Jump to content
mglata

Дневен режим на късите светлини

Recommended Posts

Здравейте фенове, карам Сивик, 7ма генерация, хечбек ("англичанка"),Предвид "сезона на светлините" питам дали има опция да се пусне дневен режим на късите- при запалване автоматично да се пускат светлите?Нека хората с опит да пишат.Мерси предварително :lol: Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мойте и зиме и лете святат и да искам немога да ги изгася :lol: Скандинавските братя от който закупих Акордьона така я бяха направили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако в колата не е предвидена такава опция вариантите са три:1. най-елементарния е с един прекъсвач (ключе) и един контактор (при някои коли става и без него) който да се задейства когато си на контакт и да пуска фаровете2. по-интелигентния е схема с таймер. Същото като горното само че със закъснение 10-15 сек за да светнат фаровете след като вече си запалил двигателя. Видях че има колеги, които ги поназнаяват тия работи и аз ще съм благодарен ако пуснат една такава схемичка та и при мен да го направя.3. Най мързеливото - има готови такива джаджиАз цяло лято карам на фарове през деня, а сега когато трябва да ги включвам ги забравям понякога :lol:

Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото. Ама колата е 2005- та, та все се надявам да има такава опция.Как да разбера дали я има или няма ...да звънна в Буллтрако :bash: Например един приятел отиде в СФА и за 20 лева му пуснаха светлините за 307SWСега се чух с Бултрако- няма такава фабрична опция.Изключение има при колите произведени за скандинавския пазар (за което и колегата по-горе казва). Там селогодишно се кара на къси светлини :lol:

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

годината на производство наистина не е от значение. И моята е 2005-та година от USA е купувана и няма такова нещо... Предлагам да изчакаме колегите, които са на ТИ с електрониката да ни помогнат с една примерна схемичка и да си ги направим, отколкото да купуваме китайски боклуци, които не се знае колко време ще изкарат. Чарковете за да се направи такава джаджа не би трябвало да струват повече от 10 лв, и ще стане много по-добро от готовото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Колкото и странно да ви звучи, според мен:

 

Най правилно е денем да светят дългите, но примерно на 30% мощност.

 

Така е заводски на моя канадски Accord. В началото мислех, че е някакъв дефект, но после осъзнах ползите:

1. Пести се бензин и се удължава живота на крушката (все пак свети на "една-трета").

2. Колата е много по-забележима, без да заслепява околните. Дългите са фокусирани "нагоре", а не да осветяват пътя под теб.

3. Колата изглежда много яко :)

 

Схемата за реализация на такова решение ще е по-сложна, но определено си струва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да! По-сложна и по-практична, но това би имало ефект само ако колата е с халогенни фарове. Ако колата е с ксенонови фарове - не важи. Ксенона на можеш да го пуснеш на по-ниска мощност, но той по принцип консумира по-малко (35W)ПП Не обърнах внимание че говориш за дългите. Да-там обикновено са халогенни и може да стане. Но аз си мисля за късите и с по-простичката схема.

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, със ксенона няма как да стане.Ама аз затова съм с ксенон само на късите....Но за новите автомобили, където е фабричен, не става...

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и дневния режим на късите светлини на моята кола, важи за Honda Accord Aerodesk / Coupe, USA - 5 генерация. Късата светлина е отделна секция във фара и е реализирана с лампа H4, на която се използва замо секциата за късата светлина, а за дългата - не е свързана, в куплунга липсва кабелна обувка. Добавил съм по една кабелна обувка, по едно реле за всеки фар, и лампата H4 се комутира: 1. в реж. дневна светлина - двете и секции последователно; 2. нормална къса - само тази секция (оригиналното свързване). Комутацията на двете релета - от +12в от желано положение на ключа, аз нарочно го захранвам през ключ, от този за задния фар за мъгла. В режим двете секции на лампата свързани последователно фара свети по-слабо, но и по-разсеяно нагоре, теоретично косумацията трябва да падне към 2 пъти, реално измено: 3.6 А при 14.5 В. Надявам се лампата в този режим да има по-голям живот, освен ниската консумация. От началото на месеца карам така, от КАТ не са ме спирали ( дневно по 50 км. градско).Ако някой прояви интерес по-подробно - на лично, вечер.ШИМ - модулатор с "555" за дългите на 30% го пробвах, става, но опроводяването в конкретния модел Хонда е по-сложно, а и пада надежността като цяло.P.S. Всички габарити и осветлението в купета са ми на светодиоди, сега предстои и мигачите и светл. за заден ход. Стоповете няма да пипам, че ще свети постоянно индикатора на таблото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на едни немски автомобили тая работа с фаровете става чрез компа.Като се смени кода на държавата(от такава с целогодишно свтене с такава с нецелогодишно пр.).Незнам дали и японските стават така,но може да се провери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои модели на хонда имат такъв модул.

Ето линк как изглежда модула:

http://www.nyx.net/~smanley/hondadrlfix/

Ето друг линк към видео, вижда се къде точно се намира:

 

Това е ел. схемата за фаровете на Акорд 2003-та година с DRL:

Публикувано изображение

А това е на същия Акорд без DRL:

Публикувано изображение

 

Понеже съм чел тук във форума, че по хондите ел. инсталациите са така направени че са включени кабелите за всички екстри, дори да нямаш самата екстра, се чудя дали и в този случай е така и може да се купи такова модулче и да се монтира на кола която няма фабрично DRL?

 

(И да, и тука става "през компа" :lol: стига да имаш това модулче, виж на схемата има вход B-CAN.)

Редактирано от kicko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора стига с тия дълги светлини! Направени са да светиш на воля, когато няма хора срещу теб - колкото и да са намалени, дългите светлини винаги дразнят насрещно движещите се коли - поради точковия източник на светлина. Тоест виждаш жичката директноПробвайте да гледате срещу луничка с 20 вата крушка, и срещу 100 ватова матова крушка тип глобус - винаги директната светлина дразни много повече!В Канада точно за това бяха забранили DRL с дълги светлини, но след натиск от щатите, решиха да позволят дълги до 1500 кандела. Това прави доста по-малко от 30%А колегата dobmarkov, дето кара с включени фарове за мъгла, няма да го коментирам изобщо. Това, че полюцията в българия не си гледа работата, не е оправдание да заслепяваш хората зад теб

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...