Jump to content
Guest Magnum

Bogie

Recommended Posts

Guest Magnum

След срещата, дето излетя с мръсна газ, беше оставил 3 метра следи по асфалта. Обаче 2 следи, едната почваше 20см след другата - типично за шпер диференциал.Я кажи, това случайност ли беше, или наистина си с такъв? Зимата в снеговете сигурно си го усетил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BOGIE

Приателю Ниамам си и представа за какво говориш, тази зима сам занесал само 2пати, и мисля че се дължеше на задна дясна гума която задаржа леко, но моляте поясни на невежия :crazy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

LSD е Limited Slip Differential (или шпер), диференциал с ограничено приплъзване.Както сигурно знаеш, обикновеният диференциал (отворен) служи да позволи в завоя едната гума да измине повече път от другата (защото чертае окръжност с по-голям радиус)Обаче отвореният диференциал, принципа му на работа е такъв, че пренасочва повече въртящ момент към по-бързо въртящата се гума.Но зимата, като ти затъне едната гума в снега, и почва да боксува. А другата стои на едно място. И 'глупавия' диференциал пренасочва (почти) целият въртящ момент към боксуващата гума. А ако е 'умен', ще пренасочи въртящ момент и към другата гума, която сигурно е стъпала на сух асфалт, и ще те издърпа.Та LSD има много съединителчета вътре, които позволяват известна разлика в скоростта (да си взимаш нормално завоите), обаче при по-голяма разлика 'зацепват' и задвижват и другата полуоска. Не със същата скорост, пак има някаква разлика (колкото е заложена в LSD-то), но достатъчно, че да не боксуваш като луд.LSD го слагат, за да имаш по-добър traction на излизане от завоя, защото тогава едната гума е по-слабо натоварена от другата, и съответно по-лесно 'превърта', и колата ти understeer-ва (при предно предаване) или 'задницата тръгва' при задно. Докато LSD ще ти осигури, че ще имаш сравнително нормално прилагане на въртящият момент на пътя.LSD помага и при старт, когато често превърта едната гума, и губиш мощността - отива да върти тази гума, а за другата почти не остава, и 'губиш ластика'

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Ами не съм сигурен и твойта дали небеше така но съм си правил тестове преди време на мойта, боксуват и двете! Та мисля си, че хондаците емат някакъв процент затваряне! Омбрето да каже ако знае нещо за тия диференцяли!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Ами не съм сигурен и твойта дали небеше така но съм си правил тестове преди време на мойта, боксуват и двете! Та мисля си, че хондаците емат някакъв процент затваряне! Омбрето да каже ако знае нещо за тия диференцяли!

Не съм, сигурен съм. Затъвал съм в сняг, че и в една кал се набутах - нормален отворен си ми е.Пък и в завой като натисна повече газ, и си превърта вътрешната гума, и ми бута предницата навън.Аз друго си мислех, ако е с ЛСД, как се се смазва, като скоростната е с двигателно масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Има и още нещо. Някой ми беше казъл, че като седи едната гума във въздуха и я въртиш а другата не, щял да скапе диференцяля??? Та за лада знам , че не се скапва а за нонда защо???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Чакаме компетентни мнения по - въпроса, че само догатваме! Ако има някой данни да поства!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Има и още нещо. Някой ми беше казъл, че като седи едната гума във въздуха и я въртиш а другата не, щял да скапе диференцяля??? Та за лада знам , че не се скапва а за нонда защо???

Ако си с отворен диференциал, като вдигнеш предницата и въртиш едната гума, другата ще се върти в обратната посока (ако си на скорост)А ако си с LSD, и не си на скорост, и другата гума ще се завърта в същата посока.Въпреки че някои LSD работят само в едната посока - от двигателя към колелата. Тогава имат ограничено приплъзване. Но ако не даваш газ, 'откачат'. То по принцип всички LSD имат 2 степени на блокаж - едната когато даваш газ, другата когато си по инерция или двигателна спирачка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Мале...Кви теории...И аз като настъпа оставам 2 следни, но не съм с ЛСД.С ЛСД са по-спортните Хонди и новите модели!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Мале...Кви теории...И аз като настъпа оставам 2 следни, но не съм с ЛСД.С ЛСД са по-спортните Хонди и новите модели!

Какво не ти хареса, Парадоксе, на теорийките ми? Да не ме хвана в грешка?То за това и питам дали е случайност или е с LSD.Ето ти още една теорийка:Преди да тръгнеш, диференциала ти е в средно положение и предава въртящият момент към 2те колела. И ако сцеплението и масата на 2те гуми е еднаква, тогава, разбира се, и 2те колела ще превъртят и ще оставят следиНе бих повдигнал темата, ако имаше 2 следи на пътя, започващи от едно и също място. Но тогава, едната следа започваше една педя след другата - това означава (или поне аз така си го обяснявам) че едната гума е превъртяла преди другата (както много често се случва).Обикновено гумата като превърти (или блокира) и губи рязко сцепление, така че, в този момент, е нормално въртящият момент да се пренасочи към нея, и тя да си боксува до края. Обаче в този момент започва да боксува и другата - значи има въртящ момент и към нея.Дали е възможно с обикновен диференциал - сигурно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Знам ги тия работи. Ела днес на Бояна да ти покажа къде съм оставил поне 10 2-ни следи пък дифа ми е отворен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Абе като казах за процента затваряне, имах в предвид ,че отворен диференцял не се скапва при едната гума във въздуха другата на земята и форсираш на скорост! А за да реши някой , че се скапва е имал нещо в предвид!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

отворен диференцял не се скапва при едната гума във въздуха другата на земята и форсираш на скорост! А за да реши някой , че се скапва е имал нещо в предвид!

Разбира се! То и за това коли с 4х4 не се дърпат за 2те гуми на стойка, ами директно на платформаМежду другото, не препоръчвам това упражнение - да се форсира колата, като едната гума е във въздуха. Първо че окачването е прекалено разпънато, и се претоварват полуоски, карета, шарнири.Но най-вече защото въртящата се гума се върти с двойна скорост - ако километража ти показва 200, тя се върти все едно колата се движи с 400км/ч. А определено не е произведена за такива натоварвания. И не само гумата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

A да ви е хрумвало че не взимате под внимание и пътната настилка?Ако на едното място настилката е била по-груба или пък на другото гладка?Само хвърлям и аз теория :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Знам ги тия работи.

както и повечето други работи ,доколкото съм забелязал :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

След срещата, дето излетя с мръсна газ, беше оставил 3 метра следи по асфалта. Обаче 2 следи, едната почваше 20см след другата - типично за шпер диференциал.Я кажи, това случайност ли беше, или наистина си с такъв? Зимата в снеговете сигурно си го усетил

Интегрите имат шперове и то добри - наистина ;-))Вашите Сивици нямат. Но пък ако Боги е сипал 80 или 90 вискозитет масло в кутията - това също "повишава триенето" :-) Надявам се все пак да е сложил моторно - иначе не е много добре за трансмисията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BOGIE
Отговорено (Редактирано)

Маслото е 15в40 магнатек, с добавка от тази руската, питах Омбре нямам такива екстри, като описаните по горе, най вероятно едната гума е по мека от другата

Редактирано от BOGIE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...