Jump to content
Guest Magnum

Zero (0) Understeer

Recommended Posts

Guest Magnum

Вчера със Стас решихме да си направим една разходка из планината, речено-сторено. Пътищата, по които минахме, се оказаха с много добро качество, без дупки, приятни завои, красиви пейзажи, супер с 2 думи, идеално за каране, и времето беше супер.Обаче малко предистория:Аз вчера бях тръгнал да си търся втулки за джантите, ама за проба сложих 2те отзад, да видя дали няма да опират някъде, да видя как ще возят - не возят изобщо по-зле от зимните 165/80R13, даже преминават над дупки, в които по-тесните влизат. На ръка ги претеглих, и 185/55R15 се оказаха даже и малко по-леки, все пак джантите им са леки.Та с тези гуми отзад, а гумите са ужасни, били са зимни, различни марки са, и почти без грайфер, но за сметка на това с балони (подарък с джантите), отидохме на горубляне, и взехме и на стас джанти, само че с 195/50R15 гуми, летни в много добро състояние, 2001г гумите. Стоварихме покупката в багажника, и бегом към планината. За моя радост даже се и объркахме, и то 2пъти (стас е супер-навигатор ;)) та карах по повече завои. Обаче на отиване бях със зимните гуми отпред, а те са и тесни - 165/60Р13 и си им знам лимита - достатъчно за приятно каране по завоите, без да се изпада в екстремности.Обаче на връщане решихме да сложим отпред новата покупка на стас, 195/50R15 летни гуми със супер грайфер. и КОЛАТА ЗАЛЕПНА ЗА ПЪТЯ, просто огромна разлика, следва завоите като по релси, на стас му настръхнаха косъмчетата по врата, а аз още не бях и доближил лимита на гумите - влизах все по-смело и по-смело във завоите, обаче предницата отказваше да поддаде. Единствено при сериозни провокации, като пълна газ насред завоя, особено ако съм над 4000 оборота, тогава предницата "разширяваше завоя". Иначе беше залепена, такива спирачки преди завоите, нищо - лепят за пътя. Сега разбирам значението на този термин ;)Лошото беше, че отзад гумите бяха освен изтрити, зимни и балонирани, нямаха и баланс. И ако пуснех газта в завоя, задницата се подаваше. Така че трябваше редовно да подавам газ в завоя, да товаря задницата, за да има сцепление. И въпреки че предницата олекваше, пак си беше ЗАЛЕПЕНА за пътя!Сега разбрах как може да се контролира задницата само със педала на газта, и то на кола със ПРЕДНО предаване -- отпускам газта-задницата се подава, подавам газ-задницата се прибира. Вярно много по-различно е от управлението на кола със задно предаване, а и ми беше трудно да си пренастроя навиците, трудно ми е да натисна газта, когато колата поднася, но с малко тренировки и присъствие на духа, успях да не се завъртя нито веднъж, дори на един широк завой направих сериозен DRIFT, e вярно и със спирачката.Като казах DRIFT, това май е основната разлика между предно и задно предаване - със задно можеш да си DRIFT-ваш колкото искаш, там и ъгъла на поднасяне може да е много по-голям. А и поднасянето става много по-плавно и по-контролируемо. Докато при предното е малко ON-OFF поведение -- като подаде задницата, тръгва и е готова да се размени със предницата, и трябва бързо и сериозно действие - пълна газ и корекция с волана. И то не много голяма корекция, понеже задницата както рязко е тръгнала, така рязко и се прибира, и колата тръгва в обратната посока - веднъж така се завъртях точно пред РУМа в студентски град, на широкия SСега вече нямам търпение да си купя и аз гуми, точно такъв размер ще си взема, 195/50R15 Semperit Direction-Sport, по 90лв си ги намерих (нови) тогава задницата сигурно ще се успокои

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda
:puke: По принцип и Аз това съм го забелязъл и съм си изградил като навик, влезна ли в завоя да НЕотпускам газта докрай (или да карам по инерция в завой както правят някои), ами включвам на по-ниска предавка и постепенно в завоя ускорявам, като вече към края (на излзиане от завоя) подавам газ и т.н. Така че - и Аз съм на мнение че определено карането с ГАЗ в завой е по-добре спрямо това да си по инерция и да се движиш по-бавно. Да не говорим че кефа да си натискаш колата и да минаваш бързо из завоите (естествено като знаеш възможностите на колата и караш така че НЕ да се чувстваш несигурно ами да ти е гот) е СУПЕР :P Бе и Аз напоследък нещо се замислям да взема някакви "14 лети джанти, защото с тези мизерни гуми които съм (155/70/13 отпред и 155/80/13 отзад)..... просто НЕСТАВА !!! Я щракнете по няколко снимки да ги видим и ние тези джанти :puke::puke:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

стас е супер-навигатор

Скъпи съклубари, след като Иво вече ви обърна внимание на моите навигаторски способности , аз само бих искал да добавч че и той е пилот от много интересен тип ! след като учтиво спря на помахването на двама полицаи, тои дори реши да ги почерпи от (от мое име -нали колата му е на мое име) за това че му показаха пътя !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

...тои дори реши да ги почерпи от (от мое име -нали колата му е на мое име) за това че му показаха пътя !

Да - с 4 лева. Щели да спират колата от движение, щото имала лепенки отстрани...ай сектир!Той иначе човека ми каза, че сме пропуснали отбивката, ама аз се ядосах, дето им дадох пари, и си продължихме...след 1-2км стас вика 'абе май изпуснахме отбивката', аз 'да, те полицаите казаха, че сме я изпуснали'P.S. снимки няма още - нито имаме цифрово фото, пък и не са още съвсем готови за снимки. Но до следващата среща трябва да са лакирани и обути в хубави обувчици, в комплект 4 на 2те коли (щото сега съм с 2 мои и 2 на стас)Тогава може и снимки да им направите, ако сметнете, че заслужават

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Да те спрат от движение заради лепенки?!?!?! :puke:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

e, добре де, Викторе, разбери ги момчетата с униформите ! постави се на тяхно място-спираш някой и какво ще му кажеш ?!-"абе я дай тука 5 лв и заминавай " ,така ли ? как може да нямаш никакво чувство за такт ?! :puke::P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Могат могат.В София като се врътка постоянно жалтата да не я спрят поне 2 3 пати за седмица е рекорд.То те и я понаучиха де.Така един пат като се прибираме кам Пловдив касно кам 20 чеса и минаваме през околоврастното,Ппунктна дето е след онва мизерно патче дето минава отгоре на околоврастното дето не е довършено.И единствена кола,хваща ни червеното и спираме парва кола.Минаваме бавно пред очите на катаджиите и спираме,след няма и минута колебание,моля отбиите в страни.И понеже колата я караше колега тяхен се разминахме с колега-колега и тва е :puke: А или иначе документи,снимки,а и тя колата е с пловдивска регистрация и още по-! Ако Магнум ти се дават 100 лева за лепенките в кат,регистрирай я :P Ама гледай да не е в София че са супер гъзове :puke:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

голямата простотия е че точно хондата на магнум аз лично я регистрирах в КАТ със същите те зи лепенки дори имаше жълти надписи POWERED BY HONDA. катаджиите ги видяха и ми казаха че трябва да махна самонадписите защото били рекламни ,моля ви се ( ми да махна и задния рекламен надпис хонда тогава !) . дума не обелиха за зелената апликация !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Ай ще разкажа и тази история. :D Значи купува се Джазката и преди да се регистрира в КАТ се налепят шаблони върху които моя личност праска със спрей и оформя рекламния дисайна на колицата ( става вапрос за надписите INOXCROM и The writings Obsession и малко в ъгълчето Spain ) . Води се Джазката за регистрация и ония от КАТ питат какво е това Inoxcrom ,обясняваме им че това е фирма и че имаме законно право от тях да им пишем името като реклама.Следва вапроса а тва райтинг обсешион какво е,превеждаме го и им казваме,но те не,трябвало да бъде преведено на български.За кво,ми трябвало да се разбира , дрън дрън та пляс.После следва и най - тъпия вапрос който могат да направят , а тва Spain,и шефа полудя и хубаво че имахме познати и им казахме на тея от КАТ да си гледат работата и да престанат се натягат ( разбира се чакат малко да им снесем , ама шефа е твърд и не ще , напук ).Отново се връщаме на Inoxcrom и ни писва и има викаме ми тва значи да ти *** майката ( споко не им го казахме , но го показахме ) :D:D:) И с триста зора и 50 кинта в джоба на някой си оспяхме да я регистрираме.Както и сами виждате на снимката на колата обсебени от писането е с друг цвят и е на лепенка.Така че....Всичко е в сферата на вероятностите :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Zero (0) Understeer 2-ра част:Пак малко предистория - Стас си купи 4 Bridgestone Potenza 195/50R15 и неговите 2 (с които карах и преди) си останаха за мен, сложих си ги на моите джанти и вече бялата ми колица е с бели обувчици с черни кантове :cool:От същия човек с Bridgestone-ките си харесах 2 Yokohama с ХХХ-образните грайфери, обаче си ги беше сложил на колата и дълга и широка, не можа да стане работата.И си тръгвам аз за провинцията със моите задни, които са всесезонни полусликове с много балони и криви и т.н.Обаче не се кара така, на равен път със 100км/ч колата подскача, направо вибромасажор. И спирам на първият гумаджия поне един баланс да им направя - и гледам 2 перфектни Michelin XM-1 185/55R15 2001ва година към края, реално на 2 сезона, към 8мм грайфер. Пича вика "за 80лв ти ги слагам на колата и 2те", спазарихме се за 70лв - голяма разлика, колата заспа. Почнах да си я вкарвам в завоите както си знам, тоест както се научих откакто съм с 195/50Р15 отпред - колата не реагира, все едно на право си върви - леко се накланя ама ни да скръцнат гумите, никакво поднасяне, нищо. Вдигам си педала от газта в завоя, единственото, което става, е предницата съвсем да зацепва и да взема завоя още по-чисто. Задницата не се и обажда.Натискам аз все по-силно и по-силно в завоите, едва се одържаме в купето с приятеля ми, и вече започнах да усещам UNDERSTEER - предницата започна да "отваря" завоя. Особено като натисна на излизане от завоя.Стигаме до един участък с много готини завои, широк и гладък път с 3 ленти, до Калофер точно. Вкарвам я аз със 110км/ч в завоя, усещам как предницата разтваря завоя. Плавно отпускам газта, и усещам как предницата зацепва по-здраво и взема по-точно завоя, но в един момент се усети и задницата, как тя почна да плъзга. А мен ме е страх на кола със предно задницата ми да се плъзга много-много, та почнах да дирижирам с педала на газта - повече газ -> предницата поднася, по-малко газ -> задницата поднаса. Така на 3-4тия завой успях да задържам колата в динамично равновесие, така че да се плъзга минимално и с 4те гуми. Голям FUN.На последният завой, който беше доста широк, с перфектна видимост (и разбира се празен) влязох с "trailing brake" тоест спирачка вътре в завоя и едновременно с това и газ до дупка - така задницата поднесе от спирачката. В този момент отпуснах спирачката, и с пълна газ "изрисувах" завоя със вратите напред. Направих си кефа със "OVERSTEER", но реших да не хабя излишно задните гуми (но предните са идеални за целта)П.П.: Не се хваля просто споделям впечатления. Препоръчвам на по-неопитните първо да ги изпробват тези "техники" на полигон, в контролируема обстановка и с по-ниски скорости. Най-добре като има сняг, тогава скоростта е по-ниска и времето за реакция е по-голямо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest k_u_d_o_s

Obqsneni e za under i oversteer 6te mi dadete li? Abe uj mi be6e qstno ama sywsem mi obyrkaha predstawite edni awer4eta. Bihte li obqsnili?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

UNDERSTEER е когато предницата ти изгубва сцепление, ти завърташ волана, но колата се мъчи да продължи направо, отваря завоя. Това е типично поведение на колите с предно предаване, 4х4, както и нарочно правят някои със задно така, за по-сигурноOVERSTEER е когато задницата изгуби сцепление. Тогава задницата се опитва да "изпревари предницата", затваря завоя, завива повече, отколкото ти си показал с волана. Ако е малко, ти помага, понеже ти помага да завиеш, правиш завой с по-малък радиус, отколкото предните гуми ти позволяват. Обаче като стане много, и има опастност да се завъртиш, да изгубиш управление в опитите си да коригираш. Това се получава, когато задницата олекне много и изгуби сцепление, например когато върнеш газта в завой, или прекалиш със спирачката. Същото се получава и ако дръпнеш ръчната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...