Jump to content
Guest gkb

Малко повече за БАР ХОНДА :)

Recommended Posts

Guest gkb

днес четох в ТОПСПОРТ.бг следното мнение на фен:

 

Ami o4akva6e se tova da stane. Button kato debutira v Williams se vidq, 4e ima golqm potencial i talant. Vypros na vreme be6e da se razvie i BAR da podgotvqt dobra kolata. Koito e gledal prqko trenirovkite sigurno e zablelqzal, 4e na grafikite samo pilotote na BAR si pozvolqvaha redovno da prevklu4vat predavkite na 19 000 ob/min. Nito edin team vklu4itelno i Ferrari ne go prave6e. Honda napredvat s dvigatelq i 6te ima o6te rezultati toq sezon spored mene.

 

Понеже не гледах нито първото нито второто състезание - това вярно ли е?

Някои слушал ли е коментарите на Иван Тенчев?

 

Какво казват за хонда? и изобщо какво сте чели за Ф1 и хнода напоследък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Вярно е :dry: аз гледах някой от тренировките и го казаха това , но мислех че е нещо нормално , след като и последва коментара на водещия че само Хонда вдигали до толкова оборота и ми стана ясно :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Много ми е интересно дали в съвременната Формула 1, Хонда използват VTEC :dry: системата в двигателите си. По принцип, тази система за пръв път е била приложена именно в двигател на болид от Формула 1, но.....интересно дали ДНЕС им е позволено да изпозлват тази система за променливи фази на газоразпределението :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Момчета,аз гледах второто състезание и от време на време включват една камера над каската на пилота.включват и допълнителен аналогов оборотомер с две стрелки.едната е червена,която показва временните най-високи стойности,а другата е бяла,която отчита моментните стойности на честотата на двигателя.значи даваха ферари-то,което вдигна някаде към 19 400мин-1.даваха и Хонда-та(май бесхе тази на Сато,която после скапа новия мотор :dry: )Та той правеше редовно 18 500мин-1,като на моменти вдигаше над ферарито:dry:БМВ-тата и Рена-та се ограничаваха само със скромните 18 000мин-1:)много е готин този оборотомер дето го дават.гледайте го следващото състезание да се изкефите.и не забравяйте да стискате палци за Хонда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Отновсно VTEC-a - не знам не съм се интересувалНо макс. обороти - това е доста важно. В formula1central един фен на Ферари пише, че по тренировките Хонда вдигали по висолки обороти от Ферари (с около 300 някаде). А оборотите са важни за да се постига по-висока мощност. Чел бях някъде, че Рено правили експерименти с електромагнитни клапани за да дигнат оборотите над 20 000 :dry: защото механиката вече не може да смогне при тези скорости на развъртане :dry:Остава двигателя на Хонда да е и по-добре разпределен (мощност/обороти + въртящ момент) за да имаме най-добрия двигател!Представяте ли си ако Хонда беше с Макларен - тогава нещата щяха да бъдат различни, защото щяяхме да имаме и отбор с много добро шаси и аеродинамика :huh:Но мисля, че Хонда имат намерение да купят БАР в даден момент и да си имат собствен отбор.Някои да е чел, че Хонда правят не само двигателя, но и скоросите и окачването? Мисля че това се отнася и за шасито но ... ако имате инфо - давайте моля :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Хонда би трябвало да прават само мотора, но те са направили и скоростната кутия, задното окачване, аеродинамиката на задната част. Абе направо цялата задна част си е Хонда... :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

А пък миналата година разработили и предното окачване на булидите на БАР.така че наистина колата е почти цялата разработена от Хонда.те са помагали де,но и това е достатъчно:dry:Това за предното окачване го казаха на миналото състезание,не сам си го измислил аз.може някой друг да си го е измислил в ефир вместо мен обаче:dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Тази тема, дето я раздъвкахте тук, стана като градски легенди - много малко неща са верни.Вярно скоростната кутия на БАР си е Хонда, вярно са помагали малко в разработката на задното окачване, но например Michelin са помагали повече (нали БАР смениха гумите този сезон - нито един японски отбор не кара с японските Bridgestone вече ?!?)От VTEC няма полза във Форума1, те двигателите им са в обороти постоянно. Вярно може да даде някаква разлика под 14000 оборота примерно, но то и без това двигателя много рядко пада под тези обороти, а и ако паднат то е нарочно, за да няма толкова много мощност, примерно в тесен завой.Все едно един TYPE-R ако го караш над 5000 оборота, нямаш нужда от VTEC.Какво друго не е вярно - а да, за оборотите. Най-високите обороти от 3 години насам развиват единствено и само BMW двигателите - дори и този сезон са поне 300 оборота над Ферари, 500-700 над Хонда (специално двигателя на Сато, но той беше сменен двигател, и въпреки това не издържа до края) и 1000 оборота повече от двигателя на Рено. И въпреки това тези 4 двигателя развиват еднаква мощност, като дори си мисля, че двигателя на Рено е по-мощен от този на Хонда, но може и да бъркам. Специално Рено и Тойота двигателите не са от най-високооборотните, но имат много добра мощност.Но единствено БМВ постигаха над 19000 оборота, 19400 при това, на високите предавки. Казвам високите, понеже на излизане от един остър завой, на 2ра предавка мисля, Шумахер инцидентно постигна над 19000 оборота, но на следващите предавки сменяше на 18600-18500-18500. Докато БМВ-тата правеха 19000-18900-18800 оборота, това специално за Малайзия, в Австралия оборотите бяха леко по-високи, заради по-хладното време.Въпреки по-горе казаното, не искам на омаловажавам прогреса на БАР-Хонда в пост-Вилньов времето, както казваше баба ми "все едно на ластик държани" скочиха забележително напред, под вещото ръководство на (все още) младият пилот Бътън, около когото е изграден отбора. Ако пилота и отбора продължават успешно да се развиват, нищо чудно да докарат новата Шумахер-Ферари комбинация. Все пак вторият пилот на БАР е едно рекламно табло, никога не се е доближавал и на половин секунда до Бътън

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Не съм много съгласен с теб!1. во - VTEC-a направи хонда истинските двигатели във формула1 - говория за макларън хонда кадето постигнаха 15 победи от 16 старта! така че vtecа според мен си е важен! и то не малко, за разлика от сериините хонди където се включва на примерно 5000 оборота - там мойе би работи към 16 000 просто - по този начин имаме по добро разпределение на мощноста и въртящия момент!2. ро - Сато - тои в дадени тренировки имаше по добри времена от бътън (верно че много рядко но все пак!). Другото което е много важно за японците - ако не беше добър - вярваи нямаше да го вземат от хонда! Освен това не знабравяи какъв е опита на сато и на бътън! разликата е голяма! На мен сато ми харесва защото е малко щуричък, а това е важно си мисля! А и като погледнещ че автомобилните и мотоциклетните спортове имат страшно много фернове в япония - мисля че японците заслужават пилот във ф1!3. относно оборотите и двигателите - колкото повече оборота - толкова по голяма мощност, но това не е най-важното - според мен най-важното е как се разпределя мощноста!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Абе съгласяваш се ти, ама с други думи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Такума Сато е така да се каже ХОНДОВ пилот :D Той е нещо като "агент" на ХОНДА до колкото знам. И затова преди беше ту в БАР като тест пилот (ако не се лъжа), след това беше в JORDAN HONDA, а сега е в БАР-ХОНДА ! Т.е., там където ХОНДА дават двигателите си, там ще е и САТО :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

На Сато му думна двигатела поради няколкото му излизания от пистата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Пичове!Аз имам предвид, че ако Сато не е достатъчно добър - нямаше да е пилот на Хонда (БАР). Никои не е луд да сложи бездарник като пилот на тим във който се вложени милиони! Най-малко японците!Аз очаквам от сато доста, но нека натрупа опит де :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Бе то е ясно че не е некой лайк - все пак се води шампион във Форумула 3 (или 3000 ли беше ?), та определено е талант. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Никои не е луд да сложи бездарник като пилот на тим във който се вложени милиони!

Ще сложат, ако носи милиони. А Сато си ги носи. И е рекламно лице за японският пазар, което никак не е малко. Ама никак! Те участниците във Формулата така си припечелват - с реклами.Може би пък японците повече се кефят на шоуто, отколкото на титли. Щото Сато прави само шоу - и мен ме кефи как излита по 4-5 пъти на състезание, ама не се отказва.Абе БАР не се опариха достатъчно с бивши шампиони, нали хранеха един дебел г.з 5 години, нищо не им донесе дори напротив. Добре се ориентираха те към Бътън и Michelin, личи си, че са поели в правилната посока.На края, да не излезе че само плюя Сато, оказва се, че бил добър в подготовката на колата, усещал я и добре помагал да се настрои. Което не е никак, ама никак малко.И какъв опит искаш още да натрупа, на 30 ли трябва да стане, не разбирам. Колко години беше по-ВЪЗРАСТЕН от Бътън? 4 ли бяха или 6? За какво натрупване на опит говорим?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Май не следиш формула 1!!!Сато - сега му е втори сезонБътън - 5-ти Нали разбираш къде е разликата в опита?!Относно Вилниов - не съм много съгласен защото той развиваше болида на БАР!И до някъква степен го изгониха след като поподготви болида!Пилотите с богат опит - развиват по-добре колата и по този начин дърпат отбора напред!Виж какво Шумахер направи с Ферари :DА излитанията на сато от пътя до беляма степен са свързани с малкото опит и от там опит да се кара на предела просто!Докато Шумахер напоследък кара под възможностите си :PИначе за гумите - мисля че до голяма степен настигането на ферари от уилямс миналата година беше свързано с по добрите мишелинки ;) тази година обаче нещата се промениха - бриджстоун направиха много добри гуми и може би вече са по добри, така че може и да е една стъпка назад този мишелин :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Недей така с рогата напред, не ме знаеш кой-що съм. Само за информация, следя Формула1 активно от 12 сезона. Не че се хваляЗабелязал съм, че на стари години пилот не се става - ако не влезе млад-млад във формулата, трудно постига успехи. Сравни Монтоя и РайконенНе знам кой-какво и кога развивал, но Хонда 3-4 години подред изливаха МОЩНИ суми във БАР, за да се стигне до слуховете, че Хонда щели да напускат формулата, смятай как са се отчаяли. И виж само какво направи Вилньов с големият бюджет, и виж какво прави Бътън със осезателно по-малкият бюджет сега (вярно и разходите за заплати са по-малки). Може и Вилньов да го е развил този болид, но мен лично ме съмнява. Силно ме съмнява умението му да развива болид, просто няма къде да го е получил - влезе в Уилямс и седна в шампионският болид на Хил, стана логично шампион и отиде при големите пари - това според мен не е голямо развиване. То вярно и Шумахер направи същото, но все пак беше с забележимо по-слабият Бенетон, успя ако не да го развие, то поне да го запази да не се саморазпада по пистата, че и 2 пъти шампион стана. И после и с Ферари същата работа - още от първата година там си показа рогата, можеше да стане шампион още втората - сравнение трудно може да се прави.Може за теб един сезон да е малко опит, но той прекара още 2 сезона като тест пилот, така че не можеш да кажеш, че не познава колата, не познава поведението и на пистата. Не е на 18 години а прави грешки на 18 годишен, то дори 18 годишните пилоти се представят по-стабилно от него. Не знам психиката ли му куца, умения ли му липсват... А и защо, ако наистина е карал на ръба на възможностите си, правеше около секунда по-бавни обиколки от Бътън? Ще кажеш защото много коли изпреварваше - да, тогава беше 2 сек. по-бавен.За гумите, май за съжаление си прав - японците не паднаха по гръб, а се пребориха и в момента според мен са по-добрите гуми, поне на сухо. На влажно видя как Монтоя сваляше по 2 секунди на обиколка на Шумахер. Не ги разбрах аз тез франсета, как за 3 години не можаха да направят една мека гума, която да има много добро сцепление, макар и за кратък период - какво става, пилотите излизат от бокса със същите гуми. Очевидно се губи от това. Карат с по-твърдите гуми, понеже меките "гранясвали" стават топчета от каучука и действат като лагерчета между гумата и асфалта.За съжаление (на БАР) Bridgestone работиха единствено и само за Ферари и гумите не им пасваха добре. Те и за това напуснаха, и с това се обяснява 2 от 4те секунди на обиколка, които са спечелили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Ха добър лаф заформяме :PКефя се ;)Аз за съжаление не гледах състезанията тази година :D ако знаеш от къде мога да си ги дръпна от нета - ще ги изгледам с кеф :PСъгласен съм че Сато не е толкова добър, но нека да му дадем време - според мен щом от хонда му дават шанс - значи има защо :PБАР има един голям недостатък този сезон (които се надявам да го няма другия) - та той е че за първа година са с мишелин и не са си паснали още добре :P иначе ако имаха опит с тези гуми, мисля че и по-добре щяха да се представят!Не знам но аз лично смятам, че хонда си имаха добър двигател и миналия и по миналия сезон, само че там болида като цяло беше по-зле (доста) и за това гармяха мотори и т.н. Вилньов много хора го псуват, ама единствено той и хакинен се опънаха на шумахер (които колкото и да не го харесвам като човек - е голяма работа като пилот!!!!)Надявам се че не смяташ че се заяждам! просто дискутираме темите от Ф1:)Иначе се надявам:1. Бар хонда - шампиьони2. хонда копува бар3. Хонда шампиони ;))))))))4. повтарят се нещата от времето на макларен хонда ;)5. в масовите автомобили се вкарват новите технологии от ф1 ;))))ех мечтииии мечтииии ;)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Иначе се надявам:1. Бар хонда - шампиьони2. хонда копува бар3. Хонда шампиони :P)))))))4. повтарят се нещата от времето на макларен хонда ;)5. в масовите автомобили се вкарват новите технологии от ф1 :P)))

