pitbuls 21 #1 Публикувано 17 Септември, 2009 (Редактирано) това го намерих в друг форум, но напълно отговаря на истината- изпробван метод. който се интересува кое, как и къде нека прочете.Най-вероятната причина е замърсен филтър.Начина на монтаж на изпарителя е неправилен, но ще е от значение само при ускорение и спиране. Забелязал съм, че и моето Lovato е много чувствително по отношение чистотата на въздушния филтър. Замърсяването му влияе най-осезамо на "празния ход", преобогатява сместа..(съотвено води и до малко увеличение на разхода) Настройката на изпарителя правя сам, "на око и на слух" (както се казва), а това означава, че няма претенции да е ВЯРНА, на никога не препоръчвам, но аз съм доволен и от разхода, и от динамиката на колата, не усещам никаква разлика дали е на бензин или на газ. И така.. месинговият винт влияе на оборотите на празен ход (изобщо на всички настройки), но е за настройка на чувствителността или още - за нагласяне коефициента на редуциране. Преди да започна настройките, сменям въздушния филтър. На моето Lovato правя 3 настройки, като за всяка си има винт :-), те са... 1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт.... първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника. Другият винт на изпарителя (с накатка за въртене на ръка и шлиц за отверка)се развива също на около 1,5 оборота(от напълно първоначално завиване), а винта на тройника (на шланга към смесителя), почти напълно развит (колата е моноинжекция, има само един винт на тройника, но и на колегата ще е същото, въпреки че е пълна инжекция) После загрявам дигателя на бензин и тогава превключвам на газ. Ако колата загасва при отнемане на газта (става въпрос за педала на газта, акселератора:-)), може да се прибегне до помощта на "асистент" 2. Настройка оборотите на "празен ход" Като се подава "на ръка" газ, чрез завъртане лостчето на дроселовата клапа, се поддържат някакви обороти на двигателя и чрез едновременното бавно въртене на другия винт на изпарителя (с накатката ) в една или друга посока се търси "зона", в която оборотите на двигателя се стабилизират и регулират с изразен максимум...като при развиване оборотите намаляват (обогатена смес), при завиване пак намаляват (обеднена смес), поставям го в положение около максимума и обороти 850 +(-) 50 3. Настройка на динамиката (разхода) Тази настройка правя от винта на тройника, завивам го внимателно и на "стъпки" с по 1 оборот, като подавам рязко газ и следя скоростта на нарастване на оборотите...значи...завъртам винта с около 1оборот, подавам рязко газ (на ръка от лостчето), после пак завивам, пак рязко подаване на газ и така ...до момента, в който двигателя сякаш почва да се "спъва", т.е. скоростта на нарастване на оборотите леко намалява...от този момент, връщам, леко развивам винта с около 1оборот. Това положение на винта на тройника е важно: при леко развиване, колата върви като "пушка", но и разхода нараства, при леко завиване, колата не върви, като "спъната" е, но и разхода малък. Правил съм експерименти с моето Lovato. Изправна ли е системата, дори и при напълно развит винт на тройника, разхода се увеличава най-много с около 1,5 пъти . Също така съм забелязъл, че с течение на времето (зависи и от условията на експлоатация на колата), поради запрашаване на въздушния филтър оборотите на "празен ход" почват да се променят, направо казано почват да намаляват поради преобогатяване на сместа. Тогава "процедирам" по два начина ..вадя филтъра поизтупам го от праха и после леко врътна винта за "празен ход" и така, докато си купя нов филтър. Обаче....при смяната на филтъра с нов, нов проблем, оборотите на "празен ход" пак нестабилни, пак се нуждаят от регулировка, т.е. да се нагласи първоначалното положение, защото вместо да сменя филтъра, съм направил корекция от изпарителя, т.е. .. "разстроил" съм го...казано по друг начин...във времето на експлоатация Lovato практически има една-единствена настройка "празен ход", а при своевременната смяна на филтъра...никаква. В заключение.... на това, което съм написал, да се гледа не като инструкция за настройка, а като обмяна, споделяне на опит. .... май и сложно се получи , но както казваше един мой даскал: " очите може да се лъжат, но ръцете...никога!" Редактирано 17 Септември, 2009 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
major 0 #2 Отговорено 17 Септември, 2009 Брей, брей, бая си се постарал да го напишеш това.Доста ми помага в настройките, ама същото нещо се прави и в сервиз срещу 5-10 лева и то на компютър, където смея да твърдя(зависи от майстора), че също се нагласяват добре.Забрави да споменеш, че зависи и от газта която е заредена, дали е повече пропана или бутана(там си има едно съотношение което трябва да се спазва, но надали го прави някой), а също така е важно и в какво качество са ти свещите. Абе зависи от много неща, истината е че е по евтино, и вървежа се спъва след 140-150 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #3 Отговорено 17 Септември, 2009 от друг форум съм го свалил това, за да е полезно и на нас. за реглажа на компютър както казваш(газанализатор) също от наблюдения, и то не едно и две смея да твърдя, че единственото което правят там е да взимам на хората парите. гласили сме доста газови оредби минали вече през газанализатор и дават по нисък разход и по добра динамика. а за качеството на газта всеки знае, че варира много , но общо за бг е на ниско ниво. за качествен реглаж както каза и ти трябва токовете да са перфектни- кабели, свещи, делко, също въздушен филтър и тн.дано да е полезно на доста хора. мисля, че всеки би могъл да направи това сам, без да е нужно да дава 10-15 кинта за реглаж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jordan 6terev 0 #4 Отговорено 18 Септември, 2009 Абе в сервиз вече струва 20 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове