Jump to content
Guest Magnum

задно окачване

Recommended Posts

Guest Magnum

Чета в този сайт:

The '88 CRX also has a different rear suspension than any other CRX. Honda's unique sort-of-double-wishbone, sort-of-trailing-arm rear suspension uses a toe control link and a compliance bushing in concert to give a passive rear steering effect.On the 1988 models, the passive rear steering is exceptionally strong, making them extremely nimble. On later years, much of the rear steering was tuned out, bringing handling more in line with conventional front drivers. Many road racers prefer the earlier car's more aggressive handling, but warn that they must be tuned differently. A big rear anti-roll bar that you would use on any other Civic or CRX is an invitation for snap oversteer on an '88. Most CRX experts agree that for a street car, '89 and later cars are preferable.

Някой има ли си на идея за каква промяна става дума по окачването? Става дума за 2ра генерация CRX, но са променили малко задното окачване.Тук се говори за американски/канадски CRX, но според мен е валидно за всички.Как така са намалили пасивното завиване на задницата? Според мен това, което може да са направили, е да сложат по-твърд тампон на задния надлъжен носач.Сега понеже моите тампони са много меки, и усещам едно такова пасивно завиване на задницата, като се натовари в завой. Като и мерихме сходимостта, ако я заклатим напред-назад на дръпната спирачка, и сходимостта се променя с +- 5 градуса!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

При първите екземпляри т.е. тези от 88г закрепването на амортисьорите е малко по-различно.При първите втулката се намира на самия амортисьор докато при следващите втулката се намира на самия носач.Друга разлика е в носачите.При тези от 88г носача не е плътен за да може амортисьра да влезе в него и да се захване,при следващите вече е плътен.Абе нещо от сорта трябва да си прегледам учебниците че нещо не съм сигурен на 100% ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

На гре6на следа сте и двамата.Иво искарай ми една картинка на задно окачване,за да ти обясня активното и пасивно завиване на задните гуми на автомобилите.Не е от тампоните.С няколко думи:Активно завиване на задните колела имат автомобилите с 4-ри завиващти колела или както е при някой модели на Accord- 4 WS.За да се подобри значително стабилноста в завой на автомобилите с лека задна половина и да успеят да ги задържат на пътя,в завой въобще,все повече автомобилни производители конструират окачването така че при накланяне на купето в завой,задната натоварена гума променя сходимоста си спрямо пътя.По този начин се постига завиване на задните гуми с определен градус пропорционален на натоварването.Или колкото по натоварено е окачването в завоя толкова по голям е градуса на завиване на задната гума.Това се нарича пасивно завиване на задните гуми,тъй като те хем завиват в завой,хем не се използва система за контрол на завиването а самото окачване работи по тоя начин.Специално твойта кола има завидната способност да завива много добре което успя да изпробваш миналата година по това време.Изкарай картинката ,разгледай я и ще разбереш как работи окачването в завой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Хонда са открили това окачване много отдавана и го влагат в автомобилите си почти без промяна повече от 15 години.Много е трудно да пързаляш в завой Accord ако гумите му са добри и окачването му е наред,тъй като е и с меко окачване и не поддава изобщо,защото завиват задните гуми и не иска да се пързаля.На Дидко на една от отсечките на рали България му демонстрирах поведението на окачването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Тва което казваш сигурно е вярно но аз си мислех за разликите в окачването в двете му разновидности и тва се опитах и да споделя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Разбрах много добре.Няма разлика просто е заменен ламаринения заден носач,с чугунен и долното захващане на амортесьора е модернизирано като тампона е набит в носача а амортесьора завършва с U-образна форма.При стария вариант до 88г.носача е ламаринен и тампона е в долния край на амортесьора.Иначе конструктивно няма разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Хонда са открили това окачване много отдавана и го влагат в автомобилите си почти без промяна повече от 15 години.

<{POST_SNAPBACK}>

Така е, ама що сложиха торсион на новия модел? ;););)

 

На Дидко на една от отсечките на рали България му демонстрирах поведението на окачването.

<{POST_SNAPBACK}>

Акорда е хубава кола - това всеки го знае. И сивика е с подобно окачване. Аз му разбрах принципа и идеологията, чак когато си качих колата на един висок стенд и задните гуми увиснаха във въздуха. Тогава с ръка като ги надигнеш и се вижда как се движи цялато окачване и как работи всичко. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Публикувано изображение

 

за разликите в долния носач знам, но не идва от там разликата в поведението. 15/18 е на старите, 16/19 е на новите.

 

По-скоро от 13 идва пасивното завиване. Ако беше един голф, 13 нямаше да го има, а направо щеше надлъжния носач 23/24 да е захванат отпред за купето.

 

А той е захванат чрез голям тампон по средата с 37, който почти не го ограничава, по-скоро му дава ос за въртене.

Целия носач е ограничен в движението си нагоре-надолу и наляво-надясно от напречните носачи, 25/28 и 16/19.

 

Но като се движи нагоре-надолу и променя ъгъла си, спрямо малкото лостче 13, от където се променя и ъгъла на сходимост на задния мост, на натоварената гума. Същото (но в обратна посока) се случва на разтоварената, така че и двете завиват пасивно.

 

До тук (горе-долу) ми е ясно. Но не мога да разбера какво са променили, за да намалят пасивното завиване?

Така като гледам може би са увеличили дължината на 13 - тогава би се променил ъгъла на усукване на надлъжния носач 23/24

 

Малко да се отплесна и аз в offtopic, но някой знае ли от каква кола може да се сложи по-дебела (твърда) стабилизираща щанга 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

намерих го!http://crx.honda-perf.org/forums/crxtopic.php?t=8122закачването на 13 към купето е променено, на стария е по-ниско, тоест движението е било между 1 и 2 часа, а сега е по-високо, до купето, и движението не между 2 и 3 часа (представете си часовник. не такъв, със стрелки)сега остава въпроса каква по-дебела стабилизираща щанга може да се сложи. От Интегра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Ето какво още намерих по темата:

 

Ето снимка на задното окачване:

Публикувано изображение

 

При компресия (bump)

Публикувано изображениеПубликувано изображение

вертикалният наклон (camber) се увеличава, а сходимостта почти не мърда

При обратният ход вертикалният наклон изчезва, а сходимостта се отваря.

 

Тези две графики показват нещо, което не мога да си го разтъклувам много добре:

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...