mglata 0 #1 Публикувано 16 Ноември, 2009 Здравейте фенове, карам Сивик, 7ма генерация, хечбек ("англичанка"),Предвид "сезона на светлините" питам дали има опция да се пусне дневен режим на късите- при запалване автоматично да се пускат светлите?Нека хората с опит да пишат.Мерси предварително Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WILDMAN 1 #2 Отговорено 16 Ноември, 2009 Колега мойте и зиме и лете святат и да искам немога да ги изгася Скандинавските братя от който закупих Акордьона така я бяха направили. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #3 Отговорено 16 Ноември, 2009 (Редактирано) Ако в колата не е предвидена такава опция вариантите са три:1. най-елементарния е с един прекъсвач (ключе) и един контактор (при някои коли става и без него) който да се задейства когато си на контакт и да пуска фаровете2. по-интелигентния е схема с таймер. Същото като горното само че със закъснение 10-15 сек за да светнат фаровете след като вече си запалил двигателя. Видях че има колеги, които ги поназнаяват тия работи и аз ще съм благодарен ако пуснат една такава схемичка та и при мен да го направя.3. Най мързеливото - има готови такива джаджиАз цяло лято карам на фарове през деня, а сега когато трябва да ги включвам ги забравям понякога Редактирано 16 Ноември, 2009 от pgh Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mglata 0 #4 Отговорено 17 Ноември, 2009 (Редактирано) Мерси за инфото. Ама колата е 2005- та, та все се надявам да има такава опция.Как да разбера дали я има или няма ...да звънна в Буллтрако Например един приятел отиде в СФА и за 20 лева му пуснаха светлините за 307SWСега се чух с Бултрако- няма такава фабрична опция.Изключение има при колите произведени за скандинавския пазар (за което и колегата по-горе казва). Там селогодишно се кара на къси светлини Редактирано 17 Ноември, 2009 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #5 Отговорено 17 Ноември, 2009 годината на производство наистина не е от значение. И моята е 2005-та година от USA е купувана и няма такова нещо... Предлагам да изчакаме колегите, които са на ТИ с електрониката да ни помогнат с една примерна схемичка и да си ги направим, отколкото да купуваме китайски боклуци, които не се знае колко време ще изкарат. Чарковете за да се направи такава джаджа не би трябвало да струват повече от 10 лв, и ще стане много по-добро от готовото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #6 Отговорено 17 Ноември, 2009 Здравейте, Колкото и странно да ви звучи, според мен: Най правилно е денем да светят дългите, но примерно на 30% мощност. Така е заводски на моя канадски Accord. В началото мислех, че е някакъв дефект, но после осъзнах ползите: 1. Пести се бензин и се удължава живота на крушката (все пак свети на "една-трета"). 2. Колата е много по-забележима, без да заслепява околните. Дългите са фокусирани "нагоре", а не да осветяват пътя под теб. 3. Колата изглежда много яко Схемата за реализация на такова решение ще е по-сложна, но определено си струва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #7 Отговорено 17 Ноември, 2009 (Редактирано) Да! По-сложна и по-практична, но това би имало ефект само ако колата е с халогенни фарове. Ако колата е с ксенонови фарове - не важи. Ксенона на можеш да го пуснеш на по-ниска мощност, но той по принцип консумира по-малко (35W)ПП Не обърнах внимание че говориш за дългите. Да-там обикновено са халогенни и може да стане. Но аз си мисля за късите и с по-простичката схема. Редактирано 17 Ноември, 2009 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #8 Отговорено 17 Ноември, 2009 (Редактирано) Вярно е, със ксенона няма как да стане.Ама аз затова съм с ксенон само на късите....Но за новите автомобили, където е фабричен, не става... Редактирано 17 Ноември, 2009 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #9 Отговорено 17 Ноември, 2009 http://bricka.hit.bg/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kicko 6 #10 Отговорено 17 Ноември, 2009 Момчета, малко дъвчене на стари теми се получава. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=8065http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=14298 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dobmarkov 0 #11 Отговорено 18 Ноември, 2009 Ето и дневния режим на късите светлини на моята кола, важи за Honda Accord Aerodesk / Coupe, USA - 5 генерация. Късата светлина е отделна секция във фара и е реализирана с лампа H4, на която се използва замо секциата за късата светлина, а за дългата - не е свързана, в куплунга липсва кабелна обувка. Добавил съм по една кабелна обувка, по едно реле за всеки фар, и лампата H4 се комутира: 1. в реж. дневна светлина - двете и секции последователно; 2. нормална къса - само тази секция (оригиналното свързване). Комутацията на двете релета - от +12в от желано положение на ключа, аз нарочно го захранвам през ключ, от този за задния фар за мъгла. В режим двете секции на лампата свързани последователно фара свети по-слабо, но и по-разсеяно нагоре, теоретично косумацията трябва да падне към 2 пъти, реално измено: 3.6 А при 14.5 В. Надявам се лампата в този режим да има по-голям живот, освен ниската консумация. От началото на месеца карам така, от КАТ не са ме спирали ( дневно по 50 км. градско).Ако някой прояви интерес по-подробно - на лично, вечер.ШИМ - модулатор с "555" за дългите на 30% го пробвах, става, но опроводяването в конкретния модел Хонда е по-сложно, а и пада надежността като цяло.P.S. Всички габарити и осветлението в купета са ми на светодиоди, сега предстои и мигачите и светл. за заден ход. Стоповете няма да пипам, че ще свети постоянно индикатора на таблото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #12 Отговорено 22 Ноември, 2009 Колеги, на едни немски автомобили тая работа с фаровете става чрез компа.Като се смени кода на държавата(от такава с целогодишно свтене с такава с нецелогодишно пр.).Незнам дали и японските стават така,но може да се провери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kicko 6 #13 Отговорено 22 Ноември, 2009 (Редактирано) Някои модели на хонда имат такъв модул. Ето линк как изглежда модула: http://www.nyx.net/~smanley/hondadrlfix/ Ето друг линк към видео, вижда се къде точно се намира: Това е ел. схемата за фаровете на Акорд 2003-та година с DRL: А това е на същия Акорд без DRL: Понеже съм чел тук във форума, че по хондите ел. инсталациите са така направени че са включени кабелите за всички екстри, дори да нямаш самата екстра, се чудя дали и в този случай е така и може да се купи такова модулче и да се монтира на кола която няма фабрично DRL? (И да, и тука става "през компа" стига да имаш това модулче, виж на схемата има вход B-CAN.) Редактирано 22 Ноември, 2009 от kicko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #14 Отговорено 26 Ноември, 2009 Хора стига с тия дълги светлини! Направени са да светиш на воля, когато няма хора срещу теб - колкото и да са намалени, дългите светлини винаги дразнят насрещно движещите се коли - поради точковия източник на светлина. Тоест виждаш жичката директноПробвайте да гледате срещу луничка с 20 вата крушка, и срещу 100 ватова матова крушка тип глобус - винаги директната светлина дразни много повече!В Канада точно за това бяха забранили DRL с дълги светлини, но след натиск от щатите, решиха да позволят дълги до 1500 кандела. Това прави доста по-малко от 30%А колегата dobmarkov, дето кара с включени фарове за мъгла, няма да го коментирам изобщо. Това, че полюцията в българия не си гледа работата, не е оправдание да заслепяваш хората зад теб Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове