Jump to content
Guest Magnum

всмукателни колектори, дросел, PCV

Recommended Posts

Guest Magnum

вчера хванах парцалите и препарата за почистване на карбуратори, и реших да почистя дроселната клапа, че беше започнала да работи грубо и колата да подскача, когато и дам лека газ, не работи равномерно.

 

свалих първо тръбата до въздушният филтър, после вакуумните маркучи около дросела, жилото от педала на газта, и буксата от TPS (Throttle Position Sensor, датчик за положението на дросела)

4 гайки и дросела падна.

Както и се очакваше, целия беше омазан с масло и карбонови отлагания.

 

Почистих го добре с препарата и парцала, почистих и до колкото можах да стигна и смукателните колектори.

 

Опитах се да напръскам и TPS със контактен спрей, но той се оказа капсулован, и се отказах. При това привода му беше като нов, лъскав. Пръснах малко WD40 да смажа оста и пружинките.

 

И за малко да си вкарам автогол, понеже TPS можел да се регулира с въртене - добре че си личеше по корпуса на дросела как точно е лежал преди, та не му изгубих настройките.

 

Малко затегнах и жилото на газта, обрах малко от празния ход, смазах и жилото вътре малко.

 

Закачих всичко без тръбата на въздушния филтър, и запалих. Малко трудно, след толкова carburator cleaner дето изпръсках в колектора.

И забелязах, че от тръбата, дето идва от капака на клапаните и влиза в тръбата между филтъра и дросела, капна 1 капка масло, след малко още една.

 

Идеята на вентилацията на картера е друга, от там трябва да влиза чист въздух, през капака на клапаните, и да излиза през PCV клапана (positive crankcase ventilation) и да влиза в смукателният колектор СЛЕД дросела:

 

Публикувано изображение

 

Първата ми мисъл беше, че PCV клапана не работи, и налягането от картера излиза от там, от където трябва да влиза въздух.

Но после си помислих и друго.

 

При затворен (частично или напълно) дросел, има разлика в налягането преди и след дросела (вакуум след дросела) и се получава тази правилна циркулация.

Но при пълна газ, отворен дросел, на газовете им е все тая от къде ще излязат, даже през капака на клапаните е по-лесно, понеже не минават през клапани и т.н.

 

Те хората слагат уловителни съдове за капките масло:

Публикувано изображение

 

Но ги слагат между PCV и колектора, на нормалният път на газовете. Но пак при пълна газ ще излизат газове през капака на клапаните, при това с доста пръски от маслото.

Трябва да се сложи уловител и от тази страна.

 

Някои слагат и малки филтърчета (breathers) на входа:

Публикувано изображение

(под U-то на надписа NEUSPEED на strut bar-а)

особено ако е някое филтърче с ограничен дебит, така дори и минимален вакуум в смукателните колектори, както и принципа на комина, ще изсмуква изпаренията през PCV клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Добре си се разровил :unsure:Много приятно обяснениe! към което обаче не мога да се сдържа да добавя.....Тръбата която тръгва от капака на клапаните и отива до пред дросела както разбрахме трябва да е на малко над-налягане спрямо колектора. За тази цел, конструкторите на Хонда са я направили да се подава пред дросела и е така скосена че отворът и да сочи въздушния вилтър. По този начин, въздушният поток се нагнетява леко в тази тръбичка дори и при напълно отворен дросел. Тогава пък и скоростта на въздуха е максимална.Идеята за филтърчето отначало не ми харесваше ( чисто принципно) но колкото повече го мъдря, толкова по-сигурно ми се струва. След месец-два обаче ще ти огледам филтърчето... твойто и на Демона и мисля че ако не е мазно, съвсем ще се успокоя :DДруг вариянт за над-налягане в капака на клапаните е тръбичка която пак е пред дросела, но не е скосена, а е извита по посока въздушния филтър.п.с. надявам се съм допринесъл към интересния ти пост. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

съжалявам, че нямах фото, но процедурата е добре описана в workshop manual-аThrottle Body (виж стр.2)забелязах, че тръбата от капака на клапаните е срязана по посока на въздушния поток така че да се получава някакво налягане. Което може би го е нямало, когато бях махнал тръбата на филтъра.Но така или иначе, нещо не е наред - дали PCV клапана не работи както трябва, дали двигателя изпуска повече газове от предвиденото (след 15 години ръчкане), но не е нормално дросела така да се омазва.Ако тръбата имаше някакъв наклон, да се сложи сноп корда вътре, да улавя капките - но така дори да ги улови няма как да се върнат в двигателя.И аз преди време имах възражения против тези филтърчета, но вече не помня защо. Може би защото си мислех, че от там излиза вентилацията на картера, и става като на жигулите дето пускат маркуча на вентилацията да се влачи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

от цялото пръскане с препарат за карбуратори и търкане, сега има няколко странични ефекта.първо - паля винаги от първият път. който е имал 4ген знае, че от първият път много трудно пали, докато от втория винаги, ако ще и само да чукнеш преди това. Особено е изразено в студено времепосле като запали, и се самофорсира до 2500 оборота, все едно съм дал пълна газ, но само за момент и веднага връща стрелката под 2000.дори и да е загряла, пак се изфорсирва като запали.след това, като е студена, държи cold idle, "смукач" на 1900 оборота. Преди държеше 1500.и най-вече заветната цел е изпълнена, режима 'малко газ' е много по-плавен от преди, не подскача, поема от ниски обороти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gena_g

Дроселът може ли да се почисти с нещо друго (WD40) или трябва специален препарат ???Преди като ходих до Бултрако ми казаха , че дроселовата клапа ми е разбита и трябва да си сменяам инжекциона (поради тази причина мисля да слагам пълна инжекция) , но все пак ми се ще да пробвам първо да я почистя.Може пък и да извадя късмет и да не сменям нищо !?!?!? !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

ако го свалиш от колектора, мисля може и с WD-40 да го изчистиш. но колектора недей го пръска, WD-40 е кофти като влезе в двигателя.не че съм спокоен за тоз спрей дето пръсках с него, какво е влязло в двигателя ... въпреки че пише, че може да се пръска карбуратора докато двигателя работи - така че не би трябвало да е вреден, течност със съдържание на няколко вида алкохоли е. ако откърти някое парче засъхнала гадост може да направи проблем, въпреки че той действа повърхностно и разтваря - а тез гадости дето са там така или иначе си влизат в двигателя ...свали го дросела и с WD-40 можеш да го изтъркаш доста добре. Но го остави да изсъхне после добре, и го избърши със сух парцал дето не пуска власинкигена с теб имаме история да ти давам спрейове - ще ти дам и тоя ако искаш да чистиш там.

Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Като го изчетох този целия пост и ми хрумна, че и аз може да имам нужда от такова почистване. Симптомите са: Като реша да започна да ускорявам от ниски обороти - 1750-1900 и все едно се дави - застива на оборотите на които съм подал газ. Отпусна ли даше и съвсем леко газта и веднага започва да ускорява. Друг интересен момент ми се случи днес - паля колата сутринта и слизам по една доста стръмна и дълга улица, слизах на 2-ра с около 2000 оборота. На равното вече, бях на 2500 оборота и реших да подам още малко газ и да си включа 3-та и т.н. Но не би - колата взе да поскача !!! , натиснах съединителя, изфорсирах я леко от 2000 до 3000 - никакъв проблем, отпуснах съединителя и си продължих нормално?! Може и да се заблуждавам, но мисля, че прави такива номера само докато е студена. Също така нямам някакъв странно голям разход - нормален е за Д15-то. А, и все още съм с някакви свещи Champion, който смятам да сменям с NGK по някое време. Като цяло не ми пречи много, но ако мога да отстраня тези ефекти ще съм по-щастлив. Та идеи, някой?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gena_g

гена с теб имаме история да ти давам спрейове - ще ти дам и тоя ако искаш да чистиш там.

<{POST_SNAPBACK}>

!!! Да , за което съм ти много благодарен !!!!!!!!!!!!!!

Ми значи аз първо ще трябва да видя каква е случката там , дали ще мога да си го разглобя , за всеки случай ще се консултирам и с Дакоси , и преди да тръгна да го разглабям ще ти се обадя , аз ти имам телефона.

Хиляди благодарности за предложението !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Айсмен1234 , и при мене е същата мизерия , особенно когато е студено времето е ТРГЕДИЯ , м/у 1000/1500 до 2500 оборота колата едвам ускорява , супер зле е. Тези дни ще се опитам да я направя тази процедура и веднага ще докладвам какъв е ефектът. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Айсмен1234 , и при мене е същата мизерия , особенно когато е студено времето е ТРГЕДИЯ , м/у 1000/1500 до 2500 оборота колата едвам ускорява , супер зле е. Тези дни ще се опитам да я направя тази процедура и веднага ще докладвам какъв е ефектът. !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Супер - много ще се радвам, да кажеш там ли ни е "болежката". И иначе поне несъм единствен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

TPS-а както вече казахме е капсулован, но аз един такъв му изрязахлеко едното ъгълче за да мога да го напоя с контактен спрей.... ама тогава се оказа ча сензора си бил наред :huh: ВД-40 не е готино за сензори.... а за делка - съвсем. Имам контактен спрей на Филипс... ако искате да ви го дам... ама трябва да отворите дупчица в сензора за да може да се пръсне. Иначе при Омбре още ми седи стария моно-инжекцион със дросел и всичко, но Гена, ако си решил да се инжектираш напълно :( по-добре така.За съжаление Б2-ката си ги има тези проблеми. или се разкатава сензора или дори може да се напълни с бензин заради инжектора над дросела.Иначе при преебан ТПС, това което описвате звучи баш както трябва. ТПЦ-а може и погрешно да го вържете.... Ако е читав сензора почти не се усешта да не върви колата, но като се скапе стават точно такива дивотии. За сравнение, с обърнат ТПС съм карал с 200, но ТПС-а беше здрав и много глупаво настроен :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

аз специално за TPS-то купих контактен спрей, даже 2 - contact cleaner u contact protect, първото почиства а второто защитава контактите.Но моя TPS като го видях колко му е чист привода, пружинката, всичко, и се отказах да го отварям. може би си прав, че една малка дупчица, колкото да го натъпчеш с химиите и после да я залепиш, е ОК - но не ми се рискуваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Иначе при преебан ТПС, това което описвате звучи баш както трябва. ТПЦ-а може и погрешно да го вържете.... Ако е читав сензора почти не се усешта да не върви колата, но като се скапе стават точно такива дивотии. За сравнение, с обърнат ТПС съм карал с 200, но ТПС-а беше здрав и много глупаво настроен :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Значи колега, най-вероятно сензорчето да е предало богодух. Ако някой ден се замъкна до Омбре, той има ли начин да разбере така ли е и лесно ли може да се смени? Твоя ще стане ли или е друг или не се продава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gena_g

Супер - много ще се радвам, да кажеш там ли ни е "болежката". И иначе поне несъм единствен.

<{POST_SNAPBACK}>

Направихме го това с почистването и съжеление се оказа че не е от там ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Ами колега, изглежда е време за чичо доктор. Ако можеш мини на прегледче при Омбре, пък после ще си кажеш диагнозата, че ще излезе, че е заразно! ;) То и аз да мина, ама трябва чак от Пловдив да идвам! ;) А ти си си там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...