ilian83 2 #1 Публикувано 23 Октомври, 2009 (Редактирано) Здравейте колеги отскоро съм със Civic 2000г. d14Z2.Изчетох почти всичко във форума за подобни проблеми със виене ,но така и не открих тема за такова виене само при отпуснат съединител и отнемане на газта.По принцип първа и задна са малко по шумни,но от изчетеното тук разбрах,че това е до някъде нормално.При мен проблема е на всички скорости при отпускане на газта се чува едно леко свирене или виене при подаване на газ веднга шума изчезва.Ако карам на 4-та например и колата набира-шум няма,отпусна ли газта се появяа едно специфично свирене,натискам съединитела виенето намалява но не изчезва.На свободна е същото.Съединителя е към края на живота си защото от време на време го усещам да боксува,но виенето немога да се ориентирам дали е от аксиален лагер или лагери на първичния вал или от лагери на диференциал може би.На място със запален двигател няма шум само при движение и намаляване на скороста се чува.Ако някой от вас е имал подобен проблем ще го помоля за съвет за помощ.Благодаря предварително. Редактирано 23 Октомври, 2009 от ilian83 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #2 Отговорено 25 Октомври, 2009 Никой ли не може да ми помогне в случая? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #3 Отговорено 26 Октомври, 2009 Ако си добре с английския, мисля, че следващия текст ще ти е полезен в диагностиката. Взех го от един американски форум D-series.org:"Since I'm bored, here's a quick transmission noise/wear diagnosis write-up. These are by no means absolute hard fast rules, but in general and all things being equal and assuming you don't have multiple bearings making noise (man, that would really make diagnosis a pain), these will help diagnose common transmission noise issues:Pilot bearing/bushing wear: Car stationary, clutch disengaged completely (clutch pedal pressed in all the way), transmission in neutral - In general, bearings or bushings make noise when they are under load or when the speed difference between the inner and outer races is great. The transmission input shaft is mated to the inner race of the PB and is not rotating as it is splined to the disengaged clutch friction disc. However, the engine and flywheel are mated to the outer race of the bearing and ARE rotating at engine speed, therefore the speed difference is greatest and any bearing wear will be noticed by a grinding or howling noise.Release (throwout) bearing wear: Car stationary, transmission in netural, clutch pedal pressed to take up freeplay - RB/TOB wear will be noticed when the engine is running, the transmission in neutral, clutch engaged and when the initial pedal freeplay has been taken up. Since the RB/TOB is backed away from pressure plate and not rotating when the clutch is engaged, it will be silent until you press the clutch pedal and take up the initial freeplay. As soon as the slave cylinder fork moves the RB/TOB towards the diaprham spring fingers and the inner race contacts them, the speed difference between the outer race (which is attached to the clutch fork) and inner race (which is pressed against the diaphram spring fingers) becomes great and wear will be noticed by a grinding or howling noise until the clutch is released.Input shaft bearing (ISB) wear: Car stationary, transmission in netural, clutch engaged (clutch pedal released completely) - Since the friction disc is splined to the input shaft and the clutch is engaged, the powerflow is now transferred from the rotating engine via the flywheel, through the pressure plate and friction disc to the input shaft of the transmission. Since the transmission is in nuetral, the input shaft is allowed to spin free. The inner race of the ISB is rotating at engine speed but the outer race of the ISB is mated to the trasmission case and is stationary. Therefore the speed difference is great and wear will, like the others, be noticed by a groaning or howling noise.Output shaft bearing: Car moving, transmission in gear, clutch engaged, acceleration or deceleration - This one is similar to the ISB only now the car is moving so the powerflow has moved through the transmission to the output shaft Differential bearings: Car moving, transmission in gear, clutch engaged (clutch pedal released completely) - This one is a bit harder to diagnose and is even more difficult if you have one or more of the above bearing giving you some audible feedback. Differnetial bearing wear is noticeable at speeds around 50-70 km/hr under acceleration. They have a sporadic growling noise which almost disappears when you back off the throttle to decel. When you accelerate once again, the noise returns. For the most part it is NOT a rhythmic and steady noise like worn transmission or wheel bearings sound like.Ако някой от термините те затруднява, ще помагам с превод. Мисля си, че при теб описанието клони към Output shaft bearing - лагери на вторичния вал?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARUSHEV 14 #4 Отговорено 2 Март, 2010 ех да имаше и превод Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове