OptimusPrime 2 #1 Публикувано 23 Февруари, 2010 Здравейте колеги, Идва пролетта и започват любителските състезания, а със това и редовната тема - каква марка гуми да си купя, дето хем да се държат най-добре при максимално натоварване на писта (без да прегряват лесно), хем да си ги карам ежедневно (второто е по-маловажно ). На размер съм се спрял на 185/60/14, поради причината, че колата ми е стоков D15B2 - 90hp, 5ген, хеч. Досега карах с летни 195/50/15, но благодарение на многото четене из форума и разговорите с познати хондаджии стигнах до извода, че този размер джанта + гума е твърде голям (като тегло), за да го върти едно D15B2. Затова минах на варианта 185/60/14 - средно между оригиналното за колата ми 175/70/13 и 195/50/15. Не толкова тежко като 15", и не толкова висока гума като 175/70/13 (за да не се лашка колата, а да има бърз респонс). Направих си измерванията с кантара: Алуминиева джанта 15", 7J: 8,2кг (+/-) Железна джанта 14", 5J: 8кг Железна джанта 13", 5J: 6кг Не съм успял да замеря алуминиева 14" 5J/5,5J но мисля, че ще спечеля от тегло 1-2кг на джанта + 1кг на гума. Следователно слабото D15B2 ще успява да развърта по-бързо по-леката маса. Пък и не мисля, че с този двигател/мощност ще ми трябват 15", защото не мисля, че ще се засиля толкоз, че да ми трябват толкова по-тежки гуми на състезания като Тайм-Атак. На тези картинг писти мисля, че е по-удачно да се развърта по-бързо двигателя, отколкото да имаш по-широка и по-тежка гума, която да ти дава по-голямо сцепление, но е по-тежка и трудна за развъртане. ТА! Ако някой е прочел до тук Въпроса е следния: Каква марка гуми бихте ми препоръчали (летни - 185/60/14), които сте ги изпробвали на писта (или общо казано - състезателно темпо), които да имат твърди бордове(!) и да не прегряват при 10 минутно пълно натоварване (каквото е карането на калояново - за пример)! Като фен на японското бях си избрал Тойо T1R, но видях много противоречиви мнения за него. От "перфектна и много бързо загрява и много мека", до "много меки бордове и много бързо прегрява". Плюс това видях, че минималният им размер е 195/50/15 (ако бъркам нека някой ме поправи). Другият вариант са Йоко. И в този пост ( http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=9961&hl= ) общото мнение е, че на Йокохама бордовете са по-твърди от на тойото - точно каквото търся (дали е така, не знам, чета и аз от хора пробвали и разчитам на мнението им). Но не знам как се държат на писта C-Drive например. Отворен съм за всички предложения за марка гуми за каране на писта с този размер - 185/60/14 - независимо от марката. Единия вариант, който ми се върти в главата е "2009 BF Goodrich g-Grip" http://motorcities.com/photo/viewer/09B9C512725276AA Но съм отворен за всички изтествани гуми на писта, които се държат добре. Относно джантите - харесал съм тези 14" от хонда 6ген японка (с неравномерните отвори - един по-голям, следващия по-малък и се редуват). Като ляти 14"/5J мисля, че ще са с 2кг по-леки от 15"/7J (каквито са моите сегашни). Гледах някъде, че джантите от някои мазди са също 4х100 на по-малък централен отвор (56,1мм). Та ако някой е слагал джанти от мазда на хонда поради причината, че са по-леки ще се радвам да сподели тънкостите по напасването. Благодаря предварително на всички Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #2 Отговорено 23 Февруари, 2010 Според мен сложи 185/55/14 ако няма да слезне много ниско колата естествено 55 е по-добре от 60 знам го от личен опит, но трябва и по улицата да се кара така, че ти ще си прецениш.А колега за съжаление аз като гледах май големите класове гуми са в размери от 15 нагоре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tonchev 0 #3 Отговорено 23 Февруари, 2010 (Редактирано) Защо не пробваш с 195/40 R14Защо се спираш на толкова тясни гуми.Не ширината, а диаметъра на гумата е важен. 175/70/13 като диаметър се равнява на xxx/55 R14A xxx/40 R14 e даже по малък от този който ти предписват по каталог, и колата ще е малко по пъргава.А за теглото на джантата и гумата .. Защо се впускаш в толкова сложни изчисления ... Няма да я направиш кой знае колко по бърза Пляскай и 195/40 R14 Ако не ти харесват като цена, като риск за джантите при нашите пътища и 1,5-те сантиметра който се снижава сложи на 50...И постигаш яка визия, стабилност и пъргавина. Редактирано 23 Февруари, 2010 от Tonchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #4 Отговорено 23 Февруари, 2010 (Редактирано) Tonchev ама кажи на колегата кой производител прави 195/40/14 че да ги плясне Редактирано 23 Февруари, 2010 от jamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OptimusPrime 2 #5 Отговорено 23 Февруари, 2010 jamo, точно това и аз гледам - почти всички гуми, които доста хора из нет-а ги препоръчват започват от 15" Magnum в една тема беше споменал Bridgestone Potenza RE720 - "аз така стигнах от Бургас до Варна (по магистралата вдигах и над 200) и във Варна на автомивката забелязах, че едната ми гума е малко по-мека от друга. На бензиностанцията уредчето показа 0, изобщо никакъв въздух не е имало вътре." Но като ги гледах и те почват от 15". Гадост (ако съм сбъркал, нека на някой ме поправи). Поради наличните финанси - разбирай - не мога да си сложа всмукател от D16A6 и глава от D16Z6 тази година, предпочетох да си купя и да изпробвам джанти с гуми с този размер, за да е по-лесно ускорението. Иначе одмах бих си взел O.Z. Ultralegerra 15" джанти и да си ги карам с кеф Tonchev, идеята е че ще ги карам тези гуми ежедневно. С 195/50/15 колата е мноооооого по-твърда от 175/70/13 и не искам да я досъсипвам с още по-ниски гуми. Колата за 2 години с тези 195/50/15" почна да тропа осезателно. Идеята е да си взема гуми/джанти които да се държат добре на писта, и да не са прекалено ниски за ежедневно каране. За толкоз стигат парите просто Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo77 10 #6 Отговорено 24 Февруари, 2010 Колега, две лета карах с Bridgestone Turanza ER300 и мога да кажа само хубави неща за тази гума. Да, няма стабилния борд на Potenza, но има уникално сцепление. Гумата е супермека, при въртене на гуми на място или на ръчна се търка бързо и се появяват топченца, но на пътя имах чувството, че колата ще се обърне, но няма да пуснат. Колкото по-горещо ставаше през лятото, толкова по-добре държаха и утихваха. Размерът беше точно 185х60 R14. Потърси мнения извън БГ, както и в различни тестове, надали за този размер ще намериш нещо по-добро като сцепление, поне на сухо. На мокро също не са зле, но там има и по-добри. Само дето аз ги взех нови и ги съхранявах както трябва, не зная ако са престояли 3-4 години на някой плац, дали ще се държат така.Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове