Jump to content
Guest paRADOx

масло за D15B2

Recommended Posts

Guest paRADOx

Днас си смених маслото!Отново сложих MOTUL, но от последното такова не останах много доволен.Всеки си има някакъв вкус към дадена марка масло(както стана дума в една друга тема), така че ако и този път остана недоволен ще послушам колегите си(демек Вас), и ще си купя друга марка.

НО!Въпросът ми е следният:

1.Колко литра трябва да побере двигателят ми?3.5л?

2.Маслото за скоростната кутия, същото като двигателното ли трябва да бъде?

3.Полусинтетик сложих - това добре ли е?

 

пс:И ако някой смята да ми отговаря с нещо от сорта на:"Абе ти не четеш ли?1000 такива теми сме напускали...", му отговарям още сега:"Нямам време, а отговорите са ми нужни сега!".

:lol::thumbs1::hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Ами на всеки се случва да бърза.Щом ти трябват _сега_ ето:аутодата казва:Engine with filter: 3.3 lот 5w30 до 20w40 - в зависимост от климата(студен/топъл)всички тука сипват май 10w40 полусинтетика на такива двигатели.Gearbox 4/5/ speed: 1.8 lмаслото на кутията е като на двигателя(10w30 или 10w40).(аз съм питал точно същия въпрос между другото-дали са еднакви маслата на трансмисия и двигател)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest paRADOx

БЛАГОДАРЯ!Това, че маслото за скоростната кутия е същото като това на двигателя го знаех, но днес "майстора" при който бях ми разправя, че не било така...Абе мани - пълно е с лаици. :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

....аз карам с мотул вече 5-а година и какво му е?Както и да е, аз съм доволен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest paRADOx

....аз карам с мотул вече 5-а година и какво му е?

Както и да е, аз съм доволен  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Аз ползвам MOTUL цял живот!Не съм карал никога с друго масло, обаче последното си изхаби свойствата много бързо...Не знам!Може и да ми се струва, но мисля че не беше като другите, които съм ползвал! :D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

....аз карам с мотул вече 5-а година и какво му е?

Както и да е, аз съм доволен  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Аз ползвам MOTUL цял живот!Не съм карал никога с друго масло, обаче последното си изхаби свойствата много бързо...Не знам!Може и да ми се струва, но мисля че не беше като другите, които съм ползвал! :):)

<{POST_SNAPBACK}>

Колега, как разбра че маслото се е изхабило твърде бързо? Искаш да кажеш, че присадката в него е останала твърде малко ли? И как го разбра? Чрез химичен анализ? А знаеш ли какво е имало в него когато е било ново, преди да го налееш в колата?

Аз карам с PRISTA ULTRA 5W40, експоатационно ниво по API - SM, сменям го на 15 000 км. и след като го източа от колата го давам в фабриката да ми кажат как е масълцето! Обикновенно ми казват че вътре има еди колко си процента вода в следствие на конденза който прави всеки един автомобил, присадката е останала еди колко си процента, и т.н. Това обаче са неша които може да каже само производителя на даденото масло и то след като знае в каква кола е било и колко време е вървяло, в какъв режим е карана колата и т.н.

 

ИЗВОД: Карай с каквото масло искаш, полусинтетика, пълна и т.н. няма да направиш някъква разлика, освен ако моторчето ти не бута пълната синтетика разбира се. :D Просто си сменяй маслото редовно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Аз карам с PRISTA ULTRA 5W40, експоатационно ниво по API - SM, сменям го на 15 000 км. ИЗВОД: Карай с каквото масло искаш, полусинтетика, пълна и т.н. няма да направиш някъква разлика, освен ако моторчето ти не бута пълната синтетика разбира се.

Приста Ойл не бих сложил никога -АМА НИКОГА /и аз съм от Русе-но не живея отдавна там/. Разбира се това е лично мнение ,но компромис с маслото и да пълня гушката на български гадни мафиоти/разбирай братя Бобокови и много други ,като Николай Банев -президент на Берое и АКБ_Форес-лайна и мръсници ,заради ,които България е на това дередже-АЗ НЯМА ДА НАПРАВЯ ! Къде им е рафинерията на теа русенски манафи? и защо да не може пълна синтетика на стар мотор -хубавото масло си е хубаво масло -доливаш на 5000 км-да -но не ти пука когато я юркаш със 5500- 6000 оборота./може и да се заформи конфликт-ама аз това искам-ха ха ха :) / Редактирано от F18 Hornet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen
А и защо да не може пълна синтетика на стар мотор -хубавото масло си е хубаво масло -доливаш на 5000 км-да -но не ти пука когато я юркаш със 5500- 6000 оборота.

/може и да се заформи конфликт-ама аз това искам-ха ха ха :) /

<{POST_SNAPBACK}>

те това е и моята философия по въпроса

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

........... и защо да не може пълна синтетика на стар мотор ........

<{POST_SNAPBACK}>

Може, но не се препоръчва и не точно на стар мотор, защото няма стар и нов, а има разработен-здрав, неразработен-здрав и издухан (всеки знае какво означава, та може нов и пак да е изпял песента си).

Значи от инженер по ДВГ, който се занимаваше с тестове на автомобили за световните рали шампионати знам, че не е хубаво да се слага пълна синтетика на мотор който е каран не малко с минерално масло или процент от него минерално. Причната е, че минералното масло прави отлагания, които пълната синтетика не може да отмива добре от двигателя. Пълната синтетика прави значително по-малко отлагания по мотора, но и миещите и функции са по-слаби. Именно по тази причина се предполага, че двигател на мнооого км. е събирал доста повече нагари и вещества предизвикващи отлагания по маслените канали и прочее. За това се препоръчва такъв както казахте "стар", но здрав двигател да се кара с полусинтетика и да се сменя на по-малко километри от колкото на един нов двигател. Аз за това карам с MOTUL 6100, маслото е полусинтетика и е много добро. Сменям го на 8000 и нямам никакви забележки. А наистина относно смазващите му свойства след този пробег може да се говори след минаването му през лаборатория или след много километри работа на двигателя :)

Хубаво е маслото да се сменя още докато е полубистро, а не като стане черно на катран, защото тогава започват да се трупат много отлагания по мотора, които пък пречат на добрата работа и доброто смазване и следващото масло което налеете ще му се изхабят по-бързо свойствата, този процес се натрупва във времето и това води до по-бързото износване на мотора.

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Колега F18 Hornet,Това че има6 някъкво мнение е добре!Въпроса е че не си прав нито за маслото нито за фирмата!А за малата изобто някой трябва да ти ги обясни не6тата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1,4

Еее... градски.... А бе и аз не живея отдавна в Русе ама още от тогава знам, че Приста Оил за да направят маслото си внасят базово масло(основа) на ВР от Англия и добавки на Шелл от Щтатите и ги забъркват различните масла. Е за това не можеш да им видиш рафинерията.... щото имат бъркалки-хи-хи. Та маслото си е качественно, ама не чак токова като за Хонда. За Фиат е СУПЕР

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Krelion

Моита Хондела я взех наскоро и сложих приста 10*40 за промивка,като навъртя 1000км с него задължително ще го сменя.Мисля да му сложа пълна синтетика.Можете ли да ми препоръчате нещо което мога да съм сигурен че не е менте и ще ми пази мотора.Става дума за D16Y8!ПС:Колега извинявай,че задавам лични въпроси в твоята тема,ама не виждам смисъл да отварям нова :D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Колега F18 Hornet,

Това че има6 някъкво мнение е добре!

Въпроса е че не си прав нито за маслото нито за фирмата!

А за малата изобто някой трябва да ти ги обясни не6тата!

<{POST_SNAPBACK}>

Спомни си кво си изрекъл тук /не ми се вижда никак компетентно -точно от синтетичните масла се очаква по добра работа при ниски температури -нали точно старта износва мотора най-много -еми от кое масло се очаква по добър филм ,когато се се стекло ? ,"колега".

Впорочем по надолу наричаш и работещите в Шел "колеги" -ти къде бачкаш??

Извинявам се ,но не мисля да питам теб за маслата - повече уважавам някои други хора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest paRADOx

Колега, как разбра че маслото се е изхабило твърде бързо? Искаш да кажеш, че присадката в него е останала твърде малко ли? И как го разбра? Чрез химичен анализ? А знаеш ли какво е имало в него когато е било ново, преди да го налееш в колата?Аз карам с PRISTA ULTRA 5W40, експоатационно ниво по API - SM, сменям го на 15 000 км. и след като го източа от колата го давам в фабриката да ми кажат как е масълцето! Обикновенно ми казват че вътре има еди колко си процента вода в следствие на конденза който прави всеки един автомобил, присадката е останала еди колко си процента, и т.н. Това обаче са неша които може да каже само производителя на даденото масло и то след като знае в каква кола е било и колко време е вървяло, в какъв режим е карана колата и т.н.

Брей!Ами виж сега - аз може и да не работя във фабрика за масла, за да си проверявам качествата на маслото с което карам, чрез химически, физически или електрически средства, НО винаги мога да разбера кога е износено маслото и е изгубило свойствата си, като го видия и разтриея с пръсти.Може това да не е най-обективният начин, но ми помага в живота да се справям с такива проблеми... :D:D:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

сменям го на 15 000 км. и след като го източа от колата го давам в фабриката да ми кажат как е масълцето!

<{POST_SNAPBACK}>

Колега, защо си сигурен, че го изследват това масло, а не ти дават някакви данни без дори да са го погледнали? Все пак ако нямаш някакви връзки не биха си направили труда според мен. Представи си какво ще се случи ако наистина го правят и всеки источи от джугана маслото да им го даде за изследване?

Просто ми е интересно и питам, не се заяждам :ranting:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

в Англия и в щатите знам за независими лаборатории, на които пращаш малко шишенце от маслото ти и $10 и ти дават разпечатка на това колко и какви добавки има (са останали) в маслото, какъв му е вискозитета и още 1000 други свойства, които не разбирампредполагам всеки уважаващ себе си производител на масло има такива физико-химични лаборатории ... но на приста колко им е самочувствието не знам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Един ден ... един колега от фирмата реши да си купи кола.Взе си Голф 2. Толкова пари имаше а и не е особено претенциозен тип. Сравнено с Мисквича ... автомобил от бъдещето с ненадминати динамика и лукс. Достатъчно обща култура имаше за да знае, че някой неща по колата се подменят веднага щом я купиш за да се предпазиш от евентуални проблеми в последствие. Пък и незнаеш кое в какво състояние е.За ремъците не попита защото никой не ги дискутира /не че при тях няма разнообразие/ но за маслото реши да се посъветва с колеги. Там допусна голямата си грешка. Защо ли ... защото българина може да дава съвети постоянно и непрекъснато. На всичкото отгоре дори да сгреши няма да си признае. Той ги питаше "Какво масло да и налея" и в отговор се изстрелваше едно име на производител на масла ... понякога много известна фирма, друг път такава ... която може би самоя производител не е чувал. Интересното беше, че всичките притежаваха невероятни качества. Никога не чух някой да попита в какво състояние е двигатела, какви изисквания има фирмата производител или за пробега на автомобила. Ама голяма работа ... Гилф 2. Еднакво ще се маже с масло за 2 и за 102 лева, какво значение има. Съответно най-известните марки масла, които виждаме да се рекламират по телевизията бяха най-често препоръчваните и най-често упрекваните. Едните са доволни /ще кажеш, че разбират кога двигателя им е щаден от маслото и кога не/, другите са недоволни защото са им продали менте /интересно как са го разбрали като цената на оригинала и на ментето е еднаква/. И заставаха колега срещу колегата ... в борба за препоръчване на двигателно масло. Нито един няма фирма за производство на масло. Нито един не взема процент от продажбите на определена марка или от някой магазин. Никой няма да се занимава и с двигателя на колегата ако нещо се случи заради маслото, което е избрал. Въпреки това те хвалеха и отричаха производител след производител. За една седмица му бяха препоръчани всички марки и модели бензинови масла ... а може би и някой дизелови или за двутактови двигатели. В суматохата едва ли някой е забелязал. Може би единствената фирма, която не беше препоръчана беше "БиМас" ... несъм сигурен дори, че ако някой я беше препоръчал щеше да се намери тяхно масло на пазара.И така колегата си купи Голф 2. Смени му ремъците и маслото и сега си го кара. Незнам какво масло си е сложил. Незнам дали е доволен. Незнам и как се справя маслото с мазането.Зададох си няколко въпроса докато хората препоръчваха масла. Дали някой е виждал влиянието на маслото върху двигателя на автомобила си? Дали някой знае какво всъщност налива там? Аз лично не се сещам за друг начин за проверка освен отваряне на двигателя. Дори тогава в някой от случаите с просто око немогат да се забележат някакви последици.Рено препоръчва Елф ... и Ферари препоръчва Шел ... не е ли това игра на пари. Някой споменава името на фирма срещу определено заплащане. Идеята не е ли реклама на фирмата? Дали ако нещо се рекламира означава, че това нещо е качествено.Одеве някой спомена, че искал да се заформи конфликт ... затова ли е тоя форум? Конфликти има всеки ден зад всеки ъгъл.F18 Hornet ... Нима мутрите са само в България? Нима фирми като Shell, BP, elf не са повлияни от пари и тъмни сделки? То в Русе вече и градските тоалетни са построени на парцела на някоя мутра ... ама като ми се пикае ще отида там щото ме е срам да се изправя до дървото и да го извадя.Ако е за конфликта и спора ... админите да отворят една тема за спорове и дракане ... а тук да говорим за масла.Всеки може би ще препоръча различно масло ... с различни свойства. Някой мнения могат и да съвпаднат. Но никой няма да те пита с какви пари разполагаш за масло. Също както никой няма да ти поправи колата ако маслото се окаже "менте".И ако някой е стигнал до тук ... и иска съвет за масло ... отворете си сервизните книжки на колите и ще видите, че и там не е написана нито една марка масло. Препоръчват клас на маслото. За някой автомобили, толкова нисък клас масло вече не се произвежда. Все пак минават години и автомобилите стареят, но технологията и присадките не стоят на едно място. За мен хубавото масло не е скъпото масло. И без масло да я караш ... пак ще мине някой друг километър. Друга тема е какви последици ще има това върху двигателя.Моето мнение е, че трябва на тоя мотор да му налееш хубаво масло. Каквото ти харесва на теб е не любимото на хората. Това си е мое лично мнение де.Извинете ме за дългата реч, но ми се говореше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Моето мнение е, че трябва на тоя мотор да му налееш хубаво масло. Каквото ти харесва на теб е не любимото на хората. Това си е мое лично мнение де.

Извинете ме за дългата реч, но ми се говореше.

<{POST_SNAPBACK}>

.......трудно го изчетох тоя роман....ама съм абсолютно съглсен с теб :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Направих си труда да поровя малко и да намеря сертификати за качество ... на някакъв американски институт, който дава такива сертификати. Убеден съм, че и най-големите "разбиратели" няма да са допускали и в най-смелите си фантазии, че може да съществуват такива фирми, производители на масла, та дори тези фирми да са получили сертификат за качество.SHELL LUBRICANTS - SOPUS PRODUCTSPRISTA OIL ADDirectory of EOLCS Licensees

Редактирано от dido_dimov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nta

алилулия брате Дидо Димов :offtopic: напълно съм съгласен с твоя "роман" завиждайки, че не те е домързяло да го напишеш - евала

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Изборът на масло ,на гуми и на много други неща е важно нещо ,само че този който пита трябва да знае кого пита -не от всеки се взема съвет за каквото и да било!P.S. Тук не казвам ,че аз съм компетентния по въпроса за двигателните масла - аз просто си изразявам мнението -ако е прозвучало заядливо ....... :cool: не е случайно -ха ха ха - затова съм буреносец :offtopic::blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

сменям го на 15 000 км. и след като го източа от колата го давам в фабриката да ми кажат как е масълцето!

<{POST_SNAPBACK}>

Колега, защо си сигурен, че го изследват това масло, а не ти дават някакви данни без дори да са го погледнали? Все пак ако нямаш някакви връзки не биха си направили труда според мен. Представи си какво ще се случи ако наистина го правят и всеки источи от джугана маслото да им го даде за изследване?

Просто ми е интересно и питам, не се заяждам ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Много трудно някой случаен клиент на фирмата ще може да се възползва от услугата да му се направи анализ на маслото след като е работило еди-колко си време в колата!!!

Аз не съм служител на въпросната фирма, просто ми правят леки услуги момчетата! Това е!

 

А дали са мутри или не, незнам?! Не можеш да кажеш мутра на човек който знае 3-4 езика, ежедневно се среща с най-уважаваните хора в Европа и управлява 2500 служители! Е, можеш да кажеш че е мутра само ако така си чувал а не го познаваш!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...