Jump to content
пламен1

Ролката на климатика се прецака

Recommended Posts

Става въпрос за ролката в която влиза ремъка задвижващ компресора на климатика. При запалена кола на празен ход и включен климатик се чува едно чаткане на интервали и се вижда как компресора ту зацепва ту не , иначе при високи обороти проблема го няма... какво трябва точно да се смени според вас и колко ще ми струва цялата работа :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колегаДоколкото съм запознат :fun: - това чаткане е съвсем нормално- тогава зацепва съединителя на климатика и той започва да охлажда. Климатика работи на етапи: 1. "включва" и охлажда под някаква температура (например 7 градуса); 2. след достигане на фабрично зададената температура- "изключва", след известно време пак "включва" и т.н.- като хладилник :fun: Климатика има няколко защити- една от тях е да се изключва при повишаване на оборотите над 3500- 4000 об/мин- защото при работа на по- високи обороти (4000- 7000 об/мин) компресора може да гръмне от прекалено високото налягане, което създава. Карай си колицата и не се притеснявай за климатика- според мен си работи съвсем нормално :PПоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега при кои модели на хонда климатика след 3500 оборота изклyчва атоматично.

Редактирано от DESO D15B2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеАз съм със Сивик Седан- 6 генерация, с двигател Д14А4, и при мен е точно така. Проверявал съм го няколко пъти: веднага след включване на климатика започвам да ускорявам плавно до прекъсвач, и винаги след около 4000 об/мин климатика изключва (и не се включва при използване на високи обороти).Според мен при всички Хонди с климатик би трябвало да е така- предвидена е такава защита.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва колегата JoroHondata климатика изключва при определени обороти.Аз съм с сивик 6ген. d14a4 и при каране го усещам кога включва и кога исключва климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора изключва при определено налягане в системата и определена температура. Оборотите нямат нищо общо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по- високи обороти- толкова се увеличава и налягането- все пак е свързано с оборотите.Възможно е и моята информация да не е съвсем точна, най- лесно е да се пробва.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искате да ми кажете че ако постоянно си карам колата в високи обороти няма да ми работи климатика ли.... тц тц, за кво ми е таа б16ка тогава?!?! Истината е както колегата каза. При по високи обороти компресора създава по бързо нужното налягане за да охлади фреона. При стигане на тази температура компресора изключва и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги струва ми се че никой не ми е разбрал проблема , когато е на празен ход говорим за 800 оборота се чува силен звук от щракане а не кажа чаткане ама много силно че чак вътре в купето се чува , а по време на това щракане виждам как компресора ту зацепва ту не , отново казвам проблема е за празен ход 800 оборота !!! когато форсирам до 2000 няма никаво чаткане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално е компресора да щрака и да усещаш промяна в работата на мотора. Ако те притеснява иди в някой сервиз за климатици да ти го погледнат. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички колеги. :) Колега погледни ремъчната ролка на коляновия вал, виж дали замята. Аз имах подобен проблем и въпросното "чаткане" беше от щифтът който държи въпросната ролка към коляновия вал. При мен последиците бяха следните - износване на леглото на щифта в коляновия вал и елепсовидно износване на ремъчната ролка както и почти редовното развъртане на болта който я държи за вала, причинени от неграмотноста на "много" добър майстор. Ако и при теб се окаже същия проблем ролката втора ръка излиза около 50-60 лв. с болт и щифт но дано да не ти е такъв проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗдравейтеКолега Пламен1, и при мен е така, и смятам, че това е съвсем нормално. Зацепването на компресора е едно и също както при 800 об/мин, така и при 2000- 3000 об/мин. Според мен когато си на празен ход- зацепването на съединителя на климатика се чува много по- силно и отчетливо (както е и при всички останали предполагам). При по- високи обороти- заради шума от работата на двигателя и от околния шум това зацепване просто не се чува толкова отчетливо и като че ли става незабележимо. Дано да е така, както си го мисля, и да нямаш никакви проблеми.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може и ако често изключва, радиатора на климатика да е е с позапушени ламели, и бързо да вдига налягане. Закарай я все пак на климатик-разбирач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте:е явно обаче на при всички хонди климатика изклучва аз като карам по магистралата на 5 хил оборота и климатика си ми духа доста студено ако след 4 хил. оборота изклучва не би трябвало да прави студено :huh: а аз както и да си я карам винаги си е студено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели няма защита по обороти. Има пресостат за високо налягане който е с две функции- изключва съединителя на компресора при максимално високо налягане 32 бара, да речем при задръстен кондензатор: или минимално високо налягане 2 бара-при пропуск на фреон. Т.е ако изклщчва по пресостат или ви е задръстен кондензатора или нямате достатъчно фреон (има пропуск). Следващата защита е термична или кликсон на самия компресор. Възможна е и повреда в термостата който се намира в изпарителя и подава информация за температурата директно на ЕКУ-то, което от своя страна разрешава сигнал да задейства компресора. При такова циклене ми се струва по скоро че е термостат.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и си сменете филтъра на климатика !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Думата която не можах да обясня е точно както каза колегата над мен ЦИКЛЕНЕ , и то фрапиращ звук че хората ме питат какво и има на колата ми :help: колко струва този термостат колеги дайте ми предположения колко трябва да дам за ремонт , благодаря :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колегата Жоро разяснихме малко темата , аз карам на газ и когато пусна климатика оборотите падат на 500/заблудил съм се с 800/ явно тогава компа отчита това и вкючва и изключва постоянно компресора,сега направих нова настройка на газовото така че на празен ход да има повече обороти и няма проблеми с чаткането,също така когато съм и на бензин ;)

Редактирано от пламен1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...