време с корено променяща се култура на всяко поколение и т.н. , което си има своето изражение във всеки модел .... ебал съм ти и бъбреците на БееМВе ... ( както и емблемата на рено на лизинг, чукинг и както доиде :blink:)) )... мен примерно мноооо ама адски мнооо ме дразнеха пластмасовите апликации имитиращи дърво, в която и да е хонда те нямат място защото вместо динамика вътре лъха на пенсия както и на консерватизъм и т.н. имат си хонда трески за дялане но...не благодаря не искам друго :blink:както предполагм и никой от нас разбира сеотносно лоста за скоростите на 7-ма ген. ... не съм адския спец ама каде е лоста на ВРЦ-тата например ??? май пак там :( .... а мечтата ми е да го пробвам дали с тайп Р ще е удобен на писта :())със здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Определено интересна тема !Успях да прочета всичко -да не повярваш! :blink: Интересно ,че и на мен са ми минавали подобни мисли като на ADH ,но едва ли мога така да се изразя.За мен влюбването в Хонда беше силно свързано с една личност-Аертон Сена.После забелязах и много други черти ,които ми допадат.....и понеже АДХ написа:"Ще се радвам ако и Вие самите изразите своето мнение, как Вие чувствате нещата през собствения си мироглед" ще сметна поста си -да не е офтопик.Определено седма генерация беше разочарование за мен /да не се обиждат колегите с такива -все пак карат нови коли-а аз -стара/ ,определено ми липсват модели като прелюд и си ар екс -/шапка свалям на феновете с такива коли - отличават се от тълпата !/. Традицията да правят безкомпромисни двигатели и коли със страхотно поведение на пътя никога не е умирала!Също и иновативния стремеж-да не забравяме ,че Хонда е първата фирма ,която слага напречно мотора в серийна кола - сега почти всички са такива! Хонда прави първото изцяло алуминиево купе в сериен автомобил, първата навигационна система в кола е също в Хонда, първия сериен автомобил със завиващи задни колела,работещ в два различни режима.За системата VTEC няма да говорим ,нали :blink: ./в тази връзка -не вярвам на изявлението за мотор 2,4 -150 коня -все пак помислете за моторите с по над 100 коня литрова мощност в предишните версии Тайп ер и тези на ИНТЕГРА!/Харесвам много S2000 ,но липсват модели като прелюд и дел сол - майната им на европейците -Хонда си имаха фенове,които със 7 ма генерация изгубиха -и мисля ,че го осъзнаха. Мен Сивик Си много ми допада .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest emko

Стана голямо чете тука ;) Досега мисля в никоя тема не сме се впускали толкова яко, но по същество:

 

Мерси на колегите за топлите и описателни думи за 7 ген. Е, тука сме все пак да изказваме лично мнение ;)

 

...

А 7-ата генерация изведнъж разби на пух и прах всички тези представи и най-вече - хечбек моделите  ;)  Как така изведнъж Сивик стана от най-ниския хечбек в среден клас, в най-високия приличащ на МИНИВАН  ;)  Как изведнъж скоростния лост от ниско разположен на пода изведнъж се намести по средата на таблото  ;)  ...

ръчната спирачка се намира много близо, дори точно до скор. лост - това ми изглежда глупаво, грозно и дори неудобно (не че съм сядал в този модел, но такова чувство ме обзема) и то дръжте се да не паднете - от ЛЯВАТА страна на скор. лост - където трябва да си подпреш десния крак. Както и да е, но се загледайте в снимката че това ощетява разтоянието на ръката до скор. лост - вместо скор. лост да е точно централно разположен на пода, той е изместен НАДЯСНО  ;)  към пътника фактически, заради тъпо разположената ръчна спирачка ! ...

<{POST_SNAPBACK}>

Сашо, имаш познания и доста опит с хондите (не веднъж си го доказвал това), но мисля, че за 7 и 8 ген. имаш доста отклонения и неотчности в описанията си. Това важи и за повечето колеги тука във форума ;) Примерно много писане, че разположения на високо лост, който изкачал от таблото е голяма боза, в сравнение с разположението му в предните генерации. А колко от вас имат опит в карането на такава конфигурация с лоста? Гледам гора от вдигнати ръце. Аз в момента карам и няколко други марки коли с "нормално" разположен скоростен лост и мога да каза, че удобството клони към "смешно изкачащия лост от таблото". Тогава следния въпрос веднага изкача: "А защо тогава Хонда се отказва от това свое решение?" Аз още на живо новата генерация не съм я виждал, но по снимките се вижда, че лоста е разположен "някъде там по средата" в сравнение между 6 и 7 ген.

А при положение (така си мисля и май че съм прав), че никой от нас не е карал още 8 ген., не мисля, че е много уместно да се коментира примерно удобството на разположението на ръчната спирачка. Хонда, а и повечето от производителите на автомобили (изключая от списъка китайските, а и в частност корейските) си имат точното опреление за разпределението на различните компоненти на вътрешното оборудване - щом са я сложили там, то това е в резултат на проби, тестове и години експлоатация. Относно порастването на автомобила като габарити, бих коментирал, че се наблюдава една тенденция на непрекъснато "наедряване" на автомобилите от всички производители, което е комплексно свързано с повишаване на безопасността на пътниците, обезпечаване на по-голяма сигурност при по-мощни двигатели и по-високи скорости.

 

Напълно споделям мнението ти за 7-мата генерация... и мойта реакция беше:  ;)

Сивика почна да прилича на форд... което за мен лично е недопустимо! Загуби се духа на Сойчиро. Поне на пръв поглед обаче. За моя радост обаче Хонда продължиха да изкарват Тайп-Р версии. ...

<{POST_SNAPBACK}>

Емо, за да може един производител като Хонда да си разработва автомобилите в сегмента, където е Тайп-Р са нужни сериозни приходи да идват от някъде. И от къде може да ги получат от Хонда? Ами може би като правят автомобили за масите - колкото е по-голяма масата, толкова продажбите скачат, приходите също, а ако стоката е качествена - печалбата също скача. Ето вече имаме пари да си разработваме модела за този сегмент.

От клиенти като мен, които инвестират в "Сивика, който почна да прилича на форд", ще се развива пазарът на Хонда. Верно, че това си е строго за европейският пазар, но шапката е една.

 

И за да не оставям грешно впечатление на един поплювко, искам да кажа, а и някои знаят, че преди имах CRX 2ген и за вбъдеще, ако от Хонда изкарат някакво негово наследство, ПАК ще карам "картингообразната" колица - комбинацията малко купе и двигател на Хонда са незаменимата за мен комбинация, без да гледам каква традиция са вложили в модела. Традицията на Хонда е спортният дух на автомобила - не е в мигачите, нито във фаровете, нито в скоростният лост! И докато Хонда се придържат към тази традиция аз ще карам Хонда.

 

;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Добре, че през 2005 година я обновиха и добавиха angel eyes, полукристални стопове и сравнително по-стилтни престилки, за да заприлича на спортна кола.

<{POST_SNAPBACK}>

Ейнджъл айс и кристалните стопове явно са най-важните компоненти, които правят един автомобил спортен... ;)

 

И евентуално някоя друга лепенчица тук-там. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mihho

Много компетентни и вярни мнения ;);) ..е не мнения романчета....но от всичко това което прочетох относно недосатъци и неодобрения...ми те хората от Хонда се опитват да събудят интерес с колите си във всеки един човек който кара кола...не всички мислят като нас и не всички имат мнението за хонда като нас ...ако гледаха хонда да задоволят наще желания и интереси....май хонда немаше да съществува....ии мисля че винаги са оставяли вратичка за Тунинга който позволява да доизгладиш това което не харесваш в колата си....щото знаем всички че има коли който колкото и да ги гласиш си остават същите бози....иии за финал ще кажа (лично мнение) колкото и грозно да е колкото и недостатъци да има...колкото и да не ни харесва си остава ХОНДА

Редактирано от mihho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

объркал се е какво толкова, ясно че ще е 250кс

<{POST_SNAPBACK}>

много ясно, печатна грешка ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

Добре, че през 2005 година я обновиха и добавиха angel eyes, полукристални стопове и сравнително по-стилтни престилки, за да заприлича на спортна кола.

<{POST_SNAPBACK}>

Ейнджъл айс и кристалните стопове явно са най-важните компоненти, които правят един автомобил спортен... ;)

 

И евентуално някоя друга лепенчица тук-там. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Друго имах в предвид - то е ясно, че най-ключови при спортните автомобили са високата мощност, бързото ускорение, доброто поведение на пътя при високи скорости и т.н. Външният вид обаче също е важен - ако потенциалният купувач се загледа в една кола, първото нещо, което забелязва, е екстериора - едва след това разбира за характеристиките на въпросния автомобил. Точно затова е важно, ако една кола има спортни качества да притежава и привлекателно спортно излъчване.

 

Например ако на улицата са спряли една Хонда Сивик (която под капака има 300 коня да речем, но външно изглежда като съвсем нормален Сивик) и до нея една Супра (която също е 300 коня, но с разликата, че е със сток двигател), в коя кола би се загледал ако минеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Незнам дали ще успея да отговоря на всяко едно нещо на което бих, но ще се опитам.Първо, към "HONDA_LEGEND": Емко е прав, винаги автомобилите са страдали от т.нар. надебеляване, винаги са уголемявали размерите си. Напоследък дори, хечбеците започват да придобиват все по-еднообемна форма. Тази мода НЕ беше обявена от Пежо 307 и след това Корола и Сивик са се придържали към тази филосифия - тук грешиш, по простата причина че Сивик 7-а ген. Излиза Септември 2000-а година на пазара, т.е. ПРЕДИ Пежо 307 ;) Но дори и това незначи че Сивика прокарва тази мода, НЕ ! Първия автомобил с такава концепция и дизайн като цяло се е появил през 1998-а, а именно това е ФОРД ФОКУС ! Както и да е.Второ: НЕ съм съгласен с DEMON който казва че Хонда винаги им е куцало дизайна и въобще ИНТЕРИОРА ! Протестирам изцяло ;) Хонда ВИНАГИ са имали: красив на вид дизайн, ергономичен, качествено изработен (в смисъл от качествени материали, защото и "ергономията" може да се нарече един вид качествена подредба и оформление на едно табло) и не на последно място - УДОБЕН интериор/салон ! Красив на вид ли - погледнете един Прелюд 2-а генерация, автомобил който излиза модел 1982-а година - погледнете интериора му (В момента просто немога да покажа снимка на този модел, защото нямам много време), загледайте се как "чупката" на таблото преминаваща към вратата каква мека и плавна линия, нещо което примерно за съвременен автомобил е напълно нормално, но за онези години НЕ, Хонда бяха едни от малкото коли на които примерно, пространството между таблото и кората на вратата можеш да си завреш ръката :P , какъвто е случава в един Голф 2-ка или дори Мерцедес 190-ка ! При Хонда не беше така - има плавни, преливащи една в друга форма, създаващи уют и кеф за окото ! Хонда отдавна са изпреварили времето поне по отношение ДИЗАЙН на интеиора си ! Същото е и при Японските и конкуренти - няма Нисан, Тойота или Мицубиши което да може да конкурира даден модел на Хонда по отношение на дизайн и красота на интериора, модел след 80-те години ! Сравнете просто една издигана в култ Тойота - АЕ86 и един CRX 1-а генерация - и двете са по едно и също време излезли, вижте отвътре дизайна на Хондата и вижте таблото (примерно) на Тойотата. Да ме прощават собствениците и феновете на този модел, но той меко казано изглежда отвратителен, дори и за онези години ! Друг е въпроса тази кола колко може да върви и на какво е способна...Ергономичен - защотот в Хонда дори и за пръв път да се качиш, винаги знаеш къде какво има, всичко ти е подръка и направена и подредено като че ли е точно за теб правена тази кола. Качествен - покажете ми Сивик 3-а генерация или Прелюд или Акорд от тези години (т.е. говориум за кола на НАД 20 години) на която таблото или кората на вратата да се е нацепила и изгоряла от слънцето или някакъв друг елемент в интериора който да се е съсипал НЕ от прекалена амортизация и експлоатация, ами от това че просто е стоял на слънце или нещо от сорта. Не се хабете, от сега ще ви кажа - такова животно трудно ще намерите !Удобен - ще ви дам просто пример: аз съм 1.85м. висок, към 120 кила тежащ - 90% от колите в които се качвам отпред са ми тясни, неудобни, за задните седалки да не говорим :D Колкото и смешно и странно да звучи, НЯМА такова удобство, широчина и кеф като седиш в един елементарен и стар модел като Сивик 3-а или 4-а генерация !!! Коли (и Европейски и други Японски) по-големи и по-нови от тези двата споменати по-горе НЕмогат да ме накарат да се отпусна - все ще има нещо да те ръга отстрани в ръката, все неможеш да си изпънеш крака максимално напред и да се отпуснеш - или таблото ще те удари отстрани или кората на вратата. Тези неща нестават да се описват, те трябва да се почувстват - колкото и да си пиша, най-добре може да ме разбере един човек който НЕ Е сядал в Хонда никога, само като седне в Хонда и тогава ще разбере какво Аз се опитвам тука да обясня. :D И все пак, трябва да призная че и Хонда не са идеални и те си имат трески за делене. Неща които са ме дразнили в почти всяка една Хонда, това са едни мъъънички детайлчета, без които по принцип може, но в другите марки и модели ги е имало и дразнят. За какво говоря - примерно НЯМА модел Сивик (освен ако не е 7-а и 8-а ген. и приерно 6-а ген. СЛЕД фейслифта или за топ модела "VTi") чиито шофьорска седалка да може да се регулира във височина :P Да не говорим пък за седалката на спътника до шофьора - там пък е изключено отвсякъде :D:D Вярно, наистина на модела Сивик предните седалки са позиционирани идеално, но все пак - невиждам защо да нямат подобни финни настройки ;) Имал съм възможност да се качва в LEGEND 3-а ген. - страхотна кола :D ОБАЧЕ - може ли, тази кола да има подобна настройка САМО на шофьорската седалка ? ;) А за седалката на пътника до шофьора НЯМА регулировка във височина ;) Е що за глупост е - това все пак е флагмана на Хонда, трябва да се мери с Ауди А6, Мерцедес Е класа и БМВ 5-ца, а няма елементарна благина (а благините са нещо задължително при такъв клас автомобили) която я има в една ГОЛФ 4-ка примерно ;) - ДА, в Голф 4-ка има регулировка на седалката на пътника до шофьора във височина - ГОЛФ 4-ка се води в класа на Сивик 6-а/Сивик 7-а ген :P ...Друго нещо, още по-дразнещо - да може да се регулира подглавника НЕ само нагоре и надолу, ами и напред и назад. Тази "екстра" която по принцип е нещо стандартно за мерцедес модел и от 60-те години, че дори и голф 2-ка го има ;) го няма нито в моделите Сивик, НИТО в Акорд (въпреки че съм го срещал в АКорд 4-а и 5-а ген., но примерно в Акорд 6-а и 7-а ;););) го НЯМА !!!), а дори и в LEGEND 3-а генерация (предпоследния модел, от 1996-а до 2004-а година) - дори и там НЯМА подобна настройка на подглавника :P Спирам да коментирам, Вие си правете изводите :P Истината е че НЯМА нищо перфектно, в това число и колите на Хонда - те имат неща които ги правят уникални и ги изтрелват пред абсолютнои всички напред, но имат и пропуски за които биват заслужено оплюти примерно ! Това е !И към Емко: тази тема беше за коментиране на едни определени неща, не затова дали Сивик 7-а ген. е удобен и дали ни харесва, малко погрешно сте ме разбрали явно, както и да е. Аз лично съм карал (макар и съвсем малко) Сивик 7-а ген. 5 врати хечбек (с 1.4 литровия мотор), трябва да си призная че наистина тази кола е много гот за каране, удобна, наистина високо разположения скор. лост е много удобен за боравене. Друго което ми направи впечатление при този модел е че е изключително тих и безшумен :P Нещо НЕтипично за по-старите модели Сивици. Готина кола е като цяло, но специално при него, ако трябва да говорим за т.нар. "спортен дух" споменат от тебе... поне при тази кола няма никакъв такъв. В TYPE R модела не съм се возил или карал, предполагам че там няма да има допирна точка с този модел с 1.4 90 коня мотор, но все пак...И все пак съм съгласен че може би да се говори така за нещо, което още не е виждано наживо и не е изпробвано е меко казано глупаво и безсмислено - може би си прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

