Jump to content
Guest ADH-Honda

Honda Civic (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: ПЛЮСОВЕ И МИНУС

Recommended Posts

Guest ADH-Honda

Honda Civic (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ)

 

Публикувано изображение

 

Марката Honda винаги се е развивала по различен път от останалите японски автомобилостроители. Мотоциклетно-състезателното родословие на високооборотните двигатели и разпознаваемата външност са спечелили на колите є милиони фанатични привърженици по цял свят, а качеството на изработката и експлоатационните им достойнства неминуемо ги поставят в челото на класациите по надеждност. Една от причините за този бляскав имидж носи простичкото име Civic. През последните две десетилетия компактният хечбек с отявлени спортни наклонности си завоюва място в сърцата не само на обикновени домакини, които ценят преди всичко безпроблемната поддръжка, а и на "бързи и яростни" младоци, развили почти религиозно почитание към свещената абревиатура VTEC.

От 1991 до 2001 г. honda успя да лансира с еднакъв успех цели две поколения на бестселъра си. Петата и шестата генерация на Civic затвърдиха статута на модела като един от безспорните лидери в дисциплината безгрижна експлоатация в Голфовия клас. Макар да се различават твърде слабо в конструктивно отношение, двата автомобила неслучайно носят отделни фабрични индекси. Единственото, което ги обединява безусловно, е великолепното качество на изработката и липсата на каквито и да било сериозни дефекти. След лансирането на седмото поколение преди две години, компактите "хонди" от 1995-2001 г. станаха по-достъпни и вече се срещат по обявите за продажба.

Най-разпространени на пазара на употребявани автомобили са хечбековете и седаните от шестата генерация Civic. При избора на тип

каросерия

обаче трябва да се вземат под внимание някои детайли. Сравнително рядко купувачът може да се натъкне на хечбек с пет врати, който се произвежда само във Великобритания. Той използва модернизираната платформа на петото поколение, отличава се с по-сдържана външност и интериор, както и с леки модификации по силовата част. Не е изключено също да се попадне на купе с две врати или комби с традиционното за марката означение Aero Deck, също британско производство.

 

Публикувано изображение

Ходовата част е в състояние да издържи до 200 000 км без сериозен ремонт

 

 

Civic няма проблеми с корозията още от края на 80-те. Каросерията на шестата генерация е двойно поцинкована, като защитно покритие липсва само при по-неуязвимите места - например покрива и рамките на вратите. Въпреки това повечето почитатели на марката са склонни да признаят, че предишното поколение като че ли понася солните разтвори по родните пътища по-леко. В сравнение с предшественика си Civic VI предлага повече простор, по-голям багажник и повишен комфорт, но спортният дух на модела се е запазил. Сред минусите, които повечето собственици изтъкват, са ниският клиренс, нивото на шумоизолацията и ръждата по ауспухната система. Civic компенсира тези недостатъци с изключително качество на изработката и издръжливостта на материалите в салона.

Заговори ли се за honda, темата за

двигателите

моментално заема централно място. Подобно на предишните генерации на модела, компанията се отчита със сравнително тесен избор от работни обеми, но с безбройни като модификации агрегати - само на шестото поколение се монтират общо 12 разновидности на 1.4-, 1.5- и 1.6-литровите мотори, а през Април 1997 г. традицията е нарушена за първи път с 1 800-кубикова машина. Да се "хванат спатиите" на съдържанието под предния капак невинаги е лесно. Най-малките двигатели са представени от D14A3 (1 396 см3, 75 к.с.) и D14A4 (1 396 см3, 90 к.с.). 1 500-кубиковите допълват избора с D15Z1 (1 493 см3, 90 или 105 к.с.), D15Z3 (1 493 см3, 115 к.с.) и D15Z6 (1 493 см3, 114 к.с.). Най-знаменити, разбира се, си остават 1.6-литровите агрегати D16Y2 (1 590 см3, 113 к.с.), D16Y5 (1 590 см3, 114/115 к.с.), D16Z6 (1 590 см3, 125/126 к.с.) и върхът в гамата B16A2 (DOHC, 1 595 см3, 160 к.с.).

 

 

Публикувано изображение

Скъсването на ангренажния ремък може да има катастрофални последици за двигателя

 

Всички двигатели са 16-клапанови и често се оборудват със системата за промяна на фазите на газоразпределението VTEC (V-ariable Valve T-iming and lift E-lectronic C-ontrol). Това им позволява в режими до 4 500 об./мин. да проявяват изключително злояд характер. Над тази заветна граница обаче в моторния отсек избухва прословутият "хондовски" взрив, който продължава почти до 8 000 об./мин.Самата система VTEC представлява няколко гърбици на коляновия вал с различна височина и профил за всеки цилиндър и се управлява чрез хидравлика. Макар да е доста прецизна и сложна, тази механика се е доказала като изключително надеждна. Дори без нея обаче Civic се справя значително по-добре от повечето си преки конкуренти в Голфовия клас. С повече от прилична динамика може да се похвали даже базовият 1.4-литров мотор.

За надеждността на двигателите на honda се носят легенди и трябва да се признае, че голяма част от тях са верни. Основното и най-важно правило за опазване на здравето на агрегатите е да не се пести от маслото. Не са нужни никакви присадки, нито промивки - достатъчно е смазващата течност да бъде с качество не по-ниско от SH или SJ по стандарта на API. Трябва да се сменя на всеки 10 000 км (или по-често), като веднъж седмично се проверява нивото му - с времето високооборотните двигатели неминуемо започват да горят масло, особено ако "се развъртат" подобаващо. Препоръчваният от honda интервал за смяна на ангренажния ремък е 100 000 км. При това обтягащите ролки издържат доста повече и не се нуждаят от непременна замяна заедно с него. Собственикът трябва да отделя специално внимание на тази операция, защото при скъсване на ремъка последствията могат да бъдат катастрофални. Иначе при полагане на елементарни грижи моторите на Civic с почти пълна сигурност няма да напомнят за себе си поне 300 000 км.Подобно на силовата част, правилото за своевременна профилактика и използването на качествени консумативи важи с пълна сила и за

трансмисиите

През 1995 г. honda модернизира скоростните кутии на Civic и използването на специално фирмено масло MTF (Manual Transmission Fluid) става задължително. Смяната му се извършва на всеки 40 000 км. Единственият характерен проблем, който могат да създадат механичните трансмисии, се дължи на мръсотията и разтворите, ползвани за почистване на улиците през зимата. Те се натрупват по шарнира, за който е закрепен лостът на скоростите, и ограничават подвижността му. Решението е едно - разглобяване, промиване и смазване.

 

Публикувано изображение

Напълно изтощеният оригинален акумулатор оглавява списъка с недостатъците на електрическата система

 

 

В honda разработват автоматичните си трансмисии сами. Конструкцията им е доста необичайна - вместо традиционните планетарни предавки те използват валове по подобие на "ръчните" скоростни кутии. Производителят препоръчва специално масло ATF (Automatic Transmission Fluid), макар че се допуска и замяната с качествени смазки като Dextron.

Окачването

на Civic представлява рядък пример за съчетаването на нелоша плавност на хода, приятна управляемост и образцова издръжливост. Ходовата част е в състояние да понесе дори издевателствата на пътни условия като българските почти 200 000 км преди да се наложи сериозен ремонт. Добре е да се избягват "тунинговани" екземпляри с неоригинални джанти, които увеличават следата. Те стоят много ефектно, но скъсяват живота на лагерите.

Проблемите по

електрическата инсталация

са сведени до минимум. Единствените грижи, които създава Civic в това отношение, са корозиралите кабели на клаксона, единичните откази на електрическите стъкла и централното заключване и пълното изтощаване на оригиналния акумулатор. Статистиката отчита също прекъсващи кабели на запалването и дефектни свещи.Малката honda може да достави много радост, емоции на пътя и безгрижни километри на собственика си.

 

Познавачите ценят тези качества на компактната японка и затова употребяваните екземпляри не са никак евтини. Civic обаче си заслужава парите.

 

Публикувано изображение

 

 

Димитър Димитров

avtomitak@avto.bg

 

ADH-Honda: ЕВАЛА :):) Най-после една наистина :D;) кадърна статия и за ХОНДА

 

Само като изненада поне за мен е: в Хондовите Трансмисий, не се ли слага моторно масло ?! :);) Или така са само старите модели трансмисий ?! :P:)

 

А и като лека корекция - D15Z1 (1.5 16V SOHC VTEC-E) си е 90 коня и няма разновидност с 105 коня ;) както и че - D16Z6 (1.6 SOHC VTEC - 125 коня) НЕ СЕ е предлагал за СИВИК 6-а генеарция (1995-2000), а САМО за 5-а генерация (1991-1995). За 6-а генерация е предлаган D16Y8, който е подобен на D16Z6 и като мощност (125 коня) и като концепция (SOHC VTEC) ;), но този мотор е предлаган само за Civic COUPE-то :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Тая статия беше в Авто Пазар преди поне месец, ако не ме лъже паметта, но както и да е, поне човекът е отдал дължимото на нашата марка. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GreenDot

Sravnitelno prilichen prevod. Ama zashto ne si citira iztochnika tozi momyk...

 

http://www.autoreview.ru/new_site/year2002...econdhand/1.htm

http://www.autoreview.ru/new_site/year2002...econdhand/2.htm

 

Za skorostnite kutii v ruskia text pishe:

 

После 1996 года коробки были модернизированы и требуют применения специального хондовского масла MTF...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BUGATTI

Az go imam tozi broi na "Avto pazar",mnogo se izkefih togava kato go pro4etoh,misleh da pi6a za tova /v Dir-a de ,nali o6te be6e tam / ,no si rekoh 4e tezi ne6ta gi znaete vsi4ki, ta nqma da vi u4udq s ni6to ! ;) Aaaa ina4e ,po princip imam vsi4ki "Avto Pazar " ot 3 godini nasam .Kazvam go kato info de ,ako na nqkoi ne6to mu potrqbva ! :):)

Редактирано от BUGATTI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Скъсването на ангренажния ремък може да има катастрофални последици за двигателя - tOVA ne mi e iasno ot kade go kostatirat?? Na dve hondi po-dumi na zanimavashti se s koli i serviz , smeniali remak sled skasvane ! E adjeba kak taka e pagobno a te sa minali metar????Stava duma za 12v i 16v motori Honda i III. gen i ot IV gen.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest FROSTY

Скъсването на ангренажния ремък може да има катастрофални последици за двигателя - tOVA ne mi e iasno ot kade go kostatirat?? Na dve hondi po-dumi na zanimavashti se s koli i serviz , smeniali remak sled skasvane ! E adjeba kak taka e pagobno a te sa minali metar????Stava duma za 12v i 16v motori Honda i III. gen i ot IV gen.

Това с последиците явно зависи за кой мотор става въпрос, и на мен в ЮБИ-КО ми казаха, че ако скъсам ремък нема страшно, но това НЕ важи за всички двигатели, ОМБРЕ може да се изкаже по-компетентно по въпроса :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

но това НЕ важи за всички двигатели

Ами статията доколкото виждам, е писана главно за шестата генерация май..., тва де, сивици. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...