Jump to content
Guest peterk

Колата носи леко на ляво...

Recommended Posts

Guest peterk

Преди 2-3 седмици смених летните гуми със зимни(нови) и приблизително от тогава като пусна волана колата започва лекичко да тръгва на ляво...Днес отидох до един майстор(дето го хвалят доста) да ми регулира предницата и се оказа, че тя си била наред а имало някакъв проблем дето ако искам да се оправи трябва да се бутна 200-300 кинта и нямало смисъл да се прави, което не ме устройва много. Майстора ми обясни, че при тия хонди(сивик V) много често се случвало. Дясното колело се измествало леко на горе, защото пътя от дясната страна е по-мръсен и трябва да сменям шенкели...Някой друг да е имал такъв проблем и как го е оправил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Е аз това не го разбрах за мръсния път и за 6енкел.На мен с летните гуми ми е ок, върви си на право. Но със зимните ми бяга в дясно. Аз го отдавам на гумите. Мен със зимните гуми ми носи и на абсолютно "чист" път.На кое му викате шенкел при СИВИК 5ген.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest peterk

Е аз това не го разбрах за мръсния път и за 6енкел.

На мен с летните гуми ми е ок, върви си на право. Но със зимните ми бяга в дясно. Аз го отдавам на гумите. Мен със зимните гуми ми носи и на абсолютно "чист" път.

На кое му викате шенкел при СИВИК 5ген.

<{POST_SNAPBACK}>

Това ми го каза майстора, аз и при други коли не знам кое е шенкел...

Под мръсен път имаше предвид, че нещо се замърсявало и се прецаквало, а не че на чист път няма да носи:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

смени местата на 2-те предни гуми и ако тръгне в ляво значи гумите не са стока :D а на тоз дето му викаш майстор му кажи да си смени занаята :D и на мен ми се иска да има 200-300 кинта повече по празниците но, не по тоз начин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

и на мен ми се иска да има 200-300 кинта повече по празниците но, не по тоз начин :D

<{POST_SNAPBACK}>

:)

 

дай да видим разпечатката от реглажа - сходимостта единствено може да се регулира на хондите, а camber/caster са фиксирани и наистина при удар може да избягат извън нормите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rocco

Проблема ти е че зимните гуми са ти криви.... Не се притеснявай....:) Примерно сложи задните отпред и ако са нормални ще си като ден......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Определено най-вероятно е от гумите. Преди да ми се случи и аз нещо не вярвах. Това ми се случи на предната кола де, не на Хондата. Но там тъкмо бях регулирал предницата на стенд. Сложих други гуми и пак взе да тегли - викам, бахти кво пак и стана. Закарах я пак на стенд-а, ония вика - ми че нищо не се е променило от настройката насам (защото те си имат база данни и пазят информация за колите, които са минавали през тях). Та вика, най-вероятно да е от гумите. Размени ми ги и взе да тегли на другата страна ... :) . Като най-вероятен и безплатен вариант - размени гумите и виж какво ще стане!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

и на мен ми се измести леко в дясно волана (все едно съм завил леко на дясно, а колата върви на право) и като пусна волана, колата дърпа надясно.беше ми паднал баланса (15г) на едната гума, другата беше малко крива, и като ги оправих, и всичко си стана пак ОК. Не вярвах, че от гуми може да дърпа ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

Колеги явно сте натежали през зимата колата е клекнала на ляво и като резултат дърпа ви на дясно !?! Само от това ще е!!!:):D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

и на мен ми се измести леко в дясно волана (все едно съм завил леко на дясно, а колата върви на право) и като пусна волана, колата дърпа надясно.

 

беше ми паднал баланса (15г) на едната гума, другата беше малко крива, и като ги оправих, и всичко си стана пак ОК. Не вярвах, че от гуми може да дърпа ...

<{POST_SNAPBACK}>

с не балансирани гуми за 10х.км. влизаш в бокса за шарнири, накрайници, да не чува дявола и рейка а в някои фрапиращи случаи и за амортисьори и спирачни дискове. не се е*а*айте с кофти гуми :D не вярвах че, Хонда може да скъса носач но и това се случи с един колега пред очите ми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest peterk

Ето разпечатката от стенда:

 

Публикувано изображение

 

 

Гумите дето сега ги сложих са Пирели мислех, че е свестна марка...

 

Значи ако се окаже, че вярно трябва да се сменят части по-добре да го оправя, защото майстора ми каза, че нямало смисъл да го правя и да си карам така?

Редактирано от peterk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

Ето разпечатката от стенда:

 

Публикувано изображение

 

 

Гумите дето сега ги сложих са Пирели мислех, че е свестна марка...

 

Значи ако се окаже, че вярно трябва да се сменят части по-добре да го оправя, защото майстора ми каза, че нямало смисъл да го правя и да си карам така?

<{POST_SNAPBACK}>

made in turkish

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

не говоря да сменяш части а да си сигурен в гумите ,че са изправни или да разбереш в коя от двете е проблема и да я смениш :) успех :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest peterk

не говоря да сменяш части а да си сигурен в гумите ,че са изправни или да разбереш в коя от двете е проблема и да я смениш :)  успех :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ще ги разменя да видя дали има ефект те и без това са гаранционни ако е от тях ще ида да ми ги сменят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

не говоря да сменяш части а да си сигурен в гумите ,че са изправни или да разбереш в коя от двете е проблема и да я смениш :)  успех :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ще ги разменя да видя дали има ефект те и без това са гаранционни ако е от тях ще ида да ми ги сменят...

<{POST_SNAPBACK}>

правилен отговор ;):D;):D Редактирано от joro_bul

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Ето разпечатката от стенда:

 

Публикувано изображение

 

 

Гумите дето сега ги сложих са Пирели мислех, че е свестна марка...

 

Значи ако се окаже, че вярно трябва да се сменят части по-добре да го оправя, защото майстора ми каза, че нямало смисъл да го правя и да си карам така?

<{POST_SNAPBACK}>

очевидно има известна разлика в лявото и дясното колело, 1 градус в camber-a (ей докато си ги преведа тез данни от Български на Английски както съм свикнал, голям зор!)

 

Донякъде може от този 1 градус да се появи леко дърпане на ляво, понеже и двете ти гуми са наклонени на ляво в горната си част (гледано отзад) и както при моторите като се наклониш и мотора почва да завива, така и при колата като има наклон на гумата, дори и да гледат напред, те завиват на ляво.

 

Но според мен тези разлики не са толкова големи, че да сменяш шенкелите. При мен (страничен наклон) е -2.4 градуса, което е доста, извън спецификациите (позволен е +- 1 градус, ти си -1.1 което не е много) но пък сходимостта е коригирана за това.

 

Може да регулира сходимостта, така че волана да е направо а 2те предни гуми да са леко надясно, за да компенсира самозавиването от вертикалния (страничен) наклон.

Някои стендове ги смятат автоматично тези неща и 'майстора' трябва само да я вкара в показанията на стенда.

Не знам защо твоят 'майстор' не иска да го направи това а ти иска 200лв? Може би за тази процедура да иска 200лв ?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

хух, и с моята хондичка стана същото - как сложих зимните гуми (мишелин алпин произв. в Испания) и колата леко тръгна на дясно, разменихме ги но пак си тетли уеко в десно ;) Сега май на стенд ще ходя, но интересно с летните нямах никакъв проблем :D А допускам че може летните да са се напаснали постепенно с разцентроването на предницата (ако има такова) и затова да е била добре с тях :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest My Honda

И мен майстора пред фитнеса на Славия ме притесни доста, още докато качвах колата на стенда ме пита "защо са и толкова отворени гумите?". Направи реглаж на преден и заден мост за 20лв но според него и двата носача са видимо криви. Не износва гумите равномерно, и двете предни гуми са по износени от вътрешната страна. Вижда се, че е правен някакъв ремонт на ходовата част от предишен собственик евентуално... По - нататък ще търся два носача, но първо ще се консултирам с още някой майстор. Иначе и при мен отклонението е около 2 градуса и нещо, като до 1 +- не е проблем.Докато пък един ми обясняваше, че като пусна волана и колата тегли на дясно, това било от наклона на пътищата :D Да ама сега след реглаж не тегли на никъде. Някой колега заглеждал ли си е носачите дали изобщо имат кривина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest peterk

Щом има наклон на гумите наляво значи ще износват леко гумите?Значи все пак мога да си карам така за сега докато не се увеличи повече този наклон на гумите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Щом има наклон на гумите наляво значи ще износват леко гумите?

 

Значи все пак мога да си карам така за сега докато не се увеличи повече този наклон на гумите...

<{POST_SNAPBACK}>

мини на майстор който разбира - примерно Омбре да види дали няма наистина някой проблем

 

свалените хонди получават отрицателен camber, вертикален наклон.

ако са слагани по-къси пружини е нормално, и ги изяжда повече отвътре ... ако не ги пилиш по завоите, където пък ги изяжда отвън и така се изравняват!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...