:D 100% съгласен :P:P;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

100% съгласен

Аз лично на други симпатизирам, но нямам нищо напротив точно Бътън да детронира Шумахер ... ако може още тази година, моля ви се! Няма да издържа още една :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Ако не е таина - на кого симпатизираш ?! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Ето нещо интересно за БАР и ХОНДА :DYou are always saying that a good relationship with Honda and BAR is important. Could you tell us exactly what you do together with Honda now?When I arrived two years ago, BAR was building a chassis and Honda was building an engine. The only contact they had was to put it together. There was no real substantial cooperation. The first year we started to change this. Honda did develop work in Japan and a lot of our own projects, such as the chassis project and the transmission project. But it was pretty much that Honda was doing its own development program and BAR was carrying on. Obviously we talked more. We move forward this year.We integrated 25 Honda engineers inside the team in England. They are part of the team. They work in every department from aerodynamics, mechanical and transmission, to stress all different areas. And they are working as part of our organisation under the direction of Geoffrey Willis [bAR's Technical Director] . He manages strategic direction and technical direction. Sure, we have regular contact on high level directly with Honda's ideas and to see where we are going. But the great appeal of doing this way is these young engineers know the resources that Honda have back in Japan. So when we have issues or any problems, they can go back and access the full resource of Honda R&D. I think it’s a far more effective way of working than previously working in parallel. Now we are a complete structure with access to all the R&D facilities in Japan when we need them.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Така е напоследък, трябва яка интеграция, не можеш просто да сглобиш частите и всичко да заработи.Те и БМВ вкараха много специалисти във Williams (на тях симпатизирам, и на Монтьора), Мерцедес направо купиха McLaren, Renault също.То и с гумите е така - поне 20 специалиста на Bridgestone работят във Ferrari, както и обратното. Така че нищо чудно, че тези гуми работят само на този отборТази сутрин се сетих пак за Сато - единственият пилот, успял да катастрофира ВЪТРЕ в тунела на Монако -- голям образ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Аз също се кефя на МонтояОще като беше в КАРТ :)Много е добро това момче :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Я кажи тогава, БАР новото име на кой стар отбор е? Jaguar е предишният Stewart, а БАР?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

абе мен никакъв ме няма във Ф1 по принцип,но БАР не идва ли от British American Racing,което си е доста стар отбор?в какъв смисъл питаш от къде идва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

абе мен никакъв ме няма във Ф1 по принцип,но БАР не идва ли от British American Racing,което си е доста стар отбор?в какъв смисъл питаш от къде идва?

Не е доста стар, на 5 сезона е. Наистина това означава. Но Craig Pollock купува позападналият вече отбор на Tyrell, който е история във Формулата.Първоначално БАР са били с двигател на Рено-Супертек, чак втората година сключват договор с Хонда, и постиженията не закъсняват. Чудя се как ли щеше да се развие отбора, ако не беше Вилньов и Полок?Между другото, то Тирел използват единствено и само таксата за участие, закупувайки този отбор те не плащат такса за включване, и им излиза по-тънко. Иначе е изградена изцяло нова база, в Англия, специалисти са събрани от водещите отбори в момента, хора с история във Формулата. Както впоследствие направиха и Тойота, само дето те си платиха като поп таксата за участие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...