Jump to content
Guest triegger

каква е тази плазма

Recommended Posts

Guest triegger

Един приятел ми каза че си е сложил плазма на D15B2 сивик 5та ген :angry: На въпроса ми какво е това той ми отговори; ми незнам нещо по запалването там дето :) но сега е много по добре .Ясно ама и той не знае какво е сложил и кое е по добре. та ако вие знаете казвайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

100NX беше сложил на нисанчето такова и го разкара доста бързо - на ниски обороти прави нещо, но на високи не може да подаде искра и колата увяхва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Това е така нареченото плазмено запалване, оето беше изобретено от някакъв българин още преди 10. ноември. принципа е на много п-високо напрежение и висока честота. На практика не е една искра, ами много по-дълъг импулс, следователно и по-добро изгаряне. Това е на теория, но какво всъщност се получава в японския двигател, нямам представа. Един колега има москвич и казава, че е много по-добре, пали безотказно и т.н. До колкото знам, че е мнго скъпо, но доколко ще е ефективно при наште коли незнам. Пък и японците да не са се сетили за това, хич не ми се вярва. Хайде пичове със здраве! :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest maskata

Доколкото знам това запалване помага само на карбуратор и моноинжекция! Не сам много сигурен и ако греша моля поправете ме!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest koki

Не знам какви са тези които претендират да са го исмислили , но подобно нещо имаше преди 89г в култовото списание " ЗА рулем".Елементарен електронен брояч и генератор на импулси.Посредством външен превключвател можеше да се регулира освен продължителността на импулса и неговото закъснение.т.е. центровката.Бях монтирал подобрен електронен вариант комбиниран с електронно чукче на една от предишните си коли.Имаше голям ефект при стартиране при ниски температури, за разхода не мога да съм сигурен ,но винаги се отнасям скептично към такива сериозни проценти за икономии.За да върви една кола трябва и да харчи някакво гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Не знам какви са тези които претендират да са го исмислили , но подобно нещо имаше преди 89г в култовото списание " ЗА рулем".Елементарен електронен брояч и генератор на импулси.Посредством външен превключвател можеше да се регулира освен продължителността на импулса и неговото закъснение.т.е. центровката.Бях монтирал подобрен електронен вариант комбиниран с електронно чукче на една от предишните си коли.Имаше голям ефект при стартиране при ниски температури, за разхода не мога да съм сигурен ,но винаги се отнасям скептично към такива сериозни проценти за икономии.За да върви една кола трябва и да харчи някакво гориво.

<{POST_SNAPBACK}>

;) Това е абсолютната истина,особенно за харча и горенето.А тва списание е наистина култово.Добра мисъл колега :) мини на някоя среща във Варна да пробваме бирата как влиза през зимата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

http://picts.atspace.com/index_files/Page367.htm  ако го сложиш пиши резултата 4е аз много се 4удя дали не е поредната шашма :)

<{POST_SNAPBACK}>

Чудно как ли се отразява високочестотният ток на свещите, конструирани за ток с дуги параметри? Или до 1000 пъти дългото време? Ами на кабелите?....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

мани свещите, ако това животно работи с фабричната бубина, просто забравете... тя на високи обороти почти стига точката в която няма време да се зареди, какво остава ако се ползва за няколко искри вместо една.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 100NX Golf Destroyer

Един приятел ми каза че си е сложил плазма на D15B2 сивик 5та ген :fun: На въпроса ми какво е това той ми отговори; ми незнам нещо по запалването там дето  :)  но сега е много по добре .Ясно ама и той не знае какво е сложил и кое е по добре. та ако вие знаете казвайте.

<{POST_SNAPBACK}>

Да, така е. Бях взел за известно време т.нар. ”плазмено заплаване”, или пък ”електронен високочестотен плазмен катализатор”, или пък ”ултра-прогресивна запалителна система” незам к'во си още бла-бла. След многобройни неуспешни опити да го накарам да работи както трябва се отказах от по-нататъшна борба :beer:

 

Споделям личния си опит, не съм тръгнал да агитирам ”ЗА” или ”ПРОТИВ”. При мен не работеше както трябва и не бях доволен, при друг може да работи :D Просто колта гаснеше в движение, все едно и спира притока на гориво. Както си караш, настъпил газта, при 3000-4000 rpm извднъж - хлъц! Много неприятно, особено ако си се изнесъл да изпреварваш някой ТИР :)

 

Иначе има логика, чисто теоритично, в това което пише, но все пак това не е в моята компетенция, нека по-компетентните в тази област да се изкажат :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest milenvg

абе доста стара тема изнамерих ама проблема със спирането на бензина може да е от това че се обърква ламбда сондата от показанията който получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Не не може. Спирането на ламбда сондата може да влоши разхода, но тя е толкова незначителен сензор за управлението на двигателя че ЕЦУ-то никога не спира подажането на гориво заради ламбдата. Горивото се спира 3 неща, спиране с двигател, достигане на ограничителя и спрял двигател без сигнал към стартера.Можеби съм го казвал вече, но всяко едно подобрение по запалителната система е абсолютно безмислено ако се запазва фабричната бубина. Причината е че много от тези устройства просто от 1 импулс за запалване правят няколко като това вцъщност означава няколко искри за всеки работен такт. Яко а? Сигурно това прави много мощност! Всъщност не. Две или повече искри могат да се подават на ниски обороти и тогава почти сигурно ще има слаб ефек, но над 2-3000 оборота искрите стават толкова начесто, че бубината няма време да се насити преди следващата искара. Резулататът е няколко много слаби искри, които на високи обороти може дори да не са достатъчни да запалят сместа.Колкото по висока е динамичната степен на сгъстяване на даден двигател при дадени обороти, толкова по-голям ток е необходим за да запали сместа, а този ток може да бъде отдаден само ако бубината е имала достатъчно време да се насити. Като не и оставяме достатъчно време да се зареди, то искрите ( макар и няколко) ще са слаби.Защо всички си мислят че запалителната система има огромен мегдан за оптимизация? Искаме по-добро изгаряне.... ама никой не се замисля че то и фабрично си е добро. Да не мислите, че 80% от сместа не изгаря :) Ако беше така аз бих искал да си подобря системата, но обикновено над 95% от сместа изгаря, а останалите 5% ( а можеби дори и доста по-малко) формират тънък слой над стените на горивната камера, буталото и ризите и повярвайте ми този слой не искате да го изгаряте защото той действа като защитен слой и абсорбира част от енеркията на горенето. При детонации, части от този слой се разрушават което пък води до горещи петна, тлеещи ръбчета и други готини ефекти :DКарайте си хондите и не се връзвайте на разни велики джаджи дето само на приказки изкарват някакви бая големи проценти от оптимизация на адиабатния процес на разширение..... това да не е дизел с директно впръскване на няколко порции бе хораааааа:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASRACING

Добре написано :) п.п По добро запалване, единствено С ПОВЕЧЕ БОБИНИ ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ludemir

колеги и аз мисля като колегата ассрейсинг че требе по една бобина на цилиндър съответно по висока честота, но не забравяйте че новия jazz е с по две свещи на цилиндър с цел да се оптимизира работата на двигателя на ниски обороти и голема предавка .предполагам това е някакъв еквивалент на системата vtec-e или допълнение към нея.ако някой от форума е запознат с този двигател по от близо може би ще даде по компетентен отговор на въпроса. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

....................., но не забравяйте че новия jazz е с по две свещи на цилиндър .......................

<{POST_SNAPBACK}>

Хммм сега се сещам 4е имах един доста стар Нисан, беше с 1,8 форсиран мотор

и беше с х2 свещи. :thumbs1: Зна4и системата е доста отдавна, аконе се лъжа

Нисана ми беше 85 - 87г. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

2 свещи - ДА, но да караш 1 бобина да дава 2 искри си пълна глупост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...