Jump to content
Guest the_crow

Проблем с катализатора

Recommended Posts

Guest the_crow

Първо да ви поздравя за хубавия форум които сте спретнали !!!От скоро имам Honda Civic VEi та викам даи да зема да я закарам да я мина на преглед там човека ми каза че катализатора ми е запушен ама аз се пак таиничко се надявам да не е така :(Имам два въпроса :1. Каде могат да ми кажат какво състоянието на този катализатор 2. Ако го "избуша" може ли да има негативни последици върху работата на двигателя Предварително благодаря !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Внимавай защото има майстори дето изкат да ти го избушат и да си платиш допълнително. 1кг катализатор 60лв. На д15б2 е около 700гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

VEi с 1.5 VTEC-e ли беше, дето катализатора е пред двигателя? там освен да го избушиш трудно можеш да го смениш с гърне.Ако можеш запази катализатора и сложи резонаторно гърне на негово място.А катализатора в мазето, може да потрябва по-нататък ако променят законите нещо. Като го свалиш с го погледнеш, може да разбереш колко е заминал, вижда се питите как се променят, 'размиват' на кофти катализатор.В момента със сегашните закони и прегледи е по-добре без катализатор. Колкото и да съм привърженик на екологията, катализатора намаля мощността с 10% и от там се увеличава и разхода с 10%, което автоматично означава повече отделен СО2 и повече разход на бензин, който все пак е (скъп) ограничен ресурс на планетата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dimodi

Хубаво, ама ако си без катализатор, минава ли се успешно през прегледа за количество отделени газове на ГТП ?

 

А това за 10-те процента и за нов катализатор ли важи ?

 

В момента със сегашните закони и прегледи е по-добре без катализатор. Колкото и да съм привърженик на екологията, катализатора намаля мощността с 10% и от там се увеличава и разхода с 10%, което автоматично означава повече отделен СО2 и повече разход на бензин, който все пак е (скъп) ограничен ресурс на планетата.

<{POST_SNAPBACK}>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Хубаво, ама ако си без катализатор, минава ли се успешно през прегледа за количество отделени газове на ГТП ?

 

А това за 10-те процента и за нов катализатор ли важи ?

 

<{POST_SNAPBACK}>

мхм.

а прегледите ни като ги знам какви са порнографии, аз от 10 години ходя на преглед, още не са ми закачали колата на газ анализатор.

 

ходих при омбре и нарочно я закачих, че ми мирише на неизгорял бензин като работи на място - тя беше точно на границата на допустимите изгорели газове. за кола с катализатор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest the_crow

Благодаря за помоща приятели , ако има някой с такъв мотор и му е избушил катализатора да каже дали е почнал да се базика след това защото мен това ме притеснява най-много не че ще си купя нов де :lol: ама искам да избера по малкото зло :) П.П. и да знаете че сте железни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Аз имам същата кола, миналата година реших, че катализаторът е задръстен, свалихме го, но се оказа, че нищо му няма на керамиката вътре, т.е. като погледнеш през питата, се вижда от другата страна. Но така и така го бяхме свалили и замина. Предвид неправилната си форма, смяната на катализатора с пура е ако не невъзможна, то най-малкото много трудна. Ето тук има тема с мои разяснения по случая, предвид заяжданията на един наш колега с дървено философски амбиции:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=1297Не съм забелязал след изпразването на катализатора да има какъвто и да е проблем с колата, но също така и не съм забелязал особена разлика в положителна насока. Така че съветът ми е да го махнете и да го разгледате, ако е мръсен и задръстен, тогава го трошете, иначе може и да си остане (въпреки че е само отлагане на неизбежното). :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rebel

С D15Z3 двигател съм - вече година откакто го "изтърбуших" - нямам проблем! Аз и тогава нямах (не беше задръстен), но се притеснявах да не се запуши впоследствие от пословично чистите ни горива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

добре обаче на мен пак не ми е ясно защо на мястото на катализатора трябва да се сложи резонаторно гърне.Според мен и от това което съм гледал ще е е по=добре ако там има права тръба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest the_crow

OK значи ако съм разбрал правилно изхралупваме катализатора (казвам "изралупване" та да не изглеждам к'ат бъчвар ;););) )и газ до ламарината . Още веднъж Благодаря на всички и специално на Виктор (все пак това си е информация от извора ;) )П.П. И да попитам за последно трябва ли да ходя на некви центровки там и тем подобни след като го изхралупя ???

Редактирано от the_crow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

добре обаче на мен пак не ми е ясно защо на мястото на катализатора трябва да се сложи резонаторно гърне.Според мен и от това което съм гледал ще е е по=добре ако там има права тръба.

<{POST_SNAPBACK}>

Имаше тема по тоя въпрос, но на кратко:

Ако сложиш тръба, променя се звука на колата (получава се едно метално бучене). Освен това, по-бързо ти изгарят назад гърнетата, тъй като изгорелите газове пристигат в тях с по-висока температура. Като цяло този метод се използва на Горубляне, където колите се правят с цел скорошна смяна на собственика :worthy:

Другия (предпочетен от мен) вариант е резонаторно гърне. Тъй като катализатора малко или много е преграда на пътя на изгорелите газове, той ги забавя и в него те се охлаждат до известна степен. На Д13 катализатора има дори нещо като радиатор от външната страна. Резунаторното гърне има точно такава цел - да ги забави и да ги охлади преди те да преминат през останалата част от изпускателния тракт. :hondarulez:

И моя май не беше за смяна, понеже се виждаше отсрещния бряг, ама така или иначе го свалихме ... утече :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest oto

Ето тук има тема с мои разяснения по случая, предвид заяжданията на един наш колега с дървено философски амбиции:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=1297Искам да ти кажа, 4е ти си едно "малко", заядливо и злопаметно 4ове4е! А що се отнася до дървените амбиции, трябва да знаеш 4е има и дъвени залци за такива като теб.......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest the_crow

....

 

Искам да ти кажа, 4е ти си едно "малко", заядливо и злопаметно 4ове4е! А що се отнася до дървените амбиции, трябва да знаеш 4е има и дъвени залци за такива като теб.......

<{POST_SNAPBACK}>

това да не се отнасяше за мен щотот не съм искал да обидя никого :rolleyes::ph34r:;)!!!! Редактирано от the_crow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest oto

do

the crow

 

разбира се, 4е не се отнася за теб.

за който е, той си знае.................

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Знае си и ти се хили на малоумието. :unsure::angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest the_crow

е па де да знам нещо не сам го разбрал човека :unsure:

Редактирано от the_crow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NCN

По въпроса с резонаторите и аз също съм заинтересуван, но немога да разбера за моята какъв да си взема!? :angry: Малко Инфо:"РЕЗОНАТОРПредназначението на резонаторът е да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя. Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане /вакуума/ последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра. В случай, че двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя. Спортистите често използват това явление. За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина. Ролята на отражател може да се изпълнява и от заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения. Трябва да се отбележи, че процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно. Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност. Резонансът има максимален ефект, когато всеки цилиндър е с изпускателна тръба и резонатор. Неправилното поставяне на резонатор води до запазвавне на статуквото, че генерацията /гърнета, изпускателни тръби идр./ отнемат около 10% от мощността на двигателя." :unsure: П.П. Това бе цитат ако несе лъжа от Opel -форум.99.14.01 Резонатор-пура ф70х200хф45 21.0099.14.02 Резонатор-пура ф70х250хф45 23.0099.14.03 Резонатор-пура ф70х300хф45 23.0099.14.04 Резонатор-пура ф70х350хф45 24.5099.14.05 Резонатор-пура ф70х400хф45 25.5099.14.06 Резонатор-пура ф70х200хф50 21.0099.14.07 Резонатор-пура ф70х250хф50 22.0099.14.08 Резонатор-пура ф70х300хф50 24.0099.14.09 Резонатор-пура ф70х350хф50 25.0099.15.10 Резонатор-пура ф70х400хф50 26.5099.15.01 Резонатор овален 105х80х250хф42 26.5099.15.02 Резонатор овален 105х80х250хф45 27.0099.15.03 Резонатор овален 105х80х300хф42 27.0099.15.04 Резонатор овален 105х80х300хф45 27.5099.15.05 Резонатор овален 105х80х400хф42 30.0099.15.06 Резонатор овален 105х80х400хф45 30.0099.17.02 Резонатор кръгъл ф100х250хф45 27.5099.17.03 Резонатор кръгъл ф100х250хф50 27.5099.17.05 Резонатор кръгъл ф100х300хф45 29.0099.17.06 Резонатор кръгъл ф100х250хф50 31.0099.17.08 Резонатор кръгъл ф100х400хф45 31.0099.17.09 Резонатор кръгъл ф100х400хф50 34.00http://www.aspo-bg.com/price.htmП.П. А това е ценова листа на BG производител-"АСПО". Цените са в BGN. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

това с отразената вълна е пълна глупост според мен, така грубо като смятам дължината на тръбите от клапаните през колекторите до резонатора, двигателя трябва да работи на около 20 оборота в минута за да има такъв ефект. още повече, че такова отразяване на вълната и то точно от резонатора поне според мен е невъзможно. но са прави, че всичките чупки по колекторите биха убили една подобна вълна.

 

резонатора намалява скоростта на газовете като поема ударния фронт на вълните и съответно пулсациите преминават в по-постоянен поток.

 

катализатора наистина донякъде върши подобна работа, понеже клетките вътре са вълнообразни и не позволяват на вълната да премине през тях, забавят донякъде и скоростта на потока.

но не е вярно, че катализатора охлажда газовете, дори напротив - в катализатора става вторично горене на недоизгорелите газове, и това го нагорещява и то доста - виждал съм светещ катализатор на нормална кола. особено ако някой цилиндър не работи добре.

 

а охлаждане в резонатора и по тръбите наистина има, но то е по-скоро вредно за потока, понеже се получава турболенция по краищата, където потока докосва стените.

 

според мен по-добра алтернатива на резонаторните гърнета са правите гърнета, които представляват права тръба с дупки, и стъклена вата или нещо подобно около нея, затворено в гърне:

 

Публикувано изображение

 

Това не нарушава движението на потока газове, като убива звука, понеже фронта на вълната, ударната сила на вълната и съответно най-големия шум 'попива' през дупките във ватата, без да се забавя потока.

 

Изобщо целта е потока да не се забавя ни най малко, защото точно бързото движение на газовете създава засмукване от следващия цилиндър.

 

За това се правят и дълги колектори 4-2-1 че и 4-1 където тръбите са възможно най-дълги преди да се слеят - там и засмукването от следващите цилиндри е най-силно и най-малко си пречат.

 

Публикувано изображение

 

а тези резонатори, дето си ги дал - много малък диаметър имат, 50мм макс - мислех си поне за 54-56мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NCN

Добре ами какво би станало тогава ако вместо резонатор или катализатор се сложи никелирана права тръба с изолация дори до гърнето?! :unsure::angry::cool: В такъв случай газовете по най-бързият начин и без особенно топлоотдаване ще стигат до гърнето. (Знам тази мисъл е некомпетентна но се мъча да мисля логически) П.П. А за размера на резонаторите:това все пак сие BG производител да не забравяме, че при нас в повечето случаи мисълта идва след готовия продукт :lol::cool:

Редактирано от NCN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

и според мен е добре да се изолира тръбата до 1вото гърне. поне серийно при хонда е така.а ако първото гърне ти е крайното, ще изкараш доста кофти пърдящ звук. както без крайно гърне не може така и без средно, всяко от тях убива вълните по различен начинмежду другото чувал съм как звучи една турбо кола с едно единствено право гърне с вата - звучеше си доста прилично. но да не забравяме, че и турбото е голям заглушител

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NCN

Като звук е ясно (то звука кола не кара) въпросът е дали ще върви смисъл ще покачили някое и друго магаренце!? :angry::unsure::cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

и аз продължавам да смятам че със права тръба ще бъде по-добре. продават се различни спортни катализатори цените на които стигат до 1000$ и са толкова скъпи защото не забавят почти скороста на газовете и колата пак си е в нормите. А тук при нас понеже екологичните норми не са толкова от значение поне засега, можем да се лишим от катализатора и да сложим права тръба. скоро мисля да пробвам и да споделя резултатите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gabo

и аз продължавам да смятам че със права тръба ще бъде по-добре.

продават се различни спортни катализатори цените на които стигат до 1000$ и са толкова скъпи защото не забавят почти скороста на газовете и колата пак си е в нормите. А тук при нас понеже екологичните норми не са толкова от значение поне засега, можем да се лишим от катализатора и да сложим права тръба. скоро мисля да пробвам и да споделя резултатите

<{POST_SNAPBACK}>

Колега тук имаш грешка,от тази година влизат в сила екологичните норми и без катализатор ако покаже високо ниво на изгорели газове ,забрави да минеш на преглед.Навсякаде вече мерят изгорелите газове и ако си над нормата те врьщат.Е какво ще кажеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

и аз продължавам да смятам че със права тръба ще бъде по-добре.

продават се различни спортни катализатори цените на които стигат до 1000$ и са толкова скъпи защото не забавят почти скороста на газовете и колата пак си е в нормите. А тук при нас понеже екологичните норми не са толкова от значение поне засега, можем да се лишим от катализатора и да сложим права тръба. скоро мисля да пробвам и да споделя резултатите

<{POST_SNAPBACK}>

Зависи от колата според мен. Един приятел кара Фиеста 97', та на него му избушиха катализатора и ми каза че колата върви повече, ама и харчи повече. А вече дали ще е права тръба, право гърне, резонаторно гърне, зависи от това дали ламбдата може да разчита правилно, а не от икономичните Хонди да стане икономична жигула (10/100 разход). :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един ден решихме и изтърбушихме катализаторите на моята и още една VTI на мой приятел.От две години я карам така и нямам никакви проблеми.Доколкото знам и при него е така.Яд ме е че моя беше здрав ,но попаднах на един пишман майстор иначе щях да си го запазя ако нещо стане проблем по техническите прегледи след години.За сега си минавам без грижи. :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest hondÑŽ

И на страрата ми Хонда - Сивик 4ген. и на настоящата съм изтърбушил катализаторите. За съжаление рано или късно се стига до този момент особено ако карате на газ. Мога да ви кажа как аз разбирах дали ми е добре катализатора и дали е запушен.Когато слагах газова миризмата на изгорелите газове беше много неприятна - на развалени яйца и даже по-гадно :plane: и по това съдя че катализатора все още е имал някакво актовно вещество и е работел в някаква степен, но това за 5к до 10к км и след това миризмата свършва , а с нея и катализатора. Това ми се случи и на двете коли след слагане на газовите уредби по идентичен начин. По късно се получава и запушването, но то лесно се усеща - колата почва да глъхне губи мощност и като си сложите ръката на ауспуха духа съвсем слабо, а не както е нормално.А иначе като го изтърбушите колата направо оживява и няма никакъв проблем да се кара така, правя го вече доста години. Даже повече ме кефи да няма много прегради по генерацията. Аз лично оставям корпуса на катализатора да си стои на колата.А за прегледите не се притеснявайте това е БГ и винаги ще има алтернативи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...