A и още нещо момчета. Виждам че коментирате бъдещият Сивик TYPE R ! Май наистина ще има такава кола - ДА, ще се появи на предстоящото Женевско авто изложение (което ще се състои след около месец някъде, ако не се лъжа...), но нещото за което НЕ сте познали това е двигателя ;) За съжаление, говори се че т.нар. Civic 8-а ген. TYPE R ще е 3 врати Хечбек, двигателя ще бъде отново 2.0 DOHC i-VTEC, за съжаление ОТНОВО 200 конски сили ;) Да, няма да има така бленуваните 250 и прочие, отново ще са 200. Един вид, никакъв прогрес спрямо предходния модел, но както и да е... ;) Може пък и vtec.net (от там имам тази информация) да грешат (макар че досега каквото са били написали те, всичко е било 1 към 1 с реалността).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sand0

Не мисля юе е прогрес всяка следваща генерация ЦИВИК да е с 50к.с. повече от предходната генерация.

Ако е така:

8ген-250к.с.

9ген-300к.с.

10ген-350к.с.

 

Много хубаво ама с такава кола можеш само да се утрепаш :)

 

А иначе 8ма ген за северно американският пазар е невероятна...

 

Публикувано изображение

 

че даже и седана е върха

 

Публикувано изображение

 

 

 

A и още нещо момчета. Виждам че коментирате бъдещият Сивик TYPE R ! Май наистина ще има такава кола - ДА, ще се появи на предстоящото Женевско авто изложение (което ще се състои след около месец някъде, ако не се лъжа...), но нещото за което НЕ сте познали това е двигателя  :blink:  За съжаление, говори се че т.нар. Civic 8-а ген. TYPE R ще е 3 врати Хечбек, двигателя ще бъде отново 2.0 DOHC i-VTEC, за съжаление ОТНОВО 200 конски сили  :blink:  Да, няма да има така бленуваните 250 и прочие, отново ще са 200. Един вид, никакъв прогрес спрямо предходния модел, но както и да е...  :offtopic: Може пък и vtec.net (от там имам тази информация) да грешат (макар че досега каквото са били написали те, всичко е било 1 към 1 с реалността).

<{POST_SNAPBACK}>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest emko

A и още нещо момчета. Виждам че коментирате бъдещият Сивик TYPE R ! Май наистина ще има такава кола - ДА, ще се появи на предстоящото Женевско авто изложение (което ще се състои след около месец някъде, ако не се лъжа...), но нещото за което НЕ сте познали това е двигателя  :blink:  За съжаление, говори се че т.нар. Civic 8-а ген. TYPE R ще е 3 врати Хечбек, двигателя ще бъде отново 2.0 DOHC i-VTEC, за съжаление ОТНОВО 200 конски сили  :blink:  Да, няма да има така бленуваните 250 и прочие, отново ще са 200. Един вид, никакъв прогрес спрямо предходния модел, но както и да е...  :offtopic: Може пък и vtec.net (от там имам тази информация) да грешат (макар че досега каквото са били написали те, всичко е било 1 към 1 с реалността).

<{POST_SNAPBACK}>

Да! Ще има concept car за Сивик Тайп-Р. И той ще бъде базиран на 3-вратата версия на новия Сивик, който би трябвало да се появи по-късно тази година.

Това е официалната информация какво Хонда ще представи на женевското авто изложение:

Honda at The 76th Geneva Salon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

ей хора expire-на ми сесията на браузъра докато ги прочета тези мнения :offtopic: но с повечето съм съгласенотносно 8ген civic typeR нормално е да е със К20 мотора от 'стария' typeR - вижте най-мощната версия на 4та 5та (че и 6та ген ако не броим истинския японски typeR) са с един и същ двигател, с минимални подобрения.вярно, че европейците са полудели в поредната война на мощността - луксозен седан с над 500 коня не е нищо друго освен лудост, но евала на японците, че запазват разум и не се включват в безумната надпревара. въпреки че губят от потенциални клиенти -- по-скоро губят от имиджа си, топ версиите са повече за имидж на марката, отколкото за истински печалби -- форд пускат 5 цилиндров фокус че и със турбо, астрата и тя има турбо, голфа пък е 6 цилиндъра 4х4 - тези автомобили не са истинска конкуренция на typeR, както и порше и ламборджини не са.но въпреки това очаквам във следващия сезон на Top Gear да видя как typeR ги размазва или поне върви наравно с турбо-конкуренциятаа по основната тема, за мен най-жалкото в съвременния дизайн е отминаването на low bonnet модата (която според мен е непреходна) и хонда най-добре я експлоатират - супер нисък преден капак, все едно няма двигател отдолу. но хората някак си свикнаха колите да са с нисък капак, докато преди, когато японците навлизат на американския пазар, там властват коли с перки, огромни - вижте старите ню йоркски таксита - мастодонти на пътя и ужасни за маневриране. докато сега и американците почнаха да правят спретнати коли, та японците трябва по друг начин да се идентифицират на пазара. и приеха старата японска тактика колите да растат на височина -- не са европейците, които я приеха тази тактика, европейците правят ниски коли по принцип. и първият напречен двигател не е на хонда на на мини тоест austin както се е казвало на времето. в япония от време оно са на мода тесни и високи автомобили, вижте suzuki swift и ще ви стане ясно за какво говоря. но тези автомобили си бяха само за японския пазар, на останалия свят изглеждаха смешно.може би АДХ е прав, че фокус започна модата с повдигането на салона нагоре - новия фокус е не по-нисък от минивен вътре. пежо 307 е най-яркия пример, но наистина всички коли растат. назад не могат да растат, понеже навлизат в друг сегмент. на страни също не е много препоръчително да растат, че не влизат в стандартните гаражи и паркинг места -- остава само нагоре.особено както напоследък дизайна на окачването се прави 100% на компютър и позволява доста високи коли да имат сравнително добро поведение на пътя. споменатия фокус освен че има много добро и стабилно окачване, има и много добър комфорт - пак настройката на шасито и компютърната симулация на натоварването позволява да се подсили шасито на нужните места без да става много по-тежка колата, но да има много по-добро поведение на пътя. та с 2 думи колите станаха достатъчно стабилни, за да си позволят производителите да ги повдигнат нагоре.и въпреки че е като баничарка, новия фокус много ме кефи как се държи на пътя (за серийно окачване става дума)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HONDA LEGEND

ADH-Honda,не мисля,че фокус е първият автомобил клас В с еднообемен дизаин/тип миниван/,просто защото е видно,че е просто тумбест дизйна,но с ясно изразен преден капак,а не слят с купето като при сивик,307 и корола.А и най- новия фокус не е с еднообемен дизайн.А иначе по въпроса кой модел/307 или сивик/е излязъл първи на пазара,явно грешката е моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

вярно, че европейците са полудели в поредната война на мощността - луксозен седан с над 500 коня не е нищо друго освен лудост, но евала на японците, че запазват разум и не се включват в безумната надпревара. въпреки че губят от потенциални клиенти -- по-скоро губят от имиджа си, топ версиите са повече за имидж на марката, отколкото за истински печалби -- форд пускат 5 цилиндров фокус че и със турбо, астрата и тя има турбо, голфа пък е 6 цилиндъра 4х4 - тези автомобили не са истинска конкуренция на typeR, както и порше и ламборджини не са.

Не знам дали ви прави впечатление, че топ версиите на Хонда, Нисан, Mitsubishi, Mazda са с 280к.с. - доколкото разбрах в Япония има ограничение на мощността и то е 280к.с. Така, че логично е да не се включват в турбо войната. За какво им е нужно да хвърлят пари на вятъра, като и без турбо не е голям проблем да направят достатъчно мощни двигатели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Не знам дали ви прави впечатление, че топ версиите на Хонда, Нисан, Mitsubishi, Mazda са с 280к.с. - доколкото разбрах в Япония има ограничение на мощността и то е 280к.с. Така, че логично е да не се включват в турбо войната. За какво им е нужно да хвърлят пари на вятъра, като и без турбо не е голям проблем да направят достатъчно мощни двигатели?

<{POST_SNAPBACK}>

и аз съм се чудел -мерси за информацията-има логика -и нещо друго ,което ми направи впечатление там -е ,че не може да вдигнеш повече от 100 км извън града там - представяте ли си да карате накоя нова японска резачка и да сте ограничени винаги до 90-100 -така е там :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Не знам дали ви прави впечатление, че топ версиите на Хонда, Нисан, Mitsubishi, Mazda са с 280к.с. - доколкото разбрах в Япония има ограничение на мощността и то е 280к.с. Така, че логично е да не се включват в турбо войната. За какво им е нужно да хвърлят пари на вятъра, като и без турбо не е голям проблем да направят достатъчно мощни двигатели?

<{POST_SNAPBACK}>

и аз съм се чудел -мерси за информацията-има логика -и нещо друго ,което ми направи впечатление там -е ,че не може да вдигнеш повече от 100 км извън града там - представяте ли си да карате накоя нова японска резачка и да сте ограничени винаги до 90-100 -така е там :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Бе те там са маняци , нали са го сметнали ,че при над 100 км/ч вероятността за катастрофа е едиси колко % по-голяма , от там едикакво си задръстване ,от там повече работа за полицията , за този за оня , от там такива и такива загуби на време , средства и т.н. и т.н. :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

Хора толкова не съм чел и повреме на сесия заболяха ме очите :unsure: А иначе за хондетата 7серия и на мен не ми харева но 8серия ме изкефи независимо кое откъде е добавено.За интериора ама въобще не съм съгласен напрво си е екстра поне това беше едно от нещата зарди което си купих Хонда а иначе и аз се запалих още като дете 85г по хонда сивик е сега имам ама 5 генерация :unsure:Доста почаках докато си я намеря ама успях а преди да я купя много ме навиваха са разни астри пасати и голф3 и бмв3 ама аз не това е колата и край.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ~P[e]Tko~

Направо се шашнах ейй...как са си изневерили на традициите хонда ве ....недейте така ве фенове....това са силни приказки,кво германчетата по ли си спазват философиите? да говорим за голфчета ли ?(е да те не си изневеряват на традициите .....КИБРИТЕНИ кутийки бяха и още са и за в бъдеще ще бъдат ,просто са без коментар ...къв им е напредака за всичките тия години отностно модели ? сичко е почти енднакво със съвсем малки доработки...Отностно Сивика кви са тия глупости че развалили традицията напрайли по висока кола ....че кой е казвал че сивика трябва да е нисък ! сивика е просто спортна малка кола предназначена предимно за градски условия съчетана с пъргав и икономичен двигател ...това че 7 ген. е по висока кво от това ? не е ли икономичен и пъргав двигатела ? не е ли клас Сивик пак? на мен лично много ми харесва моделчето страшно е малко не съм сагласен с скоростният лост на тъблото(понеже мен лично много ме кефи да си е долу, но горе вероятно е много удобен), но много се радвам че се мъчат да вкарват новости ...с които успешни или не фирмата прогресира и си създава индивидуалност , много от европейските фирми ги е страх да рискуват с новостите ...затова са и губещи ...затова не ги и записват с факти в изторията! Относно спортният дух къв е проблема че модела не е завишен отностно мощ на двигател ? конкурентите по ли са силни ? не сме ли на върха още ? нали за това са феновете ? слагаш турбо ала бала ...както си му е по реда (както са и всичките други "бегачки" и са пак многа над тях ...се пак кадета викат съклубарите щом имат ограничение до 280 кончета .....и не са го нарушили явно и тук си държат на традициите, ся за спортните модели за нашият пазар може да ги нарушат ако вземат да губят позиции , но ХОНДА си е ХОНДА и ще си БЪДЕ ХОНДА ...до тогава до когато феновете не се отрекат от нея ... не го ПРАВЕТЕ !!!:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...