Guest Magnum #1 Публикувано 17 Март, 2004 След срещата, дето излетя с мръсна газ, беше оставил 3 метра следи по асфалта. Обаче 2 следи, едната почваше 20см след другата - типично за шпер диференциал.Я кажи, това случайност ли беше, или наистина си с такъв? Зимата в снеговете сигурно си го усетил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #2 Отговорено 18 Март, 2004 Приателю Ниамам си и представа за какво говориш, тази зима сам занесал само 2пати, и мисля че се дължеше на задна дясна гума която задаржа леко, но моляте поясни на невежия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #3 Отговорено 18 Март, 2004 LSD е Limited Slip Differential (или шпер), диференциал с ограничено приплъзване.Както сигурно знаеш, обикновеният диференциал (отворен) служи да позволи в завоя едната гума да измине повече път от другата (защото чертае окръжност с по-голям радиус)Обаче отвореният диференциал, принципа му на работа е такъв, че пренасочва повече въртящ момент към по-бързо въртящата се гума.Но зимата, като ти затъне едната гума в снега, и почва да боксува. А другата стои на едно място. И 'глупавия' диференциал пренасочва (почти) целият въртящ момент към боксуващата гума. А ако е 'умен', ще пренасочи въртящ момент и към другата гума, която сигурно е стъпала на сух асфалт, и ще те издърпа.Та LSD има много съединителчета вътре, които позволяват известна разлика в скоростта (да си взимаш нормално завоите), обаче при по-голяма разлика 'зацепват' и задвижват и другата полуоска. Не със същата скорост, пак има някаква разлика (колкото е заложена в LSD-то), но достатъчно, че да не боксуваш като луд.LSD го слагат, за да имаш по-добър traction на излизане от завоя, защото тогава едната гума е по-слабо натоварена от другата, и съответно по-лесно 'превърта', и колата ти understeer-ва (при предно предаване) или 'задницата тръгва' при задно. Докато LSD ще ти осигури, че ще имаш сравнително нормално прилагане на въртящият момент на пътя.LSD помага и при старт, когато често превърта едната гума, и губиш мощността - отива да върти тази гума, а за другата почти не остава, и 'губиш ластика' Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #4 Отговорено 18 Март, 2004 Ами не съм сигурен и твойта дали небеше така но съм си правил тестове преди време на мойта, боксуват и двете! Та мисля си, че хондаците емат някакъв процент затваряне! Омбрето да каже ако знае нещо за тия диференцяли! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #5 Отговорено 18 Март, 2004 Ами не съм сигурен и твойта дали небеше така но съм си правил тестове преди време на мойта, боксуват и двете! Та мисля си, че хондаците емат някакъв процент затваряне! Омбрето да каже ако знае нещо за тия диференцяли!Не съм, сигурен съм. Затъвал съм в сняг, че и в една кал се набутах - нормален отворен си ми е.Пък и в завой като натисна повече газ, и си превърта вътрешната гума, и ми бута предницата навън.Аз друго си мислех, ако е с ЛСД, как се се смазва, като скоростната е с двигателно масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #6 Отговорено 18 Март, 2004 Има и още нещо. Някой ми беше казъл, че като седи едната гума във въздуха и я въртиш а другата не, щял да скапе диференцяля??? Та за лада знам , че не се скапва а за нонда защо??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #7 Отговорено 18 Март, 2004 Чакаме компетентни мнения по - въпроса, че само догатваме! Ако има някой данни да поства! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #8 Отговорено 18 Март, 2004 Има и още нещо. Някой ми беше казъл, че като седи едната гума във въздуха и я въртиш а другата не, щял да скапе диференцяля??? Та за лада знам , че не се скапва а за нонда защо??? Ако си с отворен диференциал, като вдигнеш предницата и въртиш едната гума, другата ще се върти в обратната посока (ако си на скорост)А ако си с LSD, и не си на скорост, и другата гума ще се завърта в същата посока.Въпреки че някои LSD работят само в едната посока - от двигателя към колелата. Тогава имат ограничено приплъзване. Но ако не даваш газ, 'откачат'. То по принцип всички LSD имат 2 степени на блокаж - едната когато даваш газ, другата когато си по инерция или двигателна спирачка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #9 Отговорено 18 Март, 2004 Мале...Кви теории...И аз като настъпа оставам 2 следни, но не съм с ЛСД.С ЛСД са по-спортните Хонди и новите модели! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #10 Отговорено 19 Март, 2004 Мале...Кви теории...И аз като настъпа оставам 2 следни, но не съм с ЛСД.С ЛСД са по-спортните Хонди и новите модели!Какво не ти хареса, Парадоксе, на теорийките ми? Да не ме хвана в грешка?То за това и питам дали е случайност или е с LSD.Ето ти още една теорийка:Преди да тръгнеш, диференциала ти е в средно положение и предава въртящият момент към 2те колела. И ако сцеплението и масата на 2те гуми е еднаква, тогава, разбира се, и 2те колела ще превъртят и ще оставят следиНе бих повдигнал темата, ако имаше 2 следи на пътя, започващи от едно и също място. Но тогава, едната следа започваше една педя след другата - това означава (или поне аз така си го обяснявам) че едната гума е превъртяла преди другата (както много често се случва).Обикновено гумата като превърти (или блокира) и губи рязко сцепление, така че, в този момент, е нормално въртящият момент да се пренасочи към нея, и тя да си боксува до края. Обаче в този момент започва да боксува и другата - значи има въртящ момент и към нея.Дали е възможно с обикновен диференциал - сигурно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #11 Отговорено 19 Март, 2004 Знам ги тия работи. Ела днес на Бояна да ти покажа къде съм оставил поне 10 2-ни следи пък дифа ми е отворен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #12 Отговорено 19 Март, 2004 Абе като казах за процента затваряне, имах в предвид ,че отворен диференцял не се скапва при едната гума във въздуха другата на земята и форсираш на скорост! А за да реши някой , че се скапва е имал нещо в предвид! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #13 Отговорено 19 Март, 2004 отворен диференцял не се скапва при едната гума във въздуха другата на земята и форсираш на скорост! А за да реши някой , че се скапва е имал нещо в предвид! Разбира се! То и за това коли с 4х4 не се дърпат за 2те гуми на стойка, ами директно на платформаМежду другото, не препоръчвам това упражнение - да се форсира колата, като едната гума е във въздуха. Първо че окачването е прекалено разпънато, и се претоварват полуоски, карета, шарнири.Но най-вече защото въртящата се гума се върти с двойна скорост - ако километража ти показва 200, тя се върти все едно колата се движи с 400км/ч. А определено не е произведена за такива натоварвания. И не само гумата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Tino #14 Отговорено 19 Март, 2004 A да ви е хрумвало че не взимате под внимание и пътната настилка?Ако на едното място настилката е била по-груба или пък на другото гладка?Само хвърлям и аз теория Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #15 Отговорено 19 Март, 2004 Знам ги тия работи. както и повечето други работи ,доколкото съм забелязал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest jamie #16 Отговорено 23 Март, 2004 След срещата, дето излетя с мръсна газ, беше оставил 3 метра следи по асфалта. Обаче 2 следи, едната почваше 20см след другата - типично за шпер диференциал.Я кажи, това случайност ли беше, или наистина си с такъв? Зимата в снеговете сигурно си го усетил Интегрите имат шперове и то добри - наистина ;-))Вашите Сивици нямат. Но пък ако Боги е сипал 80 или 90 вискозитет масло в кутията - това също "повишава триенето" :-) Надявам се все пак да е сложил моторно - иначе не е много добре за трансмисията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #17 Отговорено 24 Март, 2004 (Редактирано) Маслото е 15в40 магнатек, с добавка от тази руската, питах Омбре нямам такива екстри, като описаните по горе, най вероятно едната гума е по мека от другата Редактирано 24 Март, 2004 от BOGIE Